באיזה קובץ מופיעים פרטי הרשת?

באיזה קובץ מופיעים פרטי הרשת?

שאלתי בתמצית היא, באיזה קובץ בדיוק (נחוץ לי השם והנתיב) רשומים הפרטים (כגון כתובת DNS) המופיעים בתפריט Network settings. בתפריט, המוצג כטבלה קטנה, במשבצת שכותרתה DNS Servers, מופיעה כתובת מספרית כגון: 127.0.0.1, והתפריט מאפשר לשנותה או להוסיף כתובת.
אלא מאי?
אתחול המחשב מבטל את השינוי ומחזיר את הכתובת המקורית, ורק אותה. על כן אני מניח, ששינוי קבוע צריך להיעשות בקובץ עצמו שבו רשומים פרטי הרשת.
ומדוע בכלל אני מעוניין לשנות את הכתובת?
ובכן הבעיה היא זו:
התקנתי (שוב) לניסיון את לינוקס מינט 19.1 בנוסף למערכת ההפעלה הראשית שלי, xUbuntu 14.04.5. וכמו במערכת הראשית התקנתי גם במערכת המשנית את תוכנת VMware והעתקתי לתיקיית הבית את תיקיות המחשב הווירטואלי, שמורצת בו Windows 98SE.
המחשב הווירטואלי עצמו פועל כהלכה בשתי המערכות, אולם במינט, בניגוד ל- xUbuntu, לחיצה על Browse Network במנהל הקבצים אינה מגלה את המחשב הווירטואלי (כשהוא פעיל) ומופיעה הודעה, שלא ניתן לפתוח את הקבוצה Workgroup. כלומר במינט איני יכול להעתיק קבצים מהמחשב הממשי למחשב הווירטואלי או להיפך.
בניסיון לפתור את הבעיה השוויתי את הגדרות הרשת בשתי המערכות ואכן גיליתי, שבמינט כתובת ה- DNS המתוארת לעיל שונה מזו שב- xUbuntu. אני מעריך אפוא, ששינוי הכתובת או הוספת הכתובת המקורית בקובץ המתאים יפתרו את הבעיה.
מובן שגם הצעות לפתרונות אחרים יתקבלו בברכה.

תודה.
 
וצריך גם להבדיל

בין תפריט Network Settings לתפריט Network Connection (ראה דוגמה בצילום כאן). אצלי הבעיה (וכנראה גם הפתרון) בתפריט הראשון.
מניסיוני ב- xUbuntu לצורך תקשורת בין המחשב הממשי למחשב הווירטואלי לא נחוץ חיבור פיסי כלשהו, אלא הגדרה נכונה בלבד (החיבור פועל גם כשהנתב כבוי).
 

BravoMan

Active member
הכותרת אינה מתאימה לתוכן השאלה.

בוא נתחיל מזה, של-DNS אין קשר לסיפור שלך.
DNS זו כתובת של שרת שמתרגם כתובות אינטרנט כמו google.com לכתובת IP שלהם, כך שאין לזה קשר לשיתוף תיקיות מול מחשב ווירטואלי.
&nbsp
נמשיך עם זה, שהקובץ, בו נשמרים פרטי חיבור רשת (אמתי) של המחשב הנוכחי שלך, תלוי ברכיב שמנהל אותו.
אני לא יודע להדריך אותך לגבי ה-Network Manager הספציפי של מינט היות ואני לא מכיר את ההפצה, אבל בהפצות מודרניות לרוב לא מומלץ לנסות לערוך קבצים כאלה ישירות, ויש לעשות את השינויים מהממשק הגרפי.
&nbsp
ועכשיו ספציפית לבעיה שלך:
כשהעתקת את המחשב הווירטואלי מ-xUbuntu למינט, האם העתקת ממש image של מכונה, או רק את הכונן הקשיח הווירטואלי עם התקנה של Windows XP והגדרת מחדש מכונה ווירטואלית?
&nbsp
התחושה שלי היא, שהבעיה שלך אינה בהגדרות רשת של המחשב המארח, אלא בהגדרות רשת או בצורת התקנה של המכונה הווירטואלית.
&nbsp
יש כמה אפשרויות:
1. הרשת במחשב הווירטואלי אינה מוגדרת כ-bridge adapter (או איך שזה לא נקרא ב-VMWare, אני בד"כ משתמש ב-VirtualBox), ולכן המחשב הווירטואלי לא מופיע כישות עצמאית ברשת אלא חולק את ה-IP של המחשב המארח.
&nbsp
נסה להשוות הגדרות "כרטיס רשת" ווירטואלי בין התקנות VMWare בשתי ההפצות שלך.
&nbsp
2. ייתכן שחסרה תוספת כלשהי להתקנה בסיסית של WMVare כדי לשתף תיקיות מתוך מחשב ווירטואלי.
אני יודע של-Vbox יש משהו שנקרא host extentions.
&nbsp
3. תוודא שלא התחרבשו הגדרות שיתוף במחשב הווירטואלי עצמו בצד ה-XP.
&nbsp
4. תוודא שמותקן samba על כל רכיביו במינט.
samba זה הרכיב שמאפשר להפצות לינוקס לעבוד עם שיתופים (תיקיות, מדפסות וכו') של מחשבי חלונות.
אני לא יודע אם הוא מותקן במינט ברירת מחדל, אולי זה מה שחסר לך.
&nbsp
אם יש עוד פרטים שתוכל לספק על התקלה, כגון צילום או מלל מדויק של הודעת שגיאה, אולי זה יעזור להתמקד על פתרון ספציפי.
&nbsp
בהצלחה!
 
