הסולטאן - פרקים ראשונים - עד פרק 10

evglev1

Well-known member
מנהל
הסולטאן - פרקים ראשונים - עד פרק 10

אז אווירה דומה לזו של איסבל הספרדית ובמידה מסוימת כמעט המשך כי גם איסבל הזכירה התנהגות ערמומית של פרננדו בתור התנהגות כמו של הטורקים והנה רואים את הטורקים וגם קרל החמישי הוא הרי הרי קרלוס בספרדית הנכד של איסבל, פרננדו ומקסימיליאן והבן של חואנה ופליפה. וגם השנה שסוליימאן הופך לסולטאן היא היא 1520, ואיסבל מתה ב-1504 אז תאריכים קרובים ושוב בוותיקן שמתעדכן במה שקורה, הפעם באימפריה העותומאנית.

אלכסנדרה שהפכה להורם היא מאוקראינה והיא לא השפחה הרוסית/אוקראינית היחידה שמגיעה לארמון ונחמד הקטעים של דיבור ברוסית בפרקים הראשונים בעיקר בין אלכסנדרה למריה ואחר כך בין אלכסנדרה לאימו של הסולטאן שמוצאה גם מאזור קרים דובר הרוסית.

הייתה תוכנית טלוויזיה כשעוד הייתה טורקית אחת בויוה על ההצלחה של הטורקיות בעולם, והסולטאן שודרה גם ביוון והייתה סדרה אהובה, אבל ביוון הפגינו נגדה כי מדובר בסולטאן שהפציץ את יוון ומסתבר שזה נכון, כי הדבר הראשון שהסולטאן סוליימאן מתכנן כשהוא יורש את הכתר היא מלחמה ברודוס ורודוס היום היא חלק מיוון, אבל מצד שני גם אנחנו ראינו את איסבל שאחראית על האינקוויזיציה וגירוש יהודים מספרד וגם היא הוצגה באור חיובי בעונה הראשונה.

הסולטאן סוליימאן רואה בעצמו ממשיכו של אלכסנדר מוקדון ורוצה להתעלות עליו ולכן מתכננים כיבושים בכל אירופה ובסדרה הוזכרו הממלוכים אז טעיתי אם הוא כבר שולט בארץ ובדקתי בויקיפדיה ואביו סלים שנפטר בפרק הראשון בלי שהראו אותו הוא שכבש את אזור ארצינו כ-15 שנה לפני שסוליימאן ירש את הכתר וכשהוא יוצא למלחמה בהונגריה הוא מזכיר את השטחים שבליטתו ואכן פלשתינה נמצאת בשטח שבשליטתו כמו גם אזורים אחרים במזרח התיכון.

ובדיוק כמו שאיסבל ופרננדו טענו שהכיבושים באמריקה הם מלחמת דת כדי להפיץ את הנצרות גם באימפריה העותומאנית המלחמה במדינות הנוצריות באירופה מתוארת כמלחמת דת של מלחמה בכופרים.

אלכסנדרה בהתחלה מעדיפה למות מאשר להיות שפחה בארמון, אך כשמשרתת בכירה מספרת על הזדמנות לכבוש את הסולטאן ולהצליח בארמון ובהרמון, היא מפתה את הסולטאן שמתרשם ממנה. רק שיש לה פה גדול והיא מתרברבת בפני חברתה מריה והשמועה מגיעה לאשתו החוקית של הסולטאן שהיא מתכננת לגזול ממנה את בעלה לכל החיים וכך היא רוכשת אויבת מסוכנת שנלחמת בה בכל צורה ואפילו כמעט הורגת אותה במכות. ואלכסנדרה שמקבלת מהסולטאן את השם הורם מתרברבת בשמה החדש ואף מתאסלמת בתקווה להפוך לאשתו החוקית של הסולטאן שהמשרת אומר שקודם כל היא צריכה להתאסלם בשביל זה. וגם אז היא מנופפת בכוונותיה, מה שגורם לאימו של הסולטאן לנצל את יציאת בנה למלחמה כדי לסדר להורם חתונה עם בנו של המורה של בנה.

