פצעונים

פצעונים

פנתה אלי מישהי בשאלה. כרגע אני לא מטפלת בה, וכנראה לא אטפל (בעית מרחק "קלה"...) אבל אני מנסה לעזור לה למצוא את הסיבה לבעיה שהיא סובלת ממנה, וטיפול אפשרי. מסקרנת אותי הסיבה לבעיה מכמה טעמים: קודם כל, התרשמתי שמדובר בבעיה יחסית שכיחה, שלא נוטים לייחס לה תשומת לב. כמו כן, היא ניסתה להילחם בבעיה בכמה דרכים ולא הצליחה, והיא מפריעה לה כבר הרבה מאוד שנים. הדבר מפריע לה, אולם הסביבה לא נוטה לייחס לזה חשיבות, כי יש בעיות יותר קשות בחיים... אני לא מאמינה בגישה הזו, אלא יותר בעד גישה לחיים שכוללת הימנעות מכל סבל. אני גם חושבת שהגוף מדבר, ושלכל דבר יש סיבה. אשמח לעזרתכם. מדובר בפצעונים בישבן וביריכיים, בעיה שממנה היא סובלת מאז הילדות (גיל שלוש). היא מספרת שיש לה עור שמן ובעייתי, היסטוריה של אקנה בכל גיל ההתבגרות. כמו כן סובלת מהזעה מוגברת בפנים. היא ניסתה כמה שיטות לפתרון הבעיה, בין היתר משחות רפואיות (אנטיביוטיקה, וסירואידים ואפילו רואקוטן) כל זה לא הועיל. כמו כן ניסתה תוספי מזון ושיטות שונות נוספות. היא ניסתה טיפול נוסף ורציתי לשאול אם מישהו יודע במה מדובר: רופאי עור אמרו לה שהפצעים נובעים מחיידק שקיים בעור ודוגר בריריות, ונתנו לה למרוח משחה אנטיביוטית פעמיים ביום בנחיריים ובפי הטבעת. זה היה הדבר היחיד שהפסיק את הפצעים בישבן וביריכיים, אבל כתגובה הגוף קיבל פצעים מוגלתיים רבים על הזרועות, שלא עברו עד היום למרות שהיא הפסיקה את התרופה (הפצעים המקוריים חזרו). היא ניסתה סוגים שונים של תזונה, שלא הועילו. היא נמנעת מאלכוהול, סיגריות, חומרים משמרים ואוכל תעשייתי, וגם בילדות לא צרכה אותם.
 

נעמי66

New member
נותר לה רק לפנות לתזונה טבעית-צמחונית

היא הרי ניסתה כבר הכל, וגרמה לעצמה נזקים נוספים. אז אולי הגיע תורה של הדרך הטובה והיעילה הזאת. העור הוא הרי ראי למה שקורה בגוף. בגוף נקי מרעלים יש סיכוי טוב שהעור יהיה נקי מפצעונים.
 

נעמי66

New member
היא כבר ניסתה כמעט הכל...

אז מה נשאר? מה שהיא עדיין לא ניסתה, או במילים אחרות - רק טיפול תזונתי (בכיוון הטבעי) היא עדיין לא ניסתה.
 

freearth10

New member
כמעט הכל = טיפול תרופתי ותוספי מזון?

לא שמעתי כאן על שום טיפול הוליסטי ודווקא על שינוי תזונתי כן שמעתי. ובכלל הרק הזה ולא משנה באיזה הודעה הוא יהיה - מאוד מפריע לי. את באמת מאמינה שרק דרך הטיפול התזונתי בכיוון הטבעי, זו הדרך האחת והיחידה?
מאיה
 

נעמי66

New member
כן, מאיה, קודם-כל טיפול תזונתי בכיוון הטבעי..

