שאלות, חדשות, בקשות

evglev1

Well-known member
מנהל
טורקיות משודרות במקסיקו אולי בערוץ מסחרי או ערוץ אחר

וגם בברזיל, בכלל בברזיל לא נראה שבערוץ גלובו משדרים טלנובלות של חברות ברזילאיות אחרות ואני מניח שעד שאצטקה רכשו 50 אחוז מהמניות של טלוויסה, ערות טלוויסה לא שידר טלנובלות של אצטקה.

כששודרה הקוריאנית דרים היי אז היו בין הסדרות קליפים שהם קטעים מהסדרה.

לגבי הבאת השחקנים האמת לא האמנתי שזה יקרה כך שנראה שמבחינתם זה ממש נס ששחקנים טורקיים מסכימים לבוא לפה.
 

elall

Member
מנהל
במקסיקו וברזיל אין ערוצי טלנובלות

ערוץ גלובו הוא ערוץ שיש בו סוגי תוכניות שונים, סדרות ושלוש טלנובלות כל פעם שהם מפיקים בעצמם. אבל יש עוד מלא ערוצים שמשדרים טלנובלות, חלק הם מפיקים בעצמם (כמו ערוץ רקורד שאחראי לטלנובלות תנ"כיות) וערוץ SBT, ויש ערוצים שמביאים טלנובלות ממדינות אחרות כמו מקסיקו ותורכיה. והנה עמוד בפייסבוק של ברזילאים לטלנובלות טורכיות, עם למעלה מ 100 אלף מנויים, לא רע, גם אם זה עדיין לא מתקרב להצלחה של גלובו. אגב, יש שם פרקים מוקלטים ומדובבים לפורטוגזית.
גם ערוץ הכוכבים במקסיקו הוא לא ערוץ טלנובלות, אלא משדר עוד תוכניות, וכמובן שלטלויסה יש שם בלעדיות. אבל יש עוד ערוצים שמשדרים תורכיות, טלמונדו, ברזילאיות. את הברזילאיות ותורכיות משדרים אצטקה (יש כמה ערוצי אצטקה).
 

evglev1

Well-known member
מנהל
ברזיל וארגנטינה שברו את כל כללי הז'אנר

בארגנטינה יכולה להיות דמות ראשית מאוד לא מוסרית מהסוג של טרזה או רובי ועוד לפני 15 שנה בארגנטינאית "גברים עם כבוד" גם כל העלילה הייתה סביב דמויות מהמאפיה וגם הם בסוף התירו גילוי עריות והשאירו אח ואחות ביחד. וגם בארגנטינאיות היה גם סוף פתוח שאולי טראגי ואולי טוב שהצופה יחליט וגם באחת הטלנובלות ששודרו עוד בתחילת שנות האלפיים, כמוני וכמוך, ויוה עשו בשכל שלא הביאו את העונה השנייה כי היה סוף טראגי.

בברזילאיות לא הולכים כל כך רחוק, אבל עדיין הראשיים בברזילאיות בדרך כלל מרגישים חופשיים לבגוד בבני זוג לא אהובים ועוד הרבה פעמים עושות דברים לא מוסריים וגם לאחרונה גם הלכו לקטע העל טבעי לפי מה שהבנתי.
 

elall

Member
מנהל
אצל גלובו לא עניין של אופי של ראשיים, אלא כל הסגנון ומקוריות

גלובו מאוד יצירתיים בטלנובלות שלהם, כל טלנובלה היא סגנון אחר לגמרי עם נושאים מגוונים ביותר. גם הפקות אחרות מנסות לשלב כל מיני נושאים , אבל הם תמיד איכשהו באים כתוספת ואיכשהו תמיד הסיפורי אהבה והרומנטיקה , או פשע במקרה של טלמודנו תופסים את עיקר העלילה.
אצל גלובו הנושאים, סגנונות ואווירה משתנים מטלנובלה לטלנובלה- תקופתיות, היסטוריות, מודרניות, קומדיות, מיסטיקה וכישוף, פנטזיה, אגדות, תרבויות, פליטים, שואה, מדע וטכנולוגיה, סמים, סחר בנשים/תינוקות ועוד ועוד... ונוסיף לזה כמות הכסף שהם משקיעים (שכנראה אין למדינות אחרות), אז בנתיים הולך להם טוב בברזיל ובעולם, בעיקר בדרום אמריקה. אבל יחד עם זאת, הם התחילו להשקיע המון בסדרות קצרות ומנסים עכשיו בכל הכוח לדחוף אותן לעולם, עוד לפני הטלנובלות.
 

