איסבל - פרק 14

evglev1

Well-known member
מנהל
קרייו כמעט מצליח לנצל את פרננדו לצרכיו

הוא כותב לו על ההכתרה של איסבל בצורה מתריסה עד שאפילו אבא של פרננדו מבין שהכוונה לחמם אותו ופוחד שזה יזיק לאיחוד בין קסטיליה לארגון.

פרננדו מרגיש נגזל שהוא היה בטוח שהוא יהיה מלך קסטיליה ולמרות שזה לא בהסכמים הוא חושב שהושפל על ידי איסבל. איסבל מצידה לאחר שלא כל האצילים תומכים בה חושבת שחשוב לגייס את קרייו בחזרה לצד שלהם וכותבת לו מכתב התנצלות בזמן שקרייו כבר מעודד את פצ'קו ג'וניור להזמין פלישה פורטוגלית. בכל זאת קריו מתגלה כפצ'קו 2 ודואג רק לאינטרסים שלו וחובר לאיסבל ואחר כך לפרננדו.

איסבל מנסה להרגיע את הרוחות ומנסה לארגן קבלת מלכים לפרננדו אך לשם כך על פרננדו שגם משך זמן ולא בא לאחר שנעלב שאיסבל השביעה את כולם לעצמה כמלכה ולו רק בבעלה של המלכה. וכשהוא סוף סוף מועיל בטובו לחזור איסבל מארגנת קבלת פנים שיוצרת עיכוב שגורם לו לחכות בקור, וקריו משכנע אותו שכך היא מראה לו מי הבוס בקסטיליה.

למזלה של איסבל יש מרגל במחנה של פצ'קו שבתמורה לחנינה מוכן למכור אותו. אפונסו מלך פורטוגל מסרב להצעת פצ'קו ז'וניור לפלוש לקסטיליה להגן על הזכויות של חואנה, למרות שבנו הנסיך חושב שזאת הזדמנות פז וגם אחד היועצים, אך מלך פורטוגל מבין שקסטיליה לא יקבל מלכה שכפתה עליהם פורטוגל גם אם מדובר ביורשת חוקית. הוא מתנה זאת בתמיכת אצילי ספרד כי הוא מבין בדיוק מי זה פצ'קו. האצילים לא ששים להצעה של דייגו פצ'קו בטענה שהוא למעשה מזמין פלישה מבחוץ ועוקצים אותו על הדם הפורטוגלי שזורם בעורקיו ולכן זה נראה לו כל כך נורמאלי והוא שם קלף על השולחן שקריו לצידו והמרגל מעביר את המידע לאיש של איסבל.

פרננדו מתעמת עם איסבל והיא מטיחה בו שיש להם רק בת והוא צריך לשמוח שהיא קובעת תקדים שביתם תהיה המלכה ולא בעלה, אך פרננדו לא מקבל את זה וזועם. איסבל מציע לפרננדו להיות גם שופט עליון, אך המילה האחרונה תהיה של איסבל. וקריו מחמם את האווירה וטוען שנותנים לו פירורים הוא גם מקריא שיר כאילו שלועגים לכך שהמלכה מולכת במקום המלך ומשפיל בכך את פרננדו הזועם. אז מגיע האיש של איסבל ומבקש לדבר ביחידות ופרננדו מרגיש מקופח, איסבל שומעת על כוונות מעשי קריו ומספרת לפרננדו שמבין שקריו ניסה לנצל את המחלוקות ביניהם כדי להחליש את קסטיליה. הוא דורש מקריו להישבע שלא חבר לאויבי המלכה וקריו מרגיש פגוע ועוזב. איסבל מסבירה לפרננדו שהיא נותנת לו בקסטיליה הרבה יותר ממה שיש לה בארגון והם חותמים על הסכם שלפיו רק החלטה משותפת שלהם קבילה בבתי משפט ועוד סמכויות לפרננדו מבלי שזה יעקוף את הזכות של איסבל.

