גן עדן אחר - עד פרק 16 - סופיה מנצלת את החולשות של כולם

evglev1

Well-known member
מנהל
גן עדן אחר - עד פרק 16 - סופיה מנצלת את החולשות של כולם

סופיה מנצלת את הרצון של ליביה להיות אימא והעובדה שהיא לא יכולה כדי לקנות אותה עם הרצון שלה להפוך לאימא לאחיין שלה ומגייסת אותה להפריד בין קלרה לגאל שהיא קובעת פגישה עם רנאטו בבית של קלרה ובעצמה מתחמקת בטענה של כאב שיניים וכך גאל תופס את קלרה ורנאטו מדברים וגם החולשה של גאל מנוצלת, הוא ישר מתחיל לשתות ולהתפוצץ מקנאה ולהאשים את קלרה בפלירטוט ומגיב באלימות. הפעם קלרה לא מוותרת ומתלוננת עליו וגם מחליטה סופית להתגרש, סופיה דואגת שהמפקח לא יקדם את התלונה נגד גאל.

בהסכם הגירושין סופיה מציעה שהירושה של גאל והאדמות של קלרה יירשמו על שם הילד של קלרה. קלרה מבקשת את רשות הסבא וגם עורך הדין שלה אומר שזה רעיון טוב, הסבא בטוח שלא ייקחו מקלרה את המשמורת על הילד ולא מתנגד, רק מרסדס מרגישה את הסכנה, אבל לא רואה טעם לבוא ולהזהיר וגם רנאטו חושד אך מכיוון שקלרה וסבא שלה לא רואים אפשרות שקלרה תאבד את המשמורת ואת האופטרופסיות הם לא רואים שום בעיה שהאדמות יירשמו על שם תומאז.

אחר כך סופיה פונה לסמואל שפסיכיאטר ומציעה לממן את הספר שלו ולעזור לו במימון עוזר מחקר, אך בתמורה מבקשת מרשם לתרופה שתגרום לקלרה להזיות. סמואל מפתיע ומתנגד בתוקף והאתיקה שלו מעל לכל. אבל אז סופיה פונה לדרך השנייה ומספרת על גנן שסיפר שהרוויח משירותי מין ורומזת ששמועות מסוימות עלולות להגיע לאשתו ואימו ונראה שסמואל לא כל כך הומופוב כמו שהוא חושש מהתגובה של אימו על הנטיות שלו, ונראה שיש לו סיבה כי הוא עובד ביום ואשתו עובדת בלילה ואימו מוחה על כך שהם לא מקיימים מספיק יחסי מין, כך שנראה שאימו באמת שמרנית ולא תקבל אותו עם אהבתו לגברים והוא לא מוכן לגרום צער לאימו וכמובן נותן לסופיה את המרשם ומסביר שזאת תרופה שעוזרת למשוגע אבל אם שפוי ייקח אותה היא תזיק לו מאוד.

ליביה מצליחה לרכוש את האמון של קלרה ולתמוך בה ועוברת לגור בביתה וסופיה מנצלת את זה ומטילה על ליביה את העבודה השחורה של לתת לקלרה את התרופה במרמה בעירוב באוכל ובמשקאות. ומכיוון שליביה גם ככה מנצלת כל הזדמנות להישאר עם תומאז ובכל פעם שקלרה לא נמצאת היא אומרת לתומאז לקרוא לה אימה אז היא מיד שמה לקלרה את התרופה במיץ תפוזים ואולי אף במינון גבוהה משסופיה תכננו. רנאטו מזמין את קלרה ומתוודה שוב על רגשותיו ומבקש להיות איתה, אך קלרה עוד לא מוכנה ואז מתחילות אצלה הזיות. אז סופיה פונה למפקח לקדם את התלונה של קלרה כדי להראותה שכלתה לשעבר לא שפויה.

קלרה הוזה שגאל מאיים עליה בסכין ומתלוננת במשטרה, אך לגאל יש אליבי מצויין שהוא בדיוק נמצא עם חברים ולפחות עשרה. וגם המשטרה לא מוצאת סימנים לפריצה. אחר כך קלרה מקבלת איומים מגאל לנייד והיא ורנאטו מתלוננים במשטרה אך מסתבר שמדובר בכמה ניידים שרשומים על שם קלרה שסופיה קנתה במיוחד כדי להציף את המשטרה בתלונות שווא.

סופיה מבקשת מסמואל לכתוב דו"ח על מצבה הבריאותי של קלרה ומבקשת שיגרום לה להעתיק טקסט ומקבל אבחון שהיא רוצה מהפסיכיאטר וגם מבקשת מוסד שבו מטפלים בשיטות ישנות וזה בדיוק המוסד שקשה מאוד לברוח ממנו שאליסבצ'י ראתה כשהפליגה עם הידיד החדש. סופיה מבקשת גם מהשופט לקבוע שקלרה לא כשירה ומבחינה החוק הוא חייב לכנס וועדה, אך סופיה מציעה לו שוחד ואחרי שחשבתי שהוא ישר, אמנם כבר הופתעתי מתגובתו הקיצונית נגד ברונו ורקל אז הוא רק מפחד שאוזניים לכותל ומבקש שאשתו תבוא לאסוף את השוחד מהבית שלה ונותן לסופיה את חוות הדעת שהיא רוצה.

