איסבל פרק 16 - התחזית מתממשת ואיסבל בוגדת ביהודים!

faery18

New member
איסבל פרק 16 - התחזית מתממשת ואיסבל בוגדת ביהודים!

בהתחלה נראה היה שהיא דווקא מוכנה להגן עליהם נוכח ההתקפות מצד תושבי בורגוס, אבל אחרי דברי הכומר היא מהר מאוד שינתה את דעתה וביזתה אותם עם ההיענות לחוקים המשפילים שקבעו התושבים שלא לדבר על הסימון של היהודים עם לבוש אדום
ובתמורה היא מתחייבת שלא יהיו התקפות - תודה באמת. ומה שעוד יותר מרגיז זה שהיא עושה את זה עוד אחרי שבזכות העזרה הכספית של היהודים היא ופרננדו הצליחו לכבוש בחזרה את בורגוס וכך לגבור על צבא פורטוגל במלחמה כולה..! זו לא רק אנטישמיות זו כפיות טובה לשמה.

צודק במאה אחוז קבררה שזועם עכשיו, אהבתי שאמר לביאטריס שמעכשיו הוא ידאג קודם כל למשפחה ולאנשים שלהם. כי על איסבל הוא כבר לא יכול לסמוך. אהבתי איך שביאטריס בכתה על הרקמה שבדיוק רקמה עם השם שלה, והבינה בתוך תוכה שקבררה צדק. לא להאמין איסבל אפילו לא חשבה על ביאטריס שהיא כמו בשר מבשרה כמו אחות בשבילה. איסבל מאכזבת בענק


בסופו של דבר חואנה מלך פורטוגל פצ'קו וקריז'ו סופגים תבוסה קשה ולא מצליחים לגבור על הצבא של איסבל ופרננדו, ובכלל מגוכך לראות את חואנה ודוד שלה מתהלכים להם כמו זוג נשוי ילדה קטנה והדוד הזקן שלה ועוד מממשים את נישואיהם
סך הכל הילדה הזו מסכנה היא בעצם קורבן, היא בכלל לא נושאת דם מלכותי שהרי היא כלל לא ביתו האמיתית של אנריקה. חואנה הרסה לה את החיים ועוד השאירה אותה לחסדי קריז'ו הזוועתי. באמת רחמים


אהבתי את סצנות הלחימה המושקעות
לפחות הפעם פרננדו היה מועיל והביא ניצחונות
לא שזה מכפר על הבגידות והאופי המעצבן שלו
אבל לפחות הוא יודע להלחם כמו שצריך, והביא כבוד לקסטיליה.











 

evglev1

Well-known member
מנהל
גזריות איסבל לא נוגעות לקבררה, ביאטריס וילדיהם

כי כזכור קבררה התנצר, אך קבררה חושש מהנולד, שהרי הפצ'קואים למיניהם טוענים שהמתנצרים הם רמאים שמתחזים לנוצרים ואם איסבל נכנעת לדרישות, אז היהודים הממורים יכולים להיות הבאים בתור. לפחות איסבל נענתה לארבע מעשרת הדרישות, וזה כבר משפיל נורא, אפשר רק לדמיין מה היו שאר ששת הדרישות שאיסבל לא קיבלה לאחר שהתקבל הסימון באדום והאיסור לענוד תכשיטים.

חואנה הילדה מתחילה להיהרס שאימה השאירה לה צוואה להילחם על הכתר וגם קריז'ו מלמד אותה רק איך להיות העתק של אימה בענייני מדינה לפחות.
 

faery18

New member
זה נכון שקבררה התנצר אבל בליבו הוא נשאר יהודי

כואב לו מה שעושים לבני דתו:(ועוד אחרי שהוא בעצמו שכנע את הרב להלוות כסף לאיסבל לפני שתקעה להם סכין בגב..ככה שהתסכול והאכזבה שלו מובנים לגמרי.
 

faery18

New member
פרק 17 - לאיסבל יש דרכים מאוד מקוריות "לפצות"

