הפרק השבועי - הומלנד

סמייילי

New member
הפרק השבועי - הומלנד

הרשמים שלי:

אני שמחה שהסיפור עם דיינה נגמר סוף סוף (אחרי שהיא הבינה ששילמו לההיא ושהיא לא תלך כבר למשטרה) ואני שמחה מאוד ששילבו את זה עם מייק.

אני עוד יותר שמחה שדיינה סיפרה לאמא שלה על קארי ושהיא עדיין בקשר עם ברודי
יחד עם שובו של מייק זה יחזיר את ג'סיקה בחזרה אליו :)

כל הקטע שברודי מתמוטט, בורח, קארי אחריו, שוב כמעט מתמוטטת ועוד שוכבת איתו כשכולם מאזינים... בעע.
באמת, בעע, אני מרגישה שהורסים את הדמות שלה לאט לאט..
ואחרי הפארודיה בשבוע שעבר אני צוחקת כל פעם שאני רואה אותה על המסך, במיוחד עם סול, הם פשוט קלעו למטרה..

אם היא לא מקשיבה להם, אבל אף פעם, לא משנה כמה יפה או כמה חזק הם מבקשים, אז היא לא אמורה להיות שם.. היא בקלות יכלה להרוס הכל כבר כמה פעמים וזה צועק חוסר מקצועיות..

ברודי עצמו, אני מבינה למה הוא מתמוטט, אבל בהשוואה לפרק בו הוא שבר לבונה החגורות את המפרקת לעומת התאונה של דיינה - לא חשבתי שזה מה שישבור אותו..
ואני מקווה מאוד שיהפכו אותו עכשיו לסוכן משולש!

הדמות של רוייה חמאד, העיתונאית בינתיים יחסית שטחית, אני מקווה שישקיעו בפיתוח שלה יותר כי היא נראית לי מעניינת, אני רוצה לדעת כמה היא עמוק בארגון ואם יהיה מצב בו היא תצטרך לבחור לבוא לקראת ברודי או לא.

ויאללה, כבר אבו נזיר, תחזור למסך שלנו, משעמם בלעדייך!

אני מאמינה שנתנו לכריס (הבן של ברודי) 5 מילים הפרק, היי, כפול מבדרך כלל!

מה דעתכם?
 

forglemmigej

New member
היה טוב הפרק


ושוב דמיאן לואיס נתן הופעה מדהימה מול כל הנשים שלוחצות אותו :ג'ס, רויה וקארי. הוא פשוט שחקן עם יכולות בשמיים, כל פעם כשאני חושבת שאי אפשר גבוה מזה הוא שוב משכנע שהוא אחד השחקנים הטובים בעולם היום והבחירה בו היתה מושלמת.
גם אוהבת מאד את הבוס הלא ישיר של קארי,קווין , פרט טריויה, השחקן הוא גם בריטי ועושה מבטא אמריקאי מושלם וגם אסטס ראש הסיאייאיי הוא בריטי וכמובן רויה ,אבל היא לא מחקה מבטא והאמת היא הדמות הכי פחות משכנעת בסדרה, כמובן שיפהפיה מהממת כמו כל הנשים בסדרה.

שוב נתנו יותר מדי זמן מסך לדיינה, האמת מוכרחה להאמר שהיא שחקנית ממש מעולה ,אבל הדמות כל כך מיותרת וסתם עיבוי שלה לא מוסיף שום כלום לסטוריליין.
הקטע אצל מייק היה הזוי לגמרי, ממתי ילדים אוהבים את מי שמחליף את אביהם בדרך כלל הם עושים הכל בשביל להרוס את הקשר וגם להשאר ללילה אצלו, מה את ילדה קטנה שהולכת לישון אצל חברה


עדיין לא הצלחתי להבין אם קארי כל כך מסורה לעבודתה שתעשה את הכל אבל הכל כדי לשמור על הנכס היחידי שיש להם ..מסתבר שאין לה חיים חוץ מהעבודה והכל מעורב חיים פרטיים עם דרישות המקצוע, עבדתי פעם עם מישהי שגם העבודה היתה כל חייה היא לא הפסיקה לדבר עליה גם כשהלכנו לשתות קפה בעיר זה כל כך מתיש ואובססיבי להיות עם אנשים כאלו. קארי גם מזכירה לי דמות אחרת בסדרה שאני רואה עכשו בשם forbrydelsen ,סדרה דנית על בלשית בשם שרה לונד שכל חייה מוקדשים לעבודה היא לא רואה איש ממטר וגם לא מקשיבה לממונים שלה ונמצאת תמיד 800 צעדים לפני כולם. לסדרה עשו רימייק אמריקאי בשם The killing , מישו ראה?

