התקנת לינוקס בעזרת ווינדוס 10, זה אפשרי?

dosfer

New member
התקנת לינוקס בעזרת ווינדוס 10, זה אפשרי?

אז ככה אני מעוניין בלהתקין אובונטו או מינט במחשב שלי ביחד עם ווינדוס 10 (כדי להנות משני העולמות, אבטחה חזקה ללא צורך בתוכנות ושטויות (לינוקס) ויעילות (ווינדוס)..

אני יודע שבעבר מי שרצה יכל לחפש באינטרנט "מתקין לינוקס לחלונות" או WUBI וככה היה חוסך לו הרבה זמן בלהתעסק עם USB או צריבות דיסק מעצבנות ושלוקחות מלא זמן, לא היה צריך גם לשנות את הBOOT במחשב, פשוט התוכנה עצמה הייתה כבר מסדרת הכל והיה פחות כאבי ראש, ואם רצית להסיר את לינוקס ולהישאר רק עם חלונות היית מסיר את אובנטו דרך מסיר התוכנות הפשוט של ווינדוס..

השאלה שלי היא זו, האם גם כיום קיימת תוכנת התקנה כזו לווינדוס, שבה אתה יכול להתקין לינוקס דרך הווינדוס עצמה, והאם בכלל קיימות לגרסאות החדשות של לינוקס תוכנות שנקראות WUBI או mint4win כיום? כדי להתקין את מערכת ההפעלה בקלות ממש כמו להתקין תוכנה...
 

BravoMan

Active member
אין לי מושג אם WUBI תומכת ב-Windows 10

אבל אם יש לך מחשב סביר (מעבד מ-3 שנים אחרונות + 8 GB זיכרון) עדיף לך כבר להתקין מכונה ווירטואלית.
WUBI בזמנו עבדה בצורה מאוד אטית וסבלה מכל מיני תקלות מוזרות, שהתקנה נורמלית, ב-dual boot, לא סבלה מהן.
&nbsp
אני לא יודע איזו יעילות אתה מוצא ב-Windows, אבל קח בחשבון שזה שיש לך לינוקס על המחשב, ועוד בתור קובץ בתוך Windows לא מוסיף לך דבר לאבטחה.
המחשב שלך, וכל המידע שעליו יהיו חשופים למזיקים בדיוק באותה צורה שבה הם היו ללא התקנת לינוקס.
&nbsp
אולי, לכל היותר, תהיה טיפה יותר בטוח אם תשתמש בלינוקס לגלישה לאתרים מפוקפקים, אבל אפילו זה פחות יעיל אם אתה רץ בתצורה של WUBI או משהו דומה.
 

dosfer

New member
רגע אז..

כדאי לי להתקין לינוקס מינט על וירטואל בוקס? זה לא יאט לי את המחשב? יש לי מחשב חדש של HP notebook ממש חדש שהגיע כבר עם ווינדוס 10.. כרגע הוא עובד ממש מהר..
&nbsp
ושאלה, גם בלינוקס מינט זמן העלייה ארוך כמו בווינדוס 7? אני מאוד מקווה שלא, כי התרגלתי לעלייה מאוד מהירה של המחשב, אני רק מדליק את המחשב ותוך שנייה אני רואה את מסך ההתחברות לווינדוס 10, מקיש ססמה ואני שם...
&nbsp
ובקשר לשאלה שלך על הווינדוס, נכון, לא סבלתי את XP המכוערת, את 7 האיטית והכבדה ואת ה8 הכושלת, אבל ווינדוס 10 מהירה יותר ובהחלט נראית טוב יותר מכל מערכת הפעלה כיום (אפילו מאפל, שאת העיצוב שלהם אף פעם לא אהבתי לMAC) ומאוד נוחה לשימוש, גם יש בה הרבה דברים שכבר מוכרים מאוד ונוחים לשימוש לכן אני עדיין צריך אותה, מייקרוסופט משתפרים לאט לאט!
&nbsp
לגבי האבטחה, יש לי AVAST שעושה עבודה נהדרת עד כה ושומר לי על המחשב..
&nbsp
אני מעוניין בלינוקס מינט רק להתנסות וגם ללמוד קצת על מערכת אחרת ששונה מווינדוס, מי יודע אולי ב2025 כאשר יסתיימו העידכונים לווינדוס 10 ומייקרוסופט תציע להחליף את מערכת ההפעלה למערכת הפעלה חדשה יותר (שתומצא בעתיד) אני כנראה אוותר על התענוג בלשלם להם עוד מאוד שקלים ואעבור ללינוקס.. אבל בינתיים ווינדוס משרתת את כל צרכי מצויין.. אני מדבר על ווינדוס 10 בלבד! הקודמות היו נוראיות אחת אחת..
&nbsp
אני חייב להגיד שיש עוד למפתחי לינוקס הרבה מה ללמוד ממפתחי ווינדוס, הקטע הזה של השידרוג הוא רעיון גאוני! בלי צורך בדיסקים, בלי צורך בUSB או שינוי הגדרות מחשב, תוכנה אחת מתקינה לך את המערכת בקלות.. זה פשוט תענוג וחוסך המון כאבי ראש.. אם זה היה ככה גם בלינוקס הייתי עובר לשם מאוד מהר, אבל זה לא קורה.. וברגע שיוצאת גרסה חדשה למערכות ההפעלה צריך להסיר לגמרי את המערכת הקודמת ולהתקין מחדש את המערכת החדשה, סיבוכים עם דיסקים, צריבות, שינוי הגדרות BOOT שאין לי כוח או רצון לעשות.. זה מכה בלינוקס! מקווה שילמדו ממיקרוסופט משהו..
 

