פרשת "תרומה":

לאה סי

Active member
פרשת "תרומה":

בס"ד
"וידבר ה' אל משה לאמר:
דבר אל בני ישראל ויקחו לי תרומה מאת כל איש אשר ידבנו לבו תקחו את תרומתי
"

מדוע קדמה פרשת משפטים לפרשת תרומה?
כדי להדגיש שלתרומה יש ערך רק אם התורם משיג את כספו ביושר ובמשפט.
(רבי ברוך אפשטיין)
הסבר נוסף:
משום שבסוף פרשת משפטים אמר העם: "כל אשר דיבר ה' נעשה ונשמע".
הגיב אפוא הקב"ה:
"ויקחו לי תרומה" – המבחן הראשון והחשוב להצהרת העם על דבקותו בהוראות הבורא יהיה בנתינת צדקה, כפי שקבעו חז"ל: "אדם ניכר בכיסו".
(עירובין)
*****
רבי אליהו מייזל, רבה של קהילת לודז', נודע בקהילות ישראל בעשייתו המבורכת לטובת מוסדות צדקה וחסד בעירו. הוא עצמו היה מכתת את רגליו בביקורים אצל עשירי העיר כדי להתרימם, ומעולם לא הטיל את המשימה על אחרים.
פעם שאלו אותו כיצד זה איש חסד כמוהו אינו נמנה גם עם העוברים בין בתי הנזקקים לחלק להם את כספי התרומה.
השיב הרב מייזל:
בפרשת תרומה מוזכר שמו של משה רבינו לא פעם ולא פעמיים, אבל בפרשה הבאה, תצווה, מנהיג העם אינו מוזכר כלל.
מדוע? כי בפרשת תרומה מסופר על איסוף כספים להקמת המשכן ולחיי הציבור, ולזאת נתן משה את ידו הנמרצת. אבל בפרשת תצווה, בבוא עת חלוקת הכספים, משך המנהיג את ידו כדי שלא לעורר עליו חלילה כל חשד ולזות שפתיים.

"מאת כל איש אשר ידבנו לבו תקחו את תרומתי"

כמעט לפני כל מעשה מצווה יש לומר ברכה. מדוע, אם כן, לא נקבעה ברכה לפני שנותנים צדקה?
בדרך ההומור הסבירו זאת כך: הברכה בעת עשיית המצווה צריכה להיאמר בשמחה, אך מי שמח כשהוא נפרד מכספו?...

וטעם נוסף מדוע לא מברכים על מצוות הצדקה:
משום שאילו היה צורך לברך לפני קיום מצווה זו, היו אנשים מקדימים למתן הצדקה הכנות שונות, טובלים במקווה, נוטלים ידיים, מתפללים – ובינתיים היה העני גווע מרעב...

לרפואת:
אהרן בן אסתר
אופיר בן שרה
אורה בת תמר (טמה) חיה
אורית אסתר בת שרה
אורנה נריה בת עליזה
אייל ראובן בן אורנה נריה
אלדד בן אלישבע
אלומה בת מטילדה
אסתר צירל בת לילי
דב בן אסתר
דבורה בת חווה
דנה בת רבקה
דניאל בן שקד
הדס בת שרה פוריה
חיים בן נחמה
חנה בת מרים
יפה בת יוכבד
יוסף בן שרה
יוסף ברוך בן חיה שרה
יצחק בן יונה
לילך בת טובה
מאיר בן אסתר
מלכה בת ציפורה
ניצה בת הטי
סתיו בת אירית
עמיחי יהושע בן ברוריה בריינה אסתר
רחל בת רבקה
תמר גולדה בת מלכה
תרזה (Tirza) בת תמרה
בתוך שאר חולי עמו ישראל.

"אל נא רפא נא לה"!

"אָנָּא, בְּכֹחַ גְדֻּלַּת יְמִינְךָ תַּתִּיר צְרוּרָה:
קַבֵּל רִנַּת עַמְּךָ, שַׂגְּבֵנוּ, טַהֲרֵנוּ, נוֹרָא:
נָא גִבּוֹר, דוֹרְשֵׁי יִחוּדְךָ כְּבָבַת שָׁמְרֵם:
בָּרְכֵם, טַהֲרֵם, רַחֲמֵי צִדְקָתְךָ תָּמִיד גָמְלֵם:
חֲסִין קָדוֹשׁ, בְּרוֹב טוּבְךָ נַהֵל עֲדָתְךָ:
יָחִיד גֵּאָה, לְעַמְּךְ פְּנֵה, זוֹכְרֵי קְדֻשָּׁתְךָ:
שַׁוְעָתֵנוּ קַבֵּל וּשְׁמַע צַעֲקָתֵנוּ, יוֹדֵעַ תַעֲלֻמוֹת: "

רפואה שלמה ובשורות טובות לכל עם ישראל!

שבת שלום ומבורך!!!

חודש טוב ובשורות טובות!!!
 
למעלה