מה היא חשבה שיקרה אם היא ממנה את הרב לגובה המיסים?
היה כבר עדיף שתבטל את החוקים האבסורדיים נגד היהודים ולא תחלק פירורים
מה שכן, לא הצלחתי להבין מה בדיוק קבררה קשור למעילה של החם שלו, מה שהביא לנסיון חטיפת הבת של איסבל.
&nbsp
ולא ייאמן שדווקא פרננדו מנסה למתן את איסבל וחושב שהיא מחמירה מידי חח ולחשוב שעד לא מזמן זה היה בדיוק ההיפך. אהבתי גם איך שהגן על איסבל והבת שלו מול אבא שלו שנראה שהזקנה מתחילה להשפיע עליו
אם הוא מדבר ככה על המשפחה של הבן שלו.
&nbsp
ובאשר לחואנה טוב נראה שהיא לא כזאת מסכנה כמו שחשבתי חח נראה שהיא יצאה דומה לאמא שלה, החמדנות והשחצנות מתחילים להשתלט עלייה ממש חיה בסרט שהיא המלכה ועוד לוטשת עיניים לבן דודה שלמען האמת גם לידו היא נראית ממש קטנה כי מה לעשות שהיא פשוט ילדה. ילדה שמחלקת פקודות ממש הזוי לראות.
&nbsp
ונראה שפצ'קו ג'וניור חטף רגליים קרות ובמקום לסיים בתלייה בחר להשבע אמונים למלכה
 

evglev1

Well-known member
מנהל
קבררה אולי אפילו יזם את המעילה של החם

הם דרשו ביחד שוחד גדול יותר וייקרו את הלחם. קבררה לזה התכוון לדאוג למשפחתו לאור העובדה שאיסבל דואגת לאינטרסים שלה ולא לנאמנים לה, גם אם זה בא על חשבון העם ובמקרה הזה פוגע גם בקרוב משפחתו שאוסף את המיסים. החשש שלו שאיסבל תתייחס ליהודים ממורים כמו ליהודים רגילים ולכן הוא רצה לאגור כמה שיותר עבור משפחתו. ביאטריס באמת לא קשורה לכלום, אבל מרגישה מבויישת וצ'אקון במקום לטפל בלוויה של אישתו נאלץ להיות ראש העיר.

איסבל חושבת אל תהיה צודק תהיה חכם, היא חושבת שבהיענות לארבע מתוך 10 דרישות היא השיגה פשרה בין היהודים לנוצרים וייתכן ובאמת היו דרישות משפילות עוד יותר ועכשיו היא רוצה להראות שזה לא נגד יהודים אלא רק להראות שהיא לא מעדיפה יהודים אז מפצה את אברהם שהנה אני בוטחת ביהודי ולא חשבה על הסכנה שהיא חושפת את אברהם אליה שגם ככה לא אוהבים לשלם מיסים שהם רבים אחרי המלחמה ועוד עכשיו מי שהם שונאים כל כך גובה אותם. לפחות לראש העיר שלא רצה לעשות צדק עם זה שזרק אבן על אברהם היא לא עשתה הנחות ומיד הדיחה אותו וגם כשאביה של ביאטריס ניצל סמכות היא לא החזירה את ראש העיר הישן כפי שהוא רצה שיקרה לאחר שיחטוף את ביתה של איסבל ולאחר שחשף את מעשי החם של קבררה אלא מינתה את צ'אקון שבו היא בוטחת במאה אחוז שלא יינצל סמכויות ולא ילבין עוולות.

חואנה הדרדרה וחיה בסרט שהיא המלכה והשליטה של איסבל היא זמנית, בטח כל אירופה רק מתעניינת בכך שאחותו של המלך ירשה אותו ולא "ביתו", עלק למצוא בעלי ברית אחרים, גם בטח בצרפת צוחקים למלך פורטוגל בפנים.

