בבדיקות דם אחרונות יצא לי פריטין ממש נמוך: 13

בבדיקות דם אחרונות יצא לי פריטין ממש נמוך: 13

כאשר הגבול התקין הוא בין 20-167. לפני כן, בבדיקות שנערכו במהלך השנתיים וחצי האחרונות התוצאות היו נמוכות אף הן, אך לפני חצי שנה כבר עליתי ל-30, ושוב ירדתי ל-13. עוד שבועיים אני אצל הרופא, אך לפני כן מחפשת רעיונות להתמודדות עם העניין בדרכים טבעיות ולא עם תרופות. יש לכם המלצות מה ניתן לעשות? איזו תזונה מומלצת, בתור אחת שלא סובלת בשר בקר?... אודה לכם על כל כיוון ורעיון.
 

ykliger07

New member
כדאי ללכת לתזונאית

שתבדוק האם את צורכת מספיק ברזל. שנית את צריכה לצרוך ויטמין C החיוני לספיגת ברזל (פלפל אדום פירות טרופיים, פירות הדר) להתיעץ עם התזונאית על תוסף. לוודא עם רופא שאין בעית עיקול שעשויה להשפיע על הספיגה האם את עוסקת בספורט ?
 

ykliger07

New member
בעניים הספורט

אצל ספורטאים שרצים הרבה ישנו איבוד ברזל בהשפעת הנחיתה של הרגל על הקרקע פעמים רבות, שגורמת לשבירת כדוריות דם. כדאי לבדוק עם רופא ספורט אם זה קורה גם בצעידה מהירה.
 
לא נראה לי שצעידה ברמה חובבנית

(קרי- לא מקצוענית), יכולה לפגוע כפי שתיארת. זה אחד הדברים הבריאים שאני עושה ומקפידה עליו. ואם אפסיק לצעוד, אז מה? הסוכר יעלה?...
 

hal767

New member
תזונה טבעית נכונה יכולה להיות פתרון מצויין

אני יוצא מתוך הנחה שאין בעיות של דימומים למינייהם או מחלות מיוחדות במערכת העיכול כולל שלא עברת ניתוחי מעיים וכד'. אם ישנם ליקויים בפעולת מערכת העיכול, בוודאי שתזונה נכונה תהיה חלק חשוב בטיפול בהם. באופן כללי, יש להוציא מהתפריט "מזונות" שודדי ברזל [ובעצם גם אבות מזון אחרים] כמו קולה, קפה, תה ירוק, בשרים, דגים, חומץ, ג'אנק פוד ועוד ועוד. אלו מרוקנים את הגוף מהברזל. יש להתאים לך, ע"פ תפישתי, תזונה צמחונית אורגנית ככל האפשר. כפי שהבנת, בשרים, כולל בשר בקר השנוא עליך, מכילים אמנם ברזל, אבל מייצרים בגוף חומצה חזקה הגוזלת אותו. בישול הבשרים הופך את המינרלים שבהם לבלתי אורגניים ולכן אינם זמינים לגוף. ברזל ויתר המינרלים שנימצאים בשפע רב בפירות, ירקות, אגוזים, קיטניות ועוד, מהווים מקור תזונתי מצויין לאדם. כאמור, החשוב הוא להתאים לך את כל עקרונות התזונה הנכונה. אי אפשר לייעץ לך דרך האינטרנט בלי להכירך היטב. כל יעוץ ספציפי שניתן בפורום הוא חסר אחריות.
 
אין כל בעיות בריאותיות כמו אלה שרשמת ../images/Emo57.gif

תודה. לא חיפשתי ייעוץ ספציפי, אלא יותר בדיקה, האם יש דרכים לטיפול טבעי בבעיה שכזו. ולדבריך- אני לא אוכלת כלל ג'אנק פוד, כן אוכלת הרבה ירקות ופירות, אגוזים, קטניות. לא שותה קולה או תה ירוק, שותה כפית קפה ביום וגם זה לא תמיד. דגים ועוף דווקא אוכלת מדי פעם. כבר שנתיים וחצי מקפידה לא לאכול סוכרים מכל הסוגים, קמח לבן ובעצם- בעיקר לחם מקמח שיפון. כמעט ולא אוכלת אוכל מטוגן, בעיקר טרי, מאודה, מבושל או אפוי. מאד מקפידה על תזונה בריאה, לעיתים רחוקות "חוטאת". אז אני מבינה שהמלצתך היא לפנות למומחית/מומחה לתזונה?
 

hal767

New member
יעוץ רציני ניתן לקבל אך ורק אצל איש מקצוע

ישנן גישות שונות. תחליטי באיזו גישה את מעוניינת ומי המטפל שמתאים לך. בהצלחה.
 
ברור שאני לא מחפשת ייעוץ באינטרנט

כאמור, אני מחפשת המלצות לאיזה סוגי מטפלים כדאי לפנות עם בעיה שכזו- פרט לתזונה שכבר עלה כאן. תודה.
 
בדיקות דם

במידה וכל בדיקות הדם שלך לאחרונה הראה על 13, ורק אחת הראתה על 30, כנראה שהיתה טעות בבדיקה, וזה קורה לפעמים. סביר להניח שלא העלת את הרמה בכזו עקומה חדה, ומיד הורדת אותה. בהחלט יש מקום לעבוד על התזונה, ואולי גם בעזרת תוספים, וישנם עוד גורמים נוספים שיש לבדוק, למשל אורח החיים, התזונה הקיימת, סימפטומים נוספים ועוד, ולכן מומלץ לגשת למטפל שיכול לעזור לך לשפר את התזונה והספיגה, ולהוסיף, כאמור,במידת הצורך, גם תוספים.
בהצלחה
 
לא בדיוק עקומה חדה

אלה בדיקות של אחת ל-6 חודשים במהלך השנתיים וחצי-שלוש האחרונות. 13 זה היה בבדיקה האחרונה. 1/2 שנה לפני כן היה 30, לאחר שלפני כן היו מעט נמוכים יותר, כך שזה לא "עקומה חדה". איזה טיפול אלטרנטיבי נוסף לתזונה את ממליצה? תודה על התשובה
 
ממליץ.

עדיין, סביר להניח שמדובר בטעות (או שאולי נטלת תוסף קרוב בדיקה?), ולא בעליה ולאחריה ירידה, בד"כ הבדיקות די עקביות, אלא אם ישנו שינוי קיצוני המצב הרפואי או בתזונה. כנטורופת, אני יכול להמליץ על הנטורופתיה, במסגרת זו לימודי התזונה נרחבים מאוד, כמו גם נושא התוספים וצמחי המרפא. מטפל גם יוכל לבדוק האם החוסר הוא בתזונה, או שישנה בעיה עם הספיגה.
 
תודה לממליץ ../images/Emo13.gif

אגב- לא לוקחת שום תוספי תזונה. בכל אופן, יש תור אצל האנדוקרינולוג בבעוד שבועיים. בהמשך, אחשוב לאיזה כיוון טיפולי ללכת.
 
למעלה