בבקשה תגידו לי שאני חולמת וביבי לא ניצח שוב

evglev1

Well-known member
מנהל
לא ייאמן איך הליכוד וכחול לבן שתו את השותפים הטבעיים

כשרק לפני 10 שנים קדימה הייתה המפלגה הגדולה ולא הרכיבה ממשלה ועדיין בוחרי העבודה, מר"צ, בנט, כחלון ואפילו איחוד מפלגות הימין נופלים בפח. לא ייאמן שגם מהחמישה מנדטים שנשארו לבנט בסקרים ביבי שתה ושתה הרבה ולא ייאמן שליברמן נכנס בקלות ובנט לא, בעוד הסקרים לפני הבחירות הראו בדיוק להיפך.
 

faery18

New member
וזהות בכלל לא עברה כשבסקרים כולם ניבאו לה הצלחה

והכתירו אותה לסוס השחור של הבחירות.
בסוף בחרת בהם?
 

evglev1

Well-known member
מנהל
לא ובדיוק יומיים לפני הבחירות אחותי שלחה לי ווטסאפ שפייגלין

נוראי עם תשובה של זהות שהמדינה לא צריכה לדאוג לנגישות לנכים, זה בעל העסק צריך להחליט אם להנגיש לנכים או לא וגם שמעתי שהוא אמר שהוא נגד תחבורה ציבורית בשבת כי הוא גם נגד תחבורה ציבורית ביום חול, כי המדינה לא צריכה לדאוג לתחבורה, אבל בכל מקרה הצבעתי בעד שאיילת שקד תמשיך להיות שרת המשפטים, ונראה שהקול שלי לא עזר בכלל ואם התוצאה יישארו כמו שהם אז לא היו משנה אם הייתי מצביע זהות או הימין החדש, הקול שלי התבזבז בכל מקרה. לפחות הקולות של בני משפחתי שהצביעו כחלון לא הלכו לפח וגם לא של הקולות של הבת דודה שלי, בעלה ודודתי שהצביעו לליברמן.
 

faery18

New member


מבאס ומעצבן. אבל מה שהכי מדהים אותי, שהוא ניצח גם בערי הדרום. זה לא ייאמן פשוט איך אנשים ממשיכים ללכת עם הראש בקיר, ממש שטופי מוח וצרי אופקים אם הם מסוגלים להמשיך ולהצביע לו אחרי הפקרות של שנה שלמה בדרום. לא משנה מה הוא יעשה "רק ביבי" 500 טילים "רק ביבי" הזויייי. עכשיו שלא יתבכיינו בטילים הבאים ושלא ייצאו להפגין כי זה מה שהם בחרו.
אפשר לומר שאתמול הציבור במדינת ישראל בחר ב:

- המשך תשלום פרוטקשן לחמאס(40 מליון לא פחות)
- המשך הסרת המצור מעל רצועת עזה(את המצור הימי הוא כבר הסיר)
- המשך חוסר התגובה על טילים שנורים עד לעומק שטח ישראל(השרון/ת"א)
- המשך הידברות עם אירגון טרור המשך מתן לגיטימציה לאירגון טרור והמשך כניעה לאירגון טרור(אני יותר מבטוחה שניכנע עכשיו גם בעניין משבשי הקליטה
של הסלולריים המוברחים בבתי הכלא של אסירי חמאס והג'יהאד)
- המשך ההתעצמות הצבאית של לבנון כולל מפעלי הטילים המדוייקים
- המשך ביזבוז כספים על ידי טירטור חיילים וכלים לאורך הגבול רק כדי לאיים
ולעשות שרירים, וכמובן המשך שטיפת מוח לציבור: "רק לא שמאל" תראו מי שמדבר.

באשר לבנט שבינתיים לא עובר את אחוז החסימה, הוא אוכל את מה שבישל. ליברמן לפחות פרש אחרי החמש מאות טילים, בנט העמיד אולטימטום לביבי לא עמד בו והמשיך להנשים את הממשלה עד ימייה האחרונים. כל הקדנציה האחרונה שלו הוא לא ידע לעמוד על שלו ולהציב גבולות אז מה הוא מתפלא? אני שבחרתי בו פעמיים לא הרגשתי שום צורך לעשות זאת גם הפעם, כי זה כמו להצביע לביבי. אותו דבר.

