שאלה שקשורה יותר לגישה ההוליסטית

LittleStarAtSky

New member
שאלה שקשורה יותר לגישה ההוליסטית

מקווה שמתאים או מישהו יוכל לפחות לענות. אם בעקבות מחשבות מגיעים רגשות (כלומר זה החלק של נפש) אז איך זה הולך בנשמה? היא מרגישה? היא רואה הכל אובייקטיבית? איך אני יודעת? אני יודעת שהנשמה זה אור שלנו, הניצוץ. זה מה שאני יודעת.
 

hal767

New member
זאת שאלה שקשורה יותר למיסטיקה

אני לא חושב שכדאי לך להתעמק בעיניין הזה. לפעמים שיודעים יותר מידי בתחום הזה, זה עלול להזיק. כמו כן, ישנם מעט מאד אנשים שבאמת מבינים בתחום הזה וחיים אותו. כך שצריכים לדעת את מי לשאול שאלות כאלה. האם את מוכנה לספר מדוע זה כל כך חשוב לך הנושא הזה?
 

LittleStarAtSky

New member
זה לא מיסטיקה

זה רוחניות, ואין דבר מזיק אם מבדילים בין הגיון לדימיון. כנראה שאתה עוד לא מוכן לזה. אשאל את מי שקשור. תודה.
 

hal767

New member
נושא הנשמה לא שייך לדימיון

נא ללמוד את הנושא מהתחלה. מיסטיקה וכל מה שמעל ומעבר לחומר אכן שייך לרוחניות.
 

LittleStarAtSky

New member
לא

לא היתכוונתי שהנשמה זה דמיון.... יש שרוצים להיות רוחניים ובהתחלה לא מבדילים מה דמיוני יותר, כאן זה מסוכן. לזה היתכוונתי. תראה, אני לומדת רפלקסולוגיה ואנחנו לומדים את כל השיטה ההולסטית, אנחנו בנויים מ - 1. גוף חומרי 2. נפש (בתוכה יש שכל מחשבות רגשות) 3. נשמה לי נראה שאתה מיתעלם מחלק מהדברים. זה הכל.
 

hal767

New member
את שאלת על הנשמה-הנה הציטוט

אז איך זה הולך בנשמה? היא מרגישה? היא רואה הכל אובייקטיבית? איך אני יודעת? עניתי לך בתשובתי הראשונה למה שייך הנושא הספציפי הזה. ואני ממש לא מתעלם מיתר הדברים. כבודם במקומם מונח. ויופי שאת לומדת רפלקסולוגיה. זה מקצוע מאד מועיל אם יודעים להשתמש בו נכון.
 

LittleStarAtSky

New member
הממ...

את ציני משהו...גם לגבי שאלות של אנשים אתה ציני הא?!, והבנתי שאתה מטפל... אני לא ממשיכה לענות לך מכאן, לא באתי לפה בשביל זה...באמת.
 

0 אור 0

New member
ברוכה הבאה כוכב קטן

העלית שאלה מאד מורכבת שאין לה תשובה פשוטה, יש המון השערות לגבי הנשמה, אבל אין מי שיודע הכל, ואין תשובה אחת - לאסכולות שונות יש תשובות שונות לגבי הנשמה, היכן היא יושבת, מתי היא נוצרת ומה קורה לה עם המוות. לשאלה השניה על הרגשות, אני חושבת שהמדרג אינו היררכי - אלא יש משולש (או אם תרצי מעגל) : זה לא שתמיד המחשבות משפיעות על הרגשות - לפעמים הגוף משפיע על הרגש, לפעמים הרגש על הגוף, לפעמים המחשבה משפיעה על הרגש, אך לעתים קרובות הרבה יותר הרגש ישפיע על המחשבות - מעין מעגל שבו כל גורם משפיע על משנהו. כמי שלומדת רפלקסולוגיה את לומדת לטפל דרך הגוף בפן הרגשי והנפשי, אבל לפעמים תטפלי גם בגופני דרך הנפש - זאת מהות הטיפול ההוליסטי ובפן אחר: צר לי על שזכית לקבלת פנים כל כך לא נעימה, אשמח אם תישארי פה ותמשיכי לשתף במחשבות שעולות בך מתוך לימודיך.
 

LittleStarAtSky

New member
תודה רבה

אשמח מאוד, נראה לי כמו פורום שבאמת אפשר לקבל ולתת הרבה על הנושא, למרות קבלת הפנים הראשונית, אבל זה בסדר. זה באמת משולש שפועל יחד, וחייב אחד השני רק מעניין טיב כל אחד. את בהחלט צודקת - גוף-נפש משפיעים אחד על השני לא רק מחשבות על גוף. (כמו נגיד אם חסר משהו בגוף אז יש עייפות/דיכאון וכו') יש לי את התאוריות שלי על הנשמה, פשוט מחשבות של שבת :) תודה על התגובות, קוראת ומפנימה. מצטערת אם זה לא היה קשור לגמרי לפורום זה. תודה
 

