רק עכשיו סיימתי לצפות באיסבל

evglev1

Well-known member
מנהל
רק עכשיו סיימתי לצפות באיסבל

אז מסתבר שלבסוף לידתו של קרלוס הפכה לקללה שהרי לולא לפליפה וחואנה היה בן זכר, אפשר היה לחזור למה שתוכנן עם איסבל ג'וניור ועם מריה לאחד את קסטיליה, אורגון ופורטוגל, פרננדו רצה, אך לא הקיסר מקסימיליאן לא היה מאפשר לנשל את נכדו, מה גם שאם חואנה לא כשירה היה הגיוני שקטלינה תהיה יורשת, ויש לה חם שהוא לא יותר טוב מפליפה ובעלה לעתיד הוא רק ילד קטן.

כל הכבוד לשגריר שהצליח להעביר את היומן לאיסבל ופרננדו למרות שפליפה ניצל את מרגריטה כדי להחזיר את היומן. מסתבר שלפצ'קו לא היה כל כך משנה אם זה פרננדו או פליפה הוא בנה על החולשה של חואנה שתהיה מלכה בובה ולא רצה לא את המלך הזה ולא את המלך הזה, זאת גם גם הסיבה שניסה להכתיר את חואנה בלטרנחה כשהייתה ילדונת כדי שתהיה מלכה בובה. אבל לבסוף פליפה קנה אותו. אבל איסבל קראה בכוחותיה האחרונים את היומן וכתבה צוואה שאם חואנה תוותר על המלוכה או תתגלה כלא כשירה, פרננדו ימלוך עד שקרלוס יגיע לגיל 20.

לחואנה נשאר איזשהו שהוא הגיון ולא נפלה במלכודת של פליפה לנסח מסמך שמוריש לו את כל מה שיש לה בטענה שהם אדם אחד. היא הבינה שהוא מנסה לגזול ממנה את הכתר כפי שהוריה טענו והזכירה לה שלא אפשר לה להיפרד מאימה. גם עם הבכי של מריה וקטלינה על מותה של איסבל, נראה שזה היה חשוב להן, אז לא ברור מה מנע מהן להגיע, אולי איסבל מתה לפני שהמכתב הגיע, עם קטלינה יכול היה להיות שלא ייתנו לה, אבל עם מריה לגמרי מוזר, זה גם קרוב וגם בעלה המלך הוא בן דוד של איסבל.

כמובן שאיסבל מצדיקה רק את התואר המלכה הקאתולית, בכך שהיא מפצירה בכומר השפוי שיתמוך באינקוויזיציה כמשאלה אחרונה.

לפחות לקראת מותה של איסבל חשפו את בלמונטה שהוא בצד של פליפה, גם אם הוא הצליח לברוח, אז פחות עושה צרות לפרננדו וחואנה.

ואנחנו יודעים שאיסבל הוכתרה ב-1474 ומתה ב-1504 כך שמלכה 30 שנה, אבל נחמדה שחשפו בסוף הסדרה שהיא נולדה ב-1451 ולפי כך הוכתרה בגיל 23 ומתה בגיל 53, כך שלא מפתיע שגם פרננדו וגם צ'אקון בריאים לגמרי במותה, כי היא מתה צעירה. ומסתבר שהיא מתה בנובמבר, כך שעשו יפה את פרננדו מוסר את הכתר ונשבע למלכה חואנה תחת שלג, כי הרי ברוב מדינות אירופה השלג מתחיל בנובמבר ולא בדצמבר, מה גם שאיסבל מתה בסוף נובמבר.

חבל שהמנוול הצליח למנוע מקולומבוס להיפרד מאיסבל, וכשהוא הגיע לאחר שיחה עם הכומר היא כבר חיה את דקותיה האחרונות והם לא הצליחו לדבר.

