איזה סוג איגודים מקצועיים יש לנו?

איזה סוג איגודים מקצועיים יש לנו?

שלום לכולכם כאן, מידי פעם אני רואה פרסומים של מכללות המציעות קורסים ותכוניות לימוד בתחום הרפואה המשלימה, ומציינות שהם מוכרות על ידי איגוד כזה או אחר. איפה אפשר למצוא רשימה של האיגודים האלה (ואם יש כזו)? תודה לעונים, אבי
 

אילהT

New member
מצ"ב קישור ל-קישורים

שלום לך, היום התווסף קישור שעונה בדיוק לשאלתך... בבקשה.
 

0 אור 0

New member
אני לא בטוחה שהקישור עונה על משהו

הסתכלתי ברשימה שם וחיפשתי את עצמי, וכמו שהכרזתי בראש חוצות כאן בפורום, לפני כמה חודשים (או שנה?) סוף סוף החלטתי להירשם לאיגוד הרפלקסולוגיה ואפילו קיבלתי מהם תעודה מסודרת של חברת האיגוד. והנה ברשימה הקצרצרה עד להפחיד של מטפלים ברפלקסולוגיה אצלכם אני לא מופיעה. טוב, חשבתי לעצמי שאולי אני "טריה" מדי והאתר לא עדכני, אז חיפשתי שמות אחרים של כאלה שרשומים. למשל המורה שלי, שהיא אחת מהמורות הותיקות והמובילות בארץ בנושא, ואין ספק שהיא והקורסים שלה מוכרים על ידי האיגוד (כי באחת הפעמים, שנדמה לי שזה היה קורס בכיר ראשון בדרום, אפילו הייתי שם כשהגיעו לעשות ביקורת של האיגוד) - אז גם השם שלה לא רשום שם. או שאני לא מבינה את שיטת הקיטלוג שלכם (ואז זה חמור, כי בטח אני לא היחידה) או שלא מופיעים שם כל החברים באיגודים המקצועיים.
 

ר 1 2

New member
הלשכה למקצועות בריאות משלימים

היי אבי, אני לא מכירה אף איגוד אחר פרט לאחד! שהוא יהחידי פה בארץ שמאגד את כל העמותות כארגון גג ומייצג את כל המטפלים באשר הם - לא משנה לאיזו עמותה הם משתייכים. מטפלים שהם חברי עמותה מקצועית (כל אחד והעמותה המקצועית אליה הוא שייך הומיאופתים לאגודה ההומיאופתית, רפלקסולוגים לרפלקסולוגיה וכו') אמורים לדעת מי הוא ארגון הגג הזה- הלשכה למקצועות בריאות משלימים! - כנס לאתר שלהם ותוכל לקרוא קצת על מה הם ומי הם ומה החזון שלהם ומה הפעילות שלהם. אני חייבת לציין שבפוליטיקות אני לא מבינה - אבל מה שבטוח יש רק ארגון גג אחד כזה שעושה המון למען מטפלים. והמכללות יכולות להמשיך לומר מה שהן רוצות כדי למכור את עצמן, אך חובתו של כל אדם לבדוק היטב על איזה ארגון הן מדברות, בעיקר אם מדובר במשהו הזוי מחו"ל שלא בהכרח מקובל על הארגון שלנו פה בארץ - וזה קריטי לעתיד לבוא. בהמשך השרשור הזה הועלו ביקורות לגבי ההתנהלות והרישום וכיוצא בזה - על זה אין לי הרבה מה לומר ואיני יודעת איך מתנהלות העמותות בתוך עצמן - אני רק יודעת שכל עמותה שרוצה להיות חברה בארגון הגג צריכה לעמוד בקריטריונים מסויימים וזה חשוב כי זה מגן עלינו ושומר עלינו המטפלים לעמוד בסטנדרטים גבוהים יותר. וכמו שמישהו פה אמר - אם עמותה מסויימת איננה חברה בארגון הזה היא יותר ממוזמנת לבוא ולהציג בקשה...כי באמת רצוי שכל מטפל ימצא את עצמו תחת קורת הגג החשובה הזאת ובאמת מהווה תמיכה אדירה. (ואני מדברת כמטפלת ששנים לא היתה חברה באגודה ועכשיו בעקבות השינויים המדהימים שחלו וההתקדמות מבחינת ההכרה שלנו כמקצוע - (אני מתכוונת באופן כללי לכל מקצועות הרפואה המשלימה) חידשתי את החברות וגיליתי דברים מדהימים. קראו קצת יותר באתר של הלשכה על תואר ה- RCP ועל ההטבות שמקבלים חברי עמותות. אני חושבת שעידן חדש בפתח...אנחנו צריכים להשתחרר מכל מה שהכרנו עד היום על התנהלות העמותות ולהבין שדברים זזו והשתנו...מאוד קל לנ ו לשבת על הגדר ולצעוק: "לא עושים לי, לא נותנים לי, לא קיבלתי, לא יוצא לי מזה כלום" הדברים שונים היום, דור המטפלים הצעיר כבר רואה את זה - מה איתנו? רואים?
 
