ובפינת הפוסט-מורטם

xjoiq

New member
ובפינת הפוסט-מורטם

מישהו זוכר איך שירי ובעצם כל המנטורים לא רצו את קטגורית הבוגרים
...

וכל המנטורים שמחו כשנודע להם עם מי הם צריכים לעבוד חוץ מ..שירי

ואיך כולם פה פחות או יותר(לרבות אני)הגיעו למסקנה שהקטגוריה הכי חלשה שאין בכלל סיכוי שתוציא את הזוכה היא הבוגרים...
איך הגלגל מסתובב לו
 

juspan

New member
אני דווקא לא הבנתי את שירי אף פעם

ומלכתחילה חשבתי שבגדול (בלי קשר לטעם אישי) 2 הקטגוריות הכי מעניינות ומוצלחות שמסתמנות, עוד מתקופת בתי השופטים (כלומר לאו דווקא ברגעי הצמצום הסופיים של הלייב) היו הבנות בראש ובראשונה אבל גם הבוגרים. (מה לעשות, אני מאלו שחשבו שאחת כמו נטע, עם קול קטן וסיכויים קלושים להצליח בתכנית כזו, עדיין מעניינת פי מאה מדניאל המשובטת שלא התקבלה בסוף וכו').

הבנים, כמו שהתווכחתי איתך בתחילת העונה
(שם, שם) היתה הקטגוריה החלשה ביותר בעיניי. (הייתי אומרת אותו הדבר על הלהקות, אבל מבחינתי הכרקוקליות נצנצו לי מספיק מאז האודישן הראשון והאפילו על כל שאר ההרכבים וזה הספיק לי כדי לא להספיד את הקטגוריה הזו, בדיוק כמו שקרה לי עם אלכס וסיירה. כנראה אני מסוגלת לצמוד רק צמדים בתכניות כאלה, ולהקות בשבילי זה אנשים עם גיטרות, בס ותופים ואיזה סולן נחמד).
 

juspan

New member
חח מאיפה יצא לי הלצמוד הזה

כנראה אני מסוגלת *לאהוב* רק צמדים (בתכנית כזו וכו', לא בחיים)
 

GM1988

Well-known member
לדעתי שירי יכלה לעבוד טוב גם עם הלהקות.

וזה לאור העובדה שהיא הרכיבה יפה את כל המתמודדים שלה בחצי הגמר כשהם הופיעו ביחד.
וגם עם הבוגרים היא עשתה את המיטב. זה שלא הכל עבד כמו שרצתה- משהו אחר.
 

xjoiq

New member
האמת שהזכרת לי שיש לי הצעת ייעול ל-X פקטור

במהלך ההופעות היו כמה אקטים שלפחות אצלי במחשבה היה רצון להעביר אותם למנטור אחר כמו את הכרקוקליות לשירי מימון או את בן גולן לפורטיס או את תמר פרידמן למשה פרץ או את אבישחר לעברי
ואם אני הולך עוד שלב אחורה לבתי השופטים שם הייתי יכול לעשות בעיות טובות לכמה שופטים לו למשל ענבל בן שיטרית הייתה אצל משה פרץ או ליאב עזרן היה אצל עברי או מיראז' אצל שירי או מאוריציו אצל פורטיס
ולכן מה שעלה בדעתי זה שידרוג של הפורמט לפי מתכונת של בית ספר למוזיקה:
פשוט צריך להוסיף וועדה מקצועית שתחליט איזה אקט יגיע לאיזה מנטור ומי צפוי להוציא את המכסימום מהאקט
זה גם יוסיף מתח אצל הצופים גם עניין נוסף וגם סיפוק יחסי.