הורם מתנגדת, אך אף אחד לא יכול להתנגד לולידה סולטאן (אם הסולטאן) ואז היא טוענת שהיא בהיריון וזה שקר והיא פוחדת להיחשף וגם רבים לא מאמינים, אך אלוהים שומע אותה והיא אכן בהיריון ובדיקת הרופאה מאשרת זאת ואז היא מתחילה לתפוס גובה בתור אם בנו של הסולטאן. שתמיד יש לה מזל גם כשאשתו של הסולטאן ואימו של יורש העצר מוסטפה נכנסה להיריון היא איחלה שתאבד את הילד והיא אכן איבדה, אם כי לא ברור אם זה בגלל האיחולים או שכמו שהיא טענה שהיגון שלה על בילויים של בעלה עם הורם גרמו לה להפיל.

מוסטפה בנו היחיד של הסולטאן הוא ילד שובב, וגם הוא לא רצה אח, ואביו נתן לו הסבר שאחיו לא נולד כי הוא ברוגז כי הוא לא רצה אותו והוא מתפלל שיבוא רק שאימו לא תהיה עצובה ובכלל מוסטפה ילד שובב, קשה להסביר לו את הצורך ללמוד והוא אוהב לשחק וגם לשחק בחרבות.

איש אמונו של הסולטאן הוא איברהים שגם הוא מתאסלם ושרים בכירים כועסים על האמון הרב שהוא מקבל מהסולטאן והוא גם התאהב באחותו של הסולטאן וגם היא מאוהבת בו, אך הם מפחדים לדבר על כך עם הסולטאן ואימו. איברהים עוזר לו עם הרעיונות האסטרטגיים לתקיפת הונגריה ובכלל סירות קטנות שיוכלו לנוע בדנובה. אך הורם הפכה לרכושנית והיא מטיחה באיברהים את קנאתה בו.

היה נראה שהורם מחפש רק כוח, אבל כשעמדו לחתן אותו עם אדם אחר היא הייתה שבורה לא רק בגלל הכוח שתאבד, אלא נראה שהיא התאהבה בסולטאן. ולאחר שהיא באמת בהיריון, נראה שמריה רוצה להיות המשרתת הקרובה אליה ולכן מבקשת גם היא להתאסלם.
 

tami129

New member
איך הם מכנים את איסטנבול?

לא שמתי לב וזה מעניין אותי ואת בעלי, לאיסטנבול היו כמה שמות, קונסטינופול, קושטא ורק אח"כ קראו לעיר איסטנבול

מצד ההיסטוריה, זה פשוט מרתק אותי, אכן מדובר בנכד של איסבל, קרל, הבן של חואנה. הסיפור על מלך הונגריה הוא נכון

וגם הסיפור על הקיסרית הוא על מקרה אמיתי
 

evglev1

Well-known member
מנהל
כן קראתי שהסיפור על הונגריה היה נכון

וגם המאבקים בין הורם למהדיווראן שבינתיים אימו של יורש העצר וגם הדברים שיקראו בהמשך בסדרה.

גם הקיסרית זה סיפור אמיתי, באמת הייתה בתקופת גוריו קוריאנית שהפכה לקיסרית מונגוליה? וקיסרי מונגוליה באמת היו כל כך חסרי אונים מול משפחה אחת ששלטה דה פקטו בקיסרות?
 

tami129

New member
כן, הסתכלתי בערך של empress ki בגוגל

אבל אין את הסיפור ההתחלתי ושהיא היתה מאוהבת במלך גוריו, אלא שהיא נמכרה בילדותה והגיעה להיות קיסרית יואן
גם דאנאשירי מוזכרת, אבל באמת היא ילדה את מא הא אבל הוא מת בילדות
 