ניסיתי כל מה שעלה בדעתי

קודם כל, תודה על כך שאתה תמיד נחלץ לעזרתי. ולגופו של עניין:
1. אתה צודק; מתאם הרשת במחשב הווירטואלי אינו מוגדר כ- bridged, אלא כ- NAT, לפי ברירת המחדל, אבל כך זה גם ב- xUbuntu, ועל כל פנים ניסיתי גם את שתי החלופות האחרות (ואת bridged עם ובלי חלופת המשנה).
2. תוכנת VMware יוצרת שתי תיקיות בתיקיית הבית: האחת של הדיסק הקשיח הווירטואלי ועוד כמה קבצים נלווים; השנייה של קובץ ההגדרות. אני העתקתי את שתי התיקיות כמות שהן מתיקיית הבית של xUbuntu. עם זאת, בעקבות תגובתך, לניסיון בלבד, מחקתי את קובץ ההגדרות והפעלתי את המחשב הווירטואלי מחדש. זה לא פתר את הבעיה. בניסיון נוסף מחקתי גם את הקבצים הנלווים הנ"ל; במצב זה המחשב הווירטואלי לא עלה כלל.
3. עם הפעלת המחשב הווירטואלי בראשונה מופיעה הודעה בדבר עדכונים, ואני התקנתי את כולם.
4. חבילת מינט כוללת את סמבה, אך בעקבות תגובתך הורדתי ממרכז התוכנה פריטים נוספים, כל מה שקשור, במישרין או בעקיפין, לסמבה, אך דבר לא הועיל.

שוב, תודה רבה.

 

BravoMan

Active member
ההודעה הזו לא ממש עוזרת, אבל זו לא אשמתך כמובן...

לאחר כל מה שכתבת, אין לי באמת מושג מה יכולה להיות הבעיה אצלך, אם כי אני חושד שזה קשור למינט עצמה.
&nbsp
לא יודע למה בחרת בהפצה הזו, אני אישית לא אוהב אותה:
זו נגזרת אובונטו שמפותחת ע"י צוות מאוד קטן (אולי אפילו אדם בודד, לא זוכר כבר), שלא עושה עבודה כ"כ טובה, ולא באמת מוסיף שום דבר שמצדיק את הפיצול.
&nbsp
בכל אופן, מצאתי רשימה של צעדים לפתרון בעיות מהסוג שנתקלת בה, ספציפית עבור מינט:
https://forums.linuxmint.com/viewtopic.php?f=42&t=88146&start=0
&nbsp
אולי משהו שם יעזור לך...
&nbsp
בהצלחה!
 
עדיין לא בחרתי, רק ניסיתי

מערכת ההפעלה הנוכחית שלי, xUbuntu 14.04.5, מעולה, והיא עדיין מתעדכנת מעת לעת. אולם תקופת התמיכה בה, מן הסתם, תסתיים בקרוב, ואני שוקל לאיזו מערכת לשדרג.
הבחירה הטבעית היא כמובן xUbuntu 18.04.2 (החדשה ביותר), אך זו, הן לפי מה שקראתי והן לפי מה שניסיתי, יצאה עם כמה באגים, ובמיוחד לעניין VMware, בה המצב אפילו גרוע מאשר במינט: אמנם הצלחתי להתקין בה את המחשב הווירטואלי, אך לא להפעילו (הופיעה הודעה, שצריך להתקין קודם פריטים נוספים, והוצגה רשימת מאגרים, ולא ידעתי באיזה מהם לבחור; אני מניח שתקלה זו קיימת גם באובונטו החדשה עצמה ובכל נגזרותיה).
אז חיפשתי (ואני עדיין מחפש) מערכת חלופית, קרובה לאובונטו, עם שולחן עבודה xfce, שאליו התרגלתי, והבחירה במינט לכאורה מתבקשת. בכל אופן בינתיים התייאשתי והסרתי אותה, אך לא מן הנמנע שאחזור אליה שוב מאוחר יותר.
תודה רבה על כל העזרה.
 