evglev1

Well-known member
מנהל
אני לא יודע איך בעולם משדרים את הטורקיות

ויוה ערכו אותן לפרקים טלנובליים אבל בטורקיה הן משודרות בפרקים של שעתיים, שעתיים וחצי, אז איך יש למישהו סבלנות לצפות בפרק של שעתיים וחצי וגם איזה 60 או 100 פרקים כאלה ואין לו סבלנות ל-120 פרקים של 45 דקות? וגם הכלה מאיסטנבול חוץ מהיותה טורקית והתרבות הטורקית היא קופית של הטלנובלות הראשונות הקלאסיות. עשיר מתאהב בענייה והחמות לא מקבלת את הכלה שלא מהמעמד שלה, סופר טלנובלה רק השפה אחרת, הנופים אחרים, אבל הסיפור אותו סיפור. כמו בפרומו של סאם סון המתוקה הקוריאנית הראשונה ששודרה בארץ "אימהות פולניות יש לא כאן יש בקוריאה גם".

והטורקיות לא דחקו את הקוריאניות, פשוט קהילת אוהבי הקוריאניות לא היו מוכנים להסתפק בקוריאנית אחת בויוה פלטינה והתחילו לתרגם בהתנדבות לעברית מהתרגומים לאנגלית שכבר היו ורוב אוהבי הקוריאניות נטשו את הטלוויזיה והתחילו לצפות באינטרנט. השיגעון הטורקי עוד לא הביא ליצירת אתרים שמתרגמים תרגומים מאנגלית/רוסית/ערבית לעברית ובעצם גם למי תהיה סבלנות לתרגום פרק שלם, כשהייתי צריך להשלים טורקיות ומצאתי עם תרגום או דיבוב לרוסית היו פרקים טורקיים שלמים. לא יודע אם לויוה יש מונופול על עריכה לפרקים קצרים.

אכן עד הכלה מאיסטנבול חשבתי שבאמת עבר זמנם של סיפורי סינדרלה, אבל הז'אנר התפתח מאוד ויש טלנובלות כמו אנה כפול שלוש, שהראשי עם פיצול אישיות ואישיות אחת ממש לא סימפטית, יש את תשוקה וכוח שבה לראשיים לא אכפת להרוס את המשפחה הקיימת בשביל אהבה ישנה והם כפויי טובה כלפי בני הזוג שלהם ובכלל דמויות ראשיות מבוגרות. ובטלמונדו לפני הנרקונבלות הם הצליחו עם סדרות שהן חצי סדרות פשע וחצי טלנובלות כמו מלאך ושטן, פניה של אנליה (זהות אבודה) ומתחת לשמיים נראה שעל גבול הנרקונובלה.
 

elall

Member
מנהל
אני די בטוחה שתורכים מכינים בעצמם גרסא בינלאומית עם חלוקה

יותר סטנדרטית. תורכיה הפכה בשנים האחרונות למעצמה טלנובלית, ועושה ביה"ס ל"מלכות" הטלנובלות הידועות. יש להם מכירות מטורפות בכל העולם, ומרוב שהם כל כך מצליחות ,מדינות רבות לא מסתפקות בטלנובלה אחת, אלא משדרים כמה בו זמנית! (לא רק ויוה
) ככה שבטוח תורכים בעצמם דואגים בשביל המכירות להכין את הטלנובלות שלהם בפורמט היותר מקובל בעולם (45-50 דק' לפרק).
 

faery18

New member
ברור שהטורקיות ייצאו את הטלנובלות שלהם

לפי מה שידוע לי זה בעיקר למדינות המזרח התיכון עם דגש על בעיקר אבל ממש לא חושבת שמישהו יכול לקחת ללטיניות את התואר. שם הז'אנר נולד
ומסכימה עם אנדרי הז'אנר אומנם מתפתח אבל ממש לא נכחד. כך או כך לערוצים העיקריים הרשמיים שמשדרים טלנובלות בדרום אמריקה הן עדיין לא הצליחו להשתחל למיטב ידיעתי.
 