חואנה באה לקטר לאחיה שהוא נוטש אותה לאחר שקיטרה במכתב למנדוסה ששרף את המכתב ולא ענה ולעג לה שהיא מבקשת נאמנות לאנריקה כשהיא בגדה בו. וגם אחיה עוקץ אותה שילדה תאומים לאדם אחר ואם קודם היו ספקות לגבי האבהות של אנריקה, עכשיו כבר אין ספקות (שהוא לא אביה). חואנה הקטנה מנסה להרגיע את אימה ולטעון שלא אכפת לא להיות המלכה. וגם הסיבה שאחד האצילים מעדיף את חואנה היא שלא תמלוך בפועל. פצ'קו ג'וניור מביא את קרירו ואפונסו עדיין איתן בדעתו שקסטיליה לא תקבל מלכה שנכפתה על ידיו וקריו מציע לחתן את חואנה הקטנה עם אפונסו, שאם עבור איסבל יכל להיות אבא, שיש לו בן בגילה, לחואנה הוא יכול להיות סבא מבלי להזכיר שהיא האחיינית שלו מדרגה ראשונה, אך אם אפילו למנדוסה החשמן ילד ממזר שלישי בדרך, זה מראה עד כמה אנשי הדת הדוקים אז מה זה גילוי עריות עבור פצ'קו וקריו, העיקר לדפוק את איסבל.
 

tami129

New member
האיש שגילה הוא קרדנס

כנראה החליפו שחקן כשעברה העונה.
 

faery18

New member
אכן קרדנס
ולפי דעתי זה אותו שחקן

פשוט חלק עברו שם מייקאובר רציני בעונה השנייה כמו פרננדו שלא ראה ספר די הרבה זמן חח..



 

evglev1

Well-known member
מנהל
אכן בפרק 15 הובהר שזה קרדנס

באמץ הרבה דמויות עברו שינוי דרסטי בין העונות, פרננדו, קרדנס, ואפילו ביאטריס רואים שיותר מבוגרת.
 

faery18

New member
דוד מתחתן עם אחיינית
פשוט מזעזע מה שחואנה הקטנה

צריכה לעבור ונראה שאמא שלה נשארה חמדנית וכבר לא כזאת לבבית לביתה שבכלל לא איכפת לה מהמלוכה בגיל כזה צעיר וזה מובן לגמרי.
 

faery18

New member
פרק 15 - פרננדו הזה פשוט נוראי! כמה נזק הוא גורם לאיסבל

איסבל מגלה שלפרננדו נולדה בת נוספת מחוץ לנישואים וישר אחרי מרגישה רע ומפילה את התינוק שלהם
מה גם שהוא חזר מובס ומושפל בשלב הזה מהמלחמה עם פורטוגל. איסבל כולה אכולת זעם מורה להקריב את החיילים הראשונים שחוזרים
רק פרננדו מסוגל להפוך אישה עם לב חם לאישה עם אבן במקום לב. מקווה שהיא לא תמשיך להיות כזו אם כי ויזואלית אפשר כבר לראות שינוי, עם הבד המוזר הזה על הראש שלא ממש מחמיא לה אבל לפי מה שהבנתי זה ילווה אותנו כל העונה. חבל דווקא יש לה שיער יפה חח


ועוד פרט חשוב שקרה הפרק חואנה מתה
לא לפני שהדריכה את ביתה להלחם על הכתר. פשוט אבסורד היא אפילו לא הבת הביולוגית של אנריקה. העיקר חיתנו אותה עם דוד שלה
רק כדי לקחת את הכתר מפרננדו ואיסבל. מעניין איך תתפתח המלחמה
 

evglev1

Well-known member
מנהל
נראה שאבדן הילד מאוד הקשיח את איסבל

הייתי חושב שהבד על הראש זה כמו הכתר על הראש של פרננדו, סמל למלכות. אבל חואנה הגדולה מעולם לא לבשה אותו. אז כנראה שזה משום שראינו בתחילת פרק 14 את 1492 אז אולי זה כדי שאותה שחקנית תמשיך לשחק את איסבל, בלי שלצופים ייראה מוזר שצעירה כזאת משחקת מלכה בת 40-50. למרות שאני לא יודע איך יהיה בעונה השלישית שאני מבין שבה היא גם תהיה זקנה אם להבין את פרק 14 נכון ו-1492 זה סוף העונה השנייה והעונה השלישית תהיה אפילו אחרי.

