התקנתי אתמול לינוקס מינט ויש לי שתי שאלות, תודה

Haramachi

New member
התקנתי אתמול לינוקס מינט ויש לי שתי שאלות, תודה

אתחיל בזה שהמכשול שתמיד גרם לי לחזור לחלונות אחרי התקנת לינוקס היה התקנת הרשת האלחוטית. אתמול ניסיתי להעביר את ה- wi-fi לאון ולא הצלחתי, עד שגיליתי שהמתג הפיזי בלפטופ היה כבוי. התביישתי.

לגבי השאלות:
כשאני מנסה לראות סרטון וידאו בפיירפוקס, הוא פותח לי את הסרטון באפליקציה נפרדת ובחלון נפרד, ולא בתוך הדפדפן עצמו. יש אפשרות לראות כמו כרום בחלונות, בדפדפן עצמו?

השאלה השניה: כשאני מעלה את המחשב הוא נותן לי לבחור בין כמה גירסאות של לינוקס (למשל מינט 17) שכנראה התקנתי בעבר. אני מעונין שיהיו לי רק מינט 18 (האחרון שהתקנתי) וחלונות. איך אני מסיר את ההתקנות הקודמות של ההפצות/גירסאות לינוקס? הן גם לא רלוונטיות וגם סתם תופסות לי מקום במחשב.

חשוב לי לציין שאני לא מבין גדול במחשבים וכבר המילה "partition" מפחידה אותי, אבל נדמה לי שכל מערכת הפעלה תופסת פרטישן משלה, לא?
תודה רבה מראש לכל העונים; אני מקווה שיהיו כאלה
 

הופאק

New member
שתי תשובות

1. איפה נמצא הסרטון? יש שיטות שונות לווידאו בדפדפן. כנראה אתה צריך להתקין פלאש או מקודדים אבל זה תלוי באתר.
2. אם מותקנות לך עוד מערכות הפעלה אז אתה צריך למחוק את המחיצות (partition) שלהן. תוכל לעשות את זה בקלות (אבל בזהירות) עם gparted.
יכול להיות שמדובר רק על קרנלים ישנים של מינט ולא על מערכת הפעלה שלמה ואז הסר אותם דרך מנהל החבילות.
 

Haramachi

New member
תודה רבה! לגבי התשובות:

הסרטון נמצא באתר האינטרנט ואבדוק שוב את הגדרות הדפדפן, אולי יהיה פשוט יותר להתקין כרום ולפתוח משם.
לגבי הקרנלים (נשמע כמו בעל-חיים) אכנס למנהל החבילות ואבדוק איך מסירים. אני לא יודע מה זה gparted, אבל אכנס לאינטרנט ואבדוק.
שוב תודה עבור התשובה המהירה והעזרה.
 

מיכאל ג

New member
סרטון בחלון נפרד זה דבר שקיים גם בחלונות

אני מניח שאתה מדבר על סרטון בחלון מלא - כשסרטונים כאלה רצים על טכנולוגיית פלאש הם אכן רצים בחלון נפרד. המטרה היא לאפשר עבודה בשני מסכים כשבאחד מהם הסרטון רץ במסך מלא ועל האחר עדיין ניתן לצפות בלשוניות האחרות.
השאלה היא למה אתה רואה בכלל סרטונים בפלאש, שהיא טכנולוגיה מיושנת. זה קורה בכל אתר? למשל יוטיוב? או רק אתרים ספציפיים שאולי עוד לא עובדים עם html5?
 

Haramachi

New member
למשיבים והמגיבים, תודה רבה על המהירות והעזרה המקצועית.

 
למעלה