evglev1

Well-known member
מנהל
כן הקוריאנים אוהבים לכתוב היסטוריה מקדימה שלא מתועדת

וגם לפעמים לא נכונה, גם במלך סאן באמת סונג יון הייתה פילגש מלכותית ולמרות מעמדה הנמוך בנה הפך ליורש העצר, אבל כמו בסדרה בנה נפטר צעיר וגם היא וגם המלך יי סאן מת בגיל צעיר יחסית אבל אחרי אהובתו. אבל הסיפור בסדרה שסונג יון וידיד שלה היו ילדים שעזרו לסאן להוכיח את חפותו בילדותו כשהוא הופלל ובכך הצילו את היותו יורש העצר והם היו ידידי ילדות המציאו בסדרה והיא הייתה באמת משרתת של פילגש שהיא אחותו של הונג. וגם אביו של יי סאן לא היה תמים כמו שהוא היה בסדרה ואמנם לא ברור אם הוא חתר תחת אביו או הופלל ולכן הוצא להורג, הוא בא הוצא להורג בתיבת אורז, אבל פלג נורון שבסדרה היו האויבים של יי סאן וקודם של אביו היה במציאות פלג שגם האימא והסבא של יי סאן היו חלק ממנו ואביו של יי סאן היה היחיד בכל משפחת המלוכה שהיה בפלג היריב. אז נראה שגם בקיסרית קיי הסיפור על התן ועל אהבה ליורש העצר של מלך גוריו זאת תוספת של הסדרה שעשו את זה ששני מלכים מאוהבים בה. ונראה שגם הסיפור שאלמנת אביו של הקיסר ואימו של הקיסר הקודם נתנה לדנאשירי עשבים שהופכים אותה לעקרה גם לא היה, כי במציאות היא כן ילדה.
 

evglev1

Well-known member
מנהל
עד פרק 16 - הורם הופכת למפלצת

מאהידווראן מחליטה להרעיל את הורם ויודעת שהסולטאן לא אוכל קינוחים ומשכנעת את המשרתת שלה למצוא משתפת פעולה שתרעיל את הקינוח, משתפת הפעולה חושבת שמדובר רק בלגרום לשלשול. הורם מרגישה מיד את הרעל ומרגישה רע והרופאה חושדת שמדובר ברעל, הסולטאן דורש למצוא את האשם ודאייה רואה את המשרתת של מאהידווראן לאחר שרצחה את משתפת הפעולה שהתכוונה לספר הכול והחשד עובר למאהידווראן אך דאיה דורשת מהמשרתת בשום אופן להאשים אותה. גם איברהים נדרש לחקור את זה ומגלה את מאהידווראן ומבקש להסתיר מהסולטאן, אך הסולטאן רואה את המשרתת שלה מדברת עם איברהים ומבין הכול. הוא רוצה להתעמת עם מאהידווראן, אבל רואה את מוסטפה שואל לגבי אביו ומחליט לוותר על העניין, אך מתלונן בפני אימו, ומבהיר שזאת הפעם האחרונה שהוא עובר בשתיקה על מעשיה של מאהידווראן.

הורם מתאוששת וגם היא מבינה מי הרעיל אותה ובמקביל מריה מספרת לה שהיא התאסלמה וכעת שמה גולניהאל והורם זועמת על ההתאסלמות ונראה שהיא פוחדת שתהיה עם הסולטאן ואומרת שמאהידווראן הרעילה אותה והיא מבינה אותה והייתה נוהגת כך גם כלפי מישהי שהייתה לוקחת לה את הסולטאן. היא גם מנצלת את מריה/גולניהאל בתור טועמת וכשזו מהססת היא מכניסה את האוכל לפיה.

איברהים והאטיג'ה לא מעיזים לחשוף את אהבתם והסולטאן ואימו חושבים לחתן את האטיג'ה. האטיג'ה מבקרת את הורם המחלימה ופולטת על הנגינה של איברהים ומבינה שפלטה יותר מדי. הורם עדה לשיחת אוהבים בין איברהים להאטיג'ה ומבהירה לאיברהים ששמעה הכול ותספר לסולטאן כשתחליט שזה נוח לה. אחרי ההרעלה איברהים דיבר עם מאהידווראן ואמר שיהיה קשה להגן עליה ועל מוסטפה אם תתנהג כך והיא אמרה שעליהם להיפטר מהורם אחרת היא תיפטר מהם ואיברהים מגיע למסקנה שמאהידווראן צודקת.

איברהים מבקש לסדר התייחדות לסולטאן ומבקש להביא לו את החברה של הורם. מריה/גולניהאל לא אוהבת את הרעיון אך חושבת שמדובר בפקודת הסולטאן והולכת ובניגוד להורם ממלאת את כללי הצניעות של הארמון. לרוע המזל בדיוק באותו לילה הורם יולדת ונראה חשוד שהייתה לבד והיא גם מטיחה בסולטאן את היותה לבד, בנה מקבל את השם מהמט על שם הסבא של סוליימאן. הורם מגלה שבזמן שילדה הסולטאן הייתה בהתייחדות ודורשת דווקא מגולניהאל לגלות עם מי הסולטאן היה ואומרת שתהרוג את מי שהייתה עם הסולטאן וגם מתחילה לחנוק את גולניהאל כדי להדגים מה תעשה וכמעט חונקת אותה עוד מבלי לדעת.