מעניין אם חואנה שבינתיים ילדה נחמדה שכבר החתימו אותה על מסמך שהיא בו היא מכריזה מלחמה על ה"דודה" שלה ומאשימה אותה ברצח אביה ואיסבל ופרננדו לא יכולים לשתוק על זה, בין אם שהם מבינים שמדובר במריונטה שממלאת הוראות של אפונסו, חואנה הגדולה, פצ'קו ג'וניור וקריז'ו ובין אם לא כי זאת השפלה שקוראים למלכה פולשת ורוצחת. אז עכשיו עם הצוואה של אימה אולי תשתנה לרעה ותתחיל להילחם על הכתר בעצמה למען הגשמת צוואת אימה וגם היא הופקדה בידי קריז'ו שברור בדיוק מה הוא רוצה ממנה, שתהיה המלכה מריונטה שלו, מה שהוא התאכזב קשות שלא קיבל מאיסבל.
 

evglev1

Well-known member
מנהל
פרק 15 - מלך פורטוגל מתגלה כיותר אנושי מאחותו

לא מספיק שמחתנים את הילדה עם הדוד שלה, דורשים גם פדופיליה מעבר לגילוי עריות ודווקא האימא אומרת כמה חשוב לה לקיים יחסים ולהביא ילד. אך אפונסו אם זה בגלל שזה לא אנושי ואם בגלל שאין אין עוד אישור של אפיפיור, לא יודע איך אפיפיור בכלל יכול לאשר דבר כזה, אבל ראינו שברומא הכול כסף. אז אפונסו נותן לה לישון ולא מקיים את ליל הכלולות ודווקא אחותו לוחצת עליו בעניין וגם מבקשת להיות אפוטרופסית של ביתה למקרה שאפונסו ימות, ואז נסיך פורטוגל מתגלה כחמדן ומאשים את הדודה שלה שמנסה לגזול ממנו את המלוכה, עכשיו ברור למה הוא כל כך עם פצ'קו הוא רוצה למלוך גם על פורטוגל וגם על קסטיליה.

אבל מי שמתה זאת דווקא חואנה הגדולה, לא לפני שהיא מפקידה את ביתה ואת "זכותה" למלוך בידי קריז'ו.

ולפני כן מפרסמים מכתב של חואנה הקטנה שבטח חתמה עליו בלי לקרוא שבו היא מכריזה שגזלו ממנה את הזכות למלוך ומאשימה את איסבל ופרננדו בהרעלת אביה. זה מוביל למלחמה והצבא של פורטוגל כמובן חזק יותר.

איסבל בהריון אך גם לפרננדו נולדה בת ממזרה. איסבל מסרבת להתוודות לפני החשמן מנדוסה בטענה שיש לו ילדים ממזרים והוא הפר נדרים ומבקש להביא לה את הכומר הרננדו. מנדוסה נפגע וגם פרננדו כמובן שמבין שגם הוא חוטא לא קטן מגן עליו. אך דייגו מנדוסה משכנע את אחיו שאסור להם לאבד את התמיכה של איסבל, כי אחרי שהם עברו צד חואנה כבר לא תקבל אותם ומבקש להביא לה את הכומר. הכומר הרננדו מבקש מאיסבל לכרוע ברך, זה נראה לה מתנשא לכרוע ברך לפני נתין שלה, אך הוא מבהיר שזה בפני האל, היא נפגעת אבל בסוף מסכימה לכרוע ברך.

