שנה מתוקה כדבש - ספר מתכוני דבש

שנה מתוקה כדבש - ספר מתכוני דבש


אנחנו שמחים להציג את ספר מתכוני הדבש החדש שהוצאנו במיוחד לקראת ראש השנה

שנה מתוקה כדבש - לקט מתכוני דבש מכל העולם בהוצאת מדיה 10 הוצאה לאור

את הספר ניתן לרכוש דרך אתר מרכז המבקרים דבורת התבור

המחבר, דור רביעי למשפחת דבוראים ממרכז "דבורת התבור" בשדמות דבורה, חובב בישול וכמובן דבש, יצר ספר חדש בו הוא קיבץ מתכונים מכל העולם, שמשלבים בתוכם דבש. מנות ראשונות, עיקריות וקינוחים. חלקם אף תורגמו במיוחד ע"י דודה הונגרייה, שאליה הועברו המתכונים הסודיים של סבתא שלו. בספר מתכונים מהמטבח האיטלקי, המזרחי ההונגרי ועוד .
בספר החדש משולבים קצת יותר מ- 50 מתכונים לפי זנים שונים של דבש (בדיוק כפי שיש סוגי שמן או יין שונים, כך יש גם זני דבש), לפי חלוקה גיאוגרפית בארץ, שם הם מופקים בצורה אורגנית.
ייחוד הספר הוא בהתמקדותו בסוגים השונים של הדבש הנבדלים בצבעם, בטעמיהם השונים ובהתאמתם למתכונים שבספר.
המתכונים יסייעו לחובבי הבישול להכיר את המגוון העשיר של סוגי הדבש הקיימים בארץ, וללמוד להתייחס לדבש בבישול כפי שמתייחסים לזנים וטעמים שונים של יין או שמן.
בנוסף מוצעים בספר מסלולי טיולים, מתכוני בריאות, טיפים לריפוי מחלות שונות (נגד הצטננות,כאבי ראש ולחיזוק האון הגברי), ומתכונים לרקיחת תכשירי קוסמטיקה בבית (הדבש טוב לשיער ולפנים) - הכול על בסיס הדבש. החיבור של שתי אהבות גדולות, בישול ודבש - בו אנו עוסקים ביום-יום במכוורת, הוליד ספר מתכונים שיש בו חשיבה מעבר, על זני דבש שונים, שעושים הבדל גדול בבישול, בטעם ובצבע של התבשיל. ישנם כ-300 זנים שונים של דבש, שאנשים לא מודעים אליהם, ואנו מחדשים ומביאים להם את הרצון לטעום, ללמוד ולהבין שהדבש הוא התמצית המתוקה של הטבע, בהתאם לפרחים הקיימים בכל מקום. בנוסף יש בספר מסלולי טיול בארץ לפי סוגי הדבש בכל מקום. לדבש סגולות בריאותיות וקוסמטיות, ותמיד טוב לדעת כמה טיפים לבריאות בני המשפחה ולשיפור עור הפנים והשיער".
 
למעלה