לא מוכרח להיות "רק", אפשר להוסיף גם פעילות גופנית, רגיעה, חשיבה חיובית, שינה טובה. כמעט הכל במקרה שלה = משחות ותרופות, שהביאו לתוצאות מזעזעות ("פצעים מוגלתיים רבים על הזרועות, שלא עברו עד היום". אותי זה מזעזע). תוספות המזון זה כבר נושא לדיון נפרד, אם את רוצה. הבריאות נמצאת בטבע, לא במעבדה הכימית.
 

freearth10

New member
ומה דעתך

יש מצב שמישהו יחל בפעילות גופנית, פעילות שתפעיל מקומות רדומים אצלו, תגרום לשינה טובה יותר, לנשימה טובה יותר ובעקבותיה הוא איכשהו יחשף לרעיונות שלא שמע עליהם קודם, אולי באמת טיפול תזונתי? אפשר להוסיף גם פעילות גופנית, רגיעה, חשיבה חיובית, שינה טובה??? האם בלעדיהם הטיפול יהיה מושלם? לדעתי ניתן בהחלט להתחיל את הטיפול בתזונה, אבל לאמר רק טיפול בתזונה יעזור, זה לזלזל בכל שאר התחומים של הרפואה ההוליסטית, שלא פחות חשובים לתהליך השינוי והצמיחה. וכן, הבריאות נמצאת בטבע, אבל הטבע זה גם כל מה שאנחנו נושמים, זה איך שאנחנו מתייחסים אליו=אלינו, זה מה שאנחנו זורעים ומה שאנחנו פולטים.
מאיה.
 

נעמי66

New member
מאיה, מסכימה איתך, כל השינויים שהזכרת חשובים

הגישה הטבעית רואה בפעילות גופנית, שינה טובה, רגיעה, חשיבה חיובית, אוויר נקי (עד כמה שאפשר...) ועוד תנאים חיוניים להשגת ריפוי, או לשמירה על הבריאות. רציתי רק להדגיש שלפי גישה זו, רצוי להזכיר את נושא התזונה בראש רשימת התנאים הנ"ל, בטח לא להתעלם ממנו (כפי שקורה לפעמים). כולם חשובים, אבל לדבר על ריפוי טבעי בלי לדבר קודם-כל על תזונה בריאה (בריאה לפי הגדרת הגישה הטבעית)... (שלוש נקודות במקום מילים). ושוב - כל התנאים חשובים, אבל תנאי אחד חשוב יותר. אפשר אולי לומר שהוא הבסיס הטוב שעליו אפשר להתחיל לבנות את הבניין. זו לא ההמצאה שלי, אני רק מביאה מסר מהדרך הטבעית.
 

freearth10

New member
אני מבינה שזו לא ההמצאה שלך

בסיס טוב הוא דבר חשוב, אבל האם כדי לבנות בניין אנחנו חייבים להשקיע קודם כל בבסיס? לא מזמן הבן שלי יילד את בניית הבית שלו אותו הוא בנה ב-2 ידיו מא-ת. האם בלי הרעיון, בלי המוטיבציה, בלי החיבור שלו אל החומר ואל הצורך המיידי - האם הוא יכול היה לבנות אפילו לבנה אחת? החומר הוא חשוב, אך חשובה לא פחות ממנו הרוח שמניעה אותו. אי אפשר להפריד אותם, הם יחידה אחת של אותו הדבר. יש אנשים שיעדיפו להתחיל בשינוי התזונתי, יש כאלה שיקפידו יותר על הורדת המתח, שינה טובה, פעילות גופנית,מדיטציה....כל מקום, הוא מקום טוב להתחיל בו. זו לפחות דעתי, שנובעת מעולם החוויות האישי שלי. ודרך אגב, איך זה שאת כל כך מקפידה על המנעות מרעלים שאת מכניסה פנימה דרך המזון ומקלה ראש מרעלים שנכנסים פנימה דרך האויר אותו את נושמת?
מאיה
 

נעמי66

New member
מאיה, אם אין בסיס איתן ובריא...