פרננדו מכין צוואה שמטיבה עם איסבל ועם ביתם ואיסבל אוהבת את זה אך לא אוהבת את הבקשה שלו לדאוג לממזרים שלה והכומר הרננדו מרגיע אותה שמדובר בממזרים שלא תוצר של בגידה כי זה היה לפני הנישואין. אבל כשפרננדו במלחמה ביאטריס שומעת מבעלה על הממזר בארגון ומתייעצת עם הכומר הרננדו אם לגלות לאיסבל, הרננדו מתייעץ עם החשמן שאומר שאסור להם בשום אופן ליצור משבר בין המלך למלכה. אך הרננדו מרגיש יסורי מצפון שהוא שכנע את איסבל שפרננדו לא חטא כבעלה והוא מרגיש שהוא משקר ובסוף הוא וביאטריס מספרים לאיסבל, אך מסתבר שמנדוסה צדק כי החדשה גורמת לאיסבל כזה משבר שהיא מאבדת את הילד שמסתבר שהיה בן.

לפני כן המצב נראה אבוד שמחוזות הביע נאמנות למלך פורטוגל וחואנה ורק לאון עוד לא הכריעה ואם היא תהיה בידי פורטוגל זה יתן יתרון עצום. פרננדו מנסה להציע לאפונסו מלך פורטוגל להכריע הכול בדו קרב ביניהם ואפונסו מרגיש שבתור אביר אסור לו לסרב אך פצ'קו מציע לו להציב תנאי והתנאי הוא שאיסבל הגדולה והקטנה יהיו נוכחות בדו קרב והזוכה זוכה גם בהן, פרננדו מבין שנתנו לו עצה של תנאי שלא יוכל להסכים לו. פצ'קו מנסה לשחד את מושל לאון שדי מתפתה, אך דורש הוכחות לנדיבות. הכול נראה אבוד אבל איסבל מגיעה ללאון ומתקבלת בברכה ואחרי שכולם מקבלים את המלכה המושל נאלץ להכריע להיות נאמן לו. פרננדו שמח מאוד על המהלך של איסבל.

איסבל גם מבינה שלאור המצב היא זקוקה לקריז'ו והיא כותבת לו וכשהוא לא עונה היא באה לבקר אותו, ולדבר איתו, אך שומעת שאם תצא מדלת אחת הוא יצא מהדלת השנייה, ושאין כבר דרך להשיב אותו לצד שלהם.

אבל בקרב שנראה אבוד מראש פרננדו מחליט לא להילחם ואיסבל מבקשת להקריב את עשרת הסוסים הראשונים של הלוחמים השבים בטענה שיראו איך מתייחסים בקסטיליה למוגי לב. זה פוגע בפרננדו שמוחה על היחס לצבאו ואיסבל מטיחה בו שהיה עדיף שהיה מובס מאשר שלא נלחם ואת הבת הממזרה בארגון בזמן שהיא איבדה את הבן היורש שהם כל כך ציפו לו.
 

faery18

New member
לגמרי פדופיליה
היא כולה ילדה. מלך פורטוגל הפתיע לטובה.

אחלה סיכום
 

evglev1

Well-known member
מנהל
פרק 16 - איסבל נאלצת לקבל החלטות לא צודקות

מושל בורגוס מודיע על נאמנות לחואנה ומלך פורטוגל וזה נותן להם יתרון והם מחליטים שעליהם לכבוש את המחוז. איסבל גם נותנת אישור לפיראטים לתקוף ספינות מפורטוגל כדי שגם מלך פורטוגל ישלם את מחיר המלחמה. אך אין להם משאבים כלכליים והחשמן מנדוסה הולך להשיג תמיכה מהאפיפיור ובינתיים קבררה מציע את המשאבים הכספיים של דודו היהודי אברהם, הכומר החדש לא אוהב את הרעיון, אך איסבל מחליטה שאין כסף מיותר. קבררה מסביר לאברהם שמלך פורטוגל ימליך פה את קריירו ובנו של פצ'קו וידוע איך פצ'קו האב התייחס ליהודים, אך הוא לא יודע למה לצפות מאיסבל אך קבררה משכנע אותו והוא תורם. לעומת זאת האפיפיור לא רוצה לתמוך במי שלא בטוח יינצח ולהמר וגם לאברהם היה חשש כזה. גם לגבי האישור של חואנה ואפונסו מתחייבים לעכב את האישור, לא יותר מזה. מסתבר גם שמויסס אחיינו של אברהם בבורגס.

