להיות הורים לעצמנו

תודה על תשובתך

ממה שכתבת אני מבינה שהתמיכה מגיעה מכמה כיוונים: 1. תאום ציפיות 2. ליווי צמוד 3. הנחיות ברורות ומאוד מפורטות 4. הקניית ידע 5. התאמה אישית לצורך המחשב, האם תוכל לתת דוגמא לסיפור של אדם ששינה את חייו, מהבחינה של כיצד זה נעשה, כיצד הוא התמודד עם שינוי ההרגלים, וכיצד סייעת לו?
 

hal767

New member
דוגמא עכשווית

גבר בן 57, במקור מאוקראיינה, מזה מספר שנים בארץ, הסובל מסוכרת מתקדמת ולחץ דם גבוה מזה כ-12 שנים. מטופל בשני סוגי תרופות לסוכרת [בטבליות] ובכדורים להורדת לחץ דם. במקצועו הוא מומחה לתיכנות מחשבים, אדם סימפטי, אינטיליגנטי וקצת מיואש, כי הוא יודע שהוא בדרך לאינסולין. רמות הסוכר שלו היו גבהות עם התרופות, ונעו בין 200 ל-280. בשיחה המקדימה הוא הביע מוכנות לעשות הכל. השינוי בהרגלי התזונה היו מהירים יחסית בגלל המוכנות שלו ושביעות רצונו מהדרך. פשוט איש עם אופי ורצון. בנוסף למד נשימה נכונה, הפעלה גופנית בסיסית [בעיקר הליכה יומית], להקפיד על שעות שינה ועוד. התוצאות החיוביות עודדו אותו להמשיך. הוא צורך פחות תרופות ורמות הסוכר שלו הן בתחום הנורמה. סה"כ הוא מרוצה. מעבר לפגישות דו שבועיות, הקשר בהתחלה היה דרך הטלפון פעמיים ביום, בו הוא עידכן אותי לגבי תוצאות מדידת הסוכר, לחץ דם ודופק, וכן הרגשתו הכללית. בשיחות נכנסנו לפרטים לגבי בצוע הדרך. כאן תיקנתי טעויות שלו, עניתי לשאלות ושיניתי לפי הצורך. כיום לאחר כחודשיים, הקשר הוא אחת לשבוע, מפגשים אחת לחודש, וכמובן, אם יהיה משהו חריג, חובה עליו להתקשר מיידית בכל שעה. במקביל, הרופאה שלו בקופ"ח מקבלת עידכונים ומורידה תרופות לפי הצורך. אם הוא במצוקה מבחינת האוכל, ומעלה קושי כלשהו, אני מייד מוצא לו פתרון. זה קרה מספר פעמים שבהם בקש שינוי ומתכון חדש, והגענו בייחד לפתרון מוסכם. הרעיון הוא שהוא אינו לבד, אני תמיד אתו.
 
ועוד שאלה

מדוע לדעתך יש אנשים שלא מוכנים לשנות הרגלים? ומה עם אנשים שרוצים לשנות הרגלים אבל נתקלים בקשיים?
 