ואם בכלל רוצים להפוך את התוכנית לטובה יותר להקדים את האודישנים בחצי שנה נגיד עכשיו כבר לערוך אותם לשנה הבאה ואז לאקטים יהיה הרבה זמן להתאמן לבד וביחד עם המנטורים ולהכין רפרטואר טוב ללייב עם כמה שירים רזרביים ובכלל להתחיל את הלייב עם 4 אקטים למנטור+1 שמגיע עם הצבעות הצופים(מנטור אחד יתחיל עם 5) ביחד שיתחיל לייב17 ושיירד בכל שבוע רק אקט אחד ויחיד ככה לגמר יגיעו האקטים ברמה יותר מקצוענית ועם המנטור שיוציא מהם את המיטב.
 

danlevin1

New member
בדיוק כמו בכל הגרסאות

באמריקאי אל איי ריד התעצבן וזכה בסוף עם טייט סטיבנס
בבריטי שרון התעצבנה ובסוף זכתה עם סם ביילי
זה נראה לי מבוים כל ה"עצבים" האלה
 

xjoiq

New member
תאמין לי הרבה דברים בתוכנית נראים לי מבוימים

אפילו הרבה מדי, אבל זה לא!
אל תשכח שגם פה בפורום בהערכות מוקדמות אף אחד לא העריך את הקטגוריה כשווה וכמשהו חזק..
 

LiRs Lullaby

New member
נו, וטעינו?

אני (ושועל, ג'וספאן ובטח עוד כמה בפורום) כתבתי לכל אורך הדרך שהקטגוריה הכי חזקה היא של הבנות, אחריה הלהקות (בעיקר האחיות וקצת האחים), לאחריה *רוז* והבוגרים, ובסוף הבנים.
אז ככה:
נטע הודחה בפרק הראשון, ואבישחר בשלישי או הרביעי. הבנים גם כן הודחו בשלבים המוקדמים (שאגב אתה, אם אני זוכרת נכון, כתבת שזו הקטגוריה הכי חזקה, ולמעט אורי שכיב, די טעית
)
האחיות הודחו בשלישי או הרביעי, והאחים ברבע הגמר והבנות כבר ממש בשלבי התחרות האחרונים, והאמת היא שהרוב פה העריך שרוז תהיה בגמר עוד מתחילת העונה. אז לכתוב ש"אל תשכח שגם פה בפורום בהערכות מוקדמות אף אחד לא העריך את הקטגוריה כשווה וכמשהו חזק" זו קצת הגזמה, כי זו לא הייתה ה*קטגוריה* עצמה - שרובה הודחה במהירות, אלא זו הייתה בעיקר רוז.


ואורי שכיב היה הפתעה נעימה בפרקים האחרונים (שצפיתי). אמנם קצת חבל שבאיחור הוא נזכר לפתח אישיות, אבל היה נעים להכיר ואני מאחלת לו רק הצלחה
 

juspan

New member
בדיוק, וזה בכלל לא עניין של "קטגוריה"

יש מתמודדים שמסומנים בשניה הראשונה של האודישן הראשון ויהי מה. כמו למשל מלאני אמרו מאקס אמריקה עונה ראשונה, דוגמה שנתתי פה בתחילת העונה בדיון שבו התווכחנו (אני ואת בין היתר) עם xjoiq לגבי הקטגוריה החלשה בעינינו - הבנים (כשדעתו היתה הפוכה).

כזו היתה רוז, כזו היתה גם עדן. הכל רשום כאן בארכיון הפורום (כמובן שהיו עוד אנשים שאישית התבדיתי לגביהם, כמו הכרקוקליות ותמר פרידמן שניבאתי להן הצלחה גדולה יותר כלומר גמר. אבל בינינו, מהרגע שהבנו שהולכים על אקט אחד בגמר לכל שופט, הו כמה מקרי, ומשאירים את פיוז'ן על הנשמה מלאכותית לגמרי שבועות, כל עניין ההדחות שקרי ממילא באופן כלשהו).

מה שאני רוצה לומר, כשאתה מקבל מישהו ברמה כזו שבולט משניית המסך הראשונה ומסומן מלכתחילה ע"י רבים אם לא לניצחון לפחות לגמר (לא חובה שתאהב אותו אישית, אגב, אבל תמצא בו את האיכויות האלה של אהבת ההמונים), זה לא באמת אומר הרבה על המנטור לדעתי. גם בר רפאלי יכלה לשבת שם בכסא של שירי, או אני ואת
כך או כך, רוז היתה מגיעה לגמר. (אלא אם היינו מדיחות אותה בעצמנו
או ההפקה שלא היתה חפצה ביקרה).