חוץ מההפקרות בעניין הביטחוני שמבחינתי זה הנושא החשוב ביותר, לבטח גם הצפיפות בבתי החולים תימשך, בג"צ ימשיך לקבוע פה דברים, ומחירי הדיור ימשיכו להיות גבוהים. עוד מאותו הדבר. רק שהפעם ביבי יהיה מחוזק יותר ובטח אפילו לא יעמוד למשפט על האישומים שלו עקב החסינות שתינתן לו.

אפשר בכל זאת להתעודד מהתיקו בין ביבי לגנץ ללא הגושים, כשכל אחד קיבל 35 מנדטים לפי המדגמים. מה שאומר שבקרב הציבור הרחב בכל זאת אין לביבי רוב אם לא מתחשבים בגושים. בכל זאת יש חלק משמעותי מהעם שבחר אחרת, עוד כמה מנדטים לגנץ והיה יכול להיות מהפך. חבל.
 

evglev1

Well-known member
מנהל
גנץ השיג את המנדטים מהעבודה ומר"צ וביבי

מכחלון, בנט ובאופן מפתיע גם מפייגלין. אין ספק שהאולטימטום הרס את הקריירה של בטן ופיצול הבית היהודי עוד יותר ונראה שהקול שלי הולך להיזרק לפח כי בכל זאת התלהבתי ממה שאיילת שקד עשתה בבג"צ. האירוניה שביום הבחירות קיבלתי SMSים ברוסית שלפי הסקרים ישראל ביתינו לא עוברת את אחוז החסימה וכדי לא לבזבז את הקול להצביע לימין החדש שיש להם הסכם עודפים איתם וברגע האמת הסתבר שזה בדיוק להיפך וליברמן עבר בקלות והימין החדש מתפללים לנס עם קולות החיילים ואני מתפלל לשני נסים שהימין החדש ייכנסו ורע"מ-בל"ד ימצאו את עצמם מחוץ לכנסת.

אבל באמת מוזר שדווקא הדרום שסופג את הכול מצביע לביבי בהמוניו.

אכן יש ציבור גדול שהיה מוכן להצביע לכל אחד רק לא ביבי, כי שמלאנים שהיו מוכנים להצביע ליעלון וימנים שהיו מוכנים להצביע ללפיד רק כדי להחליף אותו, אבל עדיין יש ציבור גדול שנאמן לביבי כמו כת.
 

lili1992

New member
התייחסותי לדברים האמורים

א. לגבי זה שבדרום הצביעו לנתניהו על אף המצב הביטחוני שלא השתפר, בדיוק קראתי פוסט שמנסה להסביר את התחושות של המתגוררים שם בסמוך לעזה: כאן. אתמצת ואומר, שיש טענה שהמפלגה של גנץ ולפיד לא הציעה חלופה לפתרון הבעיה, ולכן לא הייתה סיבה למי שרגיל להצביע ליכוד, לשנות את הצבעתו. נאמרו שם עוד דברים, אני ממליצה לקרוא את כולו. (ולא, אני לא גרה בדרום).
ב. חשוב להבהיר שכל הכספים המועברים לעזה, שחלקם/כולם הגיעו לידי חמאס, לא שולמו ע"י ישראל אלא ע"י קטאר, וישראל רק אפשרה להם להיכנס לרצועה. הדרך שבה זה נעשה הייתה מבישה, וכך גם העובדה שהכספים הגיעו לחמאס ולא ישירות לאוכלוסייה. ישראל איפשרה את העברת הכספים מקטאר לעזה, כי הרשות הפלסטינית לא עשתה זאת, והמצב בעזה היה על סף פיצוץ ומשבר הומניטרי, וישראל לא מעוניינת בכך כי בסוף זה תמיד פוגע בנו. כמובן שפתח החמצן הזה לא הספיק לארגוני הטרור, והם המשיכו להתגרות ואף ירו על המרכז פעמיים, דבר שמבחינתם הוא מרחיק לכת ונחשב בעבר כהכרזת מלחמה על ישראל.