ואחרי מה שעשתה ליהודים זה לא מפתיע, אבל מסתבר שאיסבל הצליחה לסגור את חואנה ה"בת" של אנריקה במנזר עד שהייתה זקנה, כשמלך שגם הוא זקן שקל להינשא לה כנראה כדי לנצל את הכאוס כדי לדרוש את קסטליה לקטלינה ולפיכך לבנו, היא כבר הייתה זקנה מכדי להביא ילדים. חואנה בלטרנאחה לא הייתה צדיקה, אבל לחשוב על כך שכל החיים סגרו אותה במנזר מבודד, בהחלט מעורר רחמים, כי הרי רוב הזמן איסבל חשבה שהיא אחיינית שלה, אבל גם לביתה הבכורה היא הייתה קשוחה במיוחד ואמנם היה נראה שהיא מאוד נחמדה לחואנה, אבל לחשוב שחואנה בהתחלה באה להודיע שהיא מבינה שיחתנו למי שיתאים פוליטית, מראה איזה חינוך ילדיה קיבלו, אם כי כל הנסיכים והנסיכות קיבלו חינוך שהם סחורה פוליטית ונישואין זה שם נרדף לברית.
 

tami129

New member
בתקופה הזאת אורך החיים היה בערך 50 שנים

לעומת היום שקרוב ל 80
לגבי הנישואים של נסיכים ונסיכות, זה ברור שהם היו מטבע לבריתות פוליטיות לא רק בספרד של איסבל ופרננדו אלא גם בזמן לואי 16 בצרפת
ויקטוריה נישאה לאלברט שהיה הדודן שלה למלך דנמרק יש קרובי משפחה מלכותיים בכל העולם וכבר ציינתי את ויקטוריה שהפיצה את מחלת ההמופיליה בכל משפחות המלוכה באירופה.
 

evglev1

Well-known member
מנהל
אני יודע גם בתקופת התנ"ך שהפוליגמיה הייתה מותרת

מסופר ששלמה מתחתן עם נסיכה מצרית כדי לחזק ברית. וגם הנישואין של אחאב ואיזבל היה ברית בין ישראל לצידונים.

אם כך נראה שבסדרה גם צ'אקון וגם אימה של איסבל הגיעו לגיל שגרתי. וגם בהיסטוריה שני הסבים של קרלוס או קרל החמישי הגיעו לגיל מופלג, למרות שאם פרננדו מבוגר מאיסבל והוא ימות עוד 12 שנה אז גם בערך כמו גיל 67 של מנשה בתנ"ך, וגם הקיסר מקסימיליאן זכה לחיות יותר מפליפה ובטח הגיע לגיל מופלג.

מה גם שאת איסבל הצליחו לאפר כזקנה, אך פרננדו בגיל 50-60 נראה כמו בן 30+. ולא רק נראה, הוא שקל להגיע לשדה קרב, הוא עדיין כשיר לזה.
 

tami129

New member
תוחלת חיים זה ממוצע ולא מינימום או מקסימום

עד תחילת המאה העשרים תוחלת החיים היתה קצרה ולא עברה עד גיל 60 כמובן שהיו אנשים שנפטרו משיבה טובה אבל הרבה ילדים נפטרו כשהיו קטנים ולכן הולידו הרבה מהם, גם בשביל כוח עבודה בחוות, כדי שחלק מהם יישאר בחיים, הרבה אנשים מתו ממחלות זיהומיות כמו דלקת ריאות ושעלת מה שהשתנה היו שלושה גורמים: 1. הגיינה
2. חיסונים
3. גילוי האנטיביוטיקה
וכך עברנו מעידן מחלות זיהומיות למחלות כרוניות כמו סרטן ומחלות לב.
צריך לזכור שאנשים כמעט לא הגיעו לגיל שהתפתח אצלם סרטן או מחלות לב כי נפטרו לפני כן, אני מתארת לעצמי שאיסבל סבלה מאיזשהי מחלה בשנים האחרונות שלה.
לגבי האיפור, אני לא חושבת שצליחו כל כך לבגר מאד את איסבל, פשוט שמו לה את רעלה על הראש שלה ואז לא ראינו את השיער אז זה גרם לנו לחשוב ככה, לגבי פרננדו, הוא היה קצת יותר צעיר מאיסבל וכנראה בריאות קצת יותר טובה אז בגלל זה, לגבי הנראות שלו, כנראה לא הצליחו לבגר אותו יותר.
צ'אקון נראה כמו בתחילת הסדרה.
 