המנטור היחידי שהצליח כמנטור (עם כל אהבתי הישנה אליו, לא חושבת שהוא באמת היה מוצלח חוץ מבחירת האקטים עצמם) הוא באמת פורטיס, כי היתה לו נבחרת חזקה ששרדה לאורך זמן.

אבל שירי לא שונה משום מנטור אחר - היה לה אס ביד, ושאר הנבחרת שלה, כמו של כולם חוץ מפורטיס, די כשלה מלכתחילה.
 

xjoiq

New member
חוזק הקטגוריה נקבע לפי חוזק התורֶן שלה

ואף אחד לא שם את הקופה על קטגורית הבוגרים כולל לא שירי עצמה שנראתה די פתטית דון קישוטית בסוף הליך שיבוץ הקטגוריות ואפילו ריחמתי עליה שדווקא השופטת שהכי הצטיינה יחסית באודישנים קיבלה את הקטגוריה חסרת התוחלת.
לגבַי,היה צירוף של כמה דברים משונים לא רק ימים שחורים של פייבוריטים אלא גם כמה עיוותים של ההפקה כמו הדחות כפולות משחקי הבוטום טו של ההפקה עם האוזניות און ליין ומשת"פיות של שופטים מנטורים שלא זורמים ומדריכים נכון את האקטים שלהם בקיצור בלגן אחד גדול.

אבל גם אם בחיים הוירטואליים של הריאליטי קרו כל מיני עיוותים עדיין בחיים הריאליים העיוותים האלה לא באים לידי ביטוי וקטגוריית הבנים היא הכי חזקה גם למפרע
ואת יודעת למה?כי שמה ישבו הזמרים שהם גם יוצרים והן בן גולן והן אורי שכיב כבר מוציאים סינגלים וכבר אוטוטו נכנסים לתעשיה.
עד שמישהי מקטגוריית הבנות תשחרר איזה סינגל אם בכלל(ומי יכתוב להן שירים?) בן גולן ואורי שכיב כבר ישבו על אלבום שלישי עם כמה שלאגרים במצעדי הפזמונים ובפלייליסטים של גלגלצ רשת ג' 102 רדיוס וכיוצ"ב.
 

LiRs Lullaby

New member
בחייך, לא יותר פשוט להודות שטעית?

חוזק הקטגוריה נמדד בחוזק הקטגוריה. קבוצתית. עובדתית. במהלך התכנית. יעני, מה שקרה במציאות, לא מה שאירע אצלך בדמיונות ולא משנה כמה תנסה להתפלפל. עובדתית מרבית מקטגוריית הבנים הודחה במהירות מהתכנית (גם טווסי וגם בן גולן הודחו על ידי הקהל ולא ע"י השופטים). עובדתית גם מרבית המבוגרים הודחו בשלבים מוקדמים. עובדתית הבנות הגיעו עד לרבע, חצי וגמר. עובדתית רק אחת מהבוגרים האפילה לשלבים האחרונים, וזו הייתה המתמודדת שלא משנה מי היה המנטור שלה - הייתה מגיעה לגמר ואת זה כתבו פה הרבה עוד מתחילת התכנית, כפי שציינה ג'וספאן. למה לעקם את המציאות שלא לצורך?
 

LiRs Lullaby

New member
אגב, אם נלך לפי ה"סיכויים הריאליים"

הרי שפה אתה סותר את עצמך ביחס לרוז ו"קטגוריית הבוגרים החזקה".
כבר נכתב פה על כך שלרוז אין הרבה סיכויים להצליח בארץ לעומת קבוצת הבנים שציינת. כלומר, אפילו לפי דעתך רוז היא החוליה חלשה....
אי אפשר להחזיק במקל משני קצותיו - גם שקבוצת הבוגרים תיחשב כחזקה, אבל רק לפי הפרמטר של הצלחתה של רוז, ושקבוצת הבנים תיחשב לחזקה - אבל רק לפי פרמטרים של סיכויי הצלחה ריאלים במציאות. ואז שכל הקטגוריות האחרות יתיישרו לפי היחס הזה ואיך שאתה מחליט.
 

xjoiq

New member
אין שום סתירה ואפילו בהודעתך השניה הסברת אותי

יופי
ו..אפילו יצא שהודעתך הראשונה יצאה סתם קרבית בניוטרל.

