שרשור FAQ

lizard

New member
איך יודעים אילו חבילות מותקנות ?

1.מתקינים חבילה בשם epm ע"י emerge epm. 2. רושמים epm -qa ומקבלים את רשימת החבילות המותקנות. מנגנון הepm משמש בדומה למנגנון הrpm שבהפצות השונות.
 

xroeeh

New member
esearch

השימוש ב emerge -s איטי להחריד במחשבים ישנים, ועוד יותר איטי השימוש ב emerge -S (חיפוש גם בתיאור של התוכנה), לכן ישנה חבילה מאוד נחמה שנקראת esearch, הרעיון שלה מאוד דומה ל locate של מערכת הקבצים, פעם ביום עושים eupdatedb (מוכר?) ואז החיפוש עם esearch הוא מהיר ונוח. אז מה עושים? מתחילים (כ root) עם
emerge esearch​
זו חבילה קטנה שתוך כמה דקות תהייה מותקנת לכם ומוכנה לשימוש, עכשיו הגיע הזמן לעדכן את המאגר שלה, אפשר ישר להקיש eupdatedb ואז לחכות את זמן הסריקה שלה או אפשר להשתמש בעוד כלי קטן שמצורף אליה שנקרא esync שהוא עושה במשולב גם emerge sync וגם eupdatedb. לדעתי עדיף להשתמש תמיד ב esync, במכה אחת מכסים גם עידכון של העץ של portage וגם עידכון של esearch. אפשר אפילו לצרף את esync ל cron (לאלו שאוהבים להיות מעודכנים לחלוטין, כל יום). עכשיו כל מה שנשאר לעשות על מנת לחפש חבליה זה esearch package_name וזהו (ואם רוצים לחפש גם בתיאור החבילה, אפשר להוסיף S-). רועי
 

Koala Kid

New member
הגדרת שרתים מהירים להתקנת חבילות

הדרך הפשוטה ביותר היא להשתמש בשרת של עמות "המקור". מה שצריך לעשות זה לכלול את השורה הבאה בקובץ etc/make.conf/:
GENTOO_MIRRORS="http://mirror.hamakor.org.il/pub/mirrors/gentoo"​
אם מסיבה כלשהי לא רוצים להשתמש בשרת הזה, או שרוצים להגדיר מספר שרתים מהירים, ניתן להשתמש באפליקציה בשם mirrorselect. תחילה, מתקינים אותה ע"י emerge mirrorselect. שימוש ב-mirrorselect: התוכנה יכולה לבחון מספר גדול מאוד של שרתים ולבחור את המהירים ביותר עבור החיבור שלכם. כמו כן, השרתים הטובים ביותר נכנסים אוטומטית אל הקובץ שציינתי קודם. כדי לבחור 5 שרתים מהירים, פשוט תריצו:
mirrorselect -a -D -s5​
ניתן להשתמש בתוכנה גם להגדרת mirror מהיר עבור rsync. זה נעשה ע"י mirrorselect -i -r. נפתח חלון עם רשימת שרתים בכל העולם, מתוכו ניתן לבחור את השרת הרצוי.
 

שוּלה

New member
אני רוצה לנסות לינוקס

אני רוצה לנסות לינוקס האפשרות הכי פשוטה היא LIVE CD: קומפקט דיסק שמכיל לינוקס מלא עם תוכנות ודוגמאות - ללא צורך בהתקנה! 1. את/ה מוריד/ה מהאינטרנט קובץ, 2. צורב/ת אותו על CD, 3. מפעיל מחדש/ה את המחשב. zehu. כשמפעילים מחדש את המחשב, עולה לינוקס. בלי התקנה ובלי ידע מוקדם! הלינוקס הזה לא כותב ולא משנה כלום במחשב שלך! כדי לחזור חזרה למה שהיה קודם, כבה את המחשב, הוצא את הדיסק, והפעל מחדש. דוגמאות מומלצות: דיסק בעברית: http://mirror.hamakor.org.il/pub/Israeli/Kazix הורד את הקובץ kazit2.1-knx3.6.iso UBUNTU (באנגלית): http://ftp.cs.umn.edu/pub/ubuntu-releases/warty/warty-release-live-i386.iso
 

שוּלה

New member
לינוקס בנוסף לחלונות?