hal767

New member
רוב האנשים רוצים לקנות את הבריאות

ועל כך כתבתי בתשובה קודמת. המחלות לא נופלות משמיים. הן תוצאה של מה אוכלים ואיך חיים. הרפואה הקונבנציונאלית, הנישלטת ע"י תעשיות התרופות והמזון, עוסקת בתרופות והתערבויות בגוף. היא אינה עוסקת בבריאות. היא הגורם הראשוני לחוסר החינוך והמודעות לבריאות. היא הגורם העיקרי לכך שאנשים לא יודעים דבר בתחום הבריאות, למעט אותם אנשים שלמדו בכוחות עצמם. הרפואה הזאת אחראית לכך שאנשים מאמינים שתרופה מרפאה. זה, כמובן, לא נכון. תרופה היא רעל שמדכא סימפטומים, אינו מטפל בשורש הבעיה, והרעל התרופתי מהווה גורם למחלות נוספות. אז אנשים מאמינים ברופאים ובתרופות. למה שישנו הרגלים? הם לא מבינים שמה שיש להם בצלחת קובע את בריאותם. הם רואים רופאים ומטפלים למינייהם, מעשנים, למה שהם לא יעשנו? הרופאים מאמינים שאוכלוסיה חולה זה דבר נורמאלי, למה שאנשים לא יחשבו כך? אנשים שומעים מרופאי השיניים שכל תורת בריאות הפה היא לצחצח שיניים, לנקות עם חוט דנטאלי ולאכול גבינה כדי לקבל סידן. ואת יתר העבודה יעשו רופאי השיניים.-איזו שטות? השיניים נהרסות מבפנים, כתוצאה מתת תזונה ורעלים המגיעים לשן דרך מחזור הדם. הסידן שבמוצרי חלב אינו זמין לאדם, ומוצרי חלב הינם שודדי סידן וגורמים למחלות השיניים. ומה הקשר בין ציחצוח שיניים לבריאות השן? האם בעלי חיים בטבע מצחצחים שיניים? בוודאי שלא, ושינייהם תקינות. בבתי חולים נותנים לחולים את האוכל הגרוע ביותר, אותו אוכל שגרם לאנשים להגיע לבית החולים, ואנשים רואים זאת כדוגמא לאוכל נכון, שהרי הוא ניתן בבית חולים. אז את שואלת אותי מדוע אנשים לא מוכנים לשנות הרגלים? אז התשובה היא שהם אינם מבינים שקיים קשר בין הרגלי האכילה ואורח החיים שלהם לבין בריאותם. הממסד הרפואי לא תורם לאוכלוסיה ידע, מודעות וחינוך בנושא, הוא משתחצן ביכולותיו לרפא [כביכול] באמצעות תרופות וטכנולוגיה מתקדמים, אז זה מה שיש. המעטים שכן מבינים נכון את העיניין, וכן מוכנים לשנות, יכולים לעשות את השינוי. אבל כאן באמת דרושה הכוונה נכונה של מטפל, כפי שכתבתי קודם לכן, שתאפשר להם לעשות זאת בנועם ובכף. וזה בהחלט ניתן. הכל עיניין של רצון ומודעות.
 
ומה עם אלה שכן יודעים?

הם אלה שמעניינים אותי. אנשים כמוני, שכבר שנתיים יודעת שאני שותה קפה שעושה לי רע, ורק עכשיו פתאום הצלחתי להפסיק לשתות את זה. אנשים עם עודף משקל שיודעים שזה עושה להם רע ויודעים מאיפה זה בא, אבל לא מפסיקים לאכול ממתקים ודברים משמינים. חולי סוכרת שאוכלים סוכר, כשגופם נהרס והם יודעים את זה. ציינת רופאים שמעשנים, וזו דוגמא טובה. הם כן מבינים שקיים קשר בין העישון למצב הבריאותי. "העישון הורג" "העישון גורם לאימפוטנציה" "העישון גורם לקמטים" כתוב על כל חפיסת סיגריות. אז כן, יש דברים שאנשים לא יודעים, ויש דברים שהם מעדיפים להתעלם מהם, והחינוך לבריאות הוא על הפנים. אבל יש הרבה אנשים שלא מחפשים לקנות בריאות ולא מצליחים לחיות כמו שהם רוצים.
 

hal767

New member
אין מה לעשות

את רוצה שאני אהיה טבעוני שומר על הבריאות ואת תהיי בריאה? כדי שאת תהיי בריאה, את צריכה לעשות את העבודה. זה לא עונש, מתחילים ממשהו קטן ומתקדמים בהדרגה. לאנשים כמוך אני ממליץ לקרא ספרים בנושא, להקשיב להרצאות, ולהפגש עם איש מקצוע שיכווין אותך לשנות הרגלים בדרך נכונה. זאת בתנאי שהסנלר [במקרה הזה, סנדלרית] הולך יחף. שינוי הדרגתי ונכון יהיה חוויה נעימה, לא סיוט. בתחום התזונה, עם הזמן הגוף משנה את טעמו למזון. מה שהיה מעדן קודם לכן, יהפוך לטפל, ומזון בריא יהפוך לטעים. זה תהליך, זה לא קורה ביום אחד. זהו תהליך גמילה. הבעייה היא שרוב הפונים לדרך הטבעית, מגיעים במצב של מחלות מתקדמות. הם ניסו לפני כן את כל קיצורי הדרך, ורק שהמצב קשה, הם מוכנים לעשות הכל. ולפעמים מגיעים מאוחר מידי.
 