חואן האבא של פרננדו מתגלה כשוביניסט לא קטן שגם מתגרה בוותיקן העיקר שאחרי פרננדו גבר ימלוך בארגון גם אם פרננדו לא יביא בן ביולוגי חוקי. עכשיו ברור איפה פרננדו קיבל את החינוך שהוא הרגיש השפלה שאישתו המלכה מתכוונת למלוך ולא הוא בתור בעלה ולכן המלך.

לפרננדו יש ניסיון עם קטלוניה שכל הזמן עושה צרות לארגון, אבל אסור להם להעניש אותם יותר מדי כדי שהממלכה תהיה מאוחד נגד צרפת. ובאמת חבל שאיסבל לא הייתה כזאת כשזה לא נוגע לה אלא ליהודי בורגס ששם היא הקשיבה לכומר שצריך להקשיב לאנשים ולא לכפות את המרות בכוח. טוב בעצם גם כאן היא הקשיבה לפרננדו שריכך אותה ונראה שפצ'קו ג'וניור באמת חטף רגליים קרות ברגע האחרון לאחר השואו שעשה מתוך כבוד לאביו.
 

faery18

New member
אם זה ככה אז קבררה אכן טעה אבל אפשר להבין אותו

עם כל ההתנהלות המאכזבת של איסבל. הוא פשוט פוחד על המשפחה שלו ומרגיש לא בטוח. איסבל יודעת כמה הוא נאמן והיא יודעת שהוא עזר לה והיא זו שבגדה ראשונה, ככה שהיא צריכה לנסות להבין ולסלוח לו. היא חייבת לו הרבה.
&nbsp
ולגבי פרננדו צודק בהחלט, נראה שאבא שלו השפיע עליו עם החינוך השוביניסטי שלו
 

faery18

New member
פרק 18 - כולם מלכלכים על היהודים העיקר הם תמיד אילה שמצילים

את המצב
וככה היה גם הפעם עם הרופא היהודי שריפא את הרחם של איסבל וכך היא יכלה שוב להכנס להריון ואולי הפעם יגיע היורש שלו כולם מצפים
איזה מגעיל פרננדו איך שבהתחלה כשאיסבל דיממה הוא חשב שהוא עשה לה נזק והתחיל לתקוף אותו ואיך שאיסבל בישרה לו שהכל בסדר ושהיא בהריון הוא כולו התחיל להתנחמד אליו ולהתנצל איזו צביעות..
וגם לאיסבל לא חסר, במקום להגיד תודה היא רק דואגת שגם הוא יסומן באדום כיהודי גם אם היא לוקחת אותו איתה לארמון שישמור לה על ההריון... ועוד בסוף הפרק נראה שהיא מאמצת את דעתו של הכומר שלה שחשבתי דווקא שהוא פחות חמור מזה של סיביליה. הוא מייעץ לה "לחנך את היהודים המומרים שלא יקיימו את המנהגים היהודים ולטהר אותם מדתם" נורא... איסבל נוצרייה אדוקה רודפת צדק אבל באשר ליהודים היא לא עושה שום צדק אלא ההיפך. אין כבוד אליהם אין כבוד לדתם רק משפילים אותם ומתעללים בהם. מזעזע מה שהעם שלנו עבר כשלא הייתה לנו מדינה. בכלל הנצרות של פעם נראתה כמו כפייה דתית.. גזע עליון.. לא רחוק מאיך שנראו הנאצים. ועוד לפי הפרק הבא גם מקימים את האינקוויזיציה.

