באזור הדמדומים של שלטון החוק האכיפה החרות והדמוקרטיה

Ron W

New member
באזור הדמדומים של שלטון החוק האכיפה החרות והדמוקרטיה

האזרחים חייבים לקבל אחריות ולבטא את רצון הרוב המשפיע באומץ לב. לדוגמא נתקלתם באדם פצוע או מוטל על המדרכה - תתקשרו לעזרה הבחנתם בהתרחשות לא חוקית חובתכם לתעד לצלם לנסות להושיט עזרה. האם כשנראה שוטר מכה באופן מסכן חיים אדם כפות ואזוק נעמוד מהצד? האם די לצלם או יש להתערב תוך סיכון? האם כשראש ממשלה או שרים מתעמרים באזרחים מתנהלים באופן מכפיר תוקפים את מוסדות החוק במדינה ומנסים להפוך את היוצרות כאילן הם מעל החוק - האזרח חייב לשמור על גנוני התה של שלטון המנדט הבריטי או לפחות לצאת ולהתריס כשהראיות זועקות לשמיים? איך יתכן שהשביתו מדינה והביאו למליון מבוטלים - שבר שיקח שנים לאחות. רק בשל מגיפה שפגעה במדינות זרות וכלל הקורבנות יוצא זניח, כנראה בלי קשר לאותו סגר? שהרי אנו כבר חודשיים ללא סגר ואין ערמות גופות? איך יתכן ראש ממשלה שחי כחזיר בר על חשבון הציבור ממשיך להתבצר ולהדיח חלקים גדולים מהציבור למרות כשלונו ופגיעתו במנהל תקין בתקשורת ובחופש?
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
כנראה שיתכן. לולא הייתה היתכנות, לא היה צורך בכל ההפגנות,
שגם הן אינן תורמות להבאת הפתרון המיוחל.
ויואילו ויסבירו לנו, הכיצד יתכן, שכל נושא הפגישות העלובות עם נוני מוזס, הבעלים
והמו"ל של עיתון שנמצא בירידה מתמדת,
זכה לכל כך הרבה חקירות ותקשור, בו בזמן שנושא "מתווה הגז", שהעשיר כמה כרישים בודדים,
בה בעת, שהציבור, שהובטח לו רבות בעקבות אוצר הטבע החדש שהתגלה, לא זכה אף בשקל?
ומה בנוגע לצוללות, למניות ולאספקת צוללות למצרים? פתאום הכל השתתק, לאחר
שנאמר כי ל-BB אין נגיעה בדבר?
האם הדבר יתכן?
האם מדינה, שנסמכת כה רבות על נושא ה"ביטחון", מדינה שבה כשהמועמד לפני הבחירות היה אומר "ביטחון",
כולם היו מריעים לו בשאגות ובמחיאות כפיים רמות, רשאית לשים את כל הסיפור הזה בצד?
מה קרה כאן? מה נהיה כאן? איך אדם כזה ממשיך לזכות באמון הציבור?
איך מאפשרים לו להמשיך ולנהל מדינה?
 

dory391

New member
אתה אומר דברים נכונים
הציבור, וגם לא כולו, מתחיל להזדעק רק כשזה נוגע לכיס הפרטי שלו. לרוב האנשים אין מניות בחברות הגז, או זיקה כלשהי לצוללות. אם אין לך עבודה או הוצאת לחל"ת, זה הרבה יותר רלבנטי עבורך.
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
כן.. ולא. כשהתגלה הגז, נאמר ששיווק הגז יכסה עלויות רבות
לציבור. חינוך... בריאות ומה לא.
היו גם שטענו כנגד הרעיון למכור את הגז, והצהירו שהכי נכון יהיה לשמור אותו
לעתודות לצורכי המדינה.
דבר לא נעשה כנגד המכירה, ומי שהתעשר ממנה זה תשובה ושאלותיו.
למה?
ככה.
 

Ron W

New member
כרגע תשובה גוזר עוד קופון - אגרות החוב שלו לחוסכים הפכו זבל

 

shayCn

New member
תכנית הממשלה האחרונה היא ההיפך הגמור

דווקא אלו שהוצאו לחל"ת או מובטלים שכירים ימשיכו לקבל אבטלה עד יוני שנה הבאה או כשהאבטלה תרד מ10%(כרגע זה לא נראה באופק). המשמעות - מדינת רווחה שהמממן היא המדינה. מי ינסה למצוא עבודה כרגע( כמו מחת בערימת שחת) כשהוא פשוט יכול לשבת רגל על רגל ולקבל משכורת(סוג של) לשנה הקרובה? לא שזה חיובי. מלבד המיסים שמגיעים מכולם ואגרות החוב שהולכות ואוזלות ודוחפות את המדינה למיתון, יש את ההרס של היוזמה האישית של הפרט, הרס האמביציה לעבוד או הרס מנטלי חשיבתי לכיוון פעלתני ומועיל לפרט ולמשק.
 

