איסבל פרק 20-רוב הפרק עסק בהתעללות ביהודים-איסבל רשעית!

faery18

New member
חולקת עלייך, בעונה הראשונה הייתה לה גישה חיובית והיא הייתה

אנושית עם שאיפות. נכון שהיא רצתה להראות לכולם שהנה היא הצליחה והשיגה את מטרתה ורצתה להפוך את קסטיליה למקום טוב יותר, רק חבל שעכשיו היא עושה את ההיפך: מקימה את האינקוויזיציה מתעללת ביהודים מקריבה חיילים שחזרו עם הפסד ועושה לביתה בדיוק את מה שעשו לה. אחלה צדק היא עושה, ממש מלכה לתפארת. ועוד קוראת לביתה הטרייה על שמן של האויבות שלה
לא פלא אם היא בעצמה הפכה להיות חואנה2.

כמו שרשמתי ליבגני, יכול להיות שהכתר קילקל אותה או החיים לצד פרננדו הבוגדני. אני זוכרת שכשהיא גילתה שלפרננדו נולדה בת ממזרה ועקב זה הפילה את התינוק שלה כבר אז חל בה שינוי של ממש, בדיוק אז היא החליטה להקריב את החיילים שחזרו עם הפסד מהמלחמה ובערך מאותו רגע היא ממש התחילה להשתנות לרעה. גם אז היא התחילה להסתיר את השיער עם הסמרטוט המכוער הזה
שממש לא מחמיא לה ככה שהתדמית שלה השתנתה גם פנימית וגם חיצונית.

אם פרננדו הוא הסיבה לשינוי לרעה שחל בה, היא סך הכל אוכלת את מה שבישלה. היא בכיף יכלה לבחור בזמנו בגונסלו המתוק ולחיות לצדו חיים יפים תמורת וויתור על הכתר ועל חיים מזעזעים לצד פרננדו.



 

evglev1

Well-known member
מנהל
גם לנסיכה אין זכות לבחור את בעלה

גם לא נראה לי שבכלל באותה התקופה היו נישואים שלא המשפחות מסדרות אלא בני זוג שמחליטים בשביל עצמם. עובדה שגם בשביל אנריקה היא הייתה סחורה וכאבה לגלות שגם בשביל קריז'ו. ובכלל לכל המועמדים שלה הייתה קרבת דם אליה, ככה שגילוי עריות לא גילוי עריות, העיקר לחתן בין נסיך לנסיכה.

גם כשאיסבל עשתה הסכם עם אנריקה היה מובן לה שהוא יבחר לה בעל, רק היא הציבה לו תנאי מינימום שלא ימסרו אותה למי שיכול להיות אבא או סבא שלה.
 

evglev1

Well-known member
מנהל
גם הרוזן וגם הכומר המוודה מבינים

שהאינקוויזיציה מענישה חפים מפשע ורק משליטה טרור על המומרים שתורמים לכלכלת קסטיליה. אבל איסבל בתור דתייה מאמינה באמון עיוור שהאינקוויזיציה מסוגלת להבדיל בין אמת לשקר. אולי גם מנדוסה החשמן שכנע אותה שהאינקוויזיטור הראשי הוא אדם הגון ורחמן.

הרי ברור שאם העונש של כופר הוא החרמת נכסים, לרבים משתלם שמישהו יהיה כופר. מסתבר שהכומר המוודה הוא באמת הגון ומבין שרוב היהודים מקיימים מצוות בתום לב ולמרות הרושם השלילי שהוא שכנע את איסבל להבין למה נטפלים ליהודים באלחאמה, הוא באמת פועל בתום לב ומתוך אמונה ומבין שהאינקוויזיציה רק תגרום למומרים לחפש דרכים לעזוב את קסטיליה כדי לחיות בכבוד כפי שאכן סוסון ניסה לעשות. הרוזן גם שמע רצון של יהודים ממומרים לעזוב ומבין את הנזק הכלכלי בכך, אבל איסבל פשוט אטומה. הייתי מפקפק בשפיותה לאור החלטתה לקרוא לבת הטרייה שלה חואנה על שם האחניינית השנואה, אבל גם לביאטריס יש אחיינית בשם ביאטריס כך שזה דבר נפוץ.
 

evglev1

Well-known member
מנהל
יש לה אגו נפוח

לכן היא מתעקשת שהאחיינית שלה תהיה נזירה כפי שאמרה ולא מאפשרת לה להתחתן ולהתרחק כמו שאנריקה ניסה לעשות איתה. כתבי העת פגעו בה בנקודה רגישה "מי שלא יודע למשול שלא ימלוך" כבודה נפגע קשות. למרות שעל הבגידות של בעלה היא יודעת להבליג יפה מאוד.
 