evglev1

Well-known member
מנהל
כן אני יודע

אפילו במאה ה-19, הרבה אימהות מתו בלידה בגלל זיהום. אבל בחצר המלוכה בדרך כלל הייתה רפואה מתקדמת ועובדה שמנשה מלך יהודה הגיע לגיל 67, מלך מצרי מתקופה קדומה יותר חי אפילו יותר. אבל איסבל ופרננדו הרגישו את התקופה במלואה שכלו שני ילדים, איסבל הפילה, מרגריטה הפילה את הנכד שלהם, ונכד נוסף שלהם מת. פלא שקרלוס יכול למלוך רק כשיגיע לגיל 20, כי באותה תקופה גם התחתנו בגיל צעיר מאוד, למרות שזה שייך לתקופה מוקדמת יותר, כי גם איסבל הייתה צריכה לחכות שנים עד שאפונסו הנכד יגיע לגיל הנושואין. ואפרופו הנושא הזה אימה של איסבל מתה בסוף המאה ה-15, ואיסבל נולדה ב-1451, כך שאם אימה של איסבל ילדה אותה בגיל 20 אז היא נולדה ב-1431 ומתה באמצע שנות ה-90 של המאה ה-15, מה שאומר שגם אם הנישואין היו מוקדמים מאוד וגם אם איסבל נולדה כשאימה הייתה רק בת 15 עדיין אימה של איסבל חיה יותר מביתה, וזה עוד כשאיבדה את שפיותה, שאולי זה דווקא שיחק לטובתה שלא הייתה מודעת למה שקורה סביבה ופחות עצבים.

גם צ'אקון נראה כמו בתחילת הסדרה ושכל רק את אישתו וגם קבררה בריא כמו שור, רק לביאטריס דאגו לאפר שיער שיבה.

לגבי איסבל לא זיהיתי אותה בפרומואים, בתחילת העונה השלישית כשהראו את גסיסתה של איסבל בתחילת פרק 27 חשבתי שאולי מדובר בשחקנית אחרת, ורק השומות על הלחי הסגירו את מישל ג'נר. גם כשאיסבל שואלת את אלוהים כמה עוד לאחר שהיא מאבדת את הנכד שבו קיוו לאחד את קסטיליה, ארגון ופורטוגל תחת מלך אחד, בפרומו מהפרק הקודם, היא נראתה זקנה בלה, שלא הבנתי בכלל שזאת איסבל ואכן בקטע הזה היא נראתה ממש סבתא.
 

faery18

New member
מעבר למטפחת עשו לה שקיות מתחת לעיניים איפרו אותה אחרת

מהעונה השנייה גם השמינו אותה עם מלא שמלות וחלוקים אחד על השני, לקראת מות הדמות גם החווירו אותה..עבדו עלייה קשה מאוד והאמת שהתוצאה יצאה די משכנעת אם נזכרים איך נראתה בעונה הראשונה
 