נתתי את עצמי כדוגמא

כי אני כן קוראת ומתמצאת, באופן שונה ממך ומנעמי, אבל אי אפשר לומר שלא למדתי ולא קראתי ואני עדיין קוראת. כתבת "את צריכה לעשות את העבודה" וזו בדיוק הנקודה: אני יודעת את זה. אבל לא התכוונתי לפתוח דיון על טבעונות באופן ספציפי, למרות שלך ולנעמי יש דוגמאות טובות למי ששינה את חייו מהקצה אל הקצה. גם אור העידה שהיא מכירה על בוריין את הנחיות התזונה שעושות לה טוב (ושוב, הדעות יכולות להיות חלוקות באשר לשיטה, אבל אין צורך להיכנס לזה, לדעתי). וגם מאיה הביאה דוגמאות שלא קשורות לתזונה. אם נשארים עם הדוגמא שלי, ועם הנחיות לאורח חיים בריא שאני מכירה, אני יכולה לומר שכל מה שכתבת נכון. בעבר למדתי להנות מטופו, אוכל מאודה ודברים נוספים שלפני כן נראו לי תפלים. בעבר שתיתי חלב, היום אני לא מסוגלת. כמו שבעבר עישנתי והיום אין מצב שאני יכולה לסבול את זה. להפסיק את הקפה כעת היה לי קשה, כי מהתה הירוק שפעם אהבתי, לא נהנתי יותר בכלל. ועכשיו אני נהנית ממנו שוב. אפילו שוקולד, כשהוא לא בסביבה, לא חסר לי במיוחד, אבל אם אני קונה חפיסה אז זה הופך להיות שוב הרגל, למרות שבהתחלה זה מרגיש מתוק מידי. אז יש את התהליך של הגמילה, אני מסכימה. מה שהבנתי מדבריך ומדבריה של נעמי, זה שבעיניכם חשוב מאוד להמשיך וללמוד, להעמיק את הידע, להיפגש עם מטפל שיתמוך ויכוון בתהליך הדרגתי ובהתאם ליכולתיו של המטופל. זה מדוייק?
 

0 אור 0

New member
הלואי שהייתי יודעת הכל

אני יודעת הכל על דיאטות, אבל על תזונה נכונה יש לי עוד המון מה ללמוד (ההבדל גדול)
 

hal767

New member
אם אינך מסתדרת לבד, את זקוקה לסיוע

אם יש לך רצון אמיתי לשנות, אז זה ניתן. אחרי הרצון צריך לבוא שלב הבצוע. גמילה מהרגלים רעים אינה שונה מכל גמילה אחרת. אם את בדרך נכונה, כזאת המתאימה לך, יהיה לך קל לשנות. זאת באמת המטרה הגדולה של מטפל, להביא את הפציינט שלו לבצע שינויים לכיוון הנכון. אם הצליח במשימה זו, הרי מילא את יעודו האמיתי כמטפל. קריאת ספרים בנושאים הרלוונטיים ושיחות מעשירות ידע עם המטפל או עם כל מישהו אחר שמבין, עוזרות להגביר את המודעות והמוטיבציה. גם אני, על אף שנים רבות של ניסיון, פותח מידי פעם ספרי איכות בתחום שלי, מרענן ידע, לומד מניסיון וותיקים ומנוסים ממני ומקבל בכך חיזוקים למה שאני עושה. במקרה שלי, ספרי ד"ר שלטון, ד"ר בירכר בנר, ד"ר טילדן הם מקום טוב לחזור אליו. כך גם ספריו של יצחק בן אורי, וכן שיחות עם האיש הזה, שמעולם לא איכזב בידע ובעומק שיש לו בתחום הבריאות, בנוסף לאישיות המדהימה שלו שמהווה דוגמא טובה לכל מטפל.
 