0 אור 0

New member
להיפך, הנושא קשור מאד לפורום

אם גופנפש לא קשור לרפואה משלימה, אז אני לא יודעת מה כן. רק שהנשמה זה נושא לא פשוט, קשה לקבל תשובות מהשרוול כך סתם. נשמח אם תשתפי במחשבות שיש לך בנושא, ואולי זה יעורר ויפרה את הדיון
 

freearth10

New member
גופנפשרוח והקשר ביניהם

גוף,נפש,רוח הם 3 הבטים של אותו האחד. אני לא חושבת שאחד משפיע על השני, אלא יותר שאחד משתקף בתוך השני. זה לא אומר שבו זמנית נוכל לחוש בשינוי בשלושת ההבטים, כי לגופנפש שלנו יש את העדפות שלו. יש כאלה שמוכנים לסבול כל כאב רק לא כאב רגשי, ולכן לא פעם אצל אנשים כאלה הכאב יבוא קודם ברמה הפיזית יש כאלה שמתעלמים מתחושותיהם ואז חוסר האיזון יבוא לידי ביטוי במקומות להם הם כן מודעים. אני פחות או יותר יכולה להבחין בין הגוף והנפש. הרבה יותר קשה לי להבחין בין הנפש והרוח. נראה לי אפילו שזה מאוד הגיוני שיהיה כך כי אם אני מביטה על הצאקרות, הצאקרות הראשונות - הן מאוד ברורות מבחינת האיפיון שלהם, הצבעים, התנועה... ככל שאנחנו עולים הצאקרות מתחילות להיות יותר מעודנות, יותר מורכבות, אנשים שונים רואים בהן צבעים שונים,תכונות שונות...חוסר בהירות הוא מקום שמזמין אור. המשיכי לחקור וכשתגלי משהו אשמח אם תחזרי ותספרי גם לנו.
מאיה
 

0 אור 0

New member
המורכבות היא גם גדולה יותר בעצם המושגים של

הרוח: שימי לב שהיא שאלה על מחשבה ונשמה, את ענית לה על רוח ונפש - ולא במקרה, כי בעברית יש לנו קושי עם חלק מהמילים של אלמנט האוויר. בכל פעם שאני קוראת ספקים בנושא יש הערות של המתרגמים לכך שיש מילים שלא קיימות כמו ה MIND וגם בעברית עצמה, אין הרוח זהה לנפש, אין הרגש זהה למחשבה ואף אחד לא זהה למשנהו, ואף אחד בכלל לא יודע מה זו הנשמה כולם הם אספקטים שמושפעים מהגוף ומשפיעים עליו, ואת המורכבות העדינה שאת רואה בצ'אקרות, וחשה בעת התרגול והטיפול קשה לנו ליצוק לתוך המילים שאינן מדוייקות ואינן מגדירות את כל התוכן
 

freearth10

New member
מסכימה שקשה להגדיר במדוייק

תחושות ומחשבות, אבל השוני העקרוני בדרכי החשיבה שלנו הוא שאת רואה במרכז את הגוף הפיזי ואת האינטראקציה שלו עם הנפש והרוח. לדעתי הגוף הוא לא במרכז ההוויה, הוא הבט אחד, חשוב ככל שיהיה, אבל עדיין רק הבט אחד.
מאיה
 

0 אור 0

New member
יש נושאים בהם אנחנו ללא מסכימות

בנושא הזה אני דוקא מסכימה אתך - תגובתי אליך היתה כדי לחזק ולהאיר אספקט מסויים בדברייך , לא כדי להתווכח אתם .
 

hal767

New member
למאיה ואור, אתן לא עונות לה על השאלה

אז איך זה הולך בנשמה? היא מרגישה? היא רואה הכל אובייקטיבית? איך אני יודעת? זה מה שהיא שאלה. היא מתמקדת בנשמה. אשמח לקרא מה יש לכן לספר על נושא הנשמה.
 
האמת?

היה נחמד אם היה ניתן "לעשות סדר " בכל המונחים האלו נשמה, נפש, רוח , soul,spirit,mind (ט.ל.ח אם שכחתי משו) אה וגם רוחניות, הוליסטי,מיסטי ו... נראה לי שכמו שיש כל מיני תורות ריפוי/ אורח חיים כך הפרושים שכ"א נותן שונים לחלוטין . ואולי נתחיל מלהגדיר את מושגי היסוד בשפה ברורה לכולם(עיברית?) לא?
 

0 אור 0

New member
בהחלט היה נחמד

אבל השאלה הפשוטה והקטנה פה העלתה נושא שאפשר לעשות עליו כנס שלם, לדיון על מהות המשוגים ומה המשמעות של כל אחד מהם לפי מספר שיטות בהשוואה ביניהן וכן לפי תפיסה אישית ... באחד מספרי היוגה הראשונים שקראתי הם ניסו לתרגם את ה MIND כ"מחשב" (מ' בסגול) - זה היה לפני כמעט 40 שנה, ולמרות שמאז התפתח התחום מאד בארץ, וכל הניו אייג' פרץ עלינו בשטפון, עדיין לא תפס הביטוי הזה וגם לא באו אחרים במקומו שזכו להסכמה נרחבת. אם מישהו פה בפורום רוצה להרים את הכפפה, אנחנו יכולים להציע תרגום ופרשנות משלנו לכל אחד מהמושגים (אני קצת חלשה בהגדרות, ומספיקה לי הבנה אינטואיטיבית של הדברים, אז ברשותכם אהנה מממאציכם האינטלקטואליים יותר מאשר אתרום)
 
למעלה