"אני חייבת לציין שבפוליטיקות אני לא מבינה"

אני חייב לציין שאת דווקא לא רעה בפוליטיקה. אם את רוצה ליחצ"ן את הארגון שאת חברה בהנהלה שלו, מוטב היה שהיית מזדהה כחברת הוועד המנהל (או כל שם אחר שאתם קוראים לזה שם בהנהלת הארגון), ומסבירה בפשטות למה לדעתך חשוב להשתייך לעמותה. כשאת מתחזה למטפלת שכל כך מתלהבת מה"יתרונות העצומים" ומההתקדמות מלאת החזון של הלשכה, מזמינה אותנו לקרוא על ההטבות המפליגות שמקבלים אלה שמצטרפים לקומיסיה, ומרימה את האצבע ב"נו נו נו" לאלה שמתריעים על כל המגרעות של הארגונים האלה, זה מזכיר לנו בדיוק למה כדאי להתרחק ממכם (שזה אכן המצב: הלשכה שלכם לא מייצגת "את כל המטפלים באשר הם - לא משנה לאיזו עמותה הם משתייכים", פשוט בגלל שרוב המטפלים בכלל לא מאוגדים).
 
שלום ותודה על התשבה המפורטת

בתגובה אחרת בשרשור הסברתי שחשוב לי שתוכנית לימודים שאני מקים תוכר על ידי איגוד רציני (נטול אינטרסים ככל שניתן). מדובר בתוכנית לימודים תלת שנתית לפסיכותרפיה הוליסטית. כמטפל כמעט ולא התייחסתי לנושא האיגודים משום שלא ראיתי בזה כל ערך מוסף (וגם לא כמטופל). אבל עכשיו נראה לי שטוב שאיגוד רציני יתן אישור לתוכנית הלימודים שלי וכמובן גם יחזק בכך את הרצינות שלה עצמה.
 

0 אור 0

New member
השאלה היא למה אתה צריך את הרשימה?

אני לא בטוחה אם הכנסנו את כל האיגודים לקישורי הפורום, אך מן הסתם כשתחפש בגוגל את שם המקצוע תקבל בקלות את האתר של האיגוד (מודה שכל פעם שאני צריכה להתקשר לברר משהו בקשר לרפלקסולוגיה זה מה שאני עושה), לגבי המקצועות ה"כבדים" יותר יש רק איגוד אחד, בעיסוי נדמה לי שיש כרגע שניים שבטח יתאחדו בשלב מסויים. אם המטרה היא לבדוק את המטפל - אז אם הוא חבר באיגוד כלשהו תהיה לו תעודה קטנה מטעם האיגוד, ואם לא - יהיו לו תעודות של קורסים והשכלה מקצועית (הרבה שמים אותם על הקיר). אם למשל תגיע אלי לטיפול ותרצה לראות תעודות אז צריך להודיע לי מראש כי הן תקועות באיזשהו ארון, ורק יש לי את ההסריקה שלהן על המחשב בתור גיבוי.
 