הורם מאיימת על גולניהאל שתגרש אותה מהארמון אם לא תגלה. ונראה שהסולטאן אהב להיות עם גולניהאל ומבקש אותה שוב והיא הולכת בחשאי כשהורם ישנה, אבל הורם מגלה על ההתייחדות ומחפשת את השפחה שנעדרת. היא מעמידה פני ישנה ותופסת את גולניהאל כשהיא חוזרת ומטיחה בה שזאת הייתה היא ומאשימה אותה בבגידה ומתחילה להכות אותה, ושפחה אחרת מזמינה עזרה ומפרידים ביניהן ואימו של הסולטאן נוזפת בה ומטיחה בה שלא תוכל לשנות סדרי עולם, כל השפחות הן פילגשים פוטנציאלים של הסולטאן.

הורם מתקרבת להאטיג'ה ומבטיחה לעזור לה עם איברהים וגם רוכשת את אמונה כשהטיג'ה נתפסת עם צורת פרפר שקיבלה במתנה מאיברהים ונשאלת על ידי אימה ממני המתנה הורם טוענת שזה ממנה. היא מחליטה להכין מראה שתהיה לצד הסולטאן ובה יראה את פניה ומגלה שכדי ליצור מראות עובדים עם חומרים רעילים ולוקחת בקבוק עם רעל ומורחת אותו על הפרווה שגולניהאל קיבלה מהסולטאן.

הורם פונה לניגאר קלפה ואומרת שהיא סולחת לגולניהאל ומבקשת להעביר לה את הפרווה שלא יהיה לה קל וניגאר קלפה עושה זאת ועיישה וגולניהאל חושבות שהורם הבינה את טעותה וזה עבר, אך בלילה גולניהאל מרגישה רע ופניה נהרסים והיא כמעט מתה והרופאה מטפלת בה כשהיא מעולפת ומגלים שמרחו משהו על הפרווה והחשד נופל על ניגאר קלפה אך היא מספרת שקיבלה אותה מהורם. הורם באותו זמן מבלה עם הסולטאן ונותנת את המתנה ושומעת את הרעשים ומשחקת אותה כאילו היא לא יודעת.

הורם נרדמת לצד הסולטאן וחולמת על אימה ואימה באה לחבק אותה והיא שמחה לראותה, אך אימה אומרת שהיא כבר לא בתה, שהיא השתמשה ברעל ועושה מעשים רעים והורם טוענת שהיא עם הסולטאן ומתנקמת בשמם ואימה טוענת שלא שהיא עושה זאת למען עצמה ושמעשים רעים מדבקים וכשהיא מתחילה היא לא יכולה להפסיק. הורם מבקשת הבנה מאימה אך אימה נוטשת אותה, ובמקום להבין את רמז הורם בוכה שאימה לא מבינה אותה. אחר כך היא עושה את עצמה מופתעת לגבי מה שקרה לגולניהאל כשכולם מבינים שהיא אשמה ובמיוחד ניגאר קלפה. היא אף הולכת לבקר את גולניהאל ונזכרת איך היו על האנייה בדרך וחשבתי שאולי היא הבינה איזה מעשה מפלצתי עשתה וגולניהאל פוחדת ממנה ודורשת ממנה ללכת, אך הורם ממשיכה את מפגן הצביעות, ולוחשת לאוזנה של מריה/גולניהאל שמריה המסכנה עם הפנים האלה כבר לא תוכלי להיות סולטאנית ותהיי כל החיים השפחה שלי.

