איסבל פרק 34

tami129

New member
איסבל פרק 34

דבר ראשון - התנצלות, הפרק שכתבתי עליו בשבוע שעבר אכן היה פרק 33 ולא פרק 32

דבר שני, ספוילר לפרק של היום... אז מי שעדיין לא ראה אז שלא יקרא את מה שכתבתי.

האסונות ממשיכים לפגוע באיסבל ופרננדו (תעזבו שהם מקבלים את מה שהם זרעו, אין קשר בין הרוע שהם חוללו כמו גירוש ספרד לבין המוות של הנכד שלהם) הם מאבדים את היורש מהנסיכה איסבל וחייבים לקבל את חואנה ובעלה פליפה.

פליפה ממשיך להתאכזר אל חואנה ומנסה לשדך את הבן שלהם, קרלוס, עם ביתו של מלך צרפת, אבל פרננדו מונע את זה בעזרת הסבם עם מלך צרפת ובינתיים מרויח את מתן ההיתר לנישואי ביתו מריה למלך פורטוגל מנואל.

ובגרנדה, המוסלמים פותחים במרי, שולחים אליהם את קבררה ואת גונסלו, המצב לא משתפר ופרננדו מצטרף.
מתים כל הגברים ובמקום אחד , אחד האצילים מפוצץ מסגד על נשים וילדים, גונסלו נחרד מהרעיון אבל אין לו ברירה אלא לקבל את זה כמו שקבררה נאלץ לקבל את גירוש היהודים.
 

tami129

New member
סוף הסדרה

אני אצטער שהסדרה הזאת תסתיים אבל הנוהג של שידור של פעם בשבוע עוזר לי מאד, קשה לי חמישה פרקים, נאלצתי לוותר על 5 כוכבים ונשארתי רק עם איסבל ומעבר לזמן וגם שם אני בעיכוב של 3 פרקים.
 

evglev1

Well-known member
מנהל
מסכים איתך עם פרקים כל כך ארוכים ומלאי התרחשות

פרק בשבוע זה לגמרי סביר ונוח.
 

faery18

New member
סביר להניח שלא הייתי מצליחה לעקוב אם היא הייתה יומית

מה דעתך על מעבר לזמן?
 

tami129

New member
נראית מקסים

מעניין אותי איך יעשו את מעבר הזמן, בינתיים הולך להם טוב התקופתית וגם אני מקוה שהילדים יישארו לאחר מעבר הזמן.
 

faery18

New member
אני מהמרת ששיקו ואלכס יישארו אבל חוששת לגבי פליסיה בגלל ש..

באחד הפרקים מאסימו אמר לידיד הרופא שלו שהלוואי שהוא יהיה רווק בגילגול הבא ככה ש..
אני ממש חוששת לפליסיה המתוקה! בכל זאת נקווה שכל המשפחה הקרועה שלו תמשיך חח
 

evglev1

Well-known member
מנהל
אם לאיסבל באמת היה רופא יהודי

אז יכול להיות שבדוס כרופא מוכשר היה יכול להציל את ילדי ונכדי איסבל.
 

faery18

New member
בדיוק מה שחשבתי! איסבל ירתה לעצמה ברגל עם הגירוש

איך שלא מסתכלים על זה.
בדוס תמיד הצליח להציל אותם
 

tami129

New member
כנראה שאתם צודקים

בדוס גם הצליח לעזור לאיסבל להרות שוב וגם הציל את חייה לאחר לידה מאד קשה.

נדמה שגם אם המוסלמים הם יורים לעצמם ברגל.
 

evglev1

Well-known member
מנהל
אכן גם מוסלמים עזרו לקולומבוס לתכנן את המסע שלו

והם הבינו בנושא יותר ממנו ומהנוצרים, אכן רופאים ומלומדים יהודים ומוסלמים שהבינו יותר מהנוצרים. שהרי זה היה האסלאם של תור הזהב שקידם את המדע והרמה ה"גבוהה" של הנצרות היא "שאלוהים לא ייתן לשרוף חף מפשע". נראה שאנריקה וחואן האבא של פרננדו היו הרבה יותר חכמים בנושא מאיסבל ופרננדו שפרננדו גם בעצמו גזען לא קטן ואיסבל גאוותנית שנתנה לאנשי הדת ולצ'אקון לעשות עליה מניפולציות ובניגוד לאנריקה נכנעה לשנאה שהספרדים הרגישו כלפי יהודים.
 

faery18

New member
סופסוף השלמתי את 29-33 אבל עם לא מעט הרצות רק את האירועים

המשמעותיים, אחרת אין מצב שהיה לי מתי להשלים אותם במלואם עם האורך של כל פרק שזה כמו עשרה פרקי השלמה. עדיף מאשר לוותר עלייה כי למרות שהעונה הראשונה הייתה הכי
עדיין היא נחשבת בעיניי תקופתית טובה ומושקעת אם כי היא נדחקה קצת לצד מחוסר זמן בגלל שתי התקופתיות החדשות שאני צופה בהן שהתקופות שהן עוסקות בהן והסגנון שלהן יותר מדבר אליי אם משווים.

