איסבל - עונה שלישית פרק ראשון

faery18

New member
איסבל - עונה שלישית פרק ראשון


וואו טוב איפה אני אתחיל..קרה המון יחסית לפרק ראשון! למרות שחייבת לציין שבעשרים עשרים וחמש דקות הראשונות זה עדיין לא הכי התניע היה קצת קשה להכנס לעונה הזו מי נגד מי מה הולך, רק בהמשך הפרק הצלחתי להבין למה האפיפיור כל כך התנגד להסכם של ארגון עם צרפת - בגלל שהוא יודע ומבין שצרפת בעצם נגדו וארגון הרי בת ברית שלו. ונראה בכלל שפרננדו חותם על ההסכם רק כדי שיהיו לו בחזרה את המחוזות שנלקחו ממנו - הוא יודע שתהיה מלחמה איתם כשהם יחליטו להלחם נגד נאפולי והוא יצטרך לעמוד לצד האפיפיור.

בינתיים הבת של איסבל לא הצליחה להתאושש מהמוות הפתאומי והטראגי של בעלה הבן של מלך פורטוגל, והיא רוצה להפוך לנזירה! פרננדו היה קשוח מידי וחסר רגישות בעוד שאיסבל התקשתה להסכים עם הבקשה שלה אבל גילתה הרבה יותר רגש והבנה. בסופו של דבר הכומר המוודה החדש של איסבל מצליח לשכנע את הבת שלה לא להתנזר והיא מסכימה בתנאי שאיסבל תבטיח לה שהיא לא תחתן אותה שוב. אם זה היה פרננדו הוא היה מתנגד כמו שאמר מוקדם יותר, אבל איסבל מקבלת את התנאי שלה והכומר החדש קונה אצלה את עולמו
למרות שיש בו משהו קצת מפחיד בכומר הזה.. איך שהראו שהתעלל בעצמו בסצנות הראשונות שהראו אותו


רגע לפני החתימה על ההסכם עם צרפת פרננדו ואיסבל נקלעים לוויכוח בגלל הדרישות המוגזמות של מלך צרפת. איסבל זועמת על פרננדו שאיכפת לו רק מלהחזיר לעצמו את המחוזות בכל מחיר גם היקר ביותר, שניות אחרי הם יוצאים לקהל ואז פרננדו נדקר וכמעט מדמם למוות! כולם כבר כמעט בטוחים שלא ישרוד אבל בנס הוא יוצא מזה! - מי שבעצם לא תשרוד בסוף העונה זו דווקא איסבל ואת זה ראינו בפלאשבק שאיתו העונה התחילה - גם הפעם עם פלאשבק לסוף העונה


ולא נשכח את קולומבוס שהתחיל לגלות את אמריקה!
למרות שזה רק המסע הראשון חח
היה מגניב הסצנות עם השבט והחיות שהביא בפני פרננדו ואיסבל ההמומים..
"כעדות להישגיו נטל מן האי תוכים ופירות והביא עמו כמה ילידים מתושבי המקום"-ציטוט מויקיפדיה
חח לגמרי נאמנים למקור


את הפרק השני גם צריכה להשלים מקווה שבקרוב
 

evglev1

Well-known member
מנהל
רק בזכות השומות על הפנים מזהים שמישל ג'נר

משחקת את איסבל הגוססת בתחילת פרק 27 שהוא הקדמה למה שיקרא בפרק 39 ואחרון, איפרו אותה כל כך שהיא לא נראית כמו עצמה לעת זיקנה. לעומת זאת פרננדו גם בסצינה הזאת נראה כאילו הוא באותו גיל שהיה כשהתחתן עם איסבל ויש לו עוד עשרות שנים למלוך. ככה זה איתו חוץ מלאלץ אותו לגדל זקן לא ביגרו אותו בכלל.

פרננדו נחוש להגשים את צוואת אביו בכל מחיר, אבל כפי שראינו גם לו וגם לצרפת אין שום כוונה לעמוד בהסכם. אם כי איסבל נפגעת מאיך שהוא משחק בילדיהם שיזדקקו לאישור צרפתי לנישואין עד שההסכם יופר על ידי צרפת. איסבל ג'וניור כבר כל כך לא סומכת על הוריה שהיא חושבת שהיא המחיר לברית עם צרפת ומחליטה להתנזר וכשפרננדו מדבר איתה זה הזכיר את הדברים שאנריקה אמר לאיסבל הילדה שהיא תנשא לגבר שהוא יבחר לה, כך גם פרננדו מבהיר לביתו שעליה לציית אם יחליטו לחתן אותה ולמעשה היא מבינה שהיא סחורה. ולכן מחליטה להפוך לנזירה אך הכומר משכנע אותה שלא. קצת קשה לחשוד בכומר הרננדו, הוא היה היחיד בממסד הקאתולי שהתנגד לאינקוויזיציה ולשיטות שלה. למרות שבהתחלה הוא גרם לאיסבל לשמוע למה מתנכלים ליהודים ובגלל זה נגזרו הגזרות כולל הסימון בצבע אדום, אבל אחר כך הוא היה היחיד שניסה לפקוח את עיני איסבל לכך שהאינקוויזיציה עושה רק עוולות.