והפרק לראשונה ממלכת גרנדה נכנסה לעלילה! זו שפרננדו ואיסבל כל כך משתוקקים לכבוש. בינתיים האמיר של הממלכה די שם עליהם פס ורואה עצמו שליטה היחיד של גרנדה, הוא לא רוצה לשלם להם מיסים, ואף חוטף תושבים מסיביליה. מסכנה הבחורה שהוא החליט להישאר לצדה איך שאבא שלה התחנן לאיסבל שתעזור לו אבל האמיר לא מוכן לשום פשרה ונראה שהוא רוצה שהיא תהיה האישה שלו. עדיף לא לדעת מה עלה בגורל האחרות שכבר לא נראות
נראה שאחת הנשים שם חשבה שהאמיר יהיה שלה ולכן קיוותה להיפטר מאותה חטופה. אבל היא לא ממש חכמה כי היא בקלות יכלה להבריח אותה ובמקום זה היא רק נתנה לה חרב כדי שתתאבד. אבל היא לא התאבדה וגם לא הרגה בסוף את האמיר למרות שבהתחלה ניסתה, בסופו של דבר נראה שהיא מתחילה להתאהב בו גם כן


קראתי קצת בויקיפדיה על המקום הזה גרנדה כדי להבין טוב יותר איזה איזור זה בספרד כיום, מסתבר שזה נמצא בדרום ספרד והיא באמת הייתה תחת כיבוש מוסלמי, בגלל זה הדמויות שם הן מוסלמיות. מסתבר גם שיש שם קתדרלה שקבורים בה פרננדו ואיסבלה מלכי ספרד האמיתיים שכבשו את המקום כמו שראינו בהצצה לעתיד בתחילת העונה.

עוד בקשר לסיביליה אהבתי איך שפרננדו ואיסבל השתלטו על הנשק הסמכויות והמבצרים של האצילים, והתחילו לעשות שם סדר עם כל הבלאגן והפשיעה. אבל שוב, רק חבל שלגבי היהודים הם עושים טעות אחר טעות.

כמובן שגולת הכותרת הדובדבן שבקצפת הממתק של הפרק..
היה שובו של גונסלווו
האמת לא חשבתי בכלל שיחזירו אותו..! ממש כיף שהוא חזר כמובן גם הוא עם איזה קאמביו דה לוק קטן לכבוד העונה השנייה חח ממש כיף לראות אותו תותח כהרגלו איך שנלחם בחיילי האצילים בכנסיות כדי להשתלט על הנשק
בהצלחה כמובן


אהבתי גם את סצנת סיום הפרק איך שפרננדו לקח את איסבל לשייט כדי להירגע מכל הבעיות, היה צילום יפה
 

evglev1

Well-known member
מנהל
ההבדל בין הגזענות הדתית של הנצרות לתורת הגזע

שהובילו לשואה, היא שפה יש דרישה מהיהודים להתנצר ואמנם ראינו איך הכומר הרשע מקטר שהם מקיימים ברית מילה, בר מצווה ולא אוכלים בשר עם חלב ולכן הם לא נוצרים אמיתיים ואם הקמת האינקוויזיציה נראה שזה יחמיר, וירדפו יהודים מומרים גם על אכילת חלה בשבת או הדלקות נרות בחנוכה וכפי שראינו בהזר יאשימו אותם בכפירה וישרפו אותם.

אבל תורת הגזע שעליה התבסס היטלר זה שלא משנה מה היהודי יעשה, זאת בעיה גנטית שלא ניתנת לתיקון. למרות הרדיפה של אינקוויזיציה בספרד יש קדושים יהודים שהתנצרו והתחילו לרדוף יהודים. ולמעשה לפי הנצרות אחרית הימים של הנוצרים תגיע כשאחרון היהודים יתנצר, ולכן מבחינת החוק היבש של הכנסייה יהודי מתנצר הוא קדוש, אבל כפי שראינו בספרד אין גבול לרדיפת הבצע ולכן ממציאים על יהודים ממורים שהם מקיימים את מצוות היהדות כדי לקחת את רכושם.

