חדשות ופוליטיקה וכל מה שלא קשור לנושא הפורום

Rene Zeitune

New member
חדשות ופוליטיקה וכל מה שלא קשור לנושא הפורום

מישהו יכול להסביר לי מה העמדה של לפיד? מצד אחד הוא תומך בנישואים של לוסי האריש עם בן זוגה מצד שני הוא נגד נישואי תערובת מהסיבה שיש מעט יהודים בעולם. אם ככה איך הוא בעד להט"בים? הרי הם לא יכולים ללדת.
הנה דבריו במלואו

אני אוהב את לוסי אהריש. אני שמח בשמחתה על חתונתה. אני חושב שההתקפות עליה בימים האחרונים היו מגעילות ומקוממות. את הדיון על ההתבוללות לא צריך לעשות על הראש של זוג צעיר שכרגע התחתן. זה לא אומר שאין מקום לדיון הזה, זה לא אומר שאין בעיה, אבל ברור מאליו שלשני אנשים פרטיים יש זכות להתחתן עם מי שבא להם.

היום בצהריים שאלה אותי על הנושא יעל דן בראיון רדיו. אחרי הראיון התחוללה מה שקרוי "סערת רשת" עם הטענה שהצטרפתי להתקפה נגד לוסי. יש לי רק שאלה אחת על זה: יצאתם מדעתכם?! זו טענה שהיא גם מרושעת וגם שיקרית, אז קודם כל בואו נראה מה נאמר שם באמת.

"יעל דן: לא שמעתי אותך על החתונה של לוסי אהריש וצחי הלוי.
אני: למה לא שמעת? בירכתי את לוסי ונתתי בראש לאנשים (שתקפו אותה). איזו תועבה זו! נגיד שמישהו לא מרוצה מהחתונה הזאת, אתה לא יכול לחכות שבוע? אתה חייב (לתקוף) ביום הכי מאושר של שני אנשים צעירים שאוהבים אחד את השני? זה הרגע שהחלטת להעליב אותם? בשביל מה טוב? איזו מן התנהגות זאת? אנחנו לפעמים שוכחים להיות בני אדם.
יעל דן: לך יש בעיה עם נישואי תערובת?
אני: כן.
יעל: יש לך בעיה עם זה? באמת?
אני: העם היהודי הוא עם קטן. אנחנו עוד לא החלמנו מהשואה. יש היום פחות יהודים בעולם ממה שהיו לפני השואה. אני מעדיף שהעם היהודי יגדל ולא יקטן."

עד כאן הראיון. כמו שקראתם, אני עושה אבחנה בין המקרה הפרטי לבין השאלה הלאומית. אני מאמין שרוב הישראלים מרגישים את המורכבות הזו. הם גם בני אדם, גם אוהבים את לוסי, גם לא רוצים לפגוע ולהעליב, וגם מעדיפים שהילדים שלהם יתחתנו עם יהודים. אם הילדים לא יעשו את זה, הם ימשיכו לאהוב אותם, אבל יהיה להם קשה עם זה. נדמה לי שזו זכותם.

חנוך דאום, כהרגלו, הגדיר זאת יפה וגם מצחיק: "אני באתי ממקום שבו התבוללות היא דבר מצער," הוא אמר, "אבל אם יש לי ברירה שהבן שלי יתחתן עם לוסי האריש או שהבת שלי תתחתן עם אורן חזן, הייתי הולך על לוסי." אני מרגיש אותו דבר ושני הבנים שלי מוסרים שגם הם.

הרי לא רק לנו היהודים יש בעיה עם התבוללות (שימו לב שלא השתמשתי בביטוי "נישואי תערובת" שיש לו בעיני הקשר בעייתי). רוב מכריע של הנוצרים, המוסלמים וכל בני הדתות האחרות מעדיפים שהילדים שלהם יתחתנו בתוך הקהילה. זה טבעי וזה אנושי. כן, אני רוצה שהנכדים שלי יחגגו את פסח וחנוכה, אני רוצה שהם ירגישו קשר עמוק למדינת ישראל, חשוב לי שהם ידברו עברית וירגישו חלק משרשרת הדורות. זו אינה התנשאות בעיני, וגם לא שנאת זרים. אני לא חושב שמי שאינו יהודי הוא אדם פחות טוב, או פחות ראוי, אבל אני חלק מקהילה וחשוב לי לשמור עליה. אני הרי גם לא חושב שהמשפחה שלי טובה יותר מאחרות, וזה לא משנה את העובדה שאותה אני אוהב יותר.

במקרה שלנו, היהודים, בעיית ההתבוללות מורכבת אפילו יותר. למרות שהיו כאלה שכעסו על כך שהזכרתי את השואה, היא מאוד רלוונטית בעיני לכל דיון על גודלו של העם היהודי. אין עוד עם בעולם ששליש מבניו נרצחו. זו אינה אמירה קורבנית, אלא עובדתית. אילו היו בעולם 300 מיליון יהודים יש להניח שהיינו מודאגים פחות. זה לא המצב. לפני מלחמת העולם השניה היו בעולם כ-16.5 מיליון יהודים. היום יש 14.5 מיליון. אנחנו עם קטן. אם אנחנו רוצים שהוא ימשיך להתקיים אנחנו צריכים להכיר בכך שההתבוללות מציבה בפנינו אתגר לא פשוט.

הקיצוניים משני הצדדים כהרגלם מסרבים להכיר במורכבות הזו. סמוטריץ' ואורן חזן מדברים במונחים מבהילים של טוהר הגזע. השמאל הרדיקלי זועק "גזענות" על עצם הרעיון שיש דבר כזה עם יהודי שצריך לשמור עליו. הרוב המכריע של הישראלים, כמו תמיד, עומדים באמצע ומכירים בכך שלא לכל בעיה בעולם יש תשובה פשוטה.