elall

Member
מנהל
אבל הן כן מצליחות בכל העולם

לא במדינות ערביות בעיקר, אלא מלא באירופה ובדרום אמריקה, כל מדינות שמשדרות טלנובלות מביאות גם תורכיות ובכמויות. ארגנטינה, ברזיל, צ'ילה, פרו, פנמה, מקסיקו, אקוודור ועוד....
ברור שגלובו וערוץ הכוכבים המקסיקני לא ישימו שום טלנובלה זרה בערוץ שלהם. ברור שלרוב המוצר הבייתי יקבל עדיפות ויותר רייטינג. אבל כמו שברזיל, קולומביה
טלמונדו וכל טלנובלה זרה אחרת משודרים במקסיקו באיזשהו ערוץ אחר, ככה התורכיות משודרות באותם ערוצים אחרים ויחסית לטלנובלות זרות אחרות זוכות להצלחה ורייטינג מעולה.
בספרד יש את הערוץ הטלנובלות NOVA שמשודרות שם רק טלנובלות זרות, ומתוך 7 טלנובלות, 3 תורכיות ומשודורות בשעות הכי נחשבות. ופטמגול בכלל נחשבת הטלנובלה הכי מצליחה בערוץ הזה.
בצ'ילה וארגנטינה התורכיות דווקא כן משודרות בערוצים הכי גדולים ונצפים. זוכרת את ההצלחה המטורפת של שדרות ברזיל בארגנטינה שהייתה התוכנית הכי נצפת? אז תורכיות שברו את השיאים שלה. הם הגיעו למצב שמתוך 5 תוכניות הכי נצפות בארגנטינה 4 הן תורכיות.
גם לא נשכח שטלויסה וטלמונדו הספיקו לעשות רימייקים לסדרות תורכיות.
בשנה שעברה טלנובלה תורכית זכתה בפרס אמי בינלאומי, זה שגלובו תמיד לקחה בשנים האחרונות. בקיצור, כן ,תורכיות עכשיו סופר מצליחות בכל העולם.
לגבי מה שאנדריי אמר, אני חושבת שאמרתי משהו דומה. אתם מגדירים את זה כהתפתחות, בעיניי זה הפיכה למשהו אחר, נרקונובלות בעיניי הן כבר לא טלנובלות וטלויסה עם כל מה שהיא מנסה לעשות גם מעדיפה כבר לקרוא למוצרים שלה "סדרה". בסדר, לא משנה. אבל כל הדיון הזה התחיל מהערה על פרננדו קולונגה שהוא בעיניי מייצג את אותו ז'אנר טלנובלי קלאסי לטיני, וזה מה שהולך ונעלם. ונכון שתורכיות ברובן זה בדיוק זה, רק שעבור הרבה אנשים זה לא. בגלל שזה תרבות אחרת, מדינה אחרת, הם רואים בזה משהו חדש ומסקרן.
אני לא באה להגן על תורכיות מתוך איזשהי אהבה, כי לא אני צופה בהן ואין לי שום דעה לגביהן. אבל מתוך מה שאני רואה ממה שקורה בעולם, קשה לי לא להודות בהצלחתן המטורפת.
זה לא עניין של תואר או מי עשה את זה קודם, זה עניין של טרנד. ותורכיות עכשיו זה טרנד סופר לוהט בכל העולם, לא ברור כמה הטרנד הזה ישרוד, אבל כרגע הם שחקן מאוד חזק , אם לא הכי חזק בשוק הטלנובלי. לכן אני גם לא חושבת שזה נכון להאשים את ויוה או לתת להם קרדיט על ההצלחה של תורכיות. זה עושה רעש בכל העולם, לא רק אצלינו.





 

evglev1

Well-known member
מנהל
פרננדו קלונגה בתקופתיות של קרלה אסטרדה ממש לא קלאסי

באהבת אמת הוא אונס את הראשית אם כי הדר הראתה את הקטע שזה לא ממש אונס, וזה גם ליל כלולות במאה ה-19 לאישה אין באמת זכות לומר לא, אבל עדיין והוא גם גורם לא בכוונה להתקף לב לאביה של הראשית ולמעשה גורם למותו, ובניגוד לחיים שגנבו ממני, מנואל מאהבת אמת הוא רופא, כך שזה מקרה ברור של רשלנות רפואית. בהזר הוא כדי להציל את חייו שוכב עם הראשית במרמה כשחמותה מסממת אותה והוא מתחזה לבעלה ובתשוקות הוא בכלל פיראט.

גם הגאלנית רחוק מסיפור קלאסי אדלה נוריגה באהבת אמת לבסוף מסכימה להתחתן בשביל הכסף לאחר שמרמים אותה לגבי אהובה האמיתי, אך עדיין לא צדיקה טהורה. וגם בהזר ותשוקות הראשית רחוקה מלהיות דמות ראשית נשית קלאסית.
 

faery18

New member
אמת

מה גם שהתפקיד האחרון שלו היה בתשוקה וכח וזה היה הכי רחוק ממה שעשה אי פעם.
ובכל מקרה מדובר באישיות מקסימה ושחקן מדהים ואני בטוחה שעוד נראה אותו בהמשך בפרוייקטים נוספים
 

faery18

New member
אוקיי, לא ידעתי שבארגנטינה וספרד זה עד כדי כך פופולארי

אבל כך או כך הדיון מבחינתי לפחות היה לגבי ישראל. ופה זה קצת יותר מורכב משאר העולם ואני גם לא סבורה שיום אחד ז'אנר אחד פשוט יבוא ויבלע את כל האחרים. זה שוק גדול שימשיך להתפתח.
 