פרננדו בדיוק כמו המשרתת הוא בעל דעות קדומות, שמבחינתם אי אפשר לסמוך על פרקטיקות יהודיות כמו שהמשרתת אמרה שאולי מה שמשמש נוצרים לגרש את השטן משמש יהודים כדי לקרוא לו, ואם חס וחלילה הדימום של איסבל לא היה נובע מהריון אלא היו השלכות לניתוח, באמת היו מתעללים ברופא היהודי כהוגן כפי שגם ראינו בארגון איך פרננדו היה מוכן להרוג את הרופא היהודי אם אבא שלו שלא ישוב לראות ומצבו יחמיר. לפחות הכומר שבאמת לא ידוע מה לצפות ממנו לפעמים הוא הגיוני ולפעמים מגעיל, אז הוא שכנע את איסבל לפתוח באל ולעבור את הניתוח ומצד שני לאחר שהגן על היהודים הממורים מהכומר בסביליה, אומר שיש לזה בסיס, אבל זה לא עניין של כפירה שצריך לרדוף אלא כורח ההרגל ולכן צריך לחנך אותם להיות נוצרים טובים.

היה מזעזע לראות את איסבל מתעקשת להעניש את הסוחר היהודי שרימה אישה לאחר שהיא רואה שכרתו לו יד או משהו כזה, אבל היא אפילו לא מסתכלת ונראה שמרגיז אותו יותר שהוא לא בא למשפט מרצונו והיהודי המומר היה צריך להביא אותו בכוח מהגנבה עצמה.

גרנדה באמת מזעזע איך שהשיח חוטף נשים מקסטיליה ואחת מהן היא מי שאיסבל רק הכירה והוא לא מוכן לשם פשרה עם איסבל ופרננדו, לעומת זאת לאישה הזאת הוא נותן הזדמנות להרוג אותו העיקר לא לעזוב אותו. ובדיוק כמו האמיר בלב פראי למרות התקופה גם האמיר הזה חושב שלהיות בהרמון שלו ומוצפת מתנות ותכשיטים זה גן עדן עלי אדמות.

האמת שעד כמה שאני יודע תהליך הרקונקיסטה הושלם רק ב-1492 ועד אז היו מחוזות מוסלמיים בספרד ונראה שגרנדה זה אחת מהן למרות שעד עכשיו היא שילמה מיסים לקסטיליה.

המאבק של איסבל ופרננדו והנחישות שלהם מול האצילים הגנבים באמת מרגש ויפה. והעיקר הדוכס הזה התפאר שהוא הראשון שהכריז על נאמנות לאיסבל, אבל מהצד מחביא נשק, גונב וברגע שלוקחים לו מבצר חובר לאויבו המושבע נגד איסבל וחושב שיוכל לגרום לפרננדו לצאת נגד איסבל וזה עוד בלי לדבר על הפשע שמשתולל במחוז שלו ולא אכפת לו.

לגבי היהודים אני מניח שאיסבל ופרננדו לא שמעו על הפתגם "עם האוכל בא התיאבון" אז הם מטילים גזרות על היהודים בתקווה שבכך הם מפשרים את האצילים המושחתים ומראים שהם לא חד צדדיים, אבל זה רק גורם לאצילים לרצות עוד ולהפיץ עוד שקרים ושנאה. לכן נראה שמויסס צודק בגישתו לאיסבל ואנריקה אכן היה טוב יותר ליהודים למרות כל השנאה של חואן פצ'קו אנריקה הצליח להעריך את היהודים על תרומתם לכלכת ספרד.
 

faery18

New member
אכן


ולגבי פרננדו נכון גם עם הרופא היהודי שריפא את הראייה של אביו הוא היה מגעיל ותוקפני. ממש ניסה לשכנע את אבא שלו שיירד מזה כי הוא לא סומך עליו.

הסצנה שהסוחר היהודי הראה לאיסבל את היד הכרותה עם הדם באמת הייתה מזעזעת ודווקא אני חושבת שאיסבל הייתה מעלה אותו לגרדום או משהו אם היא לא הייתה רואה את היד הכרותה. אבל כן זה עדיין ממש מרגיז לראות איך עדיין היא הטילה עליו עונש גירוש.