זה שטעיתי במבחן התוצאה בתוך הקונכיה הוירטואלית של אקס פקטור עם כל הדיסטורשנים/עיוותים שלה זה עדיין לא מערער את ריאליות ההערכה שהערכתי וגם אם היית מחזירה אותי במנהרת הזמן הייתי מנפיק לך את אותה ההערכה. ההערכה שלי הייתה ישרה על הנייר(ולראיה אנחנו רואים את היום שאחרי) - העיוותים היו בתוכנית.

ואיפה את רואה ש"ניסיתי לתפוש את המקל ב-2 קצותיו" או יותר ספציפית איפה ניסיתי לתפוש את צד המקל בכתיבה שקטגורית הבוגרים חזקה?

אני כתבתי שחוזק הקטגוריה נקבע לפי החלוץ המרכזי שלה וקטגורית הבוגרים בראשות רוז עדיין היא הקטגו' החלשה בתחרות ולמרות הכל קרה דבר מפתיע במבחן התוצאה דבר שלא העליתי אותו בדעתי שיקרה וגם אם מישהו חוץ ממני(שאני אפילו גם את זה לא סברתי-המקסימום שסברתי לה זה טופ5, גג טופ4) סבר שהיא תצליח להיות פינליסטית אף אחד(ככל הנראה)לא סבר שהיא תיקח את התחרות.

בכלל לא מפריע לי לטעות בהערכה של תוצאה של תוכנית שמייצרת עיוותים במודע ושלא במודע מה שמפריע לי זה שמפרשים אותי לא נכון ולכן הנאמר לעיל.
 

LiRs Lullaby

New member
טוב, על זה נאמר

"העובדה שלא צדקנו, לא אומר שטעינו".



ובהערכה שלך לכמה אנשים חשבו שרוז תהיה פיינליסטית - על מה אתה מדבר? כל העונה רוב האנשים בפורום העריכו שעדן ורוז יגיעו לטופ 2. ואני מתכוונת ל*טופ 2* ולא לשום קונסטלציה אחרת של טופ 5 או 4, וכך גם אנשים אחרים שניחשו שהן יגיעו יחד לטופ 2:

http://www.tapuz.co.il/forums2008/viewmsg.aspx?forumid=2324&messageid=173338018


שים לב שאפילו עניתי שם לבר בן דוד (שאגב, ניחשה יחד עם נייתינגייל שרוז תנצח) לפני תחילת התכנית, שרוז ועדן היו הפיינליסטיות שלי לגמר וכך הן היו *לאורך התכנית*, לפני שחשבתי שההפקה תתערב לטובת פיוז'ן.
 

xjoiq

New member
יו דונט סאיי

הבאת לי לינק מערב הטופ4-גמר כשכל הכרישים כבר בחוץ ונשארו יחד עם רוז ועדן רק אורי שכיב ופיוז'ן אפילו אני,באותו שלב, כבר חזיתי(בשירשור של לירי7) שהמנצחת תהיה רוז או עדן.
אפילו אז רוב של הרוב עדיין דיבר על עדן בן זקן.

ממה שזכור לי היו 2 שירשורים מפורשים על חיזוי הזוכה:

אחד בתחילת הלייב שאני פתחתי שמה רק אחד דיבר מפורשות על אפשרות זכייה של רוז ואחת שהכלילה אותה בין הפינליסטים(ואת שדיברת עליה רק לכיוון טופ4) .
דרך אגב זה התקופה החשובה שם זה בערך הזמן בו שירי התבשרה על קבלת קטגוריית הבוגרים(בעיקוב של הכמה חודשים בין ההסרטה לבין השידור)ושם היא ממש נראתה עם פרצוף של תשעה באב ברגע הבשורה ואם את זוכרת עברי אף איים להתפטר מהתוכנית אם יקבל את הקטגוריה הזאת...