Renat Zeitune

New member
במקסיקו וקולומביה הנרקונובלות שולטים מרוב ששם הפשע הכי שולט

אני עוקבת אחר החדשות של מקסיקו דרך מייל שאני מקבלת מimagen television המתחרה של טלויסה ואני רואה שיש הרבה מקרי רצח ואונס לילדות שם ובזמנו לאורה פלורס אמרה שמקסיקו היא ממש מדינה לא בטוחה עם הרבה חטיפות, אונס ורצח אז זה לא פלא שנרקונובלות תופסת חזק שם.
&nbsp
אני לא מבינה את הצביעות שבזים לז'אנר הלטיני אבל נמשכים להכלה מאיסטנבול שמזכירה את הטלנובלות של פעם. האימא של פארוק היא בדיוק לואיסה מבובה פראית והאמא של האחים מאדמה פראית שמתעבת את הראשית, רק שבבובה פראית היא יותר מידיי מיושנת ויש תגובות בעמוד של ויוה בפייסבוק שרוצה שיחזירו טלנובלות ישנות. אני רואה את העלילה של בובה פראית וזה פשוט מגוחך וכל כך לא אקטואלי, לא מבינה איך אנשים רואים אותה שוב. כל הסיפור של המשרתת והעשיר המפונק כל כך מאוס ויצא מהחורים. טלויסה מצד אחד מנסה לשרוד ופותחת אג'נדה חדשה ובדרך מפטרת עוד ועוד שחקנים מצד שני עושה רימייקים שהם לפעמים לא אקטואליים למקסיקו כמו רינגו של חוסה רון שמשודרת שם כיום. טלויסה התחילה להכניס מיסטיקה וכמו שעשו גרסה לעל החיים ועל המוות עם חידושים מעניינים כך גם מתכננת רימייק לסדרה ספרדית שעוסקת בכוחות מיוחדים. לא ברור איזו סדרה מקסיקנית כיום תתאים לקהל הישראלי וגם ויוה לא ממש משקיעה בתוכן של הערוץ הרגיל. חוץ מאולי ברזילאית שגם לא מקבלת את הבמה שלה עם אף סדרה אפילו לא האחד הלהיט הבינלאומי בקרב התקשורת הישראלית ובכלל לא נתקלתי באף פירסום תקשורתי ישראלי של טלנובלות לא ארגנטינאיות בעבר למשל לא דיברו על הסדרה הכי מוצלחת במקסיקו, רובי. לראשונה באותה תקופה הייתה ראשית רעה ושאפתנית בזמן כל הטלנובלות הקלאסיות. רק מי שצפה בויוה מכיר את הסדרה הזאת אבל לא זכתה לבזז תקשורתי כמו הכלה מאיסטנבול כנ"ל האחד שגם לא היה דיבור על ברזילאיות בתקשורת. היה רק בובה פראית, המורדים, כמעט מלאכים, קטנטנות, אני בטי המכוערת וגם זה לא בגודל רב, אספרנסה מיה, אמא ועכשיו הכלה מאיסטנבול ולדעתי היא זוכה ליותר רעש מאמא אפילו למרות שאמא יותר איכותית ויותר ברמה. מה מציעה הכלה מאסטנבול? עלילה קלאסית ולעוסה. אז כנראה שאנשים עדיין אוהבים רומנטיקה ואהבה סוחפת עם תככים ומכשולים. תאכלס לא יכולה להאשים את ויוה היא בעצמה מנסה לשרוד כי היא כבר לא זוכה לרייטינג בערוץ הרגיל כמו בעבר. הסדרות המקסיקניות האחרונות שראיתי היו אנה כפטל שלוש ובאהבה אין חוקים. לדעתי הטלנובלה המקסיקנית האחרונה שעוד שרדה בכבוד אצלנו היא החיים שגנבו ממני. אבל התקשורת הישראלית מצדה נאדה. אפילו לא פירסמו את כל בואם של כוכבי הטלנובלות המקסיקניות והקולומביאניות. היחיד שזה שזכה לפרסום צנוע מתקשורת היה וויליאם לוי וזה בזכות הסרטים שלו ששודרו פה וההצלחה שלו ועצם העובדה שכיכב בקליפ של ג'ניפר לופז ואם מוסיפים את שם משפחתו שנשמע יהודי.
&nbsp
אני אף פעם לא התחברתי לטלנובלות הישראליות במיוחד לא לראשונות שלא התאימה לישראל ויותר הזכירה סדרה לטינית. גם הטלנובלות הישראליות לא היו מספיק מושקעות מבחינת צילום וסטים, לא יכלתי לראות את חוסר ההשקעה זה נראה כאילו היה יקר להם לעשות צילומי חוץ הכל היה בתוך אולפנים עד פולמון האחרונה של הוט אבל שם דחפו פרצופים יפים ודוגמנים. הסדרות ולא טלנובלות הן יותר מושקעות כאילו הדיעה הרווחת שהז'אנר הטלנובלי לא שווה השקעה אם זה בצילומים על הסט, שחקנים ותסריטים.
 