BravoMan

Active member
אם זה המצב, אני יכול להמליץ לך

לשדרג בינתיים לגרסה 16.04, ה-LTS אחד לפני אחרון.
יש לה עוד כמה שנים טובות של תמיכה, ולמרות שאני לא מכיר את הבעיות עם VMWare שאתה מדבר עליהם, בגלל שמדובר בגרסה יותר וותיקה היא כנראה תכלול הרבה פחות באגים לא פתורים מ-18.04
&nbsp
xUbuntu לא ממש מנגישים קישורים לגרסאות קודמות במקום בולט, אבל יש שם רשימה של אתרי מראה, שמסדרים גרסאות בתיקיות, אז הנה קישור לגרסה הרלוונטית בשרת אמריקאי:
http://mirror.us.leaseweb.net/ubuntu-cdimage/xubuntu/releases/16.04.6/release
&nbsp
דבר אחד שכדאי לזכור, זה שאת שולחן עבודה XFCE אפשר להתקין כמעת בכל הפצה רצינית, גם כזו שאינה מגיעה איתו ברירת מחדל, וכזו שאינה קשורה ל-Ubuntu.
&nbsp
מרבית ההפצות הרציניות יותר מאפשרות להחליף את שולחן העבודה לאחר התקנה מהמאגרים, בלי צורך להסתבך יותר מידי.
&nbsp
באופן אישי אני משתמש ב-Ubuntu הרגיל על כל המכונות שלי, כך שאין לי כ"כ על מה להמליץ לך מחוץ למשפחה הזו, אבל אם תקראה במקומות אחרים על הפצות שלדעתך יתאימו, אל תפסול אותן רק בגלל שולחן עבודה שונה שניתן ברירת מחדל.
&nbsp
עוד דבר:
תשקול לעבור ל-VirtualBox. הוא חינמי, זמין במאגרים של Ubuntu, ולמיטב ידיעתי אין איתו בעיות בשום גרסה של ההפצה.
&nbsp
אני לא בטוח אם במקרה שלך המעבר ידרוש התקנה מחדש של המחשב בווירטואלי (כלומר להתקין על מחשב נקי Windows 98 וכל התוכנות שלו), אבל זה עשוי לחסוך לך בעיות תאימות לעתיד.
 
רעיון טוב

את xUbuntu 16.04 ניסיתי לפני כשנתיים, אבל העדפתי לחזור לגירסה הנוכחית. עם זאת, אם לא אמצא חלופה טובה יותר, ולא תהיה לי ברירה, אאמץ את הרעיון שלך לחזור שוב ל- 16.04 (שמן הסתם השתפרה בינתיים).
לגבי VirtualBox: התחלתי ממנה, לפני כשש שנים, ונתקלתי באותה בעיה שאני מנסה לפתור היום, קרי: לא הצלחתי ליצור קשר בין המחשב הממשי לווירטואלי. בעיה נוספת שהייתה בה אז (אולי נפתרה בינתיים), שהמחשב הוורטואלי היה מוצג במחשב הראשי בחלון קטן, שאינו ניתן להגדלה, ובצבעים חיוורים. כל הבעיות נפתרו ב- VMware בשילוב xUbuntu.
אני אחשוב ואשקול, ובינתיים אשאר עם המערכת הנוכחית.

תודה רבה.
 

BravoMan

Active member
אני מודה שאף פעם לא יצא לי להריץ Windows 98

בתוך VirtualBox, אבל אני משתמש בה כבר שנים לבחון מערכות הפעלה שונות, ומעולם לא נתקלתי בתופעות שציינת.
&nbsp
לגבי xUbuntu 16.04, יצאו שם כמה תתי גרסאות רציניות, כשהאחרונה היא 16.04.06 כך שנראה שהושקעו הרבה שיפורים משמעותיים.
&nbsp
בכל מקרה, בהצלחה!
 
פיצחתי את החידה!

