מה בסירים
לכבוד שבת פרשת שופטים?

אמרלדה

Active member
לוקחים מרק פטריות, לוקחים כדורי בשר ומבשלים יחד...
היכנסי

היו לי כדורי בשר מוקפאים. כלומר, קציצות בצורת כדורים, שבמקום פירורי לחם או קמח כדי "לתפוס" אותם, שמתי קמח שקדים. זה כל ההבדל מכל קציצה אחרת שאת מכירה.

מרק הפטריות שלי הורכב, בכוונה, ללא פחמימות, כי זה היה אמור להיות רק "שלי". לכן הוא מאוד פשוט להכנה ואני מניחה שאת מכירה מרקי פטריות יותר עשירים. ולכן גם הכמות שלו היתה קטנה-בינונית. לא מרק גדול.

מטגנים קוביות בצל בסיר עם שמן זית עד השחמה. אפילו קצת פחות מהשחמה. מוסיפים 2 סלסלות פטריות או יותר (קניתי במשקל) קצוצות גס - אני הכנתי מפורטובלו ושמפיניון חצי חצי - מטגנים חמש דקות יחד, ומוסיפים קורט פלפל שחור וכחצי כוס רוטב סויה, פלוס כ-2.5 כוסות מים רותחים (מצטערת, הכמות הזאת לא מדויקת. אני זוכרת שאת אוהבת כמויות מדויקות, אבל אין לי. אולי היו 3 כוסות. הגעתי בסיר בינוני מס 3 לגובה נוזלים של קצת יותר מחצי.
בגלל הסויה מציעה לא להוסיף מלח, ולטעום בסוף אם צריך.

להרתיח, להנמיך ולבשל. המרק צריך כ-25 דקות כדי להיות מוכן, ואז אמורים לטחון אותו ולהוסיף את כדורי הבשר. אני קיצרתי. בישלתי רק 10 דקות, טחנתי בבלנדר מוט בעודו על הכיריים והוספתי אחר כך את כדורי הבשר. בישלתי יחד כ-40 דקות.

כיוון שהפטריות לא היו מבושלות ורכות לגמרי בעת הטחינה, הרוב נטחן וחלק לא. ממש אהבתי את זה. ככה יש לך מידי פעם ביס פטריה בפה.

בסוף טעמתי והוספתי מיץ מקצת פחות מחצי לימון. "טוויסט" של לימון זה משהו שאני מוסיפה בהרבה מרקים. זה מקליל אותם. טעמי בסוף ותחליטי. לא חובה.

כדורי הבשר והפטריות הם שידוך לא מקובל, אבל ממש טעים. על אף שאין במרק עיבוי או פטריות מיובשות והוא פשוט, היה טעם חזק של פטריות בפה וכדורי הבשר בתוכו משביעים ממש. בשבילי, מאכל כזה של מרק חם וחלבון לחורף, ללא פחמימה, שהוא גם משביע וגם טעים, זאת מתנה. אאמץ את זה למטבח שלי דרך קבע.
 

אמרלדה

Active member
אגב אישית לא הייתי משתמשת בו לאירוח. הוא לא חכם ומעודן מספיק

הוא ביתי, כזה לארוחת ערב של בני הבית.
 

michalgad1

New member
תודה!! לא בטוחה שילך אצלי מרק פטריות טחון

הקטן אוהב מאד פטריות ומרקים עם תוכן, אז אולי אשאיר את המרק בלי לטחון...
 

אמרלדה

Active member
אפשר בהחלט. טעמתי לפני הטחינה והיה טעים מאוד. רק קצת דליל

&nbsp
אם הייתי יודעת מראש שלא טוחנת, הייתי מוסיפה עוד ירקות או פשוט עוד פטריות קצוצות.
&nbsp
 
למעלה