שלום. מישהו מכיר עשב מרפא בשם

שלום. מישהו מכיר עשב מרפא בשם

כלידוניום (Chelidonium majus, "פרח הסנוניות")? בעברית בקושי מצאתי עליו כמה מילים, למרות שהצמח ותכונותיו הרפואיות ידועים מימי קדם, ולמשל ברוסיה הוא מקובל מאוד (אפילו מסיר יבלות וכדומה). איך אפשר להסביר את זה?
 

0 אור 0

New member
בימי קדם

המידע על צמחי מרפא היה מאד מקומי ושמור אצל אנשי הרפואה העממית בכל מדינה, הזליגה של מידע כזה ממדינה למדינה החלה בצורה מאורגנת בעולם של הרפואה המודרנית, כאשר חוקרים החלו לחקור את אנשי הרפואה העממית, ובצורה בלתי מאורגנת דרך הגירה. וגם בעת הגירה ברור שהמידע שעובר ונשמר הוא המידע השימושי - כלומר, לגבי צמחים שקיימים גם בסביבה החדשה. יתכן שאותו צמח שאתה מזכיר אינו נפוץ בארץ, או שהובא אליו בצורה מתורבתת בתור צמח נוי בלי שהמגדלים אותו זיהו את הפוטנציאל שהכיר מי שגדל אתו בטבע.
 
הצמח בכל זאת מוזכר בגוגל בעברית,

ולמרות שהוא צומח באירופה (גם בדרומה: ביוון, בבולגריה), לא יכול להיות שהרפואה המודרנית, בכפר התקשורתי הגלובלי של היום, אינה יודעת מה קורה במקומות שונים בתבל. זה לא הגיוני. נעזוב הסרת יבלות - מדובר בשימושים הרבה יותר רציניים, כמו ניקוי המעיים והמרה מכל מיני צרות צרורות. השם של הצמח ברוסית הוא "גוף נקי" (הכוונה לגוף של המשתמשים בו).
 
אכן נראה שהוא

לא היה מוכר בארץ, עובדה שאין לו שם בעברית. ראיתי, מישהו שאל אם אפשר לקנות אותו בארץ, וענו לו שכן, בכל רשתות בתי-המרקחת. טוב, בכל אופן תודה למגיבים!
 
תודה!

גם כאן השימוש הרפואי הרבה פחות מפורט מאשר באתרים הרוסיים. שם מדובר הרבה מאוד על השימושים הרפואיים, אבל עם הרבה מונחים רפואיים שאינני מבין אותם.
 
איך אומרים בעברית -

וואו
רבה
 

G a l B

New member
משתמשים בצמח זה להכנה הומאופתית

את יכולה לקרוא כאן הרצאה על הצמח http://homeoint.org/books3/kentmm/chel.htm אגב, אף פעם לא מומלץ לקחת הכנה הומאופתית בלי יעוץ מקצועי, אנשים טועים לחשוב שהומאופתיה אינה יכולה להיות מסוכנת.
 
למעלה