לינוקס בנוסף לחלונות? אפשר להתקין במחשב 2 מערכות הפעלה בו זמנית. אם כבר יש לך WINDOWS (למשל XP או ME או 98...) ניתן להוסיף גם לינוקס. בכל הפעלה של המחשב יהיה לך תפריט שבאמצעותו תבחר איזו מערכת להריץ. קרא את המאמר הבא, מה הן מחיצות, ואיך עושים את זה אם זה לגמרי סינית בשבילך, אני ממליץ ... או לבקש ממישהו מנוסה שיתקין או לנסות LIVE CD או ללמוד קצת יותר על מחשבים או להתקין לינוקס על מחשב שמוקדש למטרה זאת.
 

שוּלה

New member
למה לא כדאי לי להתקין לינוקס?

למה לא כדאי לי להתקין לינוקס? במקרים מסויימים, עדיף לשחות עם הזרם. בלינוקס יש הרבה יותר אפשרויות, הרבה יותר דרכים לעשות כל דבר, ולעיתים קרובות נדרשת הבנה בסיסית בחומרה, תוכנה ואולי קצת תכנות. למשל, אם אתה עסוק מאד ואין לך זמן ללמוד דברים חדשים או שאין לך מושג באנגלית, או שאת/ה משתמש/ת בתוכנות מיוחדות שאין להן תחליף בלינוקס אז אולי כדאי שתמשיך עם מה שיש לך עדיין, ותבדוק את לינוקס במחשב נפרד. ...
 

elcuco

New member
למה לא?

בגלל תוכנות שלא קיימות בלינוקס ובחלונות כן. בגלל שפות תכנות הקיימות בחלונות ובלינוקס לא. מפני שיש אתר מסויים מאוד שאתה לא יכול בלעדיו והוא עובד רק ב-IE. או... שאתה פשוט לא מסתדר עם המערכת, היא לא חושבת מספיק בשבילך, ואתה צריך לעקוב אחרי כל פיפס שהיא עושה. ללינוקס יש עקומת לימוד די חדה, אם לא תוכל להתמודד איתה, ואתה לא מוצא מישהו שיעשה את העבודה השחורה עבורך, לינוקס היא לא מתאימה לך.
 

ezaton

New member
ולמה כן?

כי בלינוקס אין וירוסים (ולכן אין צורך באנטי-וירוס), כי המערכת, לאחר שהותקנה, הוגדרה והותאמה כמו שצריך, יציבה כמו סלע. כי גם אם תוכנות קורסות (וזה קורה לכולם), הן לא לוקחות איתן את המערכת. כי אין תוכנות ריגול בכלל, כי יש תמיכה טובה למדי ברוב החומרה שבה אתה עלול להתקל, או שיש לך. כי יש לך בחירה בין עשרות תוכנות, כל אחת עם היחוד, היתרונות והחסרונות שלה, לביצוע מטלה יחידה. כי אתה לא צריך לשלם על המערכת. כי התוכנות שבאות איתה, חופשיות להורדה ולהתקנה. כי יש לך שליטה במערכת - אין "וילונות" שמסתירים ממך דברים, בעת תקלה. כי המערכת ניתנת להתאמה לצרכים שלך בדיוק - או לרוץ על מכונה חלשה, ללא ממשק גראפי (ובלי לשלם ביכולת ניהול!), או לרוץ על מכונה חזקה, עם הממשק הגראפי הכי מפואר, והכי גמיש. כל הסקלה באמצע, כולה שלך. בטיחות, לאחר שהתרגלת, נוחות, ויציבות. מה צריך יותר?
 