ג. מהיכן המידע שהסגר הימי הוסר? ככל הידוע לי, ספינות חיל הים עדיין מונעות מכל כלי שיט להגיע לחופי עזה. אשמח לקרוא היכן כתוב אחרת, זה חדש לי.

ד. אני אישית לא מתעודדת מהכביכול תיקו בין הליכוד לכחול לבן. כן חשוב להתחשב בגושים, והאמת היא שמרבית המצביעים הצביעו למפלגות שבסוף תמלצנה על נתניהו כראש ממשלה. ואני מתייחסת גם למצביעי כחלון וליברמן, שכרגע אני לא רואה מצב בו הם לא יצטרפו לממשלת נתניהו. מעניין אותי איך ליברמן והמפלגות החרדיות יצליחו לשבת יחד לאור הדרישות של כל צד.
ולא, עוד כמה מנדטים לא היו מספיקים למהפך. ראשית, לא היה מהיכן להביאם, משום שגנץ לקח כמעט את כל המנדטים של השמאל-מרכז, מה שקרוי תזוזה בתוך הגוש, וכמעט לא עברו מנדטים מהגוש הימני. שנית, גם אם כן היו עוברים מנדטים מהימין לגנץ, עדיין לא היו לו מספיק מנדטים לגוש/קואליציה/ממשלה, בהנחה שמרצ והעבודה היו יושבים באותה קואליציה עם ליברמן וכחלון.

אני לא יודעת מה צריך לקרות כדי שלרוב הציבור הישראלי יימאס מנתניהו, כנראה שזה עוד ייקח זמן או לחלופין הוא יורשע (ואין הבטחה שאם זה יקרה הוא יאבד את תמיכת מצביעיו). בכל מקרה, זה מצער מאוד שראש ממשלה בישראל מורשע, ולא משנה במי מדובר - אולמרט, נתניהו - פשוט עצוב.

מה שכן, לא ברור מדוע חברי הליכוד מאמינים שעכשיו לא ניתן להעמיד את נתניהו לדין (אם זה יגיע לכדי כך), משום שרוב העם בחר בו כריבון. יש מערכת משפט והיא זו שתקבע אם מישהו זכאי או אשם, בהתאם לחוק ובהתאם להוכחות ולטענות של כל צד שתוצגנה במשפט. לעם אין שום הכרעה והשפעה בעניין.

לסיכום, שיהיה לכולם בהצלחה. מקווה שבקדנציה הזו ישקיעו יותר בבריאות, רווחה, תחבורה ציבורית וחינוך (בהנחה שאת המצב הביטחוני לא ניתן לשפר).
 

faery18

New member
קראתי את הפוסט שצירפת, עדיין זה לא תירוץ להמשיך להצביע לו

איך אפשר לצפות לתוצאה שונה אם עושים שוב ושוב את אותו הדבר? מה זה נותן להמשיך להצביע למשהו לא טוב? הם איבדו את הלגיטימציה שלהם להתלונן. דבר שני כחול לבן אמרו שהם לא יימנעו מסיכולים ממוקדים והם לא יאשרו תשלום פרוטקשן לחמאס ובשבילי זה מספיק. תחת בני גנץ היו כמה וכמה חיסולים מוצלחים מאוד. ובכלל, אני לא מקבלת את הטענה הזו שלמישהו אין תחליף אין כזה דבר, לכל אחד יש תחליף בטח אם מדובר באחד שלא משנה מה יקרה במדינה הוא ימשיך עם המדיוניות של שב ואל תעשה בעיניי זה אי כשירות לתפקיד. לכן אני אף פעם לא אתפוס איך אנשים ממשיכים להצביע לו על עיוור. אולי חושבים שמצביעים לכוכב קולנוע/שחקן שכחו שאנחנו במדינת ישראל שחיה עם איום קיומי מתמיד.