באמת אפשר להגיד הרבה דברים על אנריקה אבל מסכימה איתך לגמרי שהוא היה עדיף ליהודים פי כמה וכמה על פני איסבל. ויותר מזה, אני בטוחה שאלפונסו אם לא היה נרצח היה ממש טוב עם היהודים. כבר ראינו איך הוא הגן עליהם בזמנו.
 

evglev1

Well-known member
מנהל
אלפונסו הגן על יהודי מומר כמו קבררה

ואנחנו יודעים כשגירשו את היהודים ב-1492 ניתנה להם אפשרות להתנצר ולהישאר, אם לאור זאת שכבר יש אינקווזיציה זה יכול להיות עוד יותר חמור, כי חשדו בהם שהם מתחזים לנוצרים רק כדי להישאר ועוד יותר רדפו אותם. כך שבעצם איסבל אולי אישית לא עשתה כלום נגד יהודים ממומרים חוץ מלגרש את קבררה מהארמון על טעות אחת אחרי כל מה שהוא עשה בשבילה, אבל בעצם הקמת האינקוייזיציה התחילה רדיפה של יהודים ממומרים. כמו שאיזה אציל או סוחר שחומד את רכוש היהודי בא ומתלונן לאינקוויזיציה שראה שיש לו חלה ביום שישי או שיש לו חנוכייה בדצמבר ולכן הוא כופר.
 

evglev1

Well-known member
מנהל
ההבדל בין הגזענות הדתית של הנצרות לתורת הגזע

שהובילו לשואה, היא שפה יש דרישה מהיהודים להתנצר ואמנם ראינו איך הכומר הרשע מקטר שהם מקיימים ברית מילה, בר מצווה ולא אוכלים בשר עם חלב ולכן הם לא נוצרים אמיתיים ואם הקמת האינקוויזיציה נראה שזה יחמיר, וירדפו יהודים מומרים גם על אכילת חלה בשבת או הדלקות נרות בחנוכה וכפי שראינו בהזר יאשימו אותם בכפירה וישרפו אותם.
אבל תורת הגזע שעליה התבסס היטלר זה שלא משנה מה היהודי יעשה, זאת בעיה גנטית שלא ניתנת לתיקון. למרות הרדיפה של אינקוויזיציה בספרד יש קדושים יהודים שהתנצרו והתחילו לרדוף יהודים. ולמעשה לפי הנצרות אחרית הימים של הנוצרים תגיע כשאחרון היהודים יתנצר, ולכן מבחינת החוק היבש של הכנסייה יהודי מתנצר הוא קדוש, אבל כפי שראינו בספרד אין גבול לרדיפת הבצע ולכן ממציאים על יהודים ממורים שהם מקיימים את מצוות היהדות כדי לקחת את רכושם.
