דילמת התארחות בראש השנה. אשמח אם תחשבו אתי

אמרלדה

Active member


 

אמרלדה

Active member
דילמת התארחות בראש השנה. אשמח אם תחשבו אתי

אז השנה החלטתי שבארוחת ראש השנה אנחנו לא בבית.

יש הרבה סיבות לכך שכבר כמה שנים כל פעם מחדש מבקשת שנצא לבית מלון בחג, והרבה סיבות לכך שהוא לא רוצה, ואני, האמת, בדרך כלל מסכימה אתו. :)

אבל השנה, הילדים לא מגיעים.
כשהיו שנים כאלה בעבר, הלכנו לארוחת החג לאחיו. ופעם גם לדוד שלי. לא מתחשק לי. לא הכי מרגישה בנוח שם.
סחבק לא מאושר, אבל אני עמדתי על שלי: הזדמנות למלון. הסכים.

לקח שתי דקות ודפדוף ביומן (כן. אני עדיין על יומן פרימיטיבסקי) כדי להיזכר שאנחנו בייביסיטרים (מה שהוזמן חודשיים מראש) לכלב של הבן, שהוא כלב ממש גדול ולכן לא בדיוק מהסוג המתקבל בברכה במלונות...ואתם יודעים למה הוזמנו הבייביסיטרים מראש? כי הבן ומשפחתו נוסעים...כן. למלון.
בתל אביב, עם אבא שלהם.

עוד ערב חיפוש אחד העלה את העובדה שמלון לארוחת ערב החג בלבד (אנחנו חילוניים. אין לנו בעיה עם זה) זה משהו שקשה למצוא. ואולי אפילו זה מוקדם מדי. אז מצאתי רשימה של כאלה של ראש השנה לפני שנה. אמרתי לעצמי שזו התחלה טובה, אתקשר לאותם מלונות לשאול. אבל מיד הבנתי שכולם בצפון הקרוב או הרחוק, וממש אין לי רצון לנסוע עד לשם בשביל זה ולחזור באותו לילה.

בתי הארחה במושבים או בקיבוצים, שהיו יכולים להתאים לכלב
(וגם לנו), לא ממש שומרים על תחושת החג בארוחה העיקרית. סתם ארוחה.

מכירים בתי הארחה או מקומות שיסכימו לקבל אורחים לחג עם כלב גדול, אבל גם כאלה שיש אצלם ארוחת חג כמו שצריך? יש לכם אולי רעיונות אחרים? אשמח לשמוע.
 

אמרלדה

Active member
תודה רבה מיכל. בינתיים מצאתי עוד אפשרויות

&nbsp
מצאתי רשימה אחרת של בתי מלון שהגישו ארוחת חג בשנה שעברה, ובה גם כמה מלונות בירושלים. אהבתי את התפריטים, שהיו עם יותר מאשר נגיעות מסורתיות. אז נבדוק גם את אלה וגם את אלה ונקבל החלטה. תודה רבה.
 

shira1960

Active member
דעתי, בהסתמך על ניסיון מלפני... כ15 שנים

לא יודעת אם המצב יותר טוב עכשיו או פחות טוב אבל אספר לך מה דעתי.

הייתי כמה פעמים, גם פסח, גם ראש השנה, במלונות יקרים /יוקרתיים וגם במקומות זולים יותר כמו קיבוצים דתיים או פנימיות שהוסבו לאירוח לחגים.

לא נהניתי בכלל.

אם הייתי צריכה לבחור בין השניים, הייתי מעדיפה פנימיה/קיבוץ למרות שהתנאים פחות טובים, רק משום שיש קצת יותר מרווח והאוכל באופן כללי יותר טעים (פחות מוקפד אולי, אבל יותר טעים).

אבל בגדול, במלונות התפוסה מלאה פלוס. למה פלוס. כי קחי בחשבון שמגיעות משפחות שלמות, עם הרבה ילדים, כך שבכל חדר לנים כ5 אנשים. פלוס אנשים מקומיים שמגיעים רק לארוחות. חדרי האוכל מלאים וצפופים, האוכל מוקפד מאוד אבל לא אוכל ביתי ולא ממש טעים. רוב האנשים מגיעים בחמולות ויושיבם ביחד כך שה"לבד" שלכם יישאר.

שוב, הניסיון שלי היה מלפני כ15 שנים, אני מניחה שהמצב לא השתפר.

בסופו של דבר חזרנו להיות בחגים בבית ( זה היה בתקופה שהייתי נשואה לבעלי השני, והוא זה שהתעקש להיות בבתי מלון.). עוד שני דברים שהפריעו לי אישית (1)- את חייבת להתלבש יפה יפה כולל נעליים ואיפור (מה שבבית אפשר לחפף קצת), ו (2)ו אם מישהו צריך תפריט מיוחד, אתם יכולים לחכות שעות עד שמגיעה המנה שלכם (נגיד צמחוני או נ"ג)

שוב, זה ניסיון שלי, ביותר ממלון אחד, אבל לפני הרבה שנים. לא יודעת אם המצב דומה עכשיו. במקומך, הייתי עושה חג בבית, ומבלה בבתי מלון בזמן ששאר עם ישראל נמצא בבית . אולי תזמינו אורחים? אולי תזמינו עולים חדשים או חיילים בודדים? אולי תחליטו על חג קליל ואיזי? לא יודעת מה מתאים לכם.

