גוף האדם כמפה אישיותית??

catrider

New member
גוף האדם כמפה אישיותית??

שלום לכולם. בשיחה עם חברה שהתלוננה על כאבי גב תחתון, היא ציינה כי זה בגלל בעיות כספיות והמשיכה להסביר כי כל חלק בגוף מציין תחושה או תחום מסוים וכי כאבים במקום מסויים מציין על בעיה בתפקוד באותו תחום. עד כמה זה נכון? ואם כן, היכן ניתן למצוא "מפה" של גוף האדם עפ"יה ניתן לנתח? אישיותית אני מתכוונת. תודה
 

freearth10

New member
כדי לנתח

צריך קודם כל להכיר את הגופנפש וככל שתקראי ותתנסי יותר תראי איך דברים מתחברים לך יותר. כשאני גיליתי את ההקשרים האלה, חיפשתי בדיוק כמוך מפה. נתקלתי בספר של לואיז היי: אתה יכול לרפא את עצמך,שיש בו רשימה של איברים ומה הם מציינים. לכל איבר יש תפקודים רבים וכדי לנתח את אישיותו של מישהו צריך לקבל מידע על כל המכלול והחיבורים שהאדם המסויים הזה יצר, כך שלואיז היי יכולה להיות התחלה לדרך ממש מופלאה של חקירה אינסופית בתחום הזה של הגופנפש.
מאיה.
 

0 אור 0

New member
וכמובן שצריך לעשות זאת בזהירות רבה

כי לפעמים כאב גב תחתון לא נובע מהגישה לכסף, אלא דוקא מיציבה לא נכונה, או מפריצת דיסק, ולפעמים רגל שבורה היא רק רגל שבורה
 

freearth10

New member
לכל נפילה

יש יותר מהיבט אחד בלבד. הנפילה הפיזית היא רק הפאן הפיזי ומי שמנתק אותו מכל מכלול האדם לא רואה את התמונה השלמה.
 

Fistandantilos

New member
בואי ספרי לי

על ההיבט הנפשי של שבירת רגל, ולא השלכות שאחר השבירה כי על זה לא דובר.
 

0 אור 0

New member
אני מקווה שמאיה תענה

ואכן יש משהו שאסור לזלזל בו בצורת החשיבה הזו, אבל אני תמיד הולכת לסיטואציות שונות לחלוטין - מה האספקט ההוליסטי שאני צריכה לנתח, אם עמדתי לי לתומי ברחוב ופתאום מכונית שסטתה מהכביש ופגעה בי, או אפילו במקרה פחות קיצוני כשהנפילה היתה כתוצאה ממכשול לא נראה. המקרים האלו של "פסנתר שנפל על הראש" לא כל כך נדירים כפי שחושבים (לי אישית ולכמה ממכרי יש לכל אחד סיפור כזה, לפעמים זה נגמר בכמעט תאונה ולמרבה הצער לפעמים גם בתאונה ונזק) והסיבה העיקרית שאני לא יכולה לקבל באופן מלא את דעותיה של מאיה אלו המקרים של פגיעה בילדים - הן ברמה של מום פיזי מלידה, והן ברמה של מתעללים בילדים. בשום אופן אני לא מוכנה לקבל את האחריות של הנפגע כדיון לגיטימי בנושא. בעיה שלי.
 

Fistandantilos

New member
אני רוצה להבהיר

שאין כאן כל סימן של זלזול אני מעריך מאוד את הדרך שלה לדעתי היא יפה ומקסימה, סה"כ חשבתי בקול רם =)
 

freearth10

New member
שבירת רגל

רגל, הקשר המיידי שלנו אל אמא אדמה,מצד אחד,היציבות שלנו,הכוח לעמוד איתן, מנגד אפשרויות התנועה, הכיוון. כשאדם לא שם לב ומחליק הוא יכול ליפול על הרגל,הראש,היד או הגב זה שהוא שבר דווקא את הרגל אומר המון על מקום החולשה שלו. כשאני שברתי את הרגל שלי הייתי במשבר אישי שבו הייתי צריכה להחליט לאן אני פונה. יותר מאוחר כשהתחלתי לקבל טיפולים הוליסטים האדמה מתחת לרגלי רעדה, תרתי משמע, אבל אז הייתי מספיק חזקה לא ליפול עוד.
מאיה
 

LittleStarAtSky

New member
רגל שבורה

אפשר לשבור רגל מחוסר זהירות, אבל זה יכול להגיד שיש בעיה מסויימת של "לאן ללכת עכשיו" "לא יודע לאן לפנות בחיים כרגע" "יציבות על הקרקע אם מדובר בכף רגל" "חיבור לקרקע לעומת ריחוף" וכן הלאה. בעיה נוירולוגית שאי אפשר ללכת גם יכולה להגיד שמפחדים להיתקדם לדוגמה (רק דוגמאות) זה כמו שבן אדם כל הזמן יקבל מכה/יתקל בדברים תמיד תמיד על הברך, או נגיד על הבוהן, זה אומר משהו. ברך יכולה להיות קשורה לפחדים. (המשפט פיק ברכיים מוכר?) אבל כמו שאמרו פה, צריך להכיר את הבן אדם ולמה הוא מקשר דברים.
 

yperelman

New member
אכן כך

ואם את רוצה להעמיק בנושא תוכלי למצוא בכל ספריה את הספר "גופנפש" של ד"ר קן דיכטוואלד
 
למעלה