לגבי הדולרים שאנחנו מאשרים לקטאר להעביר לחמאס זה לא באמת משנה מאיזה כיס זה יוצא כל עוד אנחנו פותחים לזה את הדלת. זה גם כסף שלא עובר סינון הוא מגיע ישר לחמאס ולא דרך הבנק..! זה כאילו אנחנו מאשרים לאיראן להעביר כסף לחמאס בעוד שאנחנו כל הזמן מתלוננים שאיראן היא ראש הנחש שמממן את כל אוייבינו. אין כל הבדל. אנחנו מאשרים מימון טרור נגדינו זה לא נתפס. וזה לא נכון שזה מחליף את הכסף שאבו מאזן היה שולח כי אבו מאזן היה שולח את הכסף רק לפקידים שלו בעזה, הוא מעולם לא העביר שקל לחמאס. כך שאין לכסף שום קשר לאבו מאזן לעזתים ולמצב ההומניטרי. הכסף הולך לטרור.

לגבי הסגר הימי עד כה זה היה 6 מייל ועכשיו הרחבנו ל15, שאם אני לא טועה זה אפילו יותר מהמרחב הימי של ישראל עצמה. אז בעיניי זה בהחלט הסרת הסגר כי ברור שמאוד קשה עד בלתי אפשרי לפקח ממרחק כזה על המרחב הימי שלהם. סכנה חמורה לחדירה דרך הים והעברת נשק.

מהפך היה בהחלט תרחיש אפשרי לו היו עוברים עוד כמה מנדטים מהליכוד לבני גנץ.
 

evglev1

Well-known member
מנהל
בני גנץ ובוגי יעלון לא רצו להרוס את המנהרות בצוק איתן

הם התנגדו לפעולה קרקעית התקפית, כך שקשה לסמוך עליהם בעניין. הם גם אומרים שהם ימוטטו את החמאס ויחזירו את אבו מאזן לשלוט בעזה ומן הסתם יעבירו לאבו מאזן כספים כך זה חזון של תשלום פרוטקשן לאבו מאזן כמו שהיה בכל תהליך אוסלו, כן גם בזמן שלטונם של ביבי ושרון.

לפי התשדירים שראיתי והסרטונים שנתקלתי בהם בוואלה עוד לפני תשדירים אז כשביבי הלך לפוליטיקה הוליווד הפסידה מפיק מעולה, אין כמוהו בסרטונים שבהם הוא משווק את עצמו, לא אתפלא אם מכיני הפרסומות למיניהן יתייעצו עם ביבי, פאתוס זה סופר התחום שלו.

וגם אם ראית את הראיון עם גנץ כשיונית לוי שאלה אותו על כך שהמדיניות שהוא יוצא נגדה היא בדיוק אותה מדיניות שניהל כרמטכ"ל בצוק איתן, אז בני גנץ פשוט התחמק כי לא היה לו מה להשיב.

ואם ההבדל בין ליברמן ובנט לגנץ שליברמן ובנט ישבו בקבינט אז גם לפיד ובוגי יעלון ישבו בזמנו בקבינט. כך שאין סיבה לחשוב שהדיבור הגבוה נגד החמאס של הרביעייה גנץ, לפיד, יעלון ואשכנזי אמין יותר מדברי ביבי בעופרת יצוקה ודברי ליברמן ובנט עכשיו ובצוק איתן.

אבל כאמור הם גם לא הצביעו ליברמן או בנט, נראה שאיבדו את התקווה שאפשר לעשות משהו כדי לתקן.
 

faery18

New member
הנקודה היא לא בהכרח פעולה קרקעית אלא הלחמות נגד הטרור

בני גנץ אמר בכל ראיון שהוא בעד להגיב בעוצמה ורק אז לנסות לראות מה אפשר לשפר מבחינה הומניטרית בעזה. בוגי אמר שאין להם בעיה להעביר כסף לפרוייקטים הומניטריים בעזה דרך הבנק אבל ממש לא מזוודות של כסף ישירות לחמאס וכולם שם אמרו שהם בעד חיסולים ממוקדים. מאוד רחוק מהשב ואל תעשה דבר של ביבי הכושל. לא מדובר על מלחמה/כיבוש/מבצע קרקעי, הרי צריך להתחיל ממשהו - מיגור הטרוריסטים מהאוויר. אנחנו נמצאים במצב שאירגון טרור סוחט מדינה שלמה ואנחנו נותנים להם. זה לא מצב נורמאלי. לפחות בעיניי. ולגבי הכסף ברור שמאחורי החליפה של אבו מאזן גם מסתתר ראש של מחבל אבל תסכים איתי שהוא הרבה פחות מסוכן לנו מסינוואר אם להשוות.