ולפרקים - לא מעט דרמה, איסבל ופרננדו סופגים מכה אחר מכה!

חואנה מתחתנת עם אדם נתעב שעושה לה את המוות, ויולדת בת שהוא לא מוכן אפילו להסתכל עלייה רק בגלל שהיא לא בן כי כל מה שמעניין אותו זה הכתר. וכמובן שהוא לא שוכח לברך את אישתו אחר הלידה "שהשטן ייקח אותה"
לא ייאמן איך חואנה ממשיכה להאמין בו
עכשיו שהיא שוב בהריון אני לא רוצה לדעת איך הוא יגיב אם גם הפעם היא תלד בת ולא בן


חואן שהיה בבת עינייה של איסבל ופרננדו, יורש העצר הבן היחיד והתקווה הכי גדולה שלהם לאיחוד הממלכות מת ממחלה אחרי שנישא+ההריון של אישתו גם לא צלח והעובר לא שרד!

ואם זה לא מספיק איסבל הבת הבכורה שהייתה הנחמה היחידה באותו רגע, אומנם ילדה בן אבל היא לא שרדה ומתה גם היא! כשהתינוק נותר בחיים אבל חלש מאוד. אהבתי לפני כן את הסצנות שלה עם איסבל איך שאיסבל הבינה שעשתה איתה טעות כשבעבר הפנתה יותר תשומת לב לחואן ושניסתה לכפר על ההתנהגות שלה אלייה. כזכור איסבל הבת תמיד העדיפה את פרננדו. אבל הייתה סגירת מעגל יפה ביניהן


מכות קשות מאוד לפרננדו ואיסבל שבריאותה כבר החלה להיפגע מכל כך הרבה אסונות
ועוד אמא שלה גם מתה באחד מהפרקים האחרונים.. פרננדו יותר חזק ומשמש לאיסבל כתף, אהבתי במיוחד את מה שאמרו לאחד לשני אחרי שהודיע לה על מות אימה "פרננדו אני מרגישה שעץ החיים שלי נותר ללא עלים" "זה חוק החיים, גם העץ שלי יישאר ללא עלים אבל נדע לנחם אחד את השני מפני הרוח והקור"
בניגוד לעבר שנהג להסב לה רק סבל פרננדו כיום מתפקד כבעל נאמן ביותר


בפרקים דרמתיים שכאלה מישל ג'נר ממשיכה להוכיח את כישורי המשחק המעולים שלה, שחקנית מצויינת!
אהבתי במיוחד את התגובה שלה למוות של חואן איך שבהתחלה שמרה על איפוק ואז כשנכנסה לחדר שלה והייתה לבד נפלה לרצפה צעקה ובכתה, סצנה ממש עוצמתית
 

evglev1

Well-known member
מנהל
טרם ראיתי את פרק 33

לא יאמן כמה שונים פליפה ומרגריטה, מרגריטה ממש מלאך ופליפה ממש שטן, לחואן וכנראה גם לאיסבל הבת היה מזל עם הבני זוג, לחואנה ממש לא. נראה שאפילו המלך הקודם של צרפת היה מתייחס לנסיכת קסטיליה טוב יותר מאשר פליפה.

פרננדו יותר נורמאלי ביחסיו עם איסבל ונראה שכבר לא כזה חרמן שחייב סקס, אבל מאוד שאפתן בנוגע לנאפולי, למרות שעם אפיפיור כל כך אנוכי אפשר להבין אותו.
 

faery18

New member
בנוגע לאיסבל הבת אכן היה לה מזל עם בני הזוג אבל

המסכנה סבלה לא מעט.
מילדותה הופלתה על ידי אימה, עד שהצליחה לשמוח בנישואיה בעלה מת, אחר כך לא נתנו לה להיות נזירה, חיתנו אותה מחדש אבל היא איבדה את חייה בלידה ופרק הבא כידוע גם הבן לא שורד ככה שהיא גם לא הצליחה להביא יורש לקסטיליה אחרי הכל
 

evglev1

Well-known member
מנהל
אכן איסבל נכנעה לשוביניזם של בעל ושל ארגון

ונתנה את כל כולה לבן היחיד שלה שבנוסף היה גם חלש, מה שגרם לדודתה להחליף את החתונה עם מריה הקטנה בחתונה עם איסבל בתקווה שחואן ימות ואפשר יהיה לאחד את קסטיליה, ארגון ופורטוגל תחת יורש אחד, אז איסבל בתור הבת הבכורה גם הורחקה מהוריה בגיל צעיר בשביל השידוך וגם אימה הייתה קשוחה איתה, ואביה בילדותה היה נחמד אליה, אבל לאחר שהיא חזרה כאלמנה הבהיר לה שהיא לא יותר מכלי פוליטי. אבל מסתבר שגם חואנה שחונכה כמו שאימה רצתה והייתה קרובה לאימה הולכת לחטוף בגדול עם בעלה שבנוסף מסכסך אותה עם הוריה, כך שכל הסבל שאיסבל עברה עם הוריה ועם החם הקודם שלה חואנה הולכת לעבור כנראה אפילו גרוע מזה עם בעלה.
 
למעלה