נעמי66

New member
מיכל, זה כל-כך פשוט, למה לסבך...

נשמע שלא קל לך, ותאמיני לי - אין סיבה שזה לא יהיה קל. אני לא הזכרתי פגישות עם מטפל, דיברתי על פגישה ארוכה ומרוכזת עם ספר. עצמי לרגע את העיניים, ודמייני לעצמך מקום חשוך של חולי, כאב וסבל מתמשך. את לא רוצה להיות שם. קחי את עצמך למקום מואר של בריאות, עירנות, שמחת-חיים שנובעת מהרגשה טובה. בכוחות-עצמך את יכולה להגיע למקום הזה. את לא צריכה להעמיס על עצמך טונות של מידע, רק לדעת ולהבין כמה חוקי טבע פשוטים, ולחיות לפיהם. זה קשור למזון שאת אוכלת, וגם למוצרים המכילים כימיקלים מסוכנים, שרוב האנשים משתמשים בהם. אני זרקתי אפילו את אוסף הבשמים שלי, שאהבתי. לא מוכרחים. יש סבון טבעי.
 

freearth10

New member
רק, אה?

גם אני זרקתי את אוסף הבשמים, טוב שלי לא היה כזה מן גדול
ואפילו את הצבע לשיער, אבל זה יכול היה להעשות רק בתהליך של קבלה של מי שאני. עד אז היה לי מאוד קשה עם זה שהשיער שלי כל כך לבן וכל פעם שצבעתי, ידעתי איזה נזק זה גורם, ולמה ?לעטרת ראשי
והמשכתי לעשות זאת מתוך "אין ברירה". מה יגידו? איך אראה? ותתפלאי, כשבאה ההחלטה כולם אמרו לי: וואו כמה שזה מתאים לך, את נראית כל כך אצילית... ויחד עם זה אני עדיין הולכת לישון בשעות המאוחרות של הלילה, לא תמיד אוכלת אוכל בריא... יודעת בדיוק מה זה עושה לי, אבל קשה לי להפטר מהצורך הזה ויש שם צורך עמוק מאוד שעד שלא אפטר מהסיבה שהביאה אותו - הוא תמיד ינחה אותי ויחבל ברצון שלי להפטר ממנו. המתכון שלי - התפתחות אישית, סדנאות, מפגשים עם אנשים, שכל אחד מהם מאיר לי פינה אפלה אחרת ומציב בפני עוד מראה שקודם לא ראיתי. יש אינספור דרכים להגיע לאותו המקום ולכל אחד יש הדרך האחת שמתאימה רק לו.
מאיה.
 

נעמי66

New member
מיכל, אלה שכן יודעים

אלה שכן יודעים, אבל לא יכולים להיגמל מההרגלים הרעים - צריכים לדעת יותר, לחדד את הידיעה. לקרוא שוב ושוב על הנזקים עד שזה ייקלט טוב-טוב בראש. אצלי מה שעשה את העבודה זה השינון הזה, על מה מזיק ולמה, יחד עם, כמו שכבר כתבתי, פחד ענק מכאב ומחלה. במשך שנים פיתחתי התמכרות לכל המזונות המזיקים. מה שעזר לי להיגמל סופית (זה היה תהליך ארוך מאוד) זה החלפת ההתמכרות הרעה בהתמכרות טובה, בה אוכלים רק מה שטבעי-צמחוני-אורגני. רק התמכרות קיצונית אחת הצליחה להחליף התמכרות קיצונית אחרת. לדעתי זה ה-פתרון. כל מה שהייתי צריכה זה רק לקרוא (בעיון, בריכוז, ברצינות, עם הרבה אמונה בנכונות הדברים) את "תזונת האדם ובריאותו" של יצחק בן-אורי (שאגב, הוציא בימים אלה את ספרו החדש "הבריאות שלך", שמעדכן את הנאמר בספר הראשון - הרי עברו מאז 19 שנים - ושם דגש על ריפוי טבעי של מחלות, עם פירוט מלא של כולן).
 