אגב הראו בחדשות מישהו משדרות שנפל טיל על העסק שלו לפני כמה חודשים ומה הוא הצביע? ביבי חחחח אין אני אומרת לך אנשים פשוט שטופי מוח. לא מזיז להם שעשור ביבי מבצע את מדיניות השמאל העיקר שהוא מפמפם להם ללא הרף: ביבי.ימין.חזק.
לא שגנץ והאחרים הם כן ימין חזק אבל לפחות מבחינה ביטחונית הם קצת הרבה יותר ימין מביבי. וזו הסיבה שבחרתי בהם, עדיין יש לי תקווה שאולי אחרי כתב האישום הם יוכלו לקבל את המושכות ואם לא יש גם את ליברמן שיתנה את כניסתו לממשלה בשינוי מדיניות הביטחון הרופסת מול עזה ובחוק הגיוס אחרת הוא לא נכנס לממשלה ואז לביבי אין ממשלה


אז כשחושבים על זה טוב שבנט לא הצליח לעבור את אחוז החסימה, הוא בכל מקרה היה נכנס לממשלה בלי שום תנאים כי אין לו עקרונות ואומץ ואז במקרה כזה ליברמן לא היה יכול לאלץ את ביבי לשנות את המדיניות ואולי גם לתת לו את תיק הביטחון. מקווה שלביבי אין איזה תכסיס שהוא שומר בצד ושליברמן באמת יהיה לשון כף המאזניים חח..
 

evglev1

Well-known member
מנהל
נכון לרגע זה נראה שלא

אבל סך הכול רוב הפרשנים בערוצי הטלוויזיה והעיתונות אומרים שבניגוד לפקה פקה של ליברמן, בנט באמת הציע תוכניות אופרטיביות כמו בעניין המנהרות.

אבל אם התוצאות כפי שהן אז משהו רע עובר על צה"ל, פעם שנייה ברציפות, החיילים נותנים מנדט נוסף למר"צ, הקצונה זה ידועה אבל החיילים הסדירים?
 

faery18

New member
כן לרוע מזלם של בנט ושקד זה התברר בסוף כספירה שגויה

של הקולות.
&nbsp
 

faery18

New member
האמת שבדיוק חשבתי איזה פאדיחה אם זה מתרסק

כולם משקיפים..רשתות מהעולם..מביאים את ביבי ושות'..איכשהו זה היה לי ברור שזה ייגמר רע
לא יודעת זה היה נראה לי יותר מידי טררם בשביל עצם שנראה כל כך פרמיטיבי, לא יכלו לבנות משהו יציב יותר? ככה שלא האמנתי שזה יצליח לנחות גם ככה אז לא התאכזבתי. יותר הפריע לי שעשו את זה בשיא המתח של 2025 שנייה לפני שמגלים לנו מי שישיית הגמר
לא שעקבתי אחרי כל הפרקים אבל פה ושם..דווקא פורמט לא רע ודי מקורי יחסית לריאליטי הרדוד שיש היום.
 

