סכמ""ש

Mor L

New member
סכמ""ש

איך עבר השבוע?
מה היה טוב?
מה היה רע?
הבן-אדם שעשה לך את השבוע:
ציטוט/דבר מצחיק שקרה לך השבוע:
שיר השבוע:
סרטון השבוע:
סרט השבוע:
סדרת השבוע:
ספר השבוע:
תמונת השבוע:
מאכל השבוע:
בזבוז השבוע:
התחדשות השבוע:
תוכניות לסופ"ש:
תוכניות לשבוע הבא:

משהו שתרצו להוסיף?
 

Mor L

New member
אין לנו אינטרנט בדירה...

היה בעיה עם תשלום החשבון כמה חודשים ומנתקים אותנו מהאינטרנט ליותר משבוע.
אז אני יכולה להיות בפורום רק מהעבודה עד שזה יסתדר...
 

Ayelet 363

New member
סכמ"ש מאוחר של כמה שבועות

קראתי כמה ספרים מומלצים:
&nbsp
סדרת ספרים בשם Sidekick Squad. הספר הראשון, Not Your Sidekick, מספר על מישהי שההורים שלה ואחותה גיבורי על ואין לה כוחות, למרות שהיא רוצה. היא מתחילה התמחות בחרה כלשהי ומגלה שהיא עובדת תחת נבל ושהבחורה שיש לה קראש עליה עובדת שם. תוך כדי, היא מגלה סוד שמשמעותי יותר מאשר גיבורי על או נבלים. יש שם הרבה ייצוג לזהויות שלא מיוצגות בדרך כלל, גם מבחינת זהויות להטא"ביות וגם מבחינת ייצוג של דמויות ממוצאים שונים.
&nbsp
קראתי גם את Seven Tears at High Tide, של אותה הסופרת. גם כאן יש ייצוג יפה. פחות, אבל זה כי יש הרבה פחות דמויות ראשיות. זה סיפור אהבה רומנטי. בין בן אנוש לבין selkie.
&nbsp
חוץ מזה קראתי ספר ילדים בשם "ליבי, או: מה-קרה-לאיש-עם-הכלב".
&nbsp
כמעט סיימתי את הספר "כל לב הוא דלת". גם בו יש ייצוג נחמד. בינתיים אני אוהבת אותו. אני מחכה לסופו כדי לחוות דעה.
&nbsp
סיימתי את הספר Fangirl שהתחלתי לקרוא מזמן, ובעיקר בנסיעות. לקח לי הרבה זמן לקרוא אותו, כי קראתי אותו באופן מקוטע ועם ספרים אחרים באמצע, אבל אהבתי אותו.
&nbsp
חוץ מזה, היום היה דיי דרמטי, אבל דיי רגיל...
 

Mor L

New member
וואו!

איזה כיף שיש ספרים על להט"בים!!

טסתי עם המשפחה להונגריה ב-2011 כדי לראות מחזמר על ערפדים שהערפד הוא ביסקסואל - והיה מדהים!!!

זוכרת שכתבתי בפורום דמדומים והארי פוטר שפגשתי אותו? ^^
שם המחזמר הוא ריקוד הערפדים והדמות של הערפד קוראים לו קרולוק, והוא אחת הדמויות הכי אהובות בעולם!

&nbsp
שמחה שנהנית מהספרים האחרים!

&nbsp
אני מאוד אוהבת רומנטיקה בין בני אנוש לחייזרים

&nbsp
מקווה שיהיה טוב
 

Ayelet 363

New member
אני זוכרת

תודה

&nbsp
אני גם אוהבת סיפורי אהבה בין בני אנוש ללא אנושיים. קצת נמאס לי מהז'אנר, לצערי, כי ביטויים כמו "רק חברים" נוטים להופיע, וזה מפריע לי כל פעם מחדש.
&nbsp
יש דיי הרבה ספרים עם ייצוג לקהילה הגאה, אבל הרבה מהם לא מאוד מוכרים. יש ייצוג גם בספר Carry On, שאני קוראת כרגע בפעם השנייה, וב-Radio Silence, שאני גם קוראת כרגע.
 

Mor L

New member
תוכלי להסביר למה הכוונה

ב-"רק חברים"?

&nbsp
הספרים - מדהים!
 