דבר שתמיד מדהים אותי בדרמות מתח זה איך הפלפון תמיד מקבל קליטה ולא משנה איפה הם נמצאים ומתי הם מספיקים לטעון אותו אם הם כל הזמן בדרכים או במעקב..
 

סמייילי

New member
הבריטים שולטים :)

מעולה שחצי מהצוות בריטים
השלב הבא באבולוציה של סדרות אמריקאיות היא *להפסיק לבקש משחקנים בריטים מעולים לעשות מבטא אמריקאי!!*

אני לא בטוחה שקרי מגנה/שוכבת עם ברודי בגלל שהיא אובססיבית לגבי העבודה, אני חושבת שהיא אובססיבית לגביו ורוצה להיות איתו בכל מחיר, העובדה שזה עוזר לעבודה היא שולית כרגע ואני חושבת שאם היא תהיה במצב שהיא צריכה לבחור אם להגן עליו או על המדינה שלה היא תבחר בו.

ואכן, אנשים שמרוכזים רק בעבודה הם מתישים! (משתדלת לא להיות כזו בעצמי..)

וזה ידוע בסדרות שהפלאפון תמיד טעון, האקדח תמיד טעון והרכב תמיד מתודלק.. לפעמים הדמויות לא ישנות בכלל בלילה.. (אההמ 24, אני מדברת עלייך)
 
טוב אז היה אחלה פרק. מותח וסוף סוף קצת

התקדמות.
אגב, אני חושבת שאין טעם לשים ספוליירים כי אנחנו איזה 6 אנשים בפורום שגם רואים את הפרקים בלייב וגם כותבים כאן


לגבי הפרק. כן, גם אותי הצחיק כששמעו אותם מזדיינים ועוד כמה רעש וגניחות

הביך אותי לחשוב על סול ברגעים האלו כשהוא היה צריך לשמוע.
את קווין זה קצת הדליק אבל הוא לא יודה בזה.

הקטע עם דיינה, באמת קצת מרוח, אהבתי את השיחה שלה עם מייק, קצת בוגר לגילה כל הניתוח, ההבנה והשיחה איתו אבל נו, שויין, אני אוהבת את המשחק שלה.

ברודי, ברודי, גורם למתח כל הזמן, מחכה למוצא פיו. יש בינו לבין קרי רגעי טנגו מדהימים שנראה שהם כל כך משוחקים טוב ואינטימיים שאני מרגישה שגם אנחנו מציצים להם למערכת היחסים.

רויה, כן, מהממת, אין ספק. הלחיץ אותי כל הקטע עם המסוק, מצד שני, שחקן ראשי אז נרגעתי, לא יהרגו לנו את ברודי. בכל זאת אמריקאים :)

אני דוקא האמנתי לקטע המשבר של ברודי. נמאס לו מהכל. מכולם, הוא בתקופת שפל והמצב עם אשתו לא מוסיף לענין.
אני בכלל חושבת שמתקרב הרגע בו הוא יפרד ממנו ויניח לה להיות עם מייק והוא עם קרי. כל מוצא אחר יהיה פתרון פלסטר.

זהו בינתים, ולחשוב שאת העונה השלישית נראה רק בעוד שנה בערך, באסה.
 

סמייילי

New member
הספויילרים בינתיים הם לשם המדיניות

אם באמת לא יבואו עוד גולשים שרואים במועד אחר אולי נוותר
אבל הפורום עדיין גדל כרגע, אז נמשיך - לפחות בכותרת השרשור.

אני חוששת מאוד שכן יהיה פיתרון פלסטר בסוף.. שלא יתנו לנו את מה שאנחנו רוצים, כי זה הדבר המתבקש לעשות

ואני מקווה מאוד שסיימנו עם דיינה בינתיים.. מספיק ודי.
 
זווית הראייה שלי

מצד אחד היה פרק גרוע. ניתן המון זמן מסך לדיינה וכל התסבוכת הנפשית שלה. לא כל כך מעניין, אם כי אני מניח שזה נוגע להמשך היחסים של ברודי עם ג'סיקה. אבל בכל זאת יותר מידי.