פרננדו מטיל מצור על בורגוס והרעב גורם לשוד של סוחרים שמויסס מייצג אותם והמושל מסרב לעזור. בלטרן חוזר לסדרה, הוא היה בין הראשונים להישבע לאיסבל במפתיע והוא נאמן לאיסבל ופרננדו והוא מטיש את צבא פורטוגל שמלך פורטוגל מבין שללא עזרת צרפת הוא לא ייצח עד שלבסוף בלטרן נופל בשבי, אך מלך פורטוגל כבר מתחיל להתייאש.

הרננדו מגייס עוד כספים לאיסבל ומשכנע את חברו מהמסדר שעם איסבל הם יוכלו לנהל את קסטיליה כפי שהם רוצים, והוא מגייס את הכספים. אך מנדוסה החשמן חושד בו והוא מבין שהוא מצפה לתמורה ומודיע לו שלא סומך עליו.

קריז'ו נותן לחואנה ספר שוביניסטי שמסביר גם האישה נחותה מהגבר וחואנה מופתעת שהספר נכתב לאיסבל וקריז'ו אומר שאיסבל שכחה כל מה שלמדה. קריז'ו גם משכנע את אפונסו מלך פורטוגל שחשוב שייממש את הנישואים לחואנה והוא לא רוצה בלי האישור של רומא, אך קריז'ו משכנע אותו שרומא תאשר בדיעבד כשיהיו עובדות. גם חואנה מושפעת מקריז'ו ומגישה את עצמה לאפונסו והם מממשים את הנישואים ואפונסו מתפנה לנושאים המדיניים.

פרננדו צריך לצאת לקרב ולא יכול להגיע לבורגס והוא חושב שטוב שאיסבל תכבוש את בורגס כפי שכבשה את לאון והוא מזמין את איסבל למרות הסיכון שהיא מחליפה מההפלה ואיסבל מחליטה לצאת למרות הסיכון שברכיבה על סוס. היא רואה בדרך את אנשי האחווה שמוציאים להורג שודד כרכרות. כשהיא מגלה שמדובר בשודד שנתפס על חם היא מאשרת את ההוצאה להורג ומבטיחה להשליט שלום. בדרך היא שומעת על האחוות שפעלו בחסות אנריקה. איסבל מגיעה ומתקבלת בברכות כמו בבורגס והמושל נכנע ומוסר לה את העיר, איסבל מפטרת אותה וקובעת שתשלוט בעיר, אך חוננת אותו על פשעיו ומויסס לא אוהב את זה.

מויסס מבקש שיחה עם איסבל ומספר על כך שאלחמה שודדים יהודים כל הזמן היא רוצה לזמן את המושל אך מויסס מסביר שהוא זה שעליל עליהם עלילות שווא. ואיסבל מתחייבת להפסיק את זה ושולחת את האחווה להילחם בשודדים. אך הרננדו משכנע אותו שאסור לכפות את עצמה בכוח ועליה לברר מה יוצר את השנאה. היאמ מקפיאה את משפט השודדים ומחליטה לשמוע את אנשי העיר שמאשימים את היהודים שהתעשרו על חשבונם בזמן המצור, איסבל מבטיחה להעניש אותם אם זה נכון והם מציבים לה את הדרישות. איסבל מחליטה שכאן צריך להכריע שיקול דעת ולא מצפון ועליה להיות מלכה גם ליהודים וגם לנוצרים ולכן אסור לה להכריע לטובת צד אחד ועליה להחליט החלטה שמצפונה לא יהיה שלם איתה. היא מחליטה לקבל 4 מעשרת הדרישות, היא מבטלת בתי משפט יהודים, והיהודים ישפטו במשפט רגיל, מבטלת את זכויות היתר של היהודים, אוסרת על היהודים לענוש תכשיטים ובגדים מהודרים ודורשת מהם ללבוש לבוש אדום לצורך זיהוי. מפתיע הרי התלאי הצהוב היה מוסלמי שבח'ליפות הנוצרים סומנו באדום, היהודים בצהוב, והזרואסטרים בצבע אחר ותחת הנוצרים היהודים נשארו המיעוט היחיד שצריך לסמן את עצמם, אם כי בשנים האלה בספרד היו גם מוסלמים. בתמורה היא דורשת להפסיק את מעשי השוד.