פרננדו בדיוק כמו המשרתת הוא בעל דעות קדומות, שמבחינתם אי אפשר לסמוך על פרקטיקות יהודיות כמו שהמשרתת אמרה שאולי מה שמשמש נוצרים לגרש את השטן משמש יהודים כדי לקרוא לו, ואם חס וחלילה הדימום של איסבל לא היה נובע מהריון אלא היו השלכות לניתוח, באמת היו מתעללים ברופא היהודי כהוגן כפי שגם ראינו בארגון איך פרננדו היה מוכן להרוג את הרופא היהודי אם אבא שלו שלא ישוב לראות ומצבו יחמיר. לפחות הכומר שבאמת לא ידוע מה לצפות ממנו לפעמים הוא הגיוני ולפעמים מגעיל, אז הוא שכנע את איסבל לפתוח באל ולעבור את הניתוח ומצד שני לאחר שהגן על היהודים הממורים מהכומר בסביליה, אומר שיש לזה בסיס, אבל זה לא עניין של כפירה שצריך לרדוף אלא כורח ההרגל ולכן צריך לחנך אותם להיות נוצרים טובים.
היה מזעזע לראות את איסבל מתעקשת להעניש את הסוחר היהודי שרימה אישה לאחר שהיא רואה שכרתו לו יד או משהו כזה, אבל היא אפילו לא מסתכלת ונראה שמרגיז אותו יותר שהוא לא בא למשפט מרצונו והיהודי המומר היה צריך להביא אותו בכוח מהגנבה עצמה.
גרנדה באמת מזעזע איך שהשיח חוטף נשים מקסטיליה ואחת מהן היא מי שאיסבל רק הכירה והוא לא מוכן לשם פשרה עם איסבל ופרננדו, לעומת זאת לאישה הזאת הוא נותן הזדמנות להרוג אותו העיקר לא לעזוב אותו. ובדיוק כמו האמיר בלב פראי למרות התקופה גם האמיר הזה חושב שלהיות בהרמון שלו ומוצפת מתנות ותכשיטים זה גן עדן עלי אדמות.
האמת שעד כמה שאני יודע תהליך הרקונקיסטה הושלם רק ב-1492 ועד אז היו מחוזות מוסלמיים בספרד ונראה שגרנדה זה אחת מהן למרות שעד עכשיו היא שילמה מיסים לקסטיליה.
המאבק של איסבל ופרננדו והנחישות שלהם מול האצילים הגנבים באמת מרגש ויפה. והעיקר הדוכס הזה התפאר שהוא הראשון שהכריז על נאמנות לאיסבל, אבל מהצד מחביא נשק, גונב וברגע שלוקחים לו מבצר חובר לאויבו המושבע נגד איסבל וחושב שיוכל לגרום לפרננדו לצאת נגד איסבל וזה עוד בלי לדבר על הפשע שמשתולל במחוז שלו ולא אכפת לו.
לגבי היהודים אני מניח שאיסבל ופרננדו לא שמעו על הפתגם "עם האוכל בא התיאבון" אז הם מטילים גזרות על היהודים בתקווה שבכך הם מפשרים את האצילים המושחתים ומראים שהם לא חד צדדיים, אבל זה רק גורם לאצילים לרצות עוד ולהפיץ עוד שקרים ושנאה. לכן נראה שמויסס צודק בגישתו לאיסבל ואנריקה אכן היה טוב יותר ליהודים למרות כל השנאה של חואן פצ'קו אנריקה הצליח להעריך את היהודים על תרומתם לכלכת ספרד.
 

