מישהו היה מאמין?

סתוונית333

Well-known member
מישהו היה מאמין?

אם לפני 10 שנים הייתי אומרת לכם: עוד 10 שנים יהיה לנו ראש ממשלה בישראל שנאשם בפלילים! עוד 10 שנים יהיו לנו איכוני שב"כ לאנשים פרטיים! עוד 10 שנים לממשלה תהיה זכות לחוקק חוקים בלי אישור הכנסת! מישהו מכם היה מאמין לי? האם הייתם מאמינים, שבזמן המשבר העמוק, כשסכנת כלייה מרחפת מעלינו, בזמן סגר מלא, ראש הממשלה ואשתו ישבו בליל הסדר עם הבן אבנר בניגוד להנחיות? ואז יטען ראש הממשלה שבנם גר במתחם המעון? ואז יתברר שאותו מתחם הוא כנראה "וילה שוקן" ברחוב סמולנסקין 7, ששימשה פעם כבית הספר שלי – "התיכון שליד האקדמיה למוסיקה למחול בירושלים", ונוכסה בזמן כלשהו למתחם מעון ראש הממשלה? האם הייתם מאמינים, שבזמן המשבר העמוק, כשמאות אלפים מובטלים שקועים בחובות, תוקם ממשלה של שני ראשי ממשלה ושני מעונות, 36 שרים ו-18 סגני שרים שלכולם משרדים מפוארים, נהגים, אבטחה? האם הייתם מאמינים, שבזמן המשבר העמוק, כשמאות אלפים מובטלים שקועים בחובות, ועדת הכספים של הכנסת תדון במשך שעות בהחזרי מס רטרואקטיביים בסך 600,000 ₪ לראש הממשלה על הוצאות פרטיות שקיבל לשיפוץ ביתו הפרטי בקיסריה? והאם הייתם מאמינים, שבזמן המשבר העמוק, שוטרים יקנסו אזרחים ברחובות ובחוף הים על אי עטיית מסיכה, כשלפי החקירות האפידמיולוגיות ההדבקה מתרחשת במקומות סגורים עם התקהלויות, ובאותו הזמן – ניצבת משנה במשטרה עורכת מסיבה המונית בביתה מבלי להתפטר מתפקידה אחר כך (וגם מבלי לשלם קנס)? עם יד על הלב, מישהו מכם היה מאמין לי למשהו מכל זה? ד"ר אפרת שור
 

dory391

New member
נשמע כמו עירוב לא מוצלח של מספר תוכניות טלוויזיה וספרים
משהו כמו הסופרנוס, בסוד העניינים (סדרה בריטית, חובה לראות), האח הגדול (הספר, לא חו"ח התכנית למרות שיש אנשים שצופים בדבר הזה) והסרט משחקי שלטון שביים ג'ורג' קלוני.
ואגב, בכל מדינה אירופאית מסודרת ולא רק, אנשים היו מתפטרים על חצי ממה שמתואר פה. ביפן על דברים כאלה שרים וראשי ממשלה היו מבצעים חריקרי, כלקיחת אחריות אישית, מושג שקיים כאן רק בתיאוריה.
 

dory391

New member
שמעתי משפט שקשור לזה בימי באקדמיה
"קשה להתנבא ובמיוחד לגבי העתיד". מעניין למה מחברת הפוסט לקחה פרק זמן של 10 שנים, מה היה מיוחד באותה תקופה?
 

סתוונית333

Well-known member
לעומת המשפט שהבאת יש משפט אחר שאומר:

"הכתובת הייתה על הקיר ואיך לא ראינו את הסימנים"......... ולפני 10 שנים התחיל שלטונו של המושחת .
 

dory391

New member
עד 2017 נתניהו לא היה אפילו חשוד בשום פרשה רצינית
הוא לא היה כוס התה שלי מעולם. אבל, רק ב-2015 אחרי "הערבים נוהרים לקלפיות", שמתי לב לשינוי שחל אצלו. אולי בגלל העובדה שהוא נגרר אחרי יאיר לפיד והחברים שהביא מהשירות בדובר צה"ל, יונתן אוריך וטופז לוק. נשמע ונראה כאילו הם מדברים מגרונו ומנהלים את המדינה, דה פקטו. בלי קשר, ציפי לבני תיזכר לדיראון עולם כמי שיכולה הייתה לשנות את ההיסטוריה אבל היא לא התפשרה עם החרדים וביבי הרוויח. גם לפיד לא ממש סיכן אותו בסיבוב הראשון ובוז'י היה חיוור. על גנץ חבל להרחיב את הדיבור.
 