BravoMan

Active member
כמה דברים:

1. מבחינת המחשב, מכונה ווירטואלית היא כמו כל תוכנה:
כל עוד היא לא רצה, היא לא צורכת שום משעבים חוץ משטח אחסון על הכונן הקשיח שלך, ולא משפיע על המחשב כלל.
כשהיא כן רצה, היא לוקחת בדיוק את מה שאישרת לה לקחת.
&nbsp
זו הדרך הנוחה ביותר עבורך להתנסות במערכות חדשות כי לוקח ממש דקות בודדות להקים "מחשבים" שלמים עם כל מערכת הפעלה, כאמור בלי שום צריבות, USB, וכו'.
יותר מזה - אתה יכול להוריד "Applience" מוכנים - קובץ, שהוא מחשב ווירטואלי שכבר התקינו עליו את המערכת ההפעלה שאתה רוצה להתנסות בה, כך שאתה בעצם חוסך לך גם התקנה של מערכת ההפעלה.
&nbsp
רק להריץ.
&nbsp
2. זמן העליה תלוי בהרבה דברים.
לא מדדתי את זמן העליה של ווינודס 10, אבל על Thinkpad בן שנה עם כונן SSD מינט עולה כמעת מיד.
בנוסף, יש מצב שנקרא suspend to ram, אני משתמש בו במחשבים נייחים, שלא מכבה את המחשב לגמרי, אלא מקפיא מצב ומשאיר חשמל רק לזיכרון RAM.
במקרה כזה, כשלוחצים על כפתור הדלקה המערכת עולה מיד כמו טאבלט או טלפון שהיה ב-Standby.
&nbsp
3. אני לא יודע איך קיבלת את הרעיון ששדרוג גרסה בלינוקס דורש התקנת מערכת הפעלה מחדש.
היו אלה מפתחים של Windows שלמדו המון מלינוקס כדי לבנות את 10.
&nbsp
שדרוג גרסת מערכת בלינוקס מתבצע בלחיצת כפתור, מתוך המערכת עצמה, ואתה ממשיך לעבוד על המחשב כרגיל בזמן השדרוג.
רק בסופו אתה צריך לאתחל את המחשב פעם אחת בלבד, וגם אז - בניגוד ל-Windows הוא עושה את האתחול מיד, ולא תוקע אותך שעות עם הודע "מתקין עדכונים, אל תכבה את המחשב".
&nbsp
בנוסף, בניגוד ל-Ubuntu ו-Mint שבחרו להוציא "גרסאות" של המערכות שלהם, יש מה שנקרא "הפצות מתגלגלות" שזה מה ש-Windows 10 מנסה להעתיק.
למשל, Arch Linux כבר לא מפרידה לגרסאות אלא פשוט שופכת עדכונים באופן שוטף.
&nbsp
אבל זו רק הפרדה סמלית - כי מבחינתך כמשתמש, תהליך העדכון נראה תמיד פחות או יותר אותו דבר: מופיע הודעה על עדכון, אתה לוחץ OK, המערכת מורידה ומתקינה עדכונים, ולפעמים צריך לאתחל את המחשב בסוף, אבל לא תמיד.
&nbsp
אני לא יודע למה הסתבכת עם עם עדכונים בלינוקס, אבל כנראה עשית משהו לא נכון.
בכל מקרה, אתה מוזמן לנסות להתקין Windows 10 על מחשב שאין עליו מערכת Windows זכאית לשדרוג, ואין לו כונן DVD, ונראה כמה קל זה יהיה.
&nbsp
בהצלחה!
 
תתקין בdual boot על מחיצה נפרדת.

לינוקס מגיע עם boot manager שיכול לטעון אותו או את חלונות מהכונן הקשיח. כך יש הפרדה (כמעט) מלאה, תקלה בחלונות לא תשבית את לינוקס וההפך, והביצועים יהיו מיטביים (פרט להקטנה של נפח הכונן הקשיח, כי חלקו ישמש עבור מערכת הפעלה אחרת).
 

Grosseto

New member
זה די פשוט

מתקינים תוכנה UNetbootin
&nbsp
מגדירים שם את ההפצה הנדרשת , כמה זכרון בדיסק נניח 9999,
אתחול מהדיסק הקשיח,
&nbsp
ואז תכבה ותדליק ותהיה לך אפשרות לבחור מ"ה
&nbsp
&nbsp
 

dosfer

New member
יש לך מדריך מצולם לשלוח לי? אפילו סרטון יוטיוב לא משנה השפה!

 
למעלה