סופיה מרמה את קלרה ולוקחת אותה לנוח כביכול אך למעשה לוקחת אותה לבית המשוגעים עם האבחון של סמואל ופסיקת השופט והאבחון של הפסיכיאטר הוא סכיזופרניה פרנואידית שבמוסד יודעים שמדובר במחלה חשוכת מרפא וסופיה מעמידה פנים שכואב לה וקלרה המומה שמשאירים אותה שם בטענה שהיא משוגעת והאחים מתנפלים עליה ולא נותנים לה לצאת ומיד אחר כשסופיה כבר הולכת מתחילים לטפל בה באלקטרשוק.

מסתבר שהבן זוג החדש של אליסבצ'י נשוי, והוא מסתיר זאת מאליסבצ'י ומנהל איתה רומן. והוא מזהיר את אליסבצ'י שהיא רק מבזבזת כסף ומציע לה להשקיע בכסף ולקנות בשביל סירת דייג גדולה יותר שיוכל לדוג ולהרוויח יותר, בהתחלה אליסבצ'י פוסלת את הרעיון אך אחר כך מסכימה ובוחרת סירה וקונה. בקנייה מזהירים אותה מאסונות ומציעים לה לעשות ביטוח, הבן זוג חושב שאין צורך כי מעולם לא ביטח ומעולם לא קרה לו כלום, אך אליסבצ'י זהירה יותר ועושה ביטוח והעסק מתחיל והם מרווחים טוב, כך שנראה שהידיד לא רמאי, אבל כשהיא מבקשת להראות לה את ביתו, אך מוצא תירוצים שלא.

רקל ממשיכה למכור עבודות יד וברונו נתקל בה, אך היא מסרבת בטענה שהוא מבקש לחכות לו. הוא מבקש לדעת מתי תגיע מאיש שהיא סוחרת איתו. בינתיים נדיה פוגשת את טוניה הגניקולוגית ומנסה לשדך אותה לברונו. טוניה מסתבר צמחונית ואולי אפילו טבעונית, בתרגום כתוב צמחונית אך שמעתי את המילה vegan והוא שופך בפני טוניה את הלב ולטוניה נראה מגוכך גם העובדה שהורים יפסלו בת זוג של הבן שלהם וגם שיפסלו בת זוג שחורה והיא מעודדת אותו לחפש את רקל בקילומבו.

רקל בדיוק עוברת הקשת נחש והאם מטפלת בו, ברונו מגיע כשהיא מחלימה מהכשת נחש והפעם הוא מוכן לעבור לגור עם רקל בקילומבו, אך מסביר שהוא מוכן לנסות כי הוא בטוח שהוריו אוהבים אותו ולא יוותרו עליו ובסוף יתרככו, והאם חושבת שלנסות זה לא מספיק טוב ומשקרת שרקל נסעה למקום רחוק והיא לא יודעת לאן. לרקל המחלימה היא מספרת את האמת וטוענת שברונו לא ראוי לה ולכן שיקרה לו ומציעה לה ללכת לחפש התקדמות במקום אחר ומעודדת אותה ללמוד ולהתקדם והיא מסכימה כי נדיה זלזלה בה לא רק בגלל היותה שחורה אלא בגלל היותה עוזרת בית. ברונו שופך את הלב בפני טוניה וטוניה אמנם תומכת אבל גם מבינה את הצד של האם של קילומבו.
 

elall

Member
מנהל
ואני כבר בפרק 23 (נראה לי) ספוילר למי שלא הגיע עד לשם

העניינים זזים מהר, קלרה הגיע לבית משוגעים בזכות סופיה וכל החבריה המושחתים. יש לציין שלסמואל הייתה מעט הגינות כאשר לא רצה בהתחלה לעזור לסופיה, אבל בסוף נכנע לסחיטה שלה.
כל הסיפור הזה על בית חולים שממוקם על אי מרוחק על הצוק וזה שהיא פוגשת אישה מבוגרת שעוזרת לה ומלמדת אותה, וגם מגלה לה על אוצר חבוי, מראה שהסיפור מאוד מבוסס על הספר "הרוזן ממונטה כריסטו" וממש לא רימייק של "השיבה הבייתה". גם כאן חברתה של קלרה מתה וקלרה מצליחה לברוח כאשר היא מתחזה לגופה של חברתה, וכמובן נזרקת לים. מה שכן, קצת מוזר הקטע של לזרוק גופה לים סתם ככה בזמנינו. מה גם שביאטריס לא הייתה אישה ערירית, יש לה נכדה ויש לה אחיין, לא היו אמורים להודיע להם שיקחו את הגופה לקבורה?
כמובן שכל זה הצליח כי רנטו עזר, הוא גילה מה קרה לקלרה אבל עכשיו הוא גם מאמין שהיא מתה. וגאל פתי אוכל את כל הלוקשים שסופיה מאכילה אותו. אפילו הסיפור הסופר הזוי שקלרה מתה בהפגזות במלחמה.
למזלה של קלרה היא פוגשת דווקא את דודה (בצ'י) ובעזרתה מצליחה לברוח לריו דה ז'ניירו ועל הדרך נותנת לדודה מוטיבציה להתחיל חיים חדשים ולפתוח עסק משלה.
רקל הצליחה להתקבל לאוניברסיטה ואף סיימה בהצלחה ומונתה להיות שופטת להפתעתם של השופט המושחת ואישתו הגזענית.
 