faery18

New member
אפרופו אדמה פראית לא ויתרתי עלייה

אני רוצה להשלים אותה בקרוב. אם המחליפות הבאות לא יהיו לטעמי. אני מאוד אהבתי אותה ראיתי לצערי רק 20 פרקים ראשונים ממנה בזמנו כי הייתי עמוסה היה לי את הברזילאיות התקופתיות ואת משפחתו של בעלי וגם לא היה לי מקום בממיר. רק שאני צריכה לחפש אותה באינטרנט. זו הייתה המקסיקנית הכפרית המושקעת האחרונה עד כה:[ אני ממש מקווה שטלויסה יחזרו לעצמם, הכפריות המושקעות שלהם כמו שקרים האומץ לאהוב אשת הברזל..בהחלט חסרות. יין האהבה גם הייתה טובה אבל בשלב מסויים התחילה להימרח. בזמנו פרשתי ממנה אבל בהמשך השלמתי את הקטעים החשובים והסוף היה ממש חזק עם משחק מדהים של קימברלי דוס ראמוס ואזלה רובינסון
היא ואדמה פראית הן הטלויסות האחרונות המושקעות. כיום לצערי טלויסה הפסיקה לייצר כאלה. אם הם לא יחזרו לעצמם יש מצב שבהמשך אשלים דרך האינטרנט את לאס אמזונאס וגם את בחורה איטלקייה מגיעה להתחתן שאומנם פחות כפרית אבל ממש מושקעת. רק חבל שהם מערימים קשיים על צפייה דרך הנט
לגבי רינגו שמשודרת שם עכשיו ראיתי לפני כמה ימים את הטריילר שלה ולא מצא חן בעיניי לא מושקעת במיוחד למרות שגם ססר המדהים שם
אבל נראית די משעממת ממש לא משתווה לטלויסות של פעם. משפחתו של בעלי מישהו צריך להוציא כבר את המפיק הזה מהמשבצת ולפנות אותה למשהו קצת יותר איכותי התמגנט להם על המשבצת אוסוריו הזה
חח כאילו לא החריב מספיק את הטלנובלה הזו אז עוד עונה ועוד עונה. ממש לא מתחרטת שלא המשכתי איתה הלאה העונה הראשונה הייתה רימייק של המקור הקוריאנית ולכן הייתה מושלמת
אולי בקרוב תכתבי לנו פוסט באתר על מקסיקניות?
מעניין אותי לדעת אם יש אולי סופסוף משהו נורמאלי באופק, אם יש איזה תקווה איתם
אני אישית חיפשתי מידע ומצאתי רק את הרימייקים הקצרים/סדרות שעומדים לעשות לכמה טלנובלות. שלדעתי זה הרס מוחלט


ולגבי ויוה המפלים יש עוד מלא דוגמאות, תשוקת הנצים הייתה הדבר הכי מדובר בויוה בתקופתה וכלום
וזה עבר בשקט מוחלט. רק בפורומים ראו את האהדה. לעומת זאת אספרנסה מיה למשל שציינת זכתה פה לכזה טררם+הזמנה של לאלי+הגרלות לכרטיסים להופעה ופרסומים נון סטופ. פשוט אין לנו אנשי קשר גם לשאר הז'אנרים ולכן הם ימשיכו להישאר מקופחים ולנו ימשיכו למכור מצגי שווא כאילו בויוה שודרו מאז ומעולם רק שני ז'אנרים ארגנטינה וטורקיות


