איסבל - פרק 25

faery18

New member
איסבל - פרק 25


הבת של איסבל נשלחת לפורטוגל מתארסת עם אלפונסו ולהפתעתה מצליחה להתאהב בו! אבל אז ברגע הכי לא צפוי הוא נהרג אחרי שנפל מהסוס שלו
הכל באשמת אביו החצוף שמנע מהם לצאת לקסטיליה לבקר את אחייה החולה
לפחות האח הבריא אבל אלפונסו מת! דווקא הם היו ממש חמודים ביחד ממש חבל
אבל טוב אני מניחה שגם פה זה היה ככה גם במציאות


באשר למלחמה על גרנדה
קסטיליה מטילה עלייה מצור ונראה שבואבדיל עומד להכנע
פרק הבא כיבוש גרנדה ובעצם הפרק האחרון של העונה השנייה!


גם הפרק התעללו ביהודים בצורה קשה
לא פחות משמונה יהודים נשרפו למוות על לא עוול בכפם ומשפחות יהודיות הוכו למוות הכל בשל שנאה חסרת מעצורים כלפי היהודים ועלילות הדם. ופרק הבא - הגירוש
אומנם איסבל הראתה טיפה רגישות אחרי שהכומר אמר לה שההאשמות נגדם היו חסרות בסיס, אבל עדיין הדמעות שלה הן דמעות תנין


לגבי הדיון על המלוכה מהשירשור הקודם

אני יודעת שככה ממלכות התנהלו בעבר אבל לפחות שאיסבל הייתה נותנת לביתה אופציות וזכות לבחירה כמו שעשו אצלה-פרננדו או מלך צרפת. בכל אופן הילדה גם ככה נדפקה – עד שמצא חן בעינייה - מת


 

evglev1

Well-known member
מנהל
הבחירה שהייתה לאיסבל

היא ללכת עם קריז'ו או לרצות את אנריקה. אנריקה ממש לא כיבש את הבחירה שלה והרגיש נבגד ואילו הייתה בוחרת בדוכס הצרפתי, המחנה שלה היה כועס עליה. כך שזאת הייתה בחירה בין קואלציות מאשר בחירה בין בני זוג.

גם לולא הגב של פצ'קו ואחיה אלפונסו היא הייתה מתחנת עם מלך פורטוגל הם נתנו לה את האומץ לדחות אותו.

היותם של הנסיכים והנסיכות סחורה פוליטית הייתה עובדה ידועה, איסבל לא ביקשה מאנריקה לבחור לעצמה בעל, אלא הציבה קריטריונים מינימליים ובראש ובראשונה הגיל, כי היה ברור לה שיבחרו בשבילה בעל אם כי אם אלפונסו היה נשאר בחיים והופך למלך הוא בטח היה מאפשר לה לבחור בעל.
 

faery18

New member
כן אבל כך או כך בסופו של דבר היו לה לפחות אופציות בחירה

 

tami129

New member
איסבל היתה יותר חזקה מאשר נשים אחרות

לצערה היא לא יכלה לעשות כך בתה, איסבל רצתה למנוע בכל מחיר את חזרתה של חואנה לכס המלוכה הקסטילאני.
בהיסטוריה יש מלא נשים שלא בחרו את הגבר שלהן כמו מרי אנטואנט שנרצחה במהפיכה הצרפתית ובעצם בעלה לא התעניין בה.
ג'יימס הראשון היה הומוסקסואל ולא הסתדר עם אשתו ובכל זאת הולידו 6 ילדים.
 

evglev1

Well-known member
מנהל
וזה בעוד פרננדו חשש שהנכד של מלך פורטוגל

שנישא לחואנה וזה שנלחם בו ימלוך על קסטיליה וארגון, עד שזה נשמע כאילו הוא מתכנן את רצח חתנו, ולא אכפת לו לגרום כאב לביתו.