והיה שירשור נוסף באמצע הלייב שמה אותו אחד שהימר בשירשור שלי בהתחלה על רוז נשאר עיקבי ורק התווספו את ועוד אחת שדיברו על טופ2.
דרך אגב שם כבר זה היה אחרי ההדחה של בן גולן והכרקוקליות ואחרי שראינו כמה אקטים שהמנטורים שלהם לא הכי "מסונכרנים" איתם. אז את ההערכות באותה תקופה יש להן צד של ערבון מוגבל כלשהו.

ובאמת הפתגם שלך בראשית התגובה שלך לאור כל ההקשרים מקבל תוכן ריאליסטי יותר מאי פעם..
 

LiRs Lullaby

New member
jחבל שלא הצלחת לזהות את נימת הציניות

בציטוט. הוא נכתב לאור המשפט כאילו ההערכות שלך בתכנית התקיימו אבל המציאות הייתה לקוייה ולא התיישרה לפיהן:
"זה שטעיתי במבחן התוצאה בתוך הקונכיה הוירטואלית של אקס פקטור עם כל הדיסטורשנים/עיוותים שלה זה עדיין לא מערער את ריאליות ההערכה שהערכתי"

הרי כבר הסברתי לך ששניים מתוך 3 מהקטגוריה שלך עפו די בהתחלה - ולא עפ"י קנוניות הפקה/שופטים, אלא ע"י ה*קהל*. אתה יכול להתייחס לקטגוריה כאילו מדובר בכל דבר מלבד "קטגוריה" או "קבוצה" או "איחוד של כמה פרטים", אבל אני חושבת שרוב האנשים הבינו ש"קטגוריה" זו "קטגוריה", ואם הקטגוריה חזקה זה בגלל כמות האקטים המוכשרים שנשארו הכי הרבה זמן בתכנית. אם השאלה שלך הייתה איזה מנטור ימשיך עם יותר אקטים עד לגמר (לפני שההפקה החליטה להשאיר אקט עבור כל מנטור) או איזה מנטור מחזיק באס שלו לניצחון, אז היית צריך לנסח את זה כך, ובמקום לעקם את המציאות והגדרות מילוניות שיתאימו לך.
ומה לעשות, מבחינת קטגוריה, זו של הבנות הייתה החזקה בתכנית. זו הייתה הקטגוריה אחרונה שהתפרקה, והיא הייתה יכולה להתפרק אפילו יותר מאוחר לו ההפקה לא הייתה דוחפת את פיוז'ן. אז "זה שלא צדקנו, לא אומר שטעינו", מאוד רלוונטי פה. אתה מתעקש על משהו שניתן לבדיקה ולכימות מספרי (איזו קטגוריה נשארה שלמה הכי הרבה זמן), שמוכיחה לך שאתה טועה, אבל מתעקש שצדקת, ושהרצפה עקומה.
וההנחה של רוב האנשים שעדן תזכה ורוז תהיה סגניתה היא הגיונית - יותר סביר שעמישראל יצביע עבור בחורה בלונדינית, חיננית וצעירה, מאשר לפיליפינית זרה ומבוגרת, זמרת טובה ככל שתהיה. ומהתגובות ביוטיוב יש די הרבה שעדיין חושבים שעדן הייתה צריכה לזכות. ובכל מקרה, הרבה אנשים לכל אורך העונה כתבו ששתיהן יהיו שם.

גם הקרדיט שאתה נותן לאורי שכיב ואורי גולן, כאילו בכך שהם הוציאו סינגל זה הופך אותם למצליחים "קטגורית", זה משהו שרק TIME WILL TELL. יש להם עוד לאן לגדול ולהתבגר. כוכבים גדולים בישראל אני לא חושבת שהם יהיו, פשוט כי אם הם לא בלטו עד עכשיו ביכולת ווקאלית או כשרון נדיר, הם גם לא יבלטו בעוד 5 או 10 שנים.


אתה יכול להמשיך לעשות פליק פלאקים בין ההערכות ה"ריאליות" שלך לתכנית, אבל מבחינתי, אני כבר סיימתי. את הדיון ועם התכנית.
 
למעלה