בלי קשר לזה דיינה שחקנית מעולה.

את הדמות של מייק אני שונא. הגבר הזה שכל הזמן מחפש את הפרצה איפה אפשר להיכנס לברודי בין הרגלים (תרתי משמע). יאללה תתקדם.

העלילה עצמה לא כל כך התקדמה והייתה לי תחושה של קרטוע והתעסקות בעניינים שוליים. גם כל הסיפור עם התקף החרדה של ברודי היה לדעתי קצת מיותר, אם כי הוא מוסיף מתח להבא - איך יתייחסו בארגון של אבו נזיר לברודי מעתה? האם הם עדיין בטוחים בנאמנותו?
אני אישית חושב שאולי הם יבדקו את מידת הנאמנות שלו, אבל לא יותר. (אחרי הכל הוא שחקן ראשי...)

לקראת הסוף הייתה התקדמות ממשית וזה היה הצלה לפרק מבחינתי.

הסקס של ברודי וקרי והרגעים הרומנטיים ביניהם דיי משכנעים (חוץ מזה שברודי אוהב את זה קשוח וקשה, לא ברור אם קרי נהנית מזה). יש משהו שמפריע לי שזה כבר דיי פתטי כל הזמן להתקרב ולהתרחק, אני במקום ברודי אם הייתי במצב הנואש הזה שלו לא הייתי מאמין לה ומשתכנע ממנה כל כך מהר...

היה נראה קצת שקווין מקנא לקרי
סול ממש נראה מסוגף מההקלטה הלוהטת...
 

סמייילי

New member
מזכירה לך את הקטע מעונה 1

שברודי לחלוטין משתגע אחרי שהוא מגלה שטום ווקר חי, הוא מתפרץ לבית של השגריר ההוא ואומר לו שהוא סיים איתם.. התפרצות כועסת
ואז גם חטפו אותו בחניון, היכו אותו ושתלו אותו מול מסך בו הוא דיבר עם אבו נזיר.

זה כמעט אותו דבר רק שהפעם במקום כעס יש לנו ריגשי - ריגשי של "אני לא יכול יותר, לא איכפת לי, אני רוצה לשבת בכלא"
אז יש מצב ששוב, יחטפו אותו (במסוק) ירביצו לו קצת ויזכירו לו למי הוא שייך - אחרי הכל הם צריכים אותו יותר משהוא צריך אותם.
וגם אם הם חושדים בו - הוא לא יודע כמעט כלום, מידרו אותו מעולה ואין לו שום מידע על מה שהם מתכננים.

אני דווקא מחבבת את מייק, לדעתי הוא עוד יפתיע.
 
את צודקת,

זה נראה כך גם מהספויילרים בסוף הפרק.

מה שלא הבנתי זה למה הם לא בדקו בטלפון שלו אם יש לו מכשיר האזנה?
 

סמייילי

New member
לא תמיד זה מכשיר פיזי

לפעמים פשוט מאזינים לקו עצמו
ובטכנולוגיה יותר מוצלחת אי אפשר לשים לב אם זה מכשיר פיזי (הוא יכול להיראות כמו הרכיבים של הטלפון)


זה כבר מזמן לא כפתור ענקי שכתוב עליו "מכשיר ציתות"
(למרות שזה יכל להיות משעשע)
 
אי אפשר

לצטט לכל הדיבורים שלו באמצעות האזנה לקו... זה חייב להיות משהו פיזי, וגם אם הוא קטן ככל שיהיה אני מניח שאבו נזיר ואנשיו יש מספיק אמצעים בשביל לבדוק את זה, לפחות לפי איך שהם הוצגו בסדרה עד עכשיו.
 
ראיתי עכשיו את הפרק...


ושוב שלום כמובן


אז ככה .חלקכם כבר כתב את מה שאני ראיתי וחשבתי... אבל כרגיל אני חייבת להיות שונה

דיינה: זמן המסך שלה הוא קוסמטי משתי סיבות:
1. נושא הפגע וברח לכשעצמו. או שזה מטריד גם את האמריקאים כנושא שצריך להשחיל לאיזושהי סדרה או שזה קריצה של ריף ארצה בתור כותב/ אחראי התסריט
2. היא לוקחת זמן מסך כדי שלא ייגמר לנו הסיפור עם ברודי מהר מידי. ההפקה לא יכולה לדחוף לנו ברודי לוריד ( הלוואי *מזילה ריר ושהחבר לא יידע* חחחחח
) במשך 45 דקות בתיבול רויה/ קארי/ ג׳סי. הדמות שלה אינטיליגנטית ושנונה, חריפה. יש לדמות היכולות לראות את הקשר של אמה למייק, ובני נוער אכן מסוגלים לזה. ממרומי גילי ונערת עשרה שכבר יש לי, אני יכולה לומר בוודאות שזה הגיוני. גם לדיינה כילדה היה צורך בדמות אב במקום ברודי.