כל הבניין עלול להתמוטט. כל הדברים שציינת - רעיון, מוטיבציה, הורדת מתח ושאר הדברים הקשורים ברוח ובנפש, הם סופר-חשובים. אם מתחילים איתם, ובהמשך מגיעים לתזונה הבריאה (אני מדברת רק על מה שאני מכירה, התזונה לפי הגישה הטבעית) - יקרו דברים טובים - ריפוי בעיות רפואיות או שמירה על הבריאות הקיימת. אם כל ענייני הגוף-נפש יקבלו ביטוי, ויישום כללי התזונה הבריאה יאחר להגיע - גם הריפוי יאחר להגיע, בהתאם. לכן, שוב, הכל חשוב. אני רק אומרת שלפי הגישה הטבעית, אם התזונה הבריאה לא תהיה בתמונה, זה לא יהיה הריפוי לו אנו מקווים. אני לא יודעת איזה סוג של ריפוי יהיה, אם בכלל. את זה יודעים אנשי הפורום שעוסקים בטיפול. אני לא עוסקת בטיפול, ואין לי שום אינטרס בהעברת המסר הטבעי - יש כאן רק רצון לשתף במה שידוע לי, ועליו אני יכולה להמליץ מניסיון אישי. מעניין איך החלטת שאני מקלה ראש באוויר אותו אני נושמת. אני בפירוש לא. בחרתי לגור ברחוב קטן ושקט, שאין בו תנועת מכוניות, ואני משתדלת, עד כמה שאפשר, לא להיות במקומות שאין בהם אוויר צח (קניונים סגורים, חניונים תת-קרקעיים, מיבנים ללא חלונות וכדומה). אוויר נקי לא תמיד תלוי בנו. תזונה "נקיה" מרעלים - רק בנו.
 

freearth10

New member
בדיוק כמו שכתבת -

אם מתחילים איתם ובהמשך מגיעים לתזונה הבריאה - יקרו דברים טובים. וזו בדיוק הנקודה. אפשר להתחיל עם התזונה ולהגיע לנשימה אפשר להתחיל בנשמה ולהגיע לפעילות גופנית. לואיז היי תיארה זאת כמו לנקות את הבית. לא משנה במה מתחילים מה שחשוב הוא לנקות את כל החדרים. מנסיון חיי אני יכולה לאמר לך שאני לא התחלתי בתזונה אלא בעבודה רגשית ואנרגטית שהובילה אותי לשינויים באורח חיי ולרמת מודעות שונה. התזונה והשינה הם עוד שני מקומות שאני רחוקה מלהיות מרוצה ממה שאני עושה ובכל זאת, אני אדם בריא כבר הרבה מאוד שנים. הכל תלוי בנו. אני מניחה שאת גרה בעיר. כמי שכל כך מקפיד על תזונה נקיה מרעלים הייתי מצפה שיגור גם בסביבה כפרית וינשום אויר פחות מורעל. מה הטעם לשמור על כל מה שאת אוכלת כשבבסיס את נושמת אויר שהוא מלא בקרינה וברעלים שקשה לגוף להתמודד איתם? כל אחד עושה את הבחירות שלו ולכן כל כך קפצתי כשקראתי את המילה "רק". איכשהו היתה לי תחושה שאת מטפלת. וכשמטפלת בתחום מסויים אומרת זו הדרך היחידה - אותי זה מקפיץ. כשמישהו שחווה תהליך של ריפוי ומציע רק כך - זה נשמע אחרת לגמרי, כי זה בא מעולם החוויות שלו והוא מכיר את הדרך המופלאה הזאת, למרות שיש עוד דרכים מופלאות אחרות.
מאיה.
 

נעמי66

New member
נכון, אפשר להתחיל עם דברים אחרים,,,

כאשר התוכנית היא להגיע, בסופו של דבר, גם לתזונה בריאה. אבל עדיין, כמו שאני מבינה את הגישה הטבעית, כדאי שהשיפור התזונתי יהיה קרוב לקו ההתחלה, עד כמה שאפשר. ההנחה, לדעתי, היא שתזונה זה לא כמו עוד חדר בבית, שלא חשוב מתי יגיעו אליו, אלא הבסיס לבניין בו נמצא החדר, היסודות. ובקשר לזיהום האוויר התל-אביבי - אחי הטבעוני הלך עד הסוף, וחי כבר שנים רבות במושב אמירים שבגליל. אני מעדיפה את העיר, מקווה לא להיפגע מהסכנה שבזיהום-אוויר, ועושה כל מה שאפשר בתחומים עליהם יש לי שליטה, כמו תזונה טבעית, סבון טבעי וכדומה.
 