קבררה מרגיש נבגד והוא שופך את הלב בפני ביאטריס שאיסבל נטשה אותם ומספר מה קרה בבורגס וטוען שאיסבל תנטוש אותם כשישתלם לה, ביארטיס מזכירה שהם נוצרים והוא טוען שרבים חושבים כמו חואן פצ'קו שנוצרי ממשפחה יהדית לא שווה כלום. קבררה מבטיח לא לצאת נגד איסבל ולסכן אותם, אך מבהיר שידאג יותר להם. מויסס בא לאברהם דודו ואברהם בטוח שהפרלמנט לא יקבל את הגזרות ומבטיח לדבר אישית עם איסבל ושאותו היא תשמע, אך מויסס מתחרט על התמיכה הכספית וחושב שאין סיכוי.

הצבא הפורטוגלי מותש והמשאבים הכספיים נגמרים ולא מתמלאים תודות לשוד הימי. ואחרי אובדן בורגס, צרפת לא מסתכנת להצטרף. מלך פורטוגל מציע לדבר עם פרננדו ומציע לוותר על קסטיליה בתמורה לשלושה מחוזות. קריז'ו לא אוהב את זה, ומלך פורטוגל מטיח בו שהוא סיבך אותו בכל זה והוא לא מתכוון להקריב את כל משאבי פורטוגל כדי לכבוש את קסטיליה. בכל זאת כשאיסבל כותבת לקריז'ו שהיא חושבת שהיא זקוקה לו ומבקשת לקיים את שבועתו, קריז'ו שורף את המכתב.

פרננדו מנצח בקרב ובא לספר לאיסבל שהוא השיג לה ניצחון על פורטוגל. חואנה רוצה להיות עם בעלה והוא מודיע שעליו לצאת לצרפת כדי לחפש ברית כי בלי מלך צרפת הוא לא ישיג כלום ומשאיר את חואנה לבד.
 

faery18

New member
סיכום מעולה, איסבל ממש איכזבה וגם הראתה כפיות טובה

לסמן את היהודים באדום זו הדרישה הכי מזעזעת שקיבלה.
לחשוב כמה היהודים סבלו בכל מקום מאז ומתמיד עוד הרבה לפני השואה, סומנו הושפלו הותקפו גורשו
 

evglev1

Well-known member
מנהל
אכן לפני גירוש ספרד הם גורשו גם מבריטניה ומצרפת

ועוד עד שהיהודים חושבים שלהתנצר זה הפתרון, הסוחרים והאצילים מחפשים את הנוצרים החדשים כדי להוכיח שהם מתחזים לנוצרים כשהמטרה האמיתית היא לקחת את רכושם לעצמם.

נראה שבעונה הזאת אנחנו לא הולכים לאהוב את איסבל, כי סיום העונה ב-1492 כשיש את ההחלטה על גירוש היהודים ואיסבל עדיין המלכה אז.
 

faery18

New member
כן איסבל כבר לא תהיה הכי רגישה והכי צודקת כמו בעונה הראשונה

גם עלילתית נראה לי העונה הראשונה הכי חזקה
 
למעלה