elall

Member
מנהל
ממש לא פאדיחה וחבל שאנשים מזלזלים


יש ל"עצם פרמיטיבי" הזה הרבה משמעות וזה הביא לנו המון כבוד והערכה. בראשית היא הראשונה בהסטוריה שהיא פרוייקט פרטי ולא ממשלתי. כל הכספים שהושקעו הגיעו ממשקיעים פרטיים ותורמים פרטיים. הסכום שהושקע בפרוייקט הזה הוא הרבה יותר קטן ממה שהשקיעו אחרים כדי לשלוח חללית לירח. אנחנו בין 7 מדינות שהצליחו להכנס למסלול הכבידה של הירח ורק 3 מדינות, או יותר נכון מעצמות, הצליחו לנחות שם - ארה"ב, ברית המועצות וסין. ואנחנו כמעט היינו המדינה הרביעית. אנחנו, מדינה פיצית בת 70 שנה בלבד, עם 8 מיליון תושבים ועם תקציב זעום, העזנו לנסות להגיע להישגים של שלוש המדינות הענקיות, וכמעט הצלחנו. ה"עצם הפרמיטיבי" הזה הגיע כל כך רחוק, כזה קטן וכזה זול, זה גאונות! ובזכות מה? כמובן בזכות המהנדסים ומדענים שלנו. הישראלים הראו איזה אנשים איכותיים יש לנו, כמה ידע, יצירתיות וחשיבה יש פה, וללא ספק כל הפתרונות המדעיים וטכנולוגיים שנולדו עם "בראשית" והידע וניסיון שנצברו הולכים עוד לשמש אותנו ולעזור לנו בהרבה תחומים.
בנוסף, אותם משקיעים שנתנו כסף, נתנו בתנאי שמשתתפי הפרוייקט ילכו לבתי הספר, גנים ומקומות שונים אחרים ויספרו על הפרוייקט, על מנת לעורר את האינטרס של הדור הצעיר ולעודד צעירים לעסוק במדע ומחקר. וזאת הייתה אחת המטרות החשובות של הפרוייקט "בראשית". אני יודעת את זה כי גם אצלינו בעבודה עשו הרצאה על הפרוייקט הזה, וזה באמת היה מרתק וכולם אצלינו אחרי זה עקבו אחרי ההתפתחויות עם ה"בראשית". מי שבאמת עקב, קרא עדכונים והתעניין , מבין כמה זה היה חשוב .
העולם מפרגן, למרות ההתרסקות, מפרגנים ומשבחים את היכולות שלנו, כי גם להגיע לאן שהגענו עם אמצעים כל כך מוגבלים, זה הישג מטורף.
 

faery18

New member
חחח הדברים נכתבו בציניות..

בואי נאמר שגאווה ישראלית זה לא משהו שאני לפחות ארגיש בזמן הקרוב לאור המצב הביטחוני והפוליטי במדינה, אז מטבע הדברים אותי העניין הזה פחות הלהיב
מה שכן אם היינו שולחים אסטרונאוט זה כבר סיפור אחר
ומה לעשות שבאמת מדובר בעצם שהוא זול יותר? אם המדינה באמת גם הייתה שותפה למימון היינו שולחים משהו קצת יותר רציני שהיה גם נוחת יפה ואז ההישג היה הרבה יותר משמעותי-אולי בעתיד
 

tami129

New member
תזכרו שלפני אפולו 11 היו 10 נסיונות שלא הצליחו

כאן זאת חללית לא מאויישת שנגיעה לירח בנחיתה לא רכה, ואנחנו רק המדינה זה השביעית שהשיגה את זה...זה ראוי להערכה רבה.
אף מדינה לא הצליחה בניסוי הראשון וכאן בניסוי הראשון הגענו אבל בהצלחה.

כאילו שתלמיד קיבל 95 ושואלים אותו איפה עוד 5 נקודות.
 

elall

Member
מנהל
זה לא המחיר שלה, אלא ענין של מזל כנראה

כמו שנאמר מעליי כבר, כל אלה שהצליחו להנחית שם , נכשלו כמה פעמים לפני, ובניסיונות אלו ריסקו חלליות בשווי של מיליארדים $. כסף לבד זה לא מספיק ולא מבטיח הצלחה, צריך תכנון חכם, ידע והבנה, וגם מזל. אם בראשית הגיעה עד לשם ורק לא הצליחה לנחות בהצלחה, כנראה שהיא הייתה בנוייה בצורה מספיק טובה כדי להצליח להשלים את המשימה שלה, אבל מה לעשות , כנראה משהו התפספס שם או סתם חוסר מזל. את יכולה לנסוע במרצדס יוקרתית ואת יכולה גם להגיע לאותה נקודה באופניים, בשני המקרים אפשר בטעות להכנס בתוך עמוד או עץ, לאבד שליטה בגלל איזה חתול שקפץ על הכביש, ואת מרצדס גם אפשר לדפוק תוך כדי ניסיון חניה כושל.
 
למעלה