שאלה: פילוסופיה סינית על קצה המזלג?

שאלה: פילוסופיה סינית על קצה המזלג?

שלום! במסגרת הלימודים בארומתרפיה, יצא לנו ללמוד ממש מעט על כלי אבחון דרך הרפואה הסינית, בעיקר על מפת הפנים. אני מוצא את הפילוסופיה הסינית מאוד מרתקת, בעיקר כלי האבחון. האם יש איזשהו ספר או (יותר טוב) אתר [באנגלית או בעברית] שיש בו מידע מעניין וקריא על דרכי האבחון [ממפת הפנים, עד ל"טיפוס חם" ו"טיפוס קר", ולפי מה שהבנתי אפשר לאבחן אדם גם לפי צבע הבגדים איתם הוא בא]? תודה לעונים!
 

freearth10

New member
למה לא להשתמש במשהו

שאתה יודע ולא על קצה המזלג, כמו ארומותרפיה? יש המון ספרים. הרשם לספריה העירונית והתחל לקרוא כל ספר שמדבר אליך. גם ברשת יש ים של חומר נגיש.
מאיה.
 
כי אני לא מחפש לדעת

כיצד עושים שיאצו, טווינא, דיקור וכו' על קצה המזלג ולשלב אותם בטיפולים (לא שיש לי טיפולים כלשהם, כן), אלא פשוט רוצה להכיר כלים שבאמצעותם הסינים משתמשים לאיבחון מתוך רצון לדעת. והספרים שאני מצאתי, טובים ככל שיהיו, מסבירים על אלמנטים, מרידיאנים, על האיברים השונים, יין ויאנג, אבל לא על אבחון. כך שקיוויתי שאנשים מהפורום, כאלה שמבינים בנושאים האלו ויצא להם להיתקל באתר קריא, נחמד, שיכול לעזור, יוכלו לכוון אותי.
 
ספר אבחנת הפנים של אוהשי

READING THE BODY למיטב ידיעתי ניתן להשיגו בישראל, אבל לא בעברית.
 
המון תודה! ../images/Emo140.gif

האם אפשר לקבל בבקשה גם הסבר קצר על העיקרון שמאחורי אבחון עפ"י צבעי הבגדים של המטופל (האם אלו הצבעים שהוא לובש, או הצבעים שאינו לובש, והאם מקשרים אותם לאיברים ולסטגנציות שעלולות להיות בהם)?
 
כדי להבין

דברים כאלה, צריך ללמוד את התאוריה. זה לא סתם שאדום=אלמנט אש. אם אתה מתעניין, אתה יכול לקרוא גם ספר שיצא לא מזמן בשם "בריאות נוסח סין", מאת גדעון רון. יש בו המון הסברים והוא ספר שמאוד נחמד לקרוא.
 

מאיר72

New member
שני הכלים העיקרים באבחנה הסינית

הם הדופק והלשון, את הלשון קל יותר ללמוד כי זה ויזואלי, את הדופק זה כבר אומנות (נרכשת אומנם, אבל אומנות שיש ללמוד אותה הרבההההההההה זמן). אבחונים עפ"י הפנים הוא מינורי לעומת השנים הללו והוא גם יכול להטעות הרבה יותר, הוא יכול לבוא כחלק משלים לאבחנה ולא במקומה. דרך אגב חלק מהאבחון נעשה ע"י התשאול, תשאול טוב ונכון (שוב אומנות נרכשת, בכל תחום של רפואה בכלל כולל המערבית) עוזר המון להגיע לאבחנה מדויקת.
 
יש דברים פשוט מרתקים באתר!

המסמך על הדיאגנוזה לפי הרפואה הסינית הוא ~בדיוק~ מה שחיפשתי. תודה רבה רבה לך!
 
למעלה