ובאמת לאור תאוות השלטון של משפחות המלוכה באמת צריך להודות לאיסבל שסגרה את אחייניתה חואנה במנזר מבודד ולא הרגה אותה כי הנה אפילו פרננדו מתייעץ עם צ'אקון אם לרצוח את חתנו כדי שחס וחלילה אחרי כל המלחמה שהוא נלחם בסוף מלך פורטוגל ימלוך על קסטיליה וארגון.
 

tami129

New member
לגבי עלילת הדם

מטריף מה שהאינקויזיציה עשתה, הם כפו על היהודים אשמה למרות שלא היו הוכחות בכלל, אפילו את אברהם (גובה המיסים) הם גייסו כדי שהסנדלר יודה, חוץ מעינויים הם רצחו משפחות של יהודים רק כדי להראות שאם הסנדלר לא יודה באשמה הם ימשיכו להרוג יהודים.
האינקויזיציה היא לא משטרה אלא כלי של הדת, משטרה נאותה היתה חוקרת את המקרה כמו שצריך, האינקויזיצה שמעה האשמה נגד יהודי, היא לא בדקה את הנושא רק תפסה אותו והתחילה להתעלל בו.
 

evglev1

Well-known member
מנהל
אפילו קריז'ו הבין שהמטרה היחידה של האינקוויזיציה

היא להפקיע את רכוש היהודים, אבל איסבל אטומה.
 

evglev1

Well-known member
מנהל
האמת לא בטוח שהמשטרה הייתה חוקרת כמו שצריך באותה תקופה

כי גם בתקופתיות הקוריאניות הביאו אנשים אל התובע הכללי, ושם הדרך החקירה המוכרת היחידה הייתה עינויים. במלך סאן במאה ה-18 כשהמלך ביקש לחקור בלי עינויים, זה נראה לאלה שצריכים לבצע את העבודה כטירוף מוחלט.

גם בתקופת מאוחרת יותר הבולשביקים המציאו שההודאה היא מלכת הראיות, ולהוציא הודאה כפי שראינו זה קלי קלות. לצערינו גם היום יש משטרות שעובדות כדי להוציא הודאה מהחשוד הראשון ולסגור את התיק.

אבל ברור שלאינקוויזיציה הייתה מטרה נוספת, לא רק לסגור את הפרשה כמה שיותר מהר כמו שהמשטרה סוחטת הודאת כקיצור דרך אלא כפי שאפילו קריז'ו הבין לפני מותו, שהאשמות הם תירוץ כדי לקחת את הנכסים של היהודים המומרים ולכן היה להם אינטרס להרשיע וזיכוי היה מנוגד לאינטרסים שלהם. שלא לדבר על כך שגם מטרת המלשינים הייתה להשתלט על הנכסים, כפי שראינו כבר לפני האינקוויזיציה שהנוצרים חמדו את רכוש היהודים המומרים והיהודים שומרי הדת.
 

evglev1

Well-known member
מנהל
אפילו דבריו של אברהם שאלה שמעלילים עליו

הם אנשים שהוא הלווה להם כסף והם מחפשים דרך לא להחזיר את ההלוואה. אבל את האינקוויזיטור זה לא עניין. וכשהוא איים לגייס את איסבל שתפעל נגד העוולות שנעשים בשמה, הכומר סיפר על הפוגרומים כדי שייעשה צדק. ואז אפילו אברהם נכנע וביקש מחברו להקריב את עצמו למען הקהילה, מה שלא הספיק לאינקוויזיטור שדרש להמציא שותפים לפשע ואברהם הבין כמה טעה.

אם כי דברים דומים קוראים גם במציאות של היום כששרפו משפחה ערבית, כולם התעקשו שאנחנו יודעים מי העבריינים ובסוף עצרו אנשים ועינו אותם ומאחד הוציאו הודאה, לא ברור אם הוא אשם או לא. אבל כמובן שעם האינקוויזיציה זה כל פשע ולא רק פשעים חמורים ביחד או נגד אנשים בעלי מעמד בעולם.
 

evglev1

Well-known member
מנהל
יוצא שגם לנו יש "פגרה" בין עונה שנייה לעונה שלישית

כי השנה יום הכיפורים נופל על שבת, ומאז הפיכת ויוה פלטינה לויוה פלוס לא מתבלטת אף סדרה ביום הזה אלא רק שידורים חוזרים של סוף השבוע, אבל לאור שידור איסבל בסוף השבוע, יוצא שבין פרק 26 של סיום העונה השנייה לפרק 27 של תחילת העונה השלישית יעברו שבועיים ולא שבוע.
 

snirf

Active member
עוד עונה הסתיימה לה

מת שהעונה השלישית כבר תסתיים...שהבנתי שהיא החלשה מבין השלוש, הגיוני-הרי המלכים רק הולכים ומזדקנים...לדעתי בעונה השלישית כבר היו צריכים לתת פחות פוקוס על המלכים(כן להשאיר אותם ברקע), אבל להתמקד יותר בבת שתירש אותם ותהיה המלכה...