faery18

New member
אבא של סוסנה תכנן להתנקם במלשינים אבל מעולם לא שמענו מפיו

שהם תכננו להרוג את המלשינים. את זה הכומר קבע והרי ידוע שהעלילו עליהם מלא עלילות, וגם אם הם כן תכננו להרוג אותם הרי שבסופו של דבר הם לא הספיקו ולא עשו זאת. צריך לזכור גם שאילה היו תקופות של דו קרבים וכאלה של רק החזק שורד. בטח בימים שאין צדק.

לגבי סוסנה אני לא חושבת שאיסבל הייתה מגלה רחמים על אביה אם היא הייתה מבקשת גם אם היא הייתה מביאה לה את הרשימה. מה ההבדל הגדול? היא הרי הייתה בדרכה לחדר להחזיר את הרשימה, הכומר עד לזה ועדיין התעללו בה.

לגבי טקס האשכבה זה הדבר הכי טבעי שיהודי מומר שרצחו לו את בנו יעשה, מה עוד נשאר לו לעשות? ולכן ביתו גילתה הבנה למרות שפחדה.

העונה הזו בקושי הראו את דייגו האמת, נראה לי שהסיבה להוצאתו מהסדרה לא קשורה לעלילה אבל בכל מקרה הוא לא ממש יחסר


אגב ברוך הבא לפורום:)
 

evglev1

Well-known member
מנהל
הסדרה היא רומן היסטורי ומבוססת על המציאות

כך שרוב הסיכויים שהדמויות שמתות בסדרה באמת מתו בתקופה שהם מתו בסדרה. כי רוב הדמויות הם דמויות אמיתיות. כך שייתכן שדייגו מנדוסה באמת חי באותה תקופה ובאמת מת ב-1479.

יש הבדל גדול כי סוסנה ניסתה להחזיר את הרשימה לבניין של האינקוויזיציה ושם נתפסה, אם היה מחזירה לידיים של איסבל, לך תדע מה היה קורה. עובדה שאיסבל הייתה מאוד מהוססת בנושא ואולי אם הייתה בריאה לא הייתה מחליטה החלטות כל כך קיצוניות. מה גם שהאינקוויזיציה עובדת על הלשנות ולכן לסוסנה הניחו אחרי שבעינויים הסגירה את אביה ומה שהרתיח את האינקוויזיטור זה שלמרות כל העינויים האבא שלה לא הסגיר את האנשים שעזרו לו, לא העינויים ולא הבטחה שיינצל לא עזרו, אז בגלל זה האינקוויזיטור התעקש להוציא אותו להורג, אם כי לא היה רחוק מזה שהוא היה מת כתוצאה מהעינויים.
 

faery18

New member
כבר הבנתי שבעונה הזו אפשר לצפות להכל מאיסבל

ככה שלדעתי סוסון בכל מקרה היה נלקח ומוצא להורג גם אם היא הייתה מביאה לה את הרשימה ומספרת לה הכל. ואני מאמינה שגם בשביל סוסנה היא לא הייתה עושה יותר מידי בכל מקרה היא הייתה נלקחת רק בשל היותה מי שהיא ומחשש למעורבות במקרה.
 

evglev1

Well-known member
מנהל
אפילו הכומר הרננדו מבין שהמלשינים לא פועלים בתום לב

ומבקש להפסיק עם האינקוויזיציה, אבל איסבל סומכת באופן עיוור על המשפט הדתי של האינקוויזיציה ומאמינה שהצדק יוצא לאור. גם סוסון אמר לגבות מחיר בדם וזה התפרש על ידי האינקוויזיטור כרצח.
 

evglev1

Well-known member
מנהל
ויוה פרסמו תקצירים עד הסוף


והעונה השלישית הולכת להיות מאוד עצובה. אפשר להגיד שילדיהם ונכדיהם של איסבל ופרננדו ישלמו על מה שאיסבל ופרננדו עושים ליהודים.
 