נראה שמלך פורטוגל שהוצג לנו כשאביו היה חי כנער הרפתקן חסר אחריות, הוא היחיד שמבין קולמבוס גילה מקומות שאירופה לא הכירה קודם, אבל קולומבוס עדיין בטוח שהוא הגיע לאסיה ולראיה הילידים קיבלו אז את השם אינדיאנים כי הספרדים שהגיעו לאזור היו בטוחים שהם באינדיה (הודו).
 

faery18

New member
כן ממש מבגרים אותה עם האיפור מסכנה חח


לא חוסכים ממנה גם שקיות שחורות מתחת לעיניים
ועכשיו כבר בכלל לא רואים את השיער שלה, עונה קודמת עוד איכשהו קצת ראו אותו מאחורה למרות המטפחת.

לגבי מלך פורטוגל כן כך זה נראה
איך פרננדו התעצבן שקולומבוס עצר קודם שם חח עוד שנייה יצא להביא אותו בעצמו
עצבני
נראה לי העונה הזו שוב התפקידים יתהפכו ואיסבל תהיה הרגישה יותר בעוד הוא יחזור להיות זה שקשוח יותר.

את הפרק השני כבר ראית?
 

evglev1

Well-known member
מנהל
לא עדיין לא ראיתי את פרק 28

פרננדו באמת נהיה קשוח, מעניין אם איסבל חוזרת להיות רגישה. והאמת קולמבוס שקל להפנות עורף לאיסבל ופרננדו ולאפשר למלך פורטוגל לקטוף את פירות המסע שלו, הוא נבהל שאחד מהצוות שלו הולך להלשין עליו וחזר במהרה לקסטיליה, אך מלק פורטוגל לא נהיה פחות אכזר, ואותו אחד שרצה לדבר עם פרננדו ואיסבל נרצח, כנראה על ידי מלך פורטוגל.
 

faery18

New member
אז אנחנו באותו הקצב


לפי מה שהבנתי קולומבוס אכן התפתה לשאת ולתת עם מלך פורטוגל אבל לא חושבת שלרגע עלה בדעתו ממש להפנות עורף לפרננדו ואיסבל. מה שכן העובדה שהוא אמר למלך פורטוגל שהם עוד ייפגשו קצת מטרידה
 

evglev1

Well-known member
מנהל
מעביר לכאן את תגובתי לפרק 26

מסתבר שדווקא כיבוש גרנדה היה התירוץ לגירוש היהודים לאחר שטורקמדה האינקוויזיטור טען שגרנדה תהפוך למקלט לכופרים. הגיע לרב שבני משפחתו המגורשים לא רצו להסתכל לכיוון שלו.

החרטה של איסבל לא משהו, יולי עוד לא הגיע, היא יכלה לבטל את הצו, אבל כמובן הכסף של רומא יותר חשוב. איסבל הראתה בשיחה שהבינה עד כמה זה לא צודק, אבל למעשה נכנעה לאלימות, שאם ממילא מתנכלים ליהודים אז עדיף שיעזבו כדי שלא יהיו מריבות בממלכתה. והשיא שהיא עוד נעלבת שאחרי כל מעשי האינקוויזיציה היהודים עוזבים בהמוניהם ולא מתנצרים.

מסתבר שלקולומבוס היו שאיפות משלו ואמנם הוא לא יודע שיגלה את אמריקה, אבל לו ולאיסבל יש שאיפות להשיג שליטה בהודו.

ייתכן והיעדרו של בדוס שאולי גם ניסה לרמוז לה מה שווה ההתנצרות כשהאינקוויזיציה רודפת את הנוצרים החדשים מסביר את מה שיקרה בעונה השלישית.
 

faery18

New member
אגב לאן קרדנס נעלם? לא זכור לי שהוא היה הפרק

דווקא הוא היה דמות חביבה כזאת חח מקווה שעוד יפציע

ואיזה מוזר שאמרו שבלטרן מת
 
למעלה