Ayelet 363

New member
מעצבן אותי שכשמדברים על רגשות רומנטיים או מערכות יחסים

רומנטיות ויש דמויות של חברים שמאוהבים ורוצים להיות "יותר מחברים", או כשהם לא מאוהבים, או צד אחד לא, או עוד לא סיפרו אחד לשני, ומשתמשים בביטויים כמו "רק חברים", כאילו שזה כך בשביל כולם (כי משתמע מזה שחברים לא יכולים להיות קרובים או אהובים באותה המידה. לא מפריע לי שזה כך לדמויות, מפריע לי שהדיבור הוא כאילו שזה תמיד בהכרח כך), שחברים פחות מבני זוג, כשיש מערכות יחסים כאלה.
 

Lion_Heart

Well-known member
נכון אבל


הקטע של "רק ידידים" מדבר (לדעתי) על ההבדל בין מערכת יחסים אפלטונית (קרובה ככל שתהיה) למערכת יחסים רומנטית
ומה לעשות, יש הבדל בסיסי אך משמעותי בין השנים
&nbsp
 

Ayelet 363

New member
לא בשביל כולם

וזה גורם לזה להישמע כאילו שזה כך בשביל כולם. זו תמצית הסיבה בגללה הייתי בטוחה שאני סופר רומנטית כשאין לי שום רגש רומנטי, כי אני אשמח לעשות את הדברים שאני רואה בסיפורים הרומנטיים, אבל עם חברים, וזה גם מה שגרם להרבה אנשים להתעקש שלא יכול להיות שאין לי רגשות רומנטיים, וזה תקציר של שנים של נזק שההתעקשות הזאת עשתה לי. אני בטוחה שלרוב האנשים שמדברים על "רק חברים" או "friendzone" וכו' אין כל כוונה לגרום לדברים האלה, אבל זה קורה בפועל (מדברים על זה הרבה בקהילות א-רומנטיות).
 

Lion_Heart

Well-known member
האמת הפשוטה היא

שאין לי מושג קלוש ב א מיניים, אבל אני מכבד את מה שאת כותבת כאן
&nbsp
&nbsp
אבל אני לא מבין...שאת כותבת "אני אשמח לעשות את הדברים שאני רואה בסיפורים הרומנטיים, אבל עם חברים"
 

Ayelet 363

New member
הערה קטנה אבל חשובה

לא דיברתי על א-מיניות. אני א-מינית, אבל א-מיניות וא-רומנטיות הן שני דברים שונים ונפרדים (אפשר לומר שיש הקבלה, ולפעמים הן נחוות ביחד, אבל ההפרדה חשובה). א-רומנטיות מתייחסת רק למשיכה רומנטית.
&nbsp
אני מתכוונת לכל מיני דברים. למשל, יש כל מיני סצנות בהן דמויות צופות בכוכבים, והרבה פעמים זה נחשב לרומנטי. או ארוחות לאור ירח, או הליכה בים אל מול השקיעה, או דיבורים אל תוך הלילה. אני שונאת להיות ערה מאוחר, אבל עם אנשים אהובים, אשמח לעשות את זה. אני גם לא מרגישה צורך בחתונה, אבל יש לי חברים שאם הם היו רוצים להתחתן איתי, ובתנאים מסויימים (שלא מאוד קשורים. דברים כמו שזו תהיה חתונה מאד קטנה), אני אגיד כן. זהלא מרגיש לי שונה מחברים אחרים. השוני היחיד בשבילי הוא שכלפי כל אדם אני מרגישה אחרת, אבל זה לא משה מובחן שאני יכולה לקרוא לקרוא לרגש שלי כלפי כל האהובים "אפלטוני" ולרגש שלי כלפי בת-בן זוג "רומנטי".
 

Lion_Heart

Well-known member
fair enough

אם להיות כנה לא הבנתי...את יכולה לעשות דברים רומנטיים אבל רק את המעשים ולא את הרגשות שבאים איתם?
אבל,שוב, אני מכבד את זכותך לחיות על פי איך שאת רואה לנכון

ובקשר לרומנטיקה בסרטים/סדרות...אני דיי בטוח שיש הסרטים/סדרות מקום לידידות, אבל פשוט מבדילים שם בין ידידות לרומנטיקה כי אלה שכתבו את זה חוו את זה ככה וככה הם כותבים את זה, פלוס זה פונה לקהל הרחב
 

Ayelet 363

New member
אני לא רואה את הדברים האלה כבהכרח רומנטיים

אפשר לקחת את רוב העלילות הרומנטיות ולשנות את מערכות היחסים הרומנטיות ששם מרומנטיות לאפלטוניות (כלומר, לשנות את המונחים בהם מדברים על מערכות היחסים האלה, ושההתנהגות תישאר אותו הדבר) והעלילה תעבוד מצויין מבחינתי, בלי שינוי חוץ מזה. לרוב אלה יהיו חברויות מאוד מונוגמיות (ולכן עדיין לא כמו החברויות שלי), אבל העלילה תעבוד.