מייק:
דבר פשוט אחד בהתנהגות שלו חירפן אותי: הוא היה צריך לומר לדיינה דבר ראשון ״מה קרה?״ כשהיא דפקה אצלו בדלת. כמה זמן הוא שתק ??? זה היה לא תקין.

קרי:
נשבעת לכם עוד לא הבנתי מה הקטע שלה. אוהבת את ברודי/ נמשכת אליו/ משחקת את תפקיד המפעילה שמתחברת לשתול שלה דרך סקס או מה.
כן, זה נראה טבעי ולא מאולץ ביניהם( הדמויות כמובן) אבל נראה לי שזה לא רומנטי נטו ושאולי עוד צפויות לנו הפתעות. האמריקאים ידועים כקיצ׳יים ורומנטים חסרי תקנה. ככה שזה חצי חצי....
לגבי אמינות הדמות, גם אותי היא מתחילה to piss off. הביטוי הכי מתאים.
היא לא יציבה ועושה מה בא לה. אוקי, אז היא תמיד צודקת, אבל חראם. דיי. אמרו לך פקודה אז זה פקודה. יש היררכיה ויש סדר לדברים.

נייג׳ל והסגן שלו:
אהבתי את הצילום בדיגי בתאורה האדומה האחורית של הואן. גאוני. טכנית זה אפשרי באסא/ISO גבוה יחסית של לפחות 1600 ועוד במכונית נוסעת ... אבל כן, הנייד תמיד טעון, תמיד יש דלק ותמיד יש קליטה.

ברודי: ( הדובדבן בסוף)
אחד הדברים שהופכים את דמיאן לשחקן כזה טוב זה המבט הארוך שלו, ישר לתוך העיניים. והן עוד כחולות.... יאם. [ כמו ילדה בת 16 אני חחחחח]
ועכשיו ברצינות: בינתיים מאז שקווין נכנס בו ( תרתי משמע) הוא הפך לכנה. הוא תמיד אומר את האמת אבל לא את כולה או רק אותה. כל מה שהוא אומר נכון. כל הזמן. וזה מה שיפה בדמות שלו כעת. זה לא נותן לנו מקום להטיל בו ספק. עכשיו גם אנחנו שבויים בו.

עוד 5 פרקים לסוף. ההליקופטר סופסוף התחיל להזיז לנו דברים.
וכן, זה אבו נזיר באבואה-בואה
 

forglemmigej

New member
יותר משניים דברים


ברודי הוא כל כך כובש שהוא יכול למלא את כל הפרק הוא באמת דמות שואבת והאיכויות של דמיאן לואיס הם פשוט בלתי נגמרות.
לא נראה לי שגדעון רף כתב משהו בכלל בגרסה האמריקאית ,הומלנד מבוססת בצורה מאד מאד רופפת על חטופים יש פה ושם דברים משיקים אבל הסיפור הוא לגמרי פטריוטי אמריקאי ולגמרי לא ציני ישראלי .
בקשר לאבו נזיר יש מספר דברים תמוהים איתו, קודם כל מה פתאום האמריקאים קוראים לו נזיר, השם הוא אבו-נזיר זה כאילו שהיו קוראים לאבו-מאזן רק מאזן או לאבו-עמאר , עמאר זה מין זלזול בתרבות הערבית .
דבר שני איך הוא הצליח לקבל ויזה לארהב הרי לחברה צעירים בישראל מוציאים את המוות עד שמאשרים להם ויזת תיירים לאמריקה ולרוב דוחים, מגיע אדם שידוע שהיה מעורב בארגון טרור (הרי ברודי נחקר לאחר שחזר על ידי הסיאייאיי) וככה סתם הוא מגיע לשמה ממש מופרך וגם ההליקופטר הזה שלוקח את ברודי ,מה אין מגדל פיקוח, הליקופטר יכול להגיע למקום כזה כשכל האיזור בהאזנה ובטח מתודרך לא נראה לי ..
ולמרות הנפילות פה ושם הסדרה הזו מעולה ומותחת ובנויה לעילא ועילא.
 