evglev1

Well-known member
מנהל
ההבדל בין הגזענות הדתית של הנצרות לתורת הגזע

שהובילו לשואה, היא שפה יש דרישה מהיהודים להתנצר ואמנם ראינו איך הכומר הרשע מקטר שהם מקיימים ברית מילה, בר מצווה ולא אוכלים בשר עם חלב ולכן הם לא נוצרים אמיתיים ואם הקמת האינקוויזיציה נראה שזה יחמיר, וירדפו יהודים מומרים גם על אכילת חלה בשבת או הדלקות נרות בחנוכה וכפי שראינו בהזר יאשימו אותם בכפירה וישרפו אותם.
אבל תורת הגזע שעליה התבסס היטלר זה שלא משנה מה היהודי יעשה, זאת בעיה גנטית שלא ניתנת לתיקון. למרות הרדיפה של אינקוויזיציה בספרד יש קדושים יהודים שהתנצרו והתחילו לרדוף יהודים. ולמעשה לפי הנצרות אחרית הימים של הנוצרים תגיע כשאחרון היהודים יתנצר, ולכן מבחינת החוק היבש של הכנסייה יהודי מתנצר הוא קדוש, אבל כפי שראינו בספרד אין גבול לרדיפת הבצע ולכן ממציאים על יהודים ממורים שהם מקיימים את מצוות היהדות כדי לקחת את רכושם.
פרננדו בדיוק כמו המשרתת הוא בעל דעות קדומות, שמבחינתם אי אפשר לסמוך על פרקטיקות יהודיות כמו שהמשרתת אמרה שאולי מה שמשמש נוצרים לגרש את השטן משמש יהודים כדי לקרוא לו, ואם חס וחלילה הדימום של איסבל לא היה נובע מהריון אלא היו השלכות לניתוח, באמת היו מתעללים ברופא היהודי כהוגן כפי שגם ראינו בארגון איך פרננדו היה מוכן להרוג את הרופא היהודי אם אבא שלו שלא ישוב לראות ומצבו יחמיר. לפחות הכומר שבאמת לא ידוע מה לצפות ממנו לפעמים הוא הגיוני ולפעמים מגעיל, אז הוא שכנע את איסבל לפתוח באל ולעבור את הניתוח ומצד שני לאחר שהגן על היהודים הממורים מהכומר בסביליה, אומר שיש לזה בסיס, אבל זה לא עניין של כפירה שצריך לרדוף אלא כורח ההרגל ולכן צריך לחנך אותם להיות נוצרים טובים.
היה מזעזע לראות את איסבל מתעקשת להעניש את הסוחר היהודי שרימה אישה לאחר שהיא רואה שכרתו לו יד או משהו כזה, אבל היא אפילו לא מסתכלת ונראה שמרגיז אותו יותר שהוא לא בא למשפט מרצונו והיהודי המומר היה צריך להביא אותו בכוח מהגנבה עצמה.
גרנדה באמת מזעזע איך שהשיח חוטף נשים מקסטיליה ואחת מהן היא מי שאיסבל רק הכירה והוא לא מוכן לשם פשרה עם איסבל ופרננדו, לעומת זאת לאישה הזאת הוא נותן הזדמנות להרוג אותו העיקר לא לעזוב אותו. ובדיוק כמו האמיר בלב פראי למרות התקופה גם האמיר הזה חושב שלהיות בהרמון שלו ומוצפת מתנות ותכשיטים זה גן עדן עלי אדמות.
האמת שעד כמה שאני יודע תהליך הרקונקיסטה הושלם רק ב-1492 ועד אז היו מחוזות מוסלמיים בספרד ונראה שגרנדה זה אחת מהן למרות שעד עכשיו היא שילמה מיסים לקסטיליה.
המאבק של איסבל ופרננדו והנחישות שלהם מול האצילים הגנבים באמת מרגש ויפה. והעיקר הדוכס הזה התפאר שהוא הראשון שהכריז על נאמנות לאיסבל, אבל מהצד מחביא נשק, גונב וברגע שלוקחים לו מבצר חובר לאויבו המושבע נגד איסבל וחושב שיוכל לגרום לפרננדו לצאת נגד איסבל וזה עוד בלי לדבר על הפשע שמשתולל במחוז שלו ולא אכפת לו.
לגבי היהודים אני מניח שאיסבל ופרננדו לא שמעו על הפתגם "עם האוכל בא התיאבון" אז הם מטילים גזרות על היהודים בתקווה שבכך הם מפשרים את האצילים המושחתים ומראים שהם לא חד צדדיים, אבל זה רק גורם לאצילים לרצות עוד ולהפיץ עוד שקרים ושנאה. לכן נראה שמויסס צודק בגישתו לאיסבל ואנריקה אכן היה טוב יותר ליהודים למרות כל השנאה של חואן פצ'קו אנריקה הצליח להעריך את היהודים על תרומתם לכלכת ספרד.
 

faery18

New member
שלוש פעמים אותה הודעה מה עובר על תפוז
יש גם קושי להכנס

לאתר והוא לא ממש עובד כמו שצריך.
 

evglev1

Well-known member
מנהל
בהחלט בכל פעמים שניסיתי לשלוח זה הודיעו על תקלה

וכשזה סוף סוף נשלח הופתעתי שזה נשלח שלוש פעמים כשרק בפעם הראשונה יש רווח שורה בין פיסקה לפיסקה כמו שכתבתי את זה ובשני הפעמים המיותרות הכול ברצף אבל מכיוון שכל פיסקה הסתיימה באמצע השורה, אפשר לראות את החלוקה לפסקאות גם שם.
 
למעלה