שרשור שאלות לח"כ יאסינוב

מה עמדתה של שינוי בנושא אפלייה

לאחרונה אנו עדים לכך שחברות ביטוח , מעניקות מסלול עם פרמיות טוב יותר לנשים רק בגלל היותן נשים. הנימוק הוא שנשים סטטיסטית עושות תאונות פחות. זה מעניין- משום שמחקרים מראים רמת מובהקות בין תאונות דרכים הרבה יותר גדולה בהשוואה בין אוכלוסיות אחרות. הערבים נושאי תעודה כחולה נמצאו כשותפים לתאונות קשות בכמות העולה - פי 250 אחוזים משיעורם באוכלוסיה. האם לדעתם צריך לתת תעריף פרמייה יקר יותר לערבים?
 

יוליקה

Member
מנהל
מבקשת לדעת

כחבר בכנסת ישראל, בסיעת שינוי - מדוע אתה מתעקש לחתום את שמך ברוסית על מכתבים שאתה שולח לחברי שינוי. זהו אינו צ'ק - שחייבים לזהות את חתימתך. אני מצפה מח"כ שיחתום א שמו בעברית.
 
תשובה ל יוליקה

גברתי, אם את לא יודעת להבדיל בין רוסית לאנגלית אז אני לא חושב שאני צריך לענות לך אבל בכל זאת אענה. חתימה, פנים וטביעות אצבעות בן אדם לא מחליף כתוצאה מכך שהפך להיות ח"כ.
 

יוליקה

Member
מנהל
אתה איש ציבור ניבחר

כאיש ציבור שניבחר ע"י קולות בוחרים - אין לך רשות לפגוע - ובצורת תשובתך אתה פוגע. כשאדם פרטי הופך לח"כ בכנסת ישראל הוא מקבל עליו מחויבויות. איגרת שאתה שולח לציבור על חשבון הכנסת - עליך לחתום בעברית!! כתומכת שינוי הרבה הרבה לפני שאתה הצטרפת - לאור תשובתך, אני מאד מקווה ששינוי תקבל הרבה מנדטים אבל, שאתה לא תיכלל בה.
 

ערב רב

New member
מר יאסינוב, מעבר לסיסמאות

אני מניח שאינך מתנגד קטיגורית לכל סוג של מו"מ עם הרש"פ, אז למה שתתנגד למו"מ כזה במקרה של "התנתקות" נוספת בתקווה לאפשר למתנחלים שיבחרו בכך לחיות בריבונות הרש"פ (אין ספק שחרדים יתעקשו להמשיך לגור בחברון, למשל, תחת כל ריבונות)? לא מדובר בהפקרה כי מי שיבחר להתפנות יקבל פיצוי מלא, מדובר בסה"כ במתן זכות הבחירה למעוניינים בכך, וכליברל אתה בוודאי תומך במתן זכות בחירה לאזרח ככל האפשר ע"י המדינה.
 
תשובה ל ערב רב

כליברל אני גם מתנגד להתאבדויות. אני חושב שמחויבותה של מדינה להגן על חיי אזרחיה.
 

ערב רב

New member
יהודים חיים בדמשק, טהראן, ביירות

וקהיר עד עצם היום הזה, האם הרעיון שיהודים יחיו בחברון על כך מופרך בעיניך?
 

ערב רב

New member
שאלה נוספת בקשר לתכנית ויסקונסין

ראיתי את הדיון בועדת הקליטה בנושא, שהשתתפת בו, והזדעזעתי (למשל, מהצעקות של יורי שטרן "אתם פושעים!" על מנהלי התכנית). בסה"כ הויכוח נסוב סביב הגדרת גיל הפרישה, וכל אותם מקרים קשים שהועלו היו של אנשים בסוף שנות ה-50 לחייהם עד גיל הפרישה, אז האם אתה תומך בהורדת גיל הפרישה במשק ל-55, למשל? ואם לא, אינך חושב שהישיבה הנ"ל הייתה קצת צבועה ונגועה בפופוליזם סקטוריאלי לקראת הבחירות?
 
תשובה ל ערב רב

כשראיתה את הדיון וודאי שמת לב כי אני לא צעקתי אלא העליתי נושאים רלוונים. אני מטפל בנושא כחבר בועדה מיוחדת לנושא כבר שנה. נכון שהיה צורך בתוכנית שתוציא אנשים לעבודה ותעניק להם אור בקצה המנהרה. הבעייה אינה בגיל הפרישה אלא בכל שמרכזי התוכנית לא השכילו להבין שצריך לתת עדיפות בקורסים לצעירים יותר ולאין צורך לשפוך את כל התקציב בקורסי נקיון. כדי ללמוד יותר על הנושא, אני מציע לך להכנס לאתר הכנסת ולקרוא פרוטוקולים של ישיבות הועדה המשותפת של ועדת הכספים והעבודה והרווחה בנושא "תכנית ויסקונסין".
 

ערב רב

New member
תודה לך. אמנם נותרנו חלוקים בדעות

אבל היחס שלך היה למעלה מהמקובל.
 

goanin

New member
תודה לך

אבל כמעט כמו כולם, לא ענית לי על נושא מצעד הגאוה הירושלמי
 
למעלה