שיהיה בהצלחה
 

tzivi1

New member
אני עם שירה, בהסתייגות אחת - בית חב"ד

ערב פסח הכי מקסים ומרים שהייתי בו היה בבית חב"ד בברצלונה לפני כמה שנים.
גם אני חילונית, וחששתי שיהיה ארוך ומעיק, אבל ממש לא. היה מקסים, מרענן, שמח מאוד. אירוח מהמם של קבלת כל יהודי באשר הוא.
יש גם בארץ בתי חב"ד שחוגגים, ושווה לברר. אני מניחה שהצלחת הערב תלוי בבית חב"ד עצמו (לא מאמינה שכלב יוזמן, אבל לבית חב"ד תלכו רק לארוחה, והכלב יוכל להתענג על העצמות בבית
 

sofia4

New member
אני עם ברצלונה, אבל נראה שפחות מתאים לכם, לכן, הייתי מחפשת

זוג או שניים של חברים שבמקרה השנה נשארו לבד וחוגגת איתם.
 

אמרלדה

Active member
תודה רבה על התשובות. נתחיל מהסיבה - כדי לא לעבוד.

אני מארחת כל הזמן, כי זה רק צעירים. המבוגרים במשפחה המורחבת שלי לא זזים מביתם. עייפתי. ובעיקר עכשיו - אני באיזושהי תקופה של צורך פנימי בחופש.

כאמור, יש לי לאן ללכת. אם אכתוב במשפחה המורחבת שאני לבד, אקבל עשר הזמנות. אבל בסגנון דתי ובכיוון די כבד, ולא רוצה. שוב, הצורך בחופש פנימי.

חברים - לא הולך. איש עם משפחתו. הגיוני. בית חב"ד אין מצב.

יכולנו כמובן קיבוצים, מושבים, ים, חו"ל. אבל לא ממש רוצים לוותר על תחושת החג לחלוטין. כיוון שבחיים לא שמעתי על המלונות ברשימה של מיכלגד (סליחה), ורובם כנראה לא כשרים, אני לא צופה שם אווירת חג.

נשארו המהודרים הקרובים לבית. ויש כאלה, עם תפריט די מסורתי, שזה מה שאני מחפשת. מניחה שהמחיר אכן יהיה ההמולה והצפיפות. לגבי אוכל - אין לי בקשות מיוחדות. אנחנו, עם כל ההגבלות שלנו, תמיד מוצאים מה לאכול בבתי המלון. כמובן, אבקש תפריט מראש.

הרבה פעמים בחיי הזמנתי בודדים לארוחת חג. בליל הסדר האחרון היו פה שניים. אבל כאמור, אני ממש לא רוצה לטרוח. רוצה שיבשלו בשבילי פעם אחת. ואם אנחנו נקנה אוכל מוכן, נשב שנינו לאכול אותו, ויהיה לנו קצת עצוב. לפחות במלון יש המולה, יש בשביל מה להתלבש ולהתחגג (מלשון חג) וכולי.

אז עזרתם לי להתמקד במה שאני רוצה. זה עדיין לא סופי (בעיקר כי יש לי גייס חמישי בבית
.) אתקשר לכמה מלונות בירושלים ואשאל שאלות. תודה רבה.
 

Noeett

New member
השנקל שלי

מאד מתחברת להרגשה ולרצון לברוח מכל זה אבל עדיין לא לברוח ממש. הייתי מחפשת מלונות בוטיק בהם הסיכוי של חמולות הוא קטן והאנטימיות גדולה יותר. הייתי מתרחקת ממלונות גדולים נראה לי סיוט אמיתי בחגים, ובעיקר אם רוצים לגור את הביחדנס באווירה קצת אחרת. לא מכירה בירושלים אבל בטוח יש. ואולי אפילו מרחיקה מהבית לתל אביב או כל מקום אחר שמראה לכם. ומפרגנת לעצמי מלון כיפי. ואם לא מוצאים, הייתי מזמינה מקום במסעדה אהובה שפתוחה בחג.
 

הבת המתהוללת

Well-known member
מנהל
לא הצלחתי למצוא פיתרון. מעולם לא נסענו למלון/צימר עם הכלבה

(למרות שהיא קטנה) ומרגיש לי שהמלונות/בתי הארחה שיסכימו לכלב גדול לא יהיו בוטיקים.
אז אני הייתי קונה אוכל מוכן שאוהבת, ממקומות שווים שאוהבת ונשארת בנוחות של הבית בלי לבשל.
 
למעלה