מה שבטוח שאני לפחות בטוחה בטעם האישי שלי ושום קמפיין/שכנוע כזה או אחר לא ישנה לי את הטעם. ואני גם לא אאמין למצגי השווא של התקשורת אנחנו מכירים את ויוה ואת ההצלחות של הז'אנרים האחרים כבר מספיק זמן. אז שינסו למכור את זה לאנשים שבאמת לא פתחו ויוה מעולם
 

elall

Member
מנהל
הדוגמאות ממש לא מדוייקות

רק בפורומים ראו את האהדה? הפורומים באותה תקופה היו הפלטפורמה החברתית הראשית. לא היו אז פייסבוק ורשתות החברתיות, היום כן, היום הם החליפו את פורומים, אבל זה בעצם אותו מצב. יש מלא רעש במדיות חברתיות ובחוץ בין אנשים. אבל את בעצם טוענת שתשוקת הנצים לא קבלה פרסום מויוה ותקשורת? הרי את מחזקת את מה שאני אמרתי שאנשים הם אלה שעושים את כל הרעש והצלחה ולא התקשורת. למיטב זכרוני את לא ראית את תשוקת הנצים וגם אני לא, אבל שתינו יודעות טוב שהטלנובלה הייתה להיט בארץ. ואגב, לא התעלמו ממנה, לויוה לא היה אתר או פייסבוק, אלא היה מגזין, ואני זוכרת שכן כתבו ועוד איך כתבו כתבות על שחקנים, גם במגזינים כמו "רייטינג" ופנאי פלוס היו מדורי טלנובלות, פשוט הכל היה פחות נגיש באינטרנט בניגוד להיום, והיה יותר במגזינים שצריך היה לקנות ולקרוא. וגם אז הכתבות של ויוה במגזין לא היו בשביל לקדם את הטלנובלה, אלא כדי להרוויח מהפרסום שלה, כי הם ידעו מה קהל אוהב ופרסמו עליהם הרבה כדי למכור את המגזין. והם עושים דבר דומה עכשיו, רק בפייסבוק , מפמפמים את מה שהם יודעים שכבר זכה לאהדה כדי לסחוט לייקים ולהרוויח עוד קצת צומי לעצמם.
את אומרת שויוה קיפחו את תשוקת הנצים או ז'אנרים אחרים כי לא הביאו את השחקנים לארץ? עד כמה שזכור לי ויוה הביא מישהו לארץ רק פעם אחת, בטקס ההוא שהם עשו "ויוה 2000", כשהערוץ רק הוקם והפופולאריות של טלנובלות הייתה בשיא. מאז כל מי שהגיע זה לא היה בזכותם. אולי זה לא היה משתלם, אולי הם או מישהו אחר ניסה להביא לפה ולא הצליח. זה דברים שאנחנו לא יודעים, אם היה משהו שהתנהל מאחורי הקלעים איפשהו.
צריך לזכור שתורכיה, אם מתעלמים לרגע מבעיות פוליטיות איתם, נמצאת במרחק יריקה מאיתנו. יש מלא טיסות ישירות מישראל מדי יום, שעה אחת והם בארץ. ככה שלפחות מבחינה לוגיסטית מאוד קל להביא אותם לפה. וחוץ מזה כמו שאמרתי, זה לא ויוה מביאים אותם אלא מנהל של שלומי שבת ועדן בן זקן, שעקף את אייל גולן שצופה בטלנובלה הזאת ורצה להביא אותם גם
. אז כן, אנחנו עוד נראה הרבה חפירות מויוה על הביקור הזה למרות שהם לא אחראים עליו, ובטח גם נראה פרסומות של קסטרו באתר/ערוץ/פייסבוק של ויוה כי קסטרו גייסו את אחד השחקנים מכלה באיסטמבול לדגמן בשבילם, כדי לנצל את כל ההייפ מסביב, לקבל עוד קצת צומי ואולי לגנוב קצת קרדיט לעצמם.
ולאלי זאת בכלל דוגמא לא קשורה, כי היא הגיעה לכאן כזמרת במסגרת סיבוב הופעות שלה באירופה, ולא בגלל אספרנסה מיה, אם כבר את אספרנסה מיה הביאו בגלל לאלי. לאלי היא זמרת לטינית מאוד מפורסמת, בדיוק כמו מאלומה, ויסין ועוד זמרים לטיניים אחרים שבאים להופיע פה בלי להיות קשורים איכשהו לטלנובלות. אז נכון שהיא זכתה גם לתהילה בזכות משחק, אבל הלהיטים הגדולים בהם היא שחקה שודרו בערוצים אחרים ולא בויוה. להזכירך גם ערוץ הילדים שידר במקביל לויוה את אספרנסה מיה, ושני הערוצים פשוט רצו לגזור קופון על הרעש שמגיע בזכות ההופעה של לאלי, ולכן הביאו את הטלנובלות כדי למשוך את המעריצים של לאלי לצפות בערוץ שלהם, ולקבל עוד לייקים וצומי על חשבונה.
ולדעתי זה מה שהם ניסו לעשות עם נטליה אוריירו כאשר חברת הפקות כלשהי שלא קשורים לויוה החליטו לשלוף אותה מהבוידעם ולהביא להופעה בארץ, ויוה כנראה חשבו שכל המעריצים שלה שהיו לה פעם יתעוררו וזה הזמן לשלוף את בובה פראית ואולי זה יחזיר להם צופים שפעם צפו בערוץ ונטשו אותו. אז כמובן הם חפרו עליה מלא עד שהיא ביטלה את ההופעה, אז הם נרגעו וחזרו לפמפם דברים יותר רלוונטיים - התורכיות, ואנחנו נתקענו עם משבצת סתומה לשנה שלמה .
 

