מוניות - פעם היו ככה

מוניות - פעם היו ככה

המוניות מהסוג צ'קר שיכלו להסיע 7 נוסעים עם המושב המתקפל באמצע - שיושביו נידונו לתרגילי התעמלות בזמן הורדת הנוסעים. זו היתה מונית שרות - אבל גם מוניות ספיישל.
 

sharpantie

New member
זכרונות ממונית ספיישל

זה היה בתחילת שנות השבעים. קניתי מערכת סטריאו כבדה וגדולה ורכב לא היה לי. גם כסף מזומן היה לי מעט מאוד. קראתי למונית ספיישל, כי רק עם מונית יכולתי לנסוע. עם מערכת הסטריאו. המונה אז היה אנלוגי ולא דיגיטלי ממוחשב כהיום. הסכומים רצו על הצג ביחידות של 10 אגורות בתקופת הלירות. אחרי כל עליה בסכום שבמונה , בדקתי בכיס שיש לי מספיק כסף עד לסוף הנסיעה. הכסף לא הספיק. ירדתי מהמונית קצת לפני שהגעתי הביתה ואת שאר הדרך
עשיתי ברגל כשהקרטון הגדול עם מערכת הסטריאו מונח על הראש ומוחזק בידיים.
 
פעם הוריי שכחו לקחת אותי ולקחתי מונית ספיישל

היה לנו מנוי להצגת תאטרון הוריי אחי ואני. הוריי היו צריכים לאסוף אותי ממרכז הכרמל לתיאטרון העירוני בשכונת הדר חיפה. אני מחכה, עובר הזמן והם לא באו. בסוף לקחתי מונית (היו לי 2 לירות בכיס). כמובן שהכסף לא הספיק - מונית עלתה אז משהו כמו 2-3 לירות. התחלתי לדאוג איך אסביר את זה לנהג המונית, אבל נדמה לי שהוא הבין את המצוקה שלי והביא אותי עד התאטרון. באתי לתאטרון, נכנסתי לתאטרון והוריי בכלל לא עלה בדעתם שמשהו לא בסדר. חידה בעיני עד היום, מה חשבו.... לא זכור לי איך נכנסתי בלי הכרטיס שלי שהיה אצל הוריי.
 

Y. Welis

New member
זוכר שהיינו לוקחים מוניות לים בבת-ים. אולי אפילו היו שירות.

וכן גם בדרך חזרה - היה הכרחי בגלל התשישות. תמיד היה אפשר למצוא מונית עם די אנשים ולמלא.
&nbsp
היתה גם תקופה שהיו מוניות שירות מכיכר המושבות בת"א לבת-ים, בימי שישי מ-5 אחה"צ בערך; מיד אחרי האוטובוסים. עד שנעלמו. פעם באתי וחיפשתי ולא מצאתי ושילמתי על ספיישל.
&nbsp
זוכר גם נסיעה אחת בינואר 2001 סביב חצות מת"א, אחרי שהחמצתי את קו 26 האחרון שהיה (חצות ורבע). למרות שהשמיים היו ריקים ולא היה קר כלל, כמה דקות לתוך הנסיעה החל גשם שוטף... עד שהגענו לבת-ים. אפילו לא היה לי מעיל. היה חורף מוזר.
&nbsp
בירושלים מעולם לא היו מוניות שירות. טענו שאגד מונעת. לא ברור. מעולם לא הבנתי.
&nbsp
היום מבינים סוף-סוף שתחבורה חצי-פרטית היא הפיתרון האמיתי, כאשר לפחות שליש מכל הרכבים שנוסעים בזמן נתון, כוללים רק נהג. אילו כל אחד יוכל לקחת נוסעים, נוכל להקטין את מס' המכוניות בארץ, ולייעל את התחבורה יותר מכל אמצעי אחר.
&nbsp
הזמינות של הסמרטפונים תאפשר את המהפיכה והיא תקרה - לא משנה באיזה שם ('אובר' או אחר), או באיזה לחץ: הרעיון של רכב פרטי ילך וידחק, אם באופן הזה או במכוניות אוטומטיות.
&nbsp
 
מוניות לחוף בת ים

מוניות שירות לחוף בת ים יצאו מרחוב אלנבי בין בן יהןדה לרחוב הירקון. הגענו לשם עם מוניות מרחוב פרישמן פינת ככר מסריק
 

Y. Welis

New member
כנראה מתקופה אחרת, בת"א. התכוונתי לבת-ים נטו בשבתות

 
למעלה