shayCn

New member
אין אמון במחאה, אפסה תקוות העצמאים

מחאה שבה נציג העצמאים אביר קארה מתכתב עם שר האוצר בשידור חי בטלויזיה ונתפס על חם ומגמגם..כנראה שהדג כבר לא מסריח רק מהראש, הוא מסריח גם מהזנב. מעניין אילו פריבילגיות אישיות הובטחו לו מהשר כץ אם יקריא את דבריו. והוא, אביר קארה, ביביסט, סוס טרויאני, חרא גדול, בוגדני, במעשה שפל שכזה יצר גל שלישי של זעם. זעם שהקורונה הפכה רשמית לפוליטית כשאדוות הזעם הן ההתבטאויות והיציאה מהכלים, שדיי מובנים, מאסף אמדורסקי, מגיא לואל ואנשי תרבות אחרים שגורלם כגורל העצמאים. אבל אביר קארה לא יהיה המולי שמולי הבא. במידה ויהיו בחירות(סביר שיהיו ככל שהמצב יחריף), הוא לא יזכה לבגוד בציבור שיתן לו את המנדט. הוא כבר השתמש בקלף הבגידה שלו מוקדם מהצפוי. סיים את הקריירה הפוליטית שלו עוד לפני שהחלה. זוית אחרת למצב, אפשר לראות במרד השקט של שרי הליכוד. כששטייניץ אומר 'חייבים סגר של 14 יום, זבנג וגמרנו רק עם יציאה לעבודה וחזרה' - יתכן, שזו עקיצה ברורה להחלטה הראשונית של ביבי, שהביא אותנו בדיוק לשם בחודש מרץ עם הבטחה גדולה שנשלם בכלכלה קודם ואז הקורונה תתפוגג ותיעלם.
 

dory391

New member
סיפור הסגר הואאיום באקדח ריק
ההפגנה של מחר כבר לא תהיה מנומסת. מקווה שלא, אבל צפה לאלימות קשה.
 

shayCn

New member
עם ראש ממשלה שכזה, לא יוכלו לעשות כלום

לצערי, שום הפגנה לא תעזור אם ביבי יחליט על סגר. המשטרה והצבא יאכפו מצב שאין אדם בחוץ, אז איך הפגנה תתארגן בדיוק? האלימות? הולכת לכיוון אחד בלבד - לכיוון המפגינים עצמם. וההפגנה שהיתה? תעשה לי טובה..הפגנה של סטודנטים וילדי החופש הגדול.. מנומסים וממושמעים להנחיות המשטרה
 

dory391

New member
לדעתי ראינו פרומו למה שיהיה
יש כאן בארץ גם אנשים פחות עדינים ומנומסים. אם ידחקו אותם לקצה, שומר נפשו ירחק. ותתפלא, אבל הכי קיצוניים יהיו דווקא מצביעי ימין, בהנחה שכמובן יסתכלו למציאות בעיניים.
 

shayCn

New member
דורי, כדי שיהיה פה שינוי צריך הפיכה צבאית

ומכיון שכולם ביד של ביבי, אז זה לא יקרה. הפגנה זו הצגה נחמדה, אבל ברגע שהמשטרה נכנסת לתמונה, כולם מקפלים את הדגלים וחוזרים הביתה. ראית מה הם עוללו למפגינים השקטים בבלפור? ובהפגנה בככר רבין כמעט רמסו מפגינים עם סוסים.
 

dory391

New member
לא חובה
מה שקרה אתמול, היה נסיון לכיפוף ידיים שלא צלח. אני מתכוון להתכתשות בין הממשלה והכנסת. שאשא ביטון (שכנראה לא תוחלף בראשות הוועדה, זוהר חזר בו), הראתה שהיא לא חותמת גומי של איש. כך צריך להתנהל.
 

shayCn

New member
הועדות לא קשורות להפגנות

מה שקרה בועדת הקורונה זה חריג, אבל מבטא את מה שהליכוד מעולל לדמוקרטיה. מבטל את מעמד הכנסת ונבחרי הועדות כדי שכל המושכות יהיו אצל ביבי ועבור מה? עבור ההתחמקות ממשפט. אפילו לחכי"ם מהליכוד כבר התחיל להימאס מההתנהלות הזו, שאשא ביטון הצביעה באומץ אבל היא לבד שם. הם מסרסים את כל מי שמעז להתבטא אחרת.
 
למעלה