אימו של הסולטאן חושב שהמורה הצעיר החדש של מוסטפה הוא בעל ראוי להאטיג'ה והאטיג'ה שומעת על השידוך ויוצאת בשלג וקופאת ואיברהים וגולפם מוצאים אותה במצבה והיא נלקחת להחלים כשיש לה חום כשבינתיים הסולטאן מברר על המורה יחד עם איברהים ומתרשם ממנו ואז שומע שהאטיג'ה חולה. ולידה סולטאן שומעת על מעשיה של הורם ורוצה ללמד אותה לקח אבל אז שומעת על מצבה של האטיג'ה. הורם מבקשת לבקר את האטיג'ה ומקבלת כתף קרה מוולידה סולטאן אך טוענת שהשפחות משקרות והיא חפה מפשע וולידה סולטאן מרשה לה לבקר את האטיג'ה.

מאהידווראן נמצאת עם האטיג'ה ושולחת את הורם לרפא את החברה שהרעילה והורם עוקצת אותה שהיא המבינה מכולם ברעל שניסתה להרעיל אותה ואת הסולטאן. כשהורם הולכת גולפם תומכת במאהידווראן ובינתיים האטיג'ה נשארת לבד עם מאהידווראן מתחילה להזות ולדבר על אהבתה לאיברהים ונראה שזה מוצא חן בעיני מאהידווראן והיא תעזור להם.

הורם משתוללת כשבנה נלקח ממנה אל ולידה סולטאן והיא מקבלת איום שלא תגדל אותו אם לא תתנהג כראוי. וגם מאהידווראן עוקצת אותה שהילד בוכה שאולי צריך לתת אותו לאישה נורמאלית. מהמט מקיא יותר מדי וולידה סולטאן מחליטה לקחת אותו למיינקת והורם נבהלת כשהיא רוצה להאכיל את בנה והוא לא נמצא וניגאר קלפה מספרת שנלקח למיינקת והורם מתפרצת ודורשת להאכיל את בנה ושומעת שהחלב שלה רעיל והיא מאשימה שהרעילו אותה וזה בגלל זה.

המורה הוותיק מדבר עם הסולטאן סוליימאן על שלבנו הובטחה השפחה הורם שהוא התאהב בה והוא עדיין מחכה והסולטאן נוזף באימו על שניסתה לשדך את האישה המועדפת שלו למישהו אחר. ולידה סולטאן מתרצת שהוא התרשם ממנה ושהיא וויתרה כשגילתה שהיא בהיריון והוא מוחה על ניסיון להחליט בשבילו. הוא מוציא את אותו מורה לפנסיה מוקדמת כשאיברהים לא מבין מדוע הסולטאן מסרב להסביר.
 

evglev1

Well-known member
מנהל
מחשבה על התקופתיות

בתקופתיות שהראשית היא מלכה או קרובה לזה באיסבל הספרדית ובסולטאן הטורקית הכוח משחית וגם איסבל הנסיכה, הייתה נערה מתוקה והפכה למלכה רודנית חסר לב וגם כאן בסולטאן הורם הפכה למפלצת מאז שהיא הפכה לפילגש של הסולטאן. לעומת זאת בקוריאניות זה שונה, ואמנם בלב ארגמן רוב הנסיכים נהרסו, אך לא כך הדמויות הנשיות, אמנם מעט קוריאניות עסקו במלכות ונסיכות, אבל גם בהנסיך שלה סה ריונג נשארה נאמנה לחבריה ואישה טובה גם כשהפכה לנסיכה בניגוד לרצונה וגם סונג יון במלך סאן כשהפכה לפילגש מלכותית הייתה טובה ומתוקה כמו גם המלכה בסדרה הייתה נהדרת גם כנסיכת הכתב וגם כמלכה, על הא סו בלב ארגמן בכלל אין מה לדבר וגם סונג ניאנג בקיסרית נאמנה לחבריה ובכלל חוץ מהנסיכים בלב ארגמן או בעצם הנסיכים הרביעי והשמיני השלטון לא השחית גם דמויות טובות בדרמות קוריאניות גם המלך סאן לא השתנה לרעה כמלך והיה הוגן וישר.

אז האם הקוריאניות מיפות את המציאות בגלל דמויות דמיוניות או חצי דמיוניות והכיעור שמוצג בסולטאן ובאיסבל זאת המציאות שהכוח והפוליטיקה משחיתים או שבאמת אנשים טובים לא מתקלקלים בקלות כמו בדרמות התקופתיות הקוריאניות למעט לב ארגמן.
 
למעלה