מאוד מקווה שכשהיא תסתיים תעלה סדרה ספרדית חדשה
 

tami129

New member
אלו הם המשך החיים שלה

קודם איסבל היתה צריכה לתפוס את השלטון (עונה ראשונה)
ביסוס השלטון, כיבוש גרנדה וגירוש היהודים (עונה שניה)
קולומבוס וגילוי אמריקה והמשך הצאצאים (עונה שלישית)

וכן, הלוואי שתבוא עוד ספרדית, איסבל היתה מעולה.
 

tami129

New member
לדוגמא הנסיכה הלבנה

זה על אליזבת נסיכת יורק (הסבתא של אליזבת הראשונה) ובעצם על שלטונו של הנרי השביעי. בעונה הראשונה כבר ראינו את ההתמודדות של שניהם נגד המתמודדים להחליפם והם כבר הולידו 3 ילדים (ארתור, הראשון שהתארס והתחתן עם קטלינה (קתרין) אבל נפטר מיד אחרי, הנרי, שהפך להיות הנרי השמיני ומרגרט, מי שהתחתנה עם מלך סקוטלנד) מה שנשאר להם עוד בעונה השניה זה שאליזבת תיכנס עוד כמה פעמים להריון ותלד את מרי ובפעם האחרונה היא תמות תוך כדי הלידה, ושארתור ימות.
כל זה לא ספוילר, כתוב את זה בויקיפדיה.
 

evglev1

Well-known member
מנהל
סדרת סדרה ספרדית? כי לפי השמות מדובר

במשפחת מלוכה בריטית.

בכל מקרה לא ברור אם רוב הסדרות הספרדיות הם פרקים רגילים של 40-50 דקות כמו לוסיה מחפשת אהבה או פרקים של 70-80 דקות כמו איסבל. וגם אם רובן אם פחות מ-50 פרקים או יותר מ-100 פרקים. כנראה הגיוון רב. ואם ויוה מחפשים לסתום את הוואקום שנשאר להם בבקרי שבת ראשון אז הם זקוקים לסדרה באורך פרקים של איסבל.
 

tami129

New member
הנסיכה הלבנה היא סדרה בריטית

מבוססת על ספר בשם הזה מאת פליפה גרגורי היא גם כתבה את בת בולין האחרת.

ומאריכים סדרות כשמתאים להם לא רק טלנובלות ארטינאיות (אהמם עיוורת מפגישות) אלא גם סדרות בריטיות ואמרקאיות
 

snirf

Active member
צפיתי במלכה לבנה שהייתה מצויינת


בנסיכה לבנה שעלתה לא מזמן-טרם צפיתי.
 

tami129

New member
או סיפורה של שפחה

זה בסך הכל ספר אחד, לא ארוך במיוחד, יכול להספיק לעונה אחת, עם מותחים את זה כמו שצריך, ולא כמו טלנבלות שנמתחות ללא צורך, ראה ערך תשקת הניצים שלפחות במילה ל כבוד חסכו לנו המון פרקים מיותרים.
 

faery18

New member
מהעונה השלישית גם לי אין ציפיות מיוחדות

למרות שהבנתי שכן תהיה יותר התמקדות גם בילדים של איסבל ופרננדו. אבל למרות שהעלילה הולכת ונעשית פחות חזקה עדיין הסדרה ממשיכה לרתק ולסחוף
בעיקר בגלל שהיא היסטורית ועשויה טוב. אבל אין ספק שהעונה הראשונה הייתה הכי שווה
העונה השנייה התחילה בצליעה..אבל השתפרה מפרק לפרק


מקווה באמת שויוה ימשיכו עם המשבצת הזו ושזה לא היה חד פעמי. לא הכי משנה לי הז'אנר כל עוד יביאו עוד משהו בסגנון היסטורי/תקופתי
 

snirf

Active member
עם כל אהבתי לתקופתיות

דווקא הייתי מעדיף שהם יביאו סדרה ספרדית מצליחה ומדוברת
 
למעלה