אני מסכימה עם מה שאמרת, אבל אני חושבת שאנשים לא מבינים שלדבר על "רק חברים" וכו' כאילו שזה קונספט שעובד בשביל כולם עלול לעשות נזק, כי הרוב בכלל לא חושבים על זה.
 

Lion_Heart

Well-known member
את צודקת אבל


נכון אפשר לשנות את מערכות היחסים הרומנטיות בסרטים סדרות ולפעמים זה גם(לדעתי) היה עוזר כי לא בכל סרט שהוא לא נחשב רומנטי חייבים מערכת יחסים רומנטית, אפשר להתמקד על הנושא המרכזי של הסרט (מותחן,דרמה,אימה)
אבל...שיש מערכת יחסים (בסרט) שהיא ידידותית ונראה שהיא מתפתחת לכיוון הזה ואז זה פשוט נשאר ידידותי...אני חושב שרוב הצופים ירגישו מרומים...ירגישו שהיה כאן פספוס,ויהיו מתוסכלים
רק דעתי
 

Ayelet 363

New member
אני גם מרגישה פספוס כזה לפעמים

לפני שהבנתי שאני א-רומנטית ושא-רומנטיות קיימת, הרגשתי פספוס כזה הרבה פעמים. אני עדיין מרגישה, זה תלוי בשאלה האם אני מרגישה שהדמויות אוהבות אחת את השנייה באותה המידה שהייתי רוצה שיאהבו. כל עוד זו אותה המידה, לא משנה לי מה סוג הרגש/מערכת היחסים (עכשיו אני הרבה יותר רוצה שיהיו מערכות יחסים אפלטוניות, כי הן חסרות לי מאוד, אבל זה עניין אחר) זו תחושה אינדיבידואלית, אבל זה איך שאני מרגישה לגבי זה.
 

Mor L

New member
אני מבינה את הצער שלך

עדיין לא הבנתי מה זה א-רומנטי, אבל אני כן מבינה את הצער על זה שאין ייצוג למה שאת חווה בעצמך.

אנשים חיים בשחור ולבן, למרות שיהיו יפי נפש שיגידו שהעולם הוא מלא בגוונים של אפור וצבעים שונים, אבל האמת היא שהכי קל לנו להיכנס לתבניות, ועל זה עושים את הכסף הגדול בתעשיית הבידור.

יש מקרים בודדים של בלבול ברגשות ובמערכות יחסים בין הדמויות בקולנוע, ובגלל זה לא מכירים את הסרטים האלה ולא שומעים עליהם.

יש לי 2 סרטים בראש שלמדתי עליהם בתואר בקולנוע, שדי תואמים את הבלבול הזה:

אחד קוראים לו "דיווה", סרט צרפתי משנת 1981, שמדבר בין היתר על יחסים בין גבר מבוגר לאישה צעירה, ואת לא יודעת אם הם אוהבים או שהוא האבא שלה...
בסרט זה הגיוני מה שקורה שם, והוא סרט מודרני שבא להראות שלא חייבים לשים הכל בתבניות.
https://www.imdb.com/title/tt0082269/?ref_=nv_sr_3

הסרט השני שכחתי את השם שלו ואני אשאל בפורום סרטים איך קוראים לו,
על בחורה בתיכון שמפתחת קשר עם גבר בגיל 30, ולא ידוע אם הם אוהבים או רק מגדירים את עצמם בני זוג בלי אהבה.
מבטיחה להביא את השם של הסרט ברגע שיהיה לי אותו
 

Ayelet 363

New member
תודה רבה

בינתיים יש כמה מקרים בודדים שאני מכירה שיש בהם מערכות יחסים אפלטוניות קרובות. המקרה הבולט מביניהם הוא בשר הטבעות, בעיקר פרודו וסאם. חוץ מזה, זה מאוד נדיר. יום אחד אני אסיים לכתוב סיפורים ויהיו שם מערכות יחסים אפלטוניות שיכללו כל מעשה שמתחשק לי שהן יכללו, כולל מעשים שנחשבים לרומנטיים, אבל ייקח זמן עד שהיום הזה יגיע (מחכה להשראה כדי לחשוב על דברים חדשים ולסיים את הדברים הקיימים).
 

Mor L

New member
חח וואי זה נשמע מגניב!


בתעשיית היאואי יש המון גברים ששוכבים ביחד והם רק ידידים
 
למעלה