נעמי66

New member
רוב האנשים לא ממש מקשרים בין תזונה לבריאות

ובין "רוב האנשים" האלה נמצאים גם רוב הרופאים. וזה מאוד נוח, לא לקשר, כי אז אפשר להמשיך, בלי יסורי-מצפון, עם בשר, קפה, ממתקים, מוצרי קמח לבן, מזון מעובד וכל השאר. יש כאלה שהידיעה על הקשר הזה דווקא מדברת אליהם, אבל הם מעדיפים להתעלם. הם אומרים - אני רוצה לחיות ולאכול כמו שבא לי, אחרת אין טעם לחיים. גם אני הייתי פעם כזאת - לא ממש קישרתי, והבריאות היתה על הפנים. עד שחליתי בדלקת-ריאות, ומתוך הכאב והסבל באה הארה - הבנתי מה אני צריכה לעשות כדי להתרפא, וכדי שזו תהיה הפעם האחרונה. אני חושבת שמה שנתן לי את הרצון החזק והכוח לשנות זה הפחד מסבל וכאב.
 
תודה על השיתוף, נעמי

כמו שכתבתי להאל, לדעתי המון אנשים כן מקשרים בין תזונה לבריאות. אני דווקא התייחסתי באופן ספציפי למי שכן מקשר בין אורח חיים לבריאות. לא רק לתזונה, כי כמו שגם מאיה כתבה, יש דברים נוספים שמשפיעים, כמו השעה שבה אנו הולכים לישון, עישון, פעילות גופנית ועוד. כל מעשן יודע שהסגריות פוגעות בו, כל אחד יודע שפעילות גופנית טובה לבריאות. ואולם רבים לא עושים זאת. אני לא קונה את זה שהם לא מודעים, אבל גם אם אתם צודקים ואין מודעות: עדיין הפער בין התכנון לביצוע אצל אלה שכן מודעים, הוא גדול, ואני רוצה לדעת למה.
 

נעמי66

New member
הרוב לא מקשרים... אדישים... לא רוצים לדעת...

אחרי שגיליתי את הדרך הטבעית, חשבתי שאם אעביר את המסר, ואוסיף את הדברים הטובים שקרו בזכותה לבריאות שלי, אנשים יגלו עניין, בעיקר אלה שסובלים מאיזו בעיה רפואית. זה לא קרה. יש כאלה שמתעצבנים, אולי בגלל שהם יודעים שזה נכון, אבל לא בראש שלהם לשנות משהו. פה ושם, מתוך סקרנות, נכנסתי לפורומים רפואיים. מדכא לקרוא את ההודעות האומללות של הסובלים, והתשובות שהם מקבלים... כמה פעמים כתבתי, בעדינות ובזהירות, שיש דרך אחרת. ההודעות, בדרך-כלל, לא זכו להתייחסות, היו כמה שנמחקו, והיו כמה מנהלי פורומים שממש התעצבנו.
 
../images/Emo46.gif../images/Emo13.gifלמה הפער?