hal767

New member
תשובה מצויינת

הפצעונים למינייהם, ברוב המקרים, הם תוצאה של משהו שמתרחש בתוך הגוף. המשהו הזה כרוך בזהום פנימי כלשהו, בדרך כלל מלוווה גם במחסור תזונתי. זה בא לידי ביטוי על העור, המזיעה את הפסולת החוצה בעזרת פתחים שהגוף פותח עליו, ואלו הם הפצעונים. הפצעונים האלה הם, לעיתים גם "מחסני פסולת" שהגוף מייצר על העור כדי לסלק את הזהום ממחזור הדם. טיפול נכון הינו טיפול שורש בו מסלקים את גורמי הבעיה. אפשר גם לטייח את הבעיה באמצעים סימפטומטיים שונים, ואז, לפעמים, ישנה הטבה במראה החיצוני, אבל הבעיה הבסיסית נישארת, ולכן הפצעונים חוזרים. טיוח הבעיה כנ"ל עלול למנוע מהגוף לטפל בעצמו ואף להחמיר את הבעיה בטווח הארוך. חוסר הסבלנות של פציינט לקבל טיפול אמיתי, הפועל לפעמים באיטיות, מביא אותו לחפש פתרונות מהירים, פתרונות של אוקוס פוקוס, שאינם תורמים דבר לריפוי הגוף, ועלולים בעצמם להיות גורמי מחלות. גורמי הזהום יכולים להיות רבים. החל מתזונה גרועה ומזהמת, המקובלת בעידן המודרני, אוויר מזוהם וחשיפה לחומרים מזיקים למינייהם, תרופות וכימיקלים למינייהם ועוד. הרעלת הגוף יכולה לבוא גם מהכיוון הלא פיזי, כמו מחשבות שליליות, דכאון, עצבנות וכד', בוודאי שטיפול טבעי נכון לוקח בחשבון גם את ההבט הזה, אבל מי שניזון נכון ע"פ עקרונות הטבעונות האורגנית, בדרך כלל לא יסבול מתופעת הפצעונים. הדרך הטבעונית משתמשת בתזונה המיוחדת הזאת, בין השאר, גם כדי לאפשר לגוף לייצר תהליכי ניקוי, המתבצעים כל הזמן. בוודאי שתזונה זאת משמשת להזנה מעולה. השילוב של שתי תכונות אלה-הזנה וניקוי- משאירים את הגוף נקי מביפנים, והוא מחוסן ומרפא את עצמו כל הזמן. זאת רפואה מונעת מצויינת וגם דרך ריפוי, בלי שמרעילים את הגוף באמצעות חומרים מפוקפקים ומזיקים ובלי התערבות לא רצוייה בו. בוודאי שריפוי טבעוני אמיתי אינו מתבטא אך ורק בטיפול תזונתי, אלא בכל שקשור לאורח החיים של האדם. אבל במקרה הזה, כמתואר ע"י השואלת, אני מניח שהטיפול הטבעוני הנכון ישים דגש רב על התזונה, במיוחד לאחר שניסתה כל מיני שיטות שלא הוסיפו לה בריאות [בלשון המעטה].
 

bigmama11

New member
סמיואנליזה

ניסיתם אולי סמיואנליזה? אם אתם לא מכירים, הנה מספר פרטים על השיטה http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A1%D7%9E%D7%99%D7%95%D7%90%D7%A0%D7%9C%D7%99%D7%96%D7%94 שיטה מדהימה!!!!!!!!!!!!
 

0 אור 0

New member
האם את מכירה מקרה דומה שבו שינוי התזונה

בלבד פתר את הבעיה?
 

נעמי66

New member
אני מכירה את קביעת הגישה הטבעית ש...

גוף נקי מפסולת הוא גוף בריא, והרי העור הוא חלק מהגוף - למעשה, משקף כמו ראי את מצבו הפנימי של הגוף. מדובר לא בתזונה בלבד, אלא גם באורח-חיים בריא, כשתזונה בעדיפות ראשונה. "היא ניסתה סוגים שונים של תזונה, שלא הועילו" - איזה סוגים?
 

hal767

New member
אני מכיר עשרות מקרים כאלה

ששינוי בתזונה בלבד היווה דרך ריפוי יעילה.
 
למעלה