evglev1

Well-known member
מנהל
כן מול פצ'קו היא הייתה גדולה

שהזכירה לו מה עשתה משפחתו נגדה וגם הייתה מוכנה להחזיר לו כסף, אך לשלול ממנו תואר, בערך מה שעשתה עם קולומבוס כשהשתכנעה שהוא מעל באמונה, כך שלא ברור איך בפרק האחרון קולומבוס עדיין החזיק בתואר אדמירל. אבל כמובן שלפצ'קו היוקרה חשובה לא פחות מהכסף וזה מה שדחף אותו לפליפה. אם כי התירוץ שהוא לא מוכן לקבל מלך זר ולכן לא ייתן לא לפרננדו ולא לפליפה למלוך על קסטיליה זאת לא דאגה להמשך השושלת ואפילו לא התירוץ שהמשאבים של קסטיליה יושקעו במלחמות של ארגון אלא התקווה שחואנה חלשה אפילו יותר מאנריקה ותהיה מלכה בובה, לכן הוא ניסה להגן על התואר של חואנה שלא אביה ולא בעלה לא יקחו אותו, כדי שהוא בתור היועץ הבכיר יהיה השליט האמיתי. זאת גם הסיבה שאביו תמך בחואנה בלטראנחה שאז אפילו עוד לא הייתה בגירה כשהוא הראשון שבא להצהיר שהיא לא הבת של אנריקה. אז תחת התירוצים האלה האצילים התכוונו לדחות את פרננדו כדי לשלוט בחואנה ועם פליפה זאת הייתה חבירה נגד אויב משותף ותו לא ואולי גם הבלמונטה ניסה לרמוז שלפליפה יש את פלנדריה ומצפה הקיסרות של מקסמיליאן כך יש יותר סיכוי שפליפה יאפשר לו לעשות מה שהוא רוצה מאשר פרננדו. אבל נראה שהיו כבר שמועות על מצבה של חואנה, לכן פצ'קו וודאי ציפה למלכה חלשה אפילו יותר מאנריקה.

לפחות מריה וקטלינה בכו על איסבל, כך שזה לא שהן מצאו תירוץ לא להגיע להיפרד, משהו השתבש ולכן הן לא באו, אם כי לגבי קטלינה זה יכול להיות עד שהדואר מגיע לאנגליה וחם שטני שלא הרבה יותר טוב מפליפה, אבל מריה ממש קרובה ובעלה הוא בן דוד של איסבל וחמותה אם היא עדיין חיה היא דודה של איסבל ואפילו פרננדו עוד ניסה לשחק באפשרות של להדיח את חואנה ולהפוך את מריה ליורשת וכך להתאחד עם פורטוגל לאחר שהילד של מריה ימלוך, אבל כאמור פרננדו לא הסבא היחיד של קרלוס יש גם את הסבא מקסימיליאן שגם הוא מבין שהבן שלו זבל, הוא לא ייתן לקסטליה וארגון לגזול מנכדו את הירושה שלו. מה גם שלמרות שהוא לא כמו פליפה גם הוא כבר ראה בליבו אימפריה גדולה של ספרד, האימפריה הגרמנית והאוסטרית ואולי גם צרפת לפי התכניות של פליפה ומלך צרפת בעתיד. כך שהיה מאוחד מדי להדיח את חואנה. והרעיון השני של פרננדו להפוך את הבן השני של חואנה ליורש העצר ואמנם עכשיו הוא עוד בריא כמו שור והבמאים דאגו שהדבר היחיד שישתנה בו מהעונה הראשונה זה אורך השיער, אבל עדיין בתור סבא הוא לא יכול לסמוך על כך שישרוד עד שתינוק שרק נולד יוכל להיכנס לנעליו. כך שהיומן שפליפה הכין על השיגעונות של חואנה, הוא בסוף מה שמנע ממנו את קסטיליה, ופרחים לשליח שדאג שהיומן יגיע למרות התחנונים של פליפה ומרגריטה. אגב היה נחמד אם מקסימיליאן היה הופך את מרגריטה ליורשת שלו ומנשל את פליפה, אבל ברוך השם לפי מה שתמי כתבה לפני הרבה זמן וגם לפי ויקיפדיה פליפה ימות לפני אביו, ברכה לרומית הקדושה שניצלה ממלך כזה.
 
למעלה