אז עוד פעם מזל טוב ללוסי. את חושבת שזה מסובך? חכי תראי מה זה חיי נישואין.....
 

Rene Zeitune

New member
תראו את זה

מימי הארנבת נולדה עם שלוש רגליים ובלי אוזניים. אז כדי שלא תרגיש יוצאת דופן, רודז'יה וולץ' - הבחורה שמטפלת בה במסירות - סרגה לה אוזניים צבעוניות. מקסים!
&nbsp
Rodajia Welch | Kennedy News and Media

 

evglev1

Well-known member
מנהל
מדהים

מקווה שהאוזניים מבד לא מפריעות לה. ומזל שהיא עם בני אדם וכך היותה חרשת לא יפגע בה, כי בטבע סביר להניח שהייתה הופכת לטרף קל בכלל שלא יכלה לשמוע את חיות הטרף מתקרבות.
 

evglev1

Well-known member
מנהל
דווקא עכשיו הלהט"בים נלחמים על הזכות ללדת

דרך פונדקאות שכבר אושר שלסביות יביאו ילדים בצורה כזאת, וכבר היום יש משפחות של שתי אימהות ללא אבא. ההומואים יכולים להוליד בפונדקאות רק בחו"ל וכן באמת לא ברור איך יירשמו הילדים כי הפונדקאית רק מוכרת את הרחם והיא לא תהיה רשומה בתעודות של הילד. אבל בכל מקרה הלהט"בים רוצים להביא ילדים דרך תרומות זרע ואימהות פונדקאיות ונראה שלפיד תומך בזה, שהוא הצטרף למחאה נגד ביבי שנכנע לחרדים שחוקק לפני הפגרה חוק שמאפשר פונדקאות רק ללסביות וההומואים עדיין צריכים לעשות את כל התהליך בארה"ב.

אבל הנישואין של לוסי מעלים עוד שאלה שאם יהדות האדם נקבע ברבנות לפי האם, והילד רשום כבן של שני אבות והאם הביולוגית מחוץ לחייו של הילד ומחוץ למסמכים הרשמיים, אז לפי מה יירשם הילד לפי המוצא של האם הפונדקאית או לפי המוצא של אחד האבות או שבכלל לא יוכל להירשם כיהודי כי הרבנות קובעת וברבנות בכלל הרעיון של משפחה של שני גברים לא מקובל ולכן גם פונדקאות תאושר בישראל גם לגברים אז הילדים של הלסביות יוכלו להירשם כיהודים כי עדיין נולדו לאם ואילו הילדים של ההומואים שהובאו בהליך פונדקאות לא יוכלו להירשם כיהודים כי מה שמעניין את הרבנות לא מעניין את המשפחה?
 

Rene Zeitune

New member
צריך פשוט להפסיק לתת שהדת תשלוט במדינה

אחרת הרבה יברחו מפה מי שלא יכול לממש את זכויות בגלל החרדים
 

Rene Zeitune

New member
נפלה רקטה בבאר שבע

ובבת ים.
&nbsp
אני גרה ברמת גן ושמעתי בומים.
 

faery18

New member
כן הבנתי שלפחות אחת נפלה באחד החופים

נראה לי שמעתי את הבומים מתוך שינה כי חלמתי שחיזבאללה זורקים קטיושות על הצפון כולל הבומים
בכל אופן התעוזה שלהם לא מפתיעה נוכח העובדה שכבר חודשים שאנחנו נותנים להם להשתולל מטענים רימונים על הגדר שרפו כבר את כל העוטף. ואנחנו פשוט נותנים להם לעשות כל שעולה על רוחם. גם עכשיו לא הגבנו כמו שצריך ועוד אחרי שהבניין בבאר שבע בעצם קרס על יושביו והם ניצלו בנס בזכות הממ"ד. מסכנים. פשוט הנהגה פחדנית ורופסת. מקווה שבבחירות הקרובות אנשים סופסוף יפקחו את העיניים לגבי ביבי והליכוד הכושלים. אני בכל מקרה אשאר עם בנט השפוי היחיד שם
 

evglev1

Well-known member
מנהל
כן ליברמן דיבר כל כך גבוה בצוק איתן

ובסוף אין שום הבדל בינו לבין בוגי יעלון, לא מבין איך אחרי היותו שר ביטחון כל כך גרוע הוא עדיין עובר את אחוז החסימה. ליברמן הוא בעל הברית הטוב ביותר של ביבי, לא פלא שביבי רוצה להוריד את אחוז החסימה, הוא רוצה לצידו את דרעי, ליברמן וכחלון ובטח גם רוצה שפייגלין ואלי ישי יעברו את אחוז החסימה כדי שיקחו קולות מבנט.

נראה שהצל צודק החקירות נגד ביבי זה הדבר הטוב ביותר שקורה לביבי, החקירות ומתקפות התקשורת גורמות לו להיראות קורבן וכך לגייס תמיכה בימין, רק שהוא מפקיר את ביטחון המדינה. חבל שבוחרי הליכוד לא שמים לב שביבי בעיקר יודע להרגיז את השמאל בדיבורים, אבל בפועל הוא עושה במדיניותם.
 

evglev1

Well-known member
מנהל
אצלי זה כך מלפני 10 ימים

התפלאתי שאנשים הצליחו להגיב מאז, מנסה כל יום מחדש וההודעות כמובן לא נשלחות.
 

faery18

New member
עכשיו אני גם רואה שמישהו התחזה אליי
בהודעה על בובה פראית

מעולם לא כתבתי הודעה כזאת ואני ממש לא ממעריצי הטלנובלה הזאת
 
למעלה