אז ככה...

גם שני דברים
:
1. מסכימה על מה מבוססת חטופים ועל מה הומלנד. "הומלנד מבוססת בצורה מאד מאד רופפת על חטופים יש פה ושם דברים משיקים אבל הסיפור הוא לגמרי פטריוטי אמריקאי"... לא מסכימה לגבי השימוש במושגים "ציני ישראלי". זה נשמע מאד מזלזל, אולי אני טועה.

ההערה שלי לגבי תאונות פגי וברח זה מחשבה שלי. שוםדבר מבוסס. ריף נוטל חלק בכתיבת התסריט. למה הכניסו ולמה מתיחסים לזה יתר על המידה? אפשר לזרוק מלא ספקולציות
.

2. ויזה? לא חסרים דרכונים מזוייפים, השאלה היא איך מתמודדים עם זיהוי ביומטרי.
 

forglemmigej

New member
למה התכוון המשורר

בישראל מגיל אפס מלמדים אותך לדאוג למדינה, לכולם יש אח גיבור או שיהיה כזה בגיל 18, זה מובנה באחוקיות התרבותית ,באמריקה הכל יותר אינדיוידואלי, זה ממש לא מובן מאליו שתעשה משהו בשביל מדינה אלא צריך לקבל סדרת חינוך על זה כשהולכים לתקוף ביעד מרוחק ,אלו גם חיילים מקצועיים שמקבלים משכורת הם גם די אלמונים הם לא ממש "שלהם".
למשל ענין של דגלים זה מקובל להציב אותם באמריקה במקומות שונים ,בארץ ישר יחשדו בך שאת מתנחלת אם תלכי עם דגל. הדברים פחות מוחצנים לזה התכונתי ,לא חייבים להגיד למישהו כל הזמן אני אוהב/ת אותך מה שבאנגלית אמריקאית זה כל הזמן ככה אנחנו יותר אומרים לאו יו מאשר אני אוהב אותך כי זה נשמע איך להגיד, עצי קצת. הבריטים פחות משתמשים במונח לאו יו הם יותר סטייליסטים


תאונות פגע וברח קורות בכל מקום אבל בארץ כמו בארץ הכל בטונים גבוהים מאד וזכורים מקרים כאלו שהתקשורת לא הפסיקה לדוש בענין המוסרי לפני שבית המשפט נתן את דברו , אולי זה שוב כי אנחנו די לא סומכים על הרשויות זה ענין של מדינה צעירה מאד
.
הענין לגבי ויזה לאבו נזיר אם הוא מגיע ממדינה כמו עירק הוא חייב ויזה זה לא הדרכון המזוייף וגם פקיד ההגירה בכניסה לאמריצקה יכול על דעת עצמו לא להכניס אותך אם את לא נראית לו , או,
שאולי יש לנו סיפור יותר גדול עם אבו-נזיר שאנו לא מודעים אליו, אולי הוא מלשן כמו ג'מאל בחטופים.
 
או....

שכו שתמיד יש להם דלק וקליטה, גם פה לא יתנו לנו הסבר לדרכון/ של אבו נזיר.
נחכה ונראה.
 
עכשיו כשאני חושב על זה

יש עוד כמה דברם מוזרים בפרק.

למה דיינה פתאום הולכת למייק וכמעט מתרפקת עליו? היא הרי תמיד שנאה אותו. בגלל שהיה לה סיבך עם אבא שלה שעד היום אותו היא אהבה ובו היא בטחה היא עוברת לצד של אמא שתמיד לא ממש מתה עליה? זה מוזר. דיינה היא דמות אינטליגנטית מידי בשביל שפתאום תעזוב את אבא ככה סתם בגלל חוסר הבנה או משהו כזה. זה מאולץ לטעמי.

העניין של ההליקופטר באמת צרם לי, איך מגיע הליקופטר למקום כזה בלי שאף אחד ידע ממנו, זה מוזר וקשה להבנה.

מת כבר לראות את פין על המסך, אז מקווה שדיינה תשתחרר מהתיסבוכים המטופשים שלה ותחזור לידים של פין המגניב...
 
למעלה