50 שנה למבצע קדש...

ravit asraf

New member
יהודה קן דרור ז"ל - והר סיני

ביום שישי התפרסמה כתבה על אירוע הגבורה(וכמובן הפאשלה שתמיד קשורה למעשי גבורה) של קן דרור-גיבור אמיתי. ולמי שלא קרא:קן דרור היה נהגו של המח"ט,הוא התנדב למשימה יחד עם עוד כמה קצינים(משה לוי,ביניהם-לימים רמטכ"ל) אך נבחר משום.?..נשלח עם ג'יפ פתוח למוות בטוח,אע"פ שהיה באזור זחל"ם ממוגן יחסית,שהיה הופך את קן דרור לחי, וגם גיבור. הר סיני-ע"פ כמה סברות זהו הר סנטה קטרינה עליו שירת אבי, בצבא הסדיר בשנת 1972. צה"ל בנה שם תחנת ממסר מאויישת של ח"א וחיילות השדה,והקים שם מחנה של ירוקים שאבטח את האתר. עד לסלילת הכביש שהגיע עד פסגת ההר,היו מחליפים שם כוחות בעזרת מסוקים. אספקה הובאה עם גמלים(זה לא בדיחה)ע"י בדואים תושבי האזור.ביום טוב אפשר היה לראות את כל דרום סיני. שני אסונות נקשרו למקום,קפיאתם למוות של שלושה חיילים בשנת 73,ושריפה שפרצה במחנה העליון וכילתה את כולו ללא נפגעים.
 

טרה10

New member
סליחה זה היה לאחר המלחמה כמובן.

יש לי תמונה..עם השלג. כאן תמונה משארם מהמנגרוביות..
 
היתה שנה מאוד מושלגת

ואצלנו לא כל כך הכירו וידעו איך להתמודד וזכור לי שקפאו שם למוות, לא זכור לי אם אחד או שניים
.
 

יוליקה

Member
מנהל
מכירה כמעט כל זוית של סנטה קטרינה

כשהשתחררתי מהצבא ב-נוב' 1967, חזרתי למקצועי לפני הצבא "לבורנטית לצילום", כן היה פעם מקצוע כזה - עוד לפני מעבדות הצבע. עבדתי בפיתוח תמונות אצל צלם ברמת גן - וכל טיול שכל אחד עשה לסיני באותה תקופה עבר תחת ידי. כך שהכרתי כל פינה ואבן בסיני. טרה נראה את הזיכרו שלך כעת: היה שלט גדול שהציבו בסיני - דוגמת השלטים שמציבים לפני פרוייקט גדול שבו מציינים את האדריכל, המהנדס, הקבלן, המתכנן וכיו"ב. השלט הוצב בגודל ענק כניראה מול המצרים כי היה בו פרוט של הנושאים בתפקיד לניצחון במלחמה: כמו למשל האדריכל משה דיין, המתכנן יצחק רבין המבצע חיילי צה"ל וכו' השלט היה מטרה למטווח והיה מחורר בכדורים. פיתחתי את התמונות של השלט עשרות פעמים - אם למישהו יש תמונה של השלט שישים בפורום.
 

טרה10

New member
זה היה לפני 40 שנה..

מי זוכר.? לעומת זה- לפני שנה היינו בנואיבה בנופש. חמשה ימים במלון על רמה ליד הים. בחצי מחיר מאילת..! רק חבל שענייני הביטחון מקשים על הענין, אבל מי שלא חושש לעורו..שיסע. סיני איזור נהדר.
 

טרה10

New member
40 שנה..זה 1966..

עוד לפני ששת הימים...והכל כוסה בחול. אנשים מתו, אחרים נולדו והם בני 40 פלוס.ביניהם בני המשפחה. והם בכלל לא יודעים על מה מדובר. מה שלנו ברור- כמו למה פרצה מלחמה זו או אחרת- ושלש וארבע..כאלה היו מאז. ולצערנו עוד יהיו. לכן אלה שהיו הן נוסטלגיה מאוד לא נעימה. אז את שואלת על שלט ועוד עם חורים ?
 

יוליקה

Member
מנהל
תראה טרה, אולי אתה לא זוכר

או לא ראית. אבל אני בכל זאת מחפשת מישהו שראה וזוכר את השלט. אני הייתי חיילת במלחמת ששת הימים ונושאת בגאווה את אות המלחמה. השלט נעשה אחרי המלחמה - ואני פיתחתי תמונות שלו ב-1968 - כלומר זה רק 38 שנה.
 
למעלה