תזכורת
כללי התנהגות בפורום מבשלים כשרֻ

הבת המתהוללת

Well-known member
מנהל
תזכורת
כללי התנהגות בפורום מבשלים כשרֻ


כללי התנהלות פורום מבשלים כשר ב:תפוז":

1. אין להעלות בפורום מידע או פרטים שהינם, בין היתר, בלתי חוקיים, טורדניים, מעליבים, עוינים, מזיקים, מאיימים, גסים, גזעניים, פוגעים ברגשות הציבור, מוציאים לשון הרע, פוגעים בפרטיות, מהווים הפרה של החוק, כולל פגיעה בזכויות יוצרים, וכיו"ב, הודעות שתועלנה לפורום מבשלים כשר ואשר הינן פוגעות, משמיצות, לא נאותות תמחקנה ברגע שתובאנה לתשומת ליבינו. לא תהיה איפה ואיפה – הודעה מהסוג הנ"ל תמחק בהקדם וללא הסברים והתדיינויות מיותרים. אנו ממליצות לעיין בתקנון של תפוז, המופיע בטאב "כלים ומידע" בראש עמוד הפורום שלנו ומצורף בקישור למטה, כד לרענן את הזיכרון באשר לכללים הללו.

2. סעיף 20.2.25 לתקנון הפורומים קובע שאין להציף את האתר או כל חלק או שירות בו, בהודעות סרק או בהודעות חוזרות, באופן העלול לפגוע באתר או בשימוש בו. הודעות סרק שכאלה תמחקנה.

3. הודעות הקשורות לאופן בו הפורום מתנהל ו/או לאופן התנהלות חברי פורום כלפי חברי פורום אחרים נא להעביר אלי (הבת המתהוללת) במסר. נבקש לא לנהל דיונים כנ"ל מעל דפי הפורום. הודעות שכאלה תמחקנה מיד.

4. במסגרת הצורך להגנה על זכויות יוצרים, אין לפרסם בפורום קבצים ונאלץ למחוק הודעה המכילה קובץ.

5. נא לציין לגבי כל מתכון המועלה לפורום מהו מקור המתכון, בין אם מדובר בספר/עיתון, חבר/ת פורום אחר/ת, בלוג/פורום אחר.

6. זהו פורום העוסק באוכל כשר ועל כן נבקש להעלות לכאן מתכונים כשרים בלבד. כמובן שאם משהו/י "גייר/ה" מתכון ורוצה לציין את המקור – המביא דבר בשם אומרו מביא גאולה לעולם.

7. במידה ומתכון לקוח מבלוג, נא להעתיק את המתכון במלואו ורק אז להפנות לבלוג, לשם קלות העיון במתכונים בפורום (אחרת מתקבל שרשור שלם שכולו קישורים). הודעות שאינן נשמעות לכלל זה תמחקנה.

8. במידה ומביאים מתכון בקובץ, נא העתיקו את המתכון גם לגוף ההודעה. לא כולם יכולים לפתוח קבצים ולא בכל עת ובנוסף הודעות ריקות מקשות מאד על חיפוש מתכונים בעתיד.

9. במידה ומפנים למקור המכיל גם מתכונים לא כשרים, נא לציין זאת כדי שמי שמעוניין/ת לא להיכנס לבלוגים כאמור י/תדע להימנע.

10. אנו מבקשים בכל לשון של בקשה להמעיט ככל האפשר בהעלאת תמונות של מאכלים ללא מתכונים תואמים כדי למנוע תסכול של פתיחת הודעות רק כדי לגלות שמדובר בתמונה בלבד. עניין זה אף מקל על חיפושים – פחות תוצאות לא מועילות. כמובן שלעיתים, אפשר להעלות תמונות (שולחן ליל הסדר, מנה מעניינת ממסעדה וכיו"ב) – נא הפעילו שיקול דעת.

11. מערכת הפורומים בתפוז פועלת בצורה של "הודעות קופצות", כלומר כל הודעה חדשה שמוכנסת אל הפורום תימצא בראש העמוד עד לשליחת הודעה חדשה אחרת שתתפוס את מקומה. הודעה שנשלחה אל הפורום בתוך פרק זמן של 72 שעות תקפוץ לראש העמוד, עם כל תגובה שתישלח אליה, בתנאי שלתגובה יהיה תוכן של 10 תווים או אמוטיקון אחד לפחות. לאחר 72 שעות ההודעה תפסיק לקפוץ גם אם יתווספו אליה תגובות בעלות תוכן ותרד לאיטה לאורך עמודי הפורום ומשם לארכיון.

אנא המתינו בסבלנות וחכו לתגובה של מי מחברי הפורום, והימנעו מהקפצה מיותרת של הודעות (הוספת תגובה בשל אי קבלת תשובה), שכן כך אתם עלולים לדחוק לשוליים שאלות עדכניות של חברי פורום נוספים.

אם לא התקבלה תשובה לשאלה הגיונית תוך זמן המתנה הגיוני (כשעתיים), יהיה זה סביר להקפיץ את ההודעה. מנגד, אם שאלה מאד לא נפוצה (אוכל כשר בטימבוקטו, למשל) לא נענתה - אין טעם בהקפצה כי ככל הנראה לא יודעים את התשובה. כנ"ל במקרה שהתקבלו מספר תשובות טובות-אין טעם בהקפצה כי היא תהיה לשם ההקפצה בלבד.

נא זכרו כי חברי הפורום אינם מצויים מול מסך המחשב 24 שעות ביממה מחד, ולא תמיד יודעים את כל התשובות, מאידך.

בהצלחה!
 
למעלה