evglev1

Well-known member
מנהל
ויוה אכן עשו רעש עם ז'אנרים חדשים

גם עם האחד הברזילאית הראשונה ששודרה בויוה שחלק מהפרומו היה שבברזיל אנשים הפסידו ימי עבודה כדי לצפות בה. גם סאם סון המתוקה כולה 16 פרקים בשידור יומיומי שלוש שבועות ועשו הרבה חפירות של לכתוב דעה על הסדרה, שזאת הייתה טבילת האש שלהם לבדוק את הז'אנר הקוריאני. גם תשוקת הנצים הייתה הראשונה של טלמונדו אם לא להכליל את חכי לי סופיה שגם שם טלמונדו מוזכרת בכתוביות והיה הרבה רעש סביבה גם בפורומים וגם במגזין שלהם.

אבל דווקא עם מנקשה וחליל הטורקית הראשונה היה רעש של לשדר פעמיים רצוף וגם לשים באתר, אבל הרבה פחות מהרעש סביב הכלה מאיסטנבול ואפילו אימא שלמעשה פתחה לצופים את הז'אנר הטורקי כאילו הוא חדש. אבל כשערוץ 13 חופר על הכלה בצנרת שהפכה לצינור, ערוץ 12 הכין פרודיה בארץ נהדרת על השתול מאיסטנבול, זה הרבה מעבר לויוה. גם על הטורקיות של ערוץ 25 אין מילה בתקשורת אולי כדי לא לנקר את העיניים ללקוחות פרטנר TV וסלקום TV שאין להם אפשרות לרכוש את הערוץ.

מה גם שעטרה כתבה בפורום וואלה ששחקני האימא והילדים באישה זכו בפרסים בטורקיה על המשחק שלהם ואישה היא באמת להיט בטורקיה וכל מה שיש זה שהיא ב-VOD של הוט ויס למרות שהיא בערוץ בתשלום, ערוצים 12-13 אין מילים עליה, ונראה שגם על אימא לא היו מדברים לולא אחת המשתתפות באח הגדול הרגיל הייתה צופה הדוקה של הסדרה.

וגם מי הוא אותו שחקן של פארוק לעומת קיבאנץ' טטליטו או השחקן של קרדאיי ואזל והפכו אותו לאליל גם במראה חיצוני וגם מבחינת אופי שזה לא יותר מאיבו בבובה פראית שהיה מוכן לעזוב את משפחתו כדי להיות עם מילי.
 

faery18

New member
את טענת שהכלה מאיסטנבול הפכה לשיחת היום ובגלל זה

ויוה התחילו לקדם אותה, אני אמרתי שויוה מפמפמים את זה כי יש קמפיין לטובת הטורקיות שמנוהל על ידי אנשי קשר ולכן כולם מדברים. לא מפתיע.

ברור שויוה/אמצעי התקשורת לא אמורים לכתוב על משהו שהוא לא מוצלח אז כן היו כמה וכמה הצלחות מז'אנרים אחרים. שלא קודמו. ואני מדברת על האינטרנט והטלוויזיה. בעיתון ויוה פלוס דיברו על הכל תמיד כי שרי שיין הייתה העורכת. עוד סיבה למה חבל שזה נגנז. פנאי פלוס ורייטינג היה רק תקצירים.

לגבי תשוקת הנצים ראיתי את הרימייק ולכן אני מבינה למה זה הצליח כל כך. ולא עלייה ולא על האחד ולא על טרה נוסטרה ודומיהם היה דיבור בלתי פוסק בטלוויזיה או בכתבות באינטרנט. וברור שמבחינת הרשתות היה רק את הפורומים בגלל זה לא ציינתי את הרשתות החברתיות של היום שנוספו.