אחרי כל הניסיונות שכשלו, וכשכבר נואשתי מלמצוא פתרון, הבזיק לי פתאום רעיון מדהים בפשטותו, שאני כמעט מתבייש לחשוף אותו: איך לא חשבתי על זה קודם?
הרעיון שמצאתי אינו מצריך שינוי הגדרה כלשהי וגם לא הורדה והתקנה של קובץ נוסף על הכלול בחבילה המקורית של לינוקס מינט. רק לפקוח עיניים ולשים לב, שכאשר הדלת נעולה, ייתכן שאפשר להיכנס דרך החלון.
אך לפני שאבהיר את דבריי אציין עוד, שמצאתי פתרון גם לבעיה המשנית שהעליתי כאן, קרי: לכך שלא ניתן להפעיל את המחשב הווירטואלי ב- xUbuntu 18.04.2. ממידע שמצאתי ברשת מתברר שזו בעיה ב- Ubuntu 18.04 ונגזרותיה, ולא רק ב- xUbuntu. על כל פנים, את הרכיבים החסרים להפעלת המחשב הווירטואלי אפשר להתקין בפקודת המסוף הבאה:
sudo apt-get install gcc build-essential

כך עשיתי, ואחרי שהמחשב הווירטואלי אכן נטען ופעל בלא דופי, גיליתי, שהבעיה המקורית, העדר קשר בין המחשב הממשי למחשב הווירטואלי, קיימת גם בגירסה זו של xUbuntu, ומן הסתם גם ב- Ubuntu 18.04 ושאר נגזרותיה; עובדה, שהמריצה אותי להמשיך לחפש עד שיימצא הפתרון.
אז מהו אפוא הפתרון המיוחל?
ובכן, חשבתי על הדרך שבה אני מקשר את המחשב הממשי למחשב הווירטולי ב- xUbuntu 14.04.6 (זו מערכת ההפעלה הראשית שלי המעודכנת): אני לוחץ בסייר הקבצים על Browse Network, והלחיצה חושפת (בין היתר) את תיקיית המחשב הווירטואלי. לחיצה כפולה על התיקייה מקשרת לתיקייה שהגדרתי כמשותפת במחשב הווירטואלי (ב- Windows 98 SE). אבל הלחיצה הזו עושה דבר נוסף, מובן מאליו: היא משנה את הכתובת למעלה, בשורת הכתובת. אז עלה בדעתי, שאם ארשום בעצמי את הכתובת הזו בשורת הכתובת, בסייר הקבצים בלינוקס מינט, ואקיש ENTER, יתגלה לי גם שם המחשב הווירטואלי שנחבא ממני. וכך היה: המחשב הווירטואלי נחשף, ואני בדקתי ו-וידאתי שהקשר אתו מתקיים הלכה למעשה, משמע: שאפשר להעתיק קבצים ממנו למחשב הממשי ולהיפך.
ואחרי ככלות הכול, xUbuntu 14.04.6 היא עדיין, לטעמי, טובה ונוחה יותר מכל מערכות ההפעלה החדשות שניסיתי, ואני אשאר אתה לפחות עד שתסתיים התמיכה בה.
שוב, תודה רבה לך על ההכוונה ועל העזרה.
 

BravoMan

Active member
מעניין!

קודם כל תודה ששיתפת! אני בטוח שיהיו עוד אנשים שימצאו את זה שימושי.
&nbsp
אוסיף קצת הסברים לגבי מה שמצאת:
1. הפקודה שהצגת שנחוצה כדי להריץ מכינה ווירטואלית על 18.04 מתקינה למעשה כלי פיתוח.
&nbsp
הכלים האלה לא מגיעים ברירת מחדל בשום גרסת ubuntu או נגזרותיה, כי אדם מן השורה שלא כותב תוכנה לא צריך אותם.
&nbsp
אז למה בכל זאת נזקקת להם?
כנראה, משהו בהתקנת המכונה הווירטואלית מגיע בצורה של קוד מקור, ומצריך בניה (קומפילציה) על המחשב המקומי שלך כחלק מתהליך ההתקנה.
&nbsp
זה נדיר, וזה בד"כ נעשה עבור דרייברים בקוד פתוח שצריכים התאמה מדויקת למערכת.
&nbsp
כך או כך תוכל להיות בטוח שלא נגרם נזק מעצם קיום הכלים האלה על מחשבך.
&nbsp
2. נראה שיש בעיה בסריקת רשת של samba, הרכיב שאחראי על שיתופים חלוניים.
זה לא ממש עוזר לפתור את הבעיה ולאפשר הגעה בדרך הרגילה, אבל לפחות השיתוף עצמו עובד.
&nbsp
אני יכול רק להניח שהבעיה תתוקן באחד העדכונים.
ואם לא, זה עדיין ממקד את החיפוש, אם אי פעם תרצה או תצטרך להמשיך לחקור ולמצוא פתרון.
&nbsp
בכל אופן, שמח שהסתדרת.
 
למעלה