tami129

New member
לא הכל קשור אלינו

צריך להבין את רוח התקופה, לפני גירוש יהודי ספרד והקמת האינקוויזציה, היה גירוש
היהודים מאנגליה, שהמלך קודם כל סחט מהם את כל הכסף ואחר גירש אותם, היה גירוש אשכנז (צרפת) שרוב רובם עזבו לפולין.
באותם זמנים היו מסעות הצלב שהיו בעצם מסעות להריגת יהודים, עלילות דם היו בשפע בעולם האירופאי.
האינקויזיציה התחילה דווקא בדרום צרפת נגד נוצרים שלא פעלו לפי הקתוליות ואז האפיפיור ביקש שגם יקימו בספרד את המוסד הזה.
אז ספרד לא מיוחדת ואיסבל ניסתה ככל שיכלה אבל כנראה שלא הצליחה במיוחד בכיוון שלנו (היהודים).
אבל מבחינת הממלכה שלה והצאצאים שלה, היא ופרננדו הצליחו בגדול. הם כבשו את כל חצי האי האיברי (מלבד פורטוגל שגם ככה הם חיתנו שם שתי בנות לאותו בעל) הם גילו בעזרת קולומבוס את דרום אמריק ואת כל העושר שם, בעזרת הנישואים הנכד שלהם שלט כמעט בכל אירופה.
 

evglev1

Well-known member
מנהל
זה אכן המצב

האפיפיור ביקש אינקוויזיציה דווקא בגלל ריבוי היהודים והיהודים המומרים בספרד. ואכן איסבל ופרננדו הצליחו להקים אימפריה בעיקר בזכות גילוי אמריקה. אבל שונאי היהודים פעלו כבר בתקופת אנריקה ואולי גם לפניו וגם בארגון אבא של פרננדו היה נדיב ליהודים, ורק אצל איסבל ופרננדו האנטישמיות נשאה פרי, ייתכן וזה היה קורה תחת כל מלך אחר, לאור הלחץ האדיר שהופעל. ואני לא מאמין שיש מלשין אחד שהלשין לאינקוויזיציה בתום לב כדי להגן על האמונה הנוצרית, כולם עשו מתאוות בצע ורוב הסיכויים שגם העלילו. עובדה שהאינקוויזיציה הוקמה כדי לשפוט את הנוצרים החדשים. וגם לוותיקן בנושא הזה באותה תקופה הייתה גישה שעדיף להעניש חף מפשע מלא להעניש את האשם, שזה נראה להם נורא שסוחר יהודי יהיה עשיר בין אם הוא יהודי או יהודי שמתחזה לנוצרי כי הרי לפי הנצרות היהודים דחו את המשיח ולכן הם צריכים להרגיש את הנחיתות כדי להבין את טעותם.
 

faery18

New member
קראתי

עכשיו לא איכפת לי לקרוא את התקצירים כי אין יותר מידי למה לצפות
כמו שאמרתי אין ולא יהיה על העונה הראשונה
אבל טוב לדעת שאיסבל ופרננדו יסבלו חח
 

evglev1

Well-known member
מנהל
האינקוויזיציה רק התחילה והיא כבר כמו בהזר

עונש המוות הראשון כבר בשריפה, וכבר העינויים שראינו בהזר. אם כי בתקופתיות הקוריאניות, חקירה זה שם נרדף לעינויים, כנראה בכל העולם ראו בזה את דרך החקירה היחידה בתקופה הזאת. וכמו בהזר האיש שמענה את סוסנה נהנה מכל רגע. העיקר שאיסבל אומרת שאם סוסנה הייתה באה לאיסבל עם הרשימה כל זה היה נחסך ממנה ואביה היה ניצל, מי יודע.

לא ייאמן המשרתת שמנהלת רומן עם פרננדו וניסתה להרעיל את איסבל זאת האחיינית של ביאטריס ועוד גם לה קוראים ביאטריס, אבל זה גם מסביר איך איסבל יכולה לקרוא לבת השנייה שלה חואנה על שם האחיינית והאם החורגת השנואות, ככה זה מקובל שמות זהים לקרובי משפחה. עכשיו כבר יש שתי בנו דודה בשם חואנה.

פרננדו הבין שמרעילים את איסבל ואיזה דרך אלגנטית לספר על הבגידה שצריך לחתן את המשרתת דרך אלגנטית להגיד בגדתי בך איתה ועכשיו צריך להרחיק אותה, איסבל מבינה וכועסת אך בטח תסלח לו.

בגרנדה האמיר רוצה את בנו הטרי בתור יורש העצר ולא את בנו הבכור ומתחילים לדבר על כך שהוא בן של נוצרייה, ואז אישתו הצעירה מתאסלמת ומבטיחה לחנך את ילדיה על פי האסלאם, אבל כמובן שלאישתו הראשונה זה לא מספיק. מצד שני אותו אמיר מתכנן מלחמה עם קסטיליה כדי לכבוש חזרה עוד שטחים.
 
למעלה