יאיר דורי למשל תמיד קידם את הארגנטינאיות ולכן כל הטלנובלות נוער הארגנטינאיות הגיעו לארץ. כולל כמעט מלאכים. לאלי גם באה עם ההפקה של אספרנסה מיה. לגבי ההזמנה של כוכבי הכלה לארץ אני בטוחה שהיה שיתוף פעולה גם של אנשים של הערוץ. הרי זה משודר בויוה. חייב להיות שיתוף פעולה.
בכל אופן אני לא עושה הבחנה בין ויוה לתקשורת. ויוה הם חלק מהתקשורת. מאחורי הכל עומדים אנשים בעלי קשרים וכרגע לז'אנרים האחרים ככל הנראה פשוט אין כאלה. וזה מה שחבל. זה פשוט יוצר מצג שווא והרבה טלנובלות שראויות לכבוד לא מקבלות היחס הראוי להן.

בקיצור אנחנו רואות את זה בזווית הפוכה וזה בסדר גמור זה מה שיפה בדיוני פורום-הגיוון
בגדול אני פשוט לא מסכימה עם ההספד של כל הטלנובלות והמלכת הטורקיות כמחליפות הבלעדיות זו נראית לי אמירה מאוד קיצונית ולא מדוייקת. מה גם שאי אפשר לקבוע כזה דבר בלי אמירה אישית שנשענת לפחות על צפייה בטורקית אחת. לא הכל זה סטטיסטיקה. אני בטוחה שהטורקיות מופצות אבל הן עדיין לא עשו היסטוריה למיטב ידיעתי. ואני לא חושבת שמישהו יכול לקחת מהלטיניות כל כך מהר את התואר הבלעדי הזה.

אבל בתכלס כל עוד ויוה ממשיכים להביא את כלל הז'אנרים ושומרים על ערוץ ויוה הרגיל נקי מטורקיות, מצדי שימשיכו לפמפם אותן עד מחר לנו אין באמת שליטה על המושכים בחוטים. אני רק מקווה שיום אחד גם הז'אנרים האחרים יקבלו את הכבוד הראוי להן
 

AndreiTR

New member
הז'אנר הטלנובלי עדיין לא מת. הוא רק מתפתח

בין היתר כמו שציינתם, נרקונובלות, טלנובלות יותר מפותחות ומודרניות, הז'אנר הזה מתפתח ומביא איתו דברים שלא היו בעבר...
בקשר לסאגת הטורקיות - אני יכול לנסות להבין למה מתחברים אליה (הכלה מאיסטנבול) הטורקיות בכללי זה ז'אנר מאוד צנוע, הם יודעים למכר את הצופה בעזרת הנופים, התרבות, ובארץ התרבות הטורקית היא חזקה ומורגשת והכלה מאיסטנבול היא בהחלט סדרה קלאסית של פעם, זה בהחלט מתכון שהצופה יכול להתמכר אליו. כמו שהתמכרו לבובה פראית, האחד וכו'.

אבל לדעתי ההצלחה של הטורקיות לאחרונה הושפעה מאוד מאמא, זה התחיל עם סיפור העלילה שקיים במציאות ומתרחש בכל העולם הסיפור היה יותר היחס של האמא כלפי הבת, וזה תוכן שבהחלט מושך אנשים ובצדק.

הכלה מאיסטנבול חוץ מנופים, תרבות, וקלאסי שאנשים מאוד אוהבים לא ידוע לי שיש שם נושא שמטופל שם. זה בידיוק כמו שדרות ברזיל, היא הייתה חלקית טובה. אבל לא יותר מהלוחמת, ובגלל זה הקהל הברזילאי מתגעגע מאוד להלוחמת. הלוחמת בכללי הייתה הצלחה גדולה בשיווק הבינלאומי.

אני צפיתי בכמה טורקיות, והראשונה הייתה מנקשה וחליל שכמו כולם, מאוד אהבתי אותה, ודמותה של סדאף אבג'י בהחלט יכולה להוות דוגמא עבור נשים במצב שלה, ואיך לאט לאט היא נהיית עצמאית, חזקה, כנ''ל לגבי פטמגול שנחלה להצלחה מטורפת בארץ בזכות הנושא שלה, ואני זוכר שבחדשות אישה התלוננה על המעסיק שלה שהטריד אותה מינית בזכות הסדרה.

אני בכללי מעדיף יותר את הברזילאיות בגלל שרוב הסדרות שלה מטפלות בנושאים חברתיים מאוד, כמעט כל סדרה אפשר למצוא עלייה פרטים של טיפול חברתי, וזה מה שאני אוהב בז'אנר הזה.
 
למעלה