טאוֹ

New member
בוודאות, לא כל האיגודים מופיעים בקישורים שלנו

הדבר לא נובע מכך שנמנענו בכוונה להכניס את האיגודים; אין לנו בעיה לעשות זאת, ואם יש אגודה שמעוניינת להוסיף את שמה לרשימת הקישורים שלה, נציגיה מוזמנים לעשות זאת באמצעות שליחת בקשה למנהלי הפורום - בדיוק כפי שבקשתה של אילהT נענתה, והוספנו לקישורי הפורום את הקישור המצורף להודעתה. כל נושא האיגודים הוא בעייתי בארץ, ועל כך יעיד השרשור הזה. השרשור הנ"ל נכתב לפני כשנתיים וחצי, אבל אני לא בטוח שהוא פחות רלוונטי כיום, ויעידו על כך דבריה של אור. הבעיה עם האגודות המקצועיות, כמו כמעט כל התאגדות פוליטית, היא לא האידיאלים שיש לרבים מאלה שיוזמים את ההתאגדות; הבעיה היא שפעמים רבות, משחקי הכוח והאינטרסים האישיים תופסים את הבמה ודוחקים הצידה את הכוונות הכנות והטובות של חלק מהמקימים והחברים של האגודות, ויותר מזה - את האינטרסים של המטפלים והמטופלים שמהווים את זכות הקיום של האגודות, ואת הסיבה להקמתן. כך שלמרות שבפני עצמו רעיון האגודה הוא טוב, בפועל המצב הוא בעייתי. זה כמובן לא אומר, שמי שחבר באגודה אינו מטפל טוב או חשוד חלילה בכוונות לא כשרות. צריך פשוט לזכור, שהדבר נכון גם למי שאינו חבר באגודה. רעיון ההתאגדות המקצועית שואף, בין השאר, לקבוע רף של סטנדרטים מקצועיים בקרב העוסקים במקצוע, כך שחברות באגודה תצביע על רמה גבוהה כמטפל, ואי חברות באגודה אולי תצביע על משהו אחר.. אולם נכון לרגע כתיבת שורות אלה, המצב בפועל רחוק מאד מכך, כיוון שהרוב המוחלט של מטפלים כלל אינם מאוגדים באגודות המקצועיות..
 
תודה קודם כל על התשובות. הסיבה לשאלה

היא לא רק בלבול כללי עבורי כמטפל, אלא גם עניין מקצועי-עסקי. אני מכין תוכנית לימודים לפסיכותרפיה הוליסטית ואני רוצה לדעת אם יש דרך שהיא תוכר על ידי איגוד משמעותי מסויים. אני חושב שזה יהיה טוב שיהיה מישהו שיגדיר קריטריונים לתוכנית "ראויה" (בהנחה שהאגוד הזה שומר על מקצועיות נטולת אינטרסים מופרזים), מעבר לזה שזה כמובן מוסיף לתוכנית רצינות.
 

0 אור 0

New member
בהחלט שאלה מעניינת

בתחום הרפואה המשלימה אכן רוב האיגודים הגדירו עצמם בהגדרה די צרה (רפלקסולוגיה, רייקי, רפואה סינית) שאתה לא משתלב בה. לא יודעת אם יש גוף שעוסק בכל אלו שנפלו בין הכסאות, על כל פנים, לפחות על פי שם הנושא, נראה לי שאתה צריך גם הכרה ממסדית של משרד הבריאות /מדע לא יודעת מי שמתעסק עם פסיכותרפיה "לא הוליסטית" - אחרת יש פה איזה סיכון לבעייתיות עם העיסוק במקצוע
 

ר 1 2

New member
הי אבי

לפי תשובתך אני מרגישה שאתה אדם רציני ושמשהו במחשבה השתנה. נכון להיום, יש מקצועות רפואה משלימה שעדיין לא חברים בלשכה, אבל שהחליטו שהם רוצים בהכרה ולהיות מאוגדים תחת לשכת הגג שמייצגת את התחום אל מול משרדי הממשלה ומקדמת אותו. ולכן , כמו למשל תחום הסוג'וק היום, שיצרו קשר עם הלשכה בבקשה להצטרף ולהיות מוכרים ושהסטודנטים שלהם יוכלו להיות חברים בעמותה עם סיום הלימודים ולקבל תואר RCP. הלשכה, ששומרת על רמה מאוד מסויימת, ודורשת מספר פרמטרים מכל מקצוע כולל מה הדרישות מבחינת מספר השעות שנלמדו. ולכן, אם אתה רוצה להקים בי"ס שיוכר בלשכה צריכה קודם להיות אגודה מקצועית של המקצוע, מישהו שייצג אותה אל מול הלשכה, וכך תוכל לקבל הכוונה לבניית תוכנית לימודים טובה שבה יכוונו אותך גם למה מינימום מספר השעות הנדרשות מתלמיד.
 
הבנתי - צריך להקים איגוד ../images/Emo3.gif

ואני אהיה חבר כבוד בו... אולי באמת אנסה לברר באגוד של פסיכותרפיה "רגילה". תודה!!!
 
למעלה