evglev1

Well-known member
מנהל
בפורום רוסי נטען שגם השיבה הביתה היא גרסה נשית לרוזן ממנוטה

כריסטו ומכאן גם שם האחות החורגת של הראשי וולנטינה והשם של האח למחצה של הראשית מקס. אם כי לפי מה שתיארת החזרה של קלרה הרבה יותר דומה למונטה כריסטו בשיבה הביתה חוץ מהנקמה ושחשבו אותה למתה לא היה שום דמיון.

בינתיים השלמתי את פרק 17 אז דווקא הפסיכיאטר וגאל מפתיעים שגאל אמנם אלים אבל הוא אימו צריכה לשקר לו ולא יכולה לשתף אותה במה שעשתה לקלרה וגם שריפת הבר של הסבא לא מקובלת עליו. גם הפסיכיאטר בהתחלה התנגד אבל נסחט, אבל דווקא השופט שנראה לי הגון הוא מסתבר מקבל שוחד קבוע מסופיה ולכן כשסופיה ביקשה לתת משמורת משותפת לה ולגאל על תומאז במהירות הבזק הוא דרש פי שלוש מדרך כלל, מה שאומר שכשהוא קבע שקלרה לא כשירה זאת לא הייתה הפעם הראשונה שקיבל שוחד מסופיה ולכן הוא גם כל כך מנוסה שמבקש במסווה של ביקור חברה אשתו תאסוף את כספי השוחד.

וגם ליביה שנראתה חביבה נחושה בדעתה להפוך לאימה לאחיין שלה ולא היו לה שום יסורי מצפון כשסיממה את קלרה וגם לא כשקלרה אושפזה ומבחינתה קלרה הפכה למשכול בפני האימהות ואפילו גאל דאג לקלרה יותר ממנה.
 

elall

Member
מנהל
גאל לא בן אדם רשע

לא נראה לי שהוא רוצה לעשות רע או לפגוע שמישהו בכוונה, הוא פשוט לא יציב וסובל מהתפרצויות זעם וקנאה, גם כשהוא הכה את קלרה זה לא מתוך מחשבה שמותר לו לעשות את זה או שזה מגיע לה, הוא פשוט לא שולט באגרסיות שלו וצריכת אלכהל מופרזת וסופיה שמחממת אותו כל הזמן עוד מחמירים את המצב. אם כבר מישהו זקוק לטיפול זה הוא, אמנם לא אשפוז, אבל הוא צריך איזה פסיכולוג או פסיכיאטר טוב וגמילה מאלכהל.
 

evglev1

Well-known member
מנהל
נראה שסופיה עשתה טוב לאסטלה שהרחיקה אותה ממנה

כי הילדים שגדלו איתה נהרסו, גאל הפך לחסר שליטה, קנאי שלא שולט בכעסים ואחרי אלכוהול בכלל אדם אחר אלים במיוחד וליביה כל כך אובססיבית לאימהות שלמענה מוכנה לבגוד ולתקוע סכינים בגב, כנראה בגלל אהבת אם שהייתה חסרה לה כל החיים.
 

elall

Member
מנהל
השחקן פלביו מגליאסיו הלך לעולמו


השחקן הברזילאי הותיק הלך היום לעולמו בגיל 85. אנחנו זכינו לראות אותו בטלנובלות הדרך להודו, מעבר לים, אמריקה וגורל שלה.
יהי זכרו ברוך

 

evglev1

Well-known member
מנהל
יהיה זכרו ברוך


תזכירי לי את מי הוא שיחק בדרך להודו?
 

elall

Member
מנהל
הוא היה דוד או קרוב משפחה של אופאש

וגר איתם. נדמה לי שהוא ואימא של אופאש כל הזמן היו רבים אם אני זוכרת נכון.

 

evglev1

Well-known member
מנהל
תודה בסדרה הוא הוזכר בעיקר כצ'אצ'ה

אבל שמו היה קוראן.
 

רjת

Member
עוד אבידה בעולם התרבות הברזילאית
השחקנית שגילמה את הסבתא של קלרה ממעבר לים נפטרה כתוצאה מהקורונה.
&nbsp
*לקוח מדף של אחת הסדרות הברזילאיות בפייסבוק*
 
למעלה