הלוואי וידענו. אחד הדברים עוזרים הוא להבין שלא את הכל אפשר להבין. יש דברים שקרו עוד מלפני שניתן לזכור, יש דברים שהדחקנו. יש דברים ש...פשוט לא יודעים. אבל כשיש מודעות ובוחרים לחיות טוב יותר-אז אפשר ולכן נאמר כל דבר הוא שעור-ומכל דבר ניתן ללמוד. ועכשיו הגיע המטופל שסיפרת- והיית מספיק מוכנה כדי לראות משהו והוא שיקף לך אותו. אלו בדיוק ההזדמנויות להתחיל ללמוד על עצמנו עוד.לאו דוקא לחקור את הסיבה- אלא לבחור במטרה שתתאים לנו(ויכולה להשתנות מסתבר שלא כולם באמת רוצים להיות בריאים: יש קצבה מהמדינה, יש תשומת לב, יש סיבה לא להתאמץ, אפשר לקטר. לא חסרות סיבות. אפשר גם להכליל (וסליחה מראש על ההכללה)בחוסר "אהבה/הערכה עצמית" שמביא לנטיות הרסניות כאלו ואחרות באורח החיים . טיפול, כמו שאני רואה אותו, הוא לעזור לאדם להתחבר למודעות הפנימית שלו, לצרכיו האישיים. לאו דוקא מה שנראה לי נכון. לכן גם השיפוטיות של זה מתאים וזה לא- קצת קשה עלי. כולל גם הטיפול העצמי. שתית קפה. את מרגישה (לא "רק יודעת")שהוא לא טוב לך. משהו בך ניסה לפגוע בעצמך- איזה רצון כמוס למשהו. אולי ניסיון לתקן משהו אחר/ להתאזן עם משהו אחר. עד שיום אחד (או לאט לאט עם הגברת המודעות, ההקשבה הפנימית, הפנאי לעצמך(במקום לפורום?))החלטת אחרת. (ובהזדמנות, רק עכשיו ראיתי- מאד אהבתי את כתיבתך כאן ... כמובן בהצלחה )
 

Fistandantilos

New member
אני חושב שאחת ולתמיד

צרייך לרכז מאמר מה לא בריא בקפה ממתקים מוצרי קמח לבן בשר וכו?
 

נעמי66

New member
לבקשתך, הנה שני קישורים בתור התחלה

http://www.anonymous.org.il/nut-disease.htm נזקים באכילת בשר http://www.zom.co.il/Art2.asp?LID=17 הנזק בקפה, בצבעי-מאכל, שוקולד ועוד
 

0 אור 0

New member
אני רוצה להדגיש שיש כאן הבדל מהותי בין גישות

רוב אנשים הפורום בהחלט מודעים ומקשרים בין תזונה לבריאות - זה בהחלט נושא חשוב וחיוני בכל שינוי של אורח החיים להטבה בבריאות. אבל חלק מן האמירה של הרפואה ההוליסטית, הינה שהתזונה היא לא הכל , ובכלל הפן הפיזי אינו הכל. ההיבט הרגשי, הרוחני, האנרגטי, מה שאחנו קוראים חשיבה חיובית ו/או דמיון מודרך - הם כולם צדדים נוספים של הדרך להגיע לבריאות מושלמת. לא על הלחם לבדו ...
 

yperelman

New member
מסכים בהחלט

תהליך הריפוי מתחיל בתהליך של פקיחת עיניים וממשיך במודעות והתפתחות. תהליך מתמיד, עיקש, עם לא מעט רגעים של שאלות, (לעיתים קשות) ואפילו מצבים של תסכול (מה זה עוזר לי? אני יודע הל אבל לא מצליח...). כמטפלים אנו נתרמים מאוד מהמקום הלא בטוח הזה, המאפשר לנו להמשיך ולהעמיק עוד. בלי זה לא נוכל להוות משענת אמיתית למטופל. איך נוכל, אם באופן מלאכותי הדחקנו את המקומות הלא יודעים והמתוסכלים שבנו. איך יוכל המטופל להביא את עצמו בכנות עם מגוון הקשיים שלו, אם אנו המטפלים מדחיקים צדדים אלו? בעיניי, להסכים להסתכל בכנות על עצמנו כמו שעשתה מיכל, לשאול שאלות וגם להטיל ספק הם חלק טבעי מתהליך התפתחות בריא. מי שמספק רק תשובות ואין לו שאלות וספקות, נמצא במקום מורכב ומסוכן לטעמי בתהליך התפתחותו כאדם וכמטפל. זו תהיה בעיניי טעות של העוסקים בתזונה לחשוב שתזונה, הרפיה ופעילות גופנית יובילו כל אדם לריפוי מלא משלל הקשיים הפיזיים והנפשיים שלו.
 
למעלה