מיקש

New member
כמובן

כל השיקולים, בין אם הם רשימת הבעד (הדי יפה) שהצגת ובין אם הם רשימת הנגד (שקיימת גם היא, וכמו שאתה יודע אין לי בעייה להציג גם אותה) היא סובייקטיבית. הגישה ש"לינוקס הכי טוב" (בלי נימוק באילו מקרים, סתם כמו אמת דתית כזאת) היא מאוד לא מקצועית לדעתי. לינוקס הוא נפלא, מי כמוני יודע זאת, אני משתמש בו גם בבית וגם בעבודה. אבל להיגרר לפנאטיות עיוורת סביבו זו לא הדרך לעשות אותו טוב יותר. ובגלל היות שרשימות אלו הן סובייקטיביות, אנחנו מביאים למשתמש את השיקולים (וגם את הנגד מותר לומר) ונותנים לו להחליט במקום לומר לו מה הכי טוב וזהו.
 

אלחנן03

New member
"הותקנה הוגדרה והותאמה..."

עבר על זה ברפרוף משהו, כאילו זה כלום.. זה כל הבלגן..
 

עידו123456

New member
תוכנות בלינוקס הקיימות גם בחלונות

להלן סקירה על קצה המזלג של תוכנות ללינוקס אשר עובדות גם בחלונות. מכיוון שהרשימה מכילה תוכנות בסיסיות לכל מחשב בעולם כיום - כדאי לבדוק ולראות האם אפשר להסתדר איתן לפני המעבר. Mozilla Firefox - דפדפן פופואלרי מאוד בסביבת הלינוקס וצובר גם ציבור משתמשים רחב על חלונות. כדאי לבדוק האם האתרים אליהם אתם נוהגים לגלוש עובדים גם עליו. כ - 98% מהאתרים הבינלאומיים (בהערכה גסה) עובדים בלי בעיות. הבעיות מתחילות באתרים מארץ הקודש - לא כולם עובדים באופן מלא או בכלל. כדאי להזכיר באותה נשימה שהפיירפוקס נחשב יותר בטוח מהאקספלורר וכי הוא הרבה יותר גמיש ממנו - ישנה הרחבה לכמעט כל דבר שעולה על דעתכם - מחוסם פרסומות עד לאייקון שמודיע לכם מה יהיה מזג האוויר מחר. Mozilla Thunderbird - אחותה של פיירפוקס - זוהי תוכנת דואר המקבילה לאאוטלוק - היא מכילה מסנן ספאם פנימי ואינה פגיעה כל-כך לוירוסים כמו מקבילתה מבית מייקרוסופט. Open Office - חבילת תוכנות בסגנון Microsoft Office - ישנה אופציה לייבוא וייצוא מסמכים בפורמטים doc, ppt ודומיהם (אם כי לא ברמה מושלמת). ישנה גם גרסא עם ממשק עברי לתוכנה. Gimp - תוכנת גרפיקה בסגנון Photoshop.
 
והכי חשוב באופן אופיס

אפשרות לשמירה כקובץ pdf וליצאו לכל מערכת הפעלה דאר רשת וכדומה. מסיר את התלות באם אנו צריכים לשלוח ל(word 98,2000,2003). כן יש חיסרון! לא ניתן לערוך את הקובץ בשנית.
 

alexrait1

New member
כבלים (מרבית מודמי usb ורשת)

הכל במידה ואתם זקוקים לחייגן. אחרת אם יש לכם חיבור קבוע, מספיק להריץ אחד מהשלושה: (שיעבוד) dhcpd dhclient pump עבור אלו שחייבים חייגן להתחברות: אשף האינטרנט הישראלי: לא מוצא יותר את הלינק.... סקריפט שלי להתחברות כתוב בפייטון: http://alexrait1.hotbox.ru/files/slackware/cablecon.py.txt מורידים. מקבלים הרשאות על (על ידי sudo ). מריצים על ידי python cacblecon.py.txt יעבוד מספר מערכות, בדוק על קזיקס, slackware 10.0 ו mandrake 10.0
 
למעלה