סתוונית333

Well-known member
כדאי שתחשוב שוב....

הסימנים לגבי שקריו , בזבזנותו, זגזגנותו, מחדליו ועוד קרו עוד לפני 2017.
 

dory391

New member
אבל זה הלך והתגבר ככל שהחקירות העמיקו
אם מקודם זה היה לא נעים וצורם, עכשיו זה בלתי נסבל. לא משנה מה יעשה או לא יעשה, יחשדו בו שזה קשור לתיקים הפליליים.
 

סתוונית333

Well-known member
כשתיבת הפנדורה נפתחה וכל הסרחון יצא ממנה זה כבר היה מאוחר.

הכתובת הייתה כבר קודם על הקיר ויכלו לעצור את השתלטותו הרבה יותר מוקדם עוד במחאה של 2011.
 

dory391

New member
יש היום בכאן 11 סדרה על פוטין
למי שרוצה לדעת למה נתניהו שואף להפוך. הבעיה היא שהוא משדר שהוא חזק, בעוד שבפרקטיקה הוא סתם נמושה ותו לא.
 

dory391

New member
רשמית טראמפ לא דיקטטור
אולי אנחנו צריכים להגדיר אותם כמנהיגים פופוליסטיים. יש גל כזה, בשלל מדינות - פולין, הונגריה, ברזיל, רוסיה וטורקיה בין השאר. בשני האחרונים, זה כבר ממש דיקטטורה. בכל מקרה, חובה לעצור את הכוונות של נתניהו להפוך לנשיא ולהכשיר יורש-בובה (כל הזמן יש שמועות עקשניות שזה הדוגמן, ראש המוסד יוסי כהן).
 

dory391

New member
אגב, ראיתי את הפרק הראשון בסדרה על פוטין
הוא היה ראש ה- FSB וילצין מינה אותו ב-1999 כר"מ זמני, מה שנתניהו זומם כנראה לעשות עם יוסי כהן.
 

סתוונית333

Well-known member
הוא יהיה היורש של המושחת?

לא נראה לי שזה יקרה בסיבוב הבחירות הבא וגם לא בבא אחריו.
 

סתוונית333

Well-known member
בכותרת (שתחשוב שוב) וגם בתוכן התכוונתי רק לנאשם נתניהו האב

ולא התייחסתי לאף אחד אחר.
 

shayCn

New member
האמנתי לפני עשור

ב2010 הזעם כלפי ביבי ברשת היה כפול ומכופל מהזעם כלפיו כיום. טרום חוקי העיתונאים, טרום תביעות הדיבה העלובות שלו ושל הזנאי, על רקע ריסוק מעמד הביניים ועליית מחירי הדיור, להזכירך שראו בביבי מושיע אחרי הקדנציה שלו כשר אוצר. כשכל הציפיות התרסקו, החלו גלי המחאה עוד לפני מחאת האוהלים. אנשים פשוט קיללו אותו ושחררו את כל הרפש ברשת. זה היה מותר והיה קל לראות את הזעם, בניגוד לנימוס ובחירת המילים הנכונות כיום. אבל כבר אז הוא עשה ניסוי וטעייה. התנסה בקללות,ספג, והחזיר אחר כך במכות לדמוקרטיה. בשורה התחתונה, לא קשה היה לראות ב2010 שההתדרדרות רק תחמיר בעתיד. נותר לנו כיום לומר 'אמרנו לכם ולא הקשבתם'.
 

Ron W

New member
חכמת הבדיעד מחווירה לעומת הפסימיות לגבי העתיד

מישהו מתאר לעצמו שנפסיק לטוס בקלות אלא בתהליך בדיקות ואישור מייגע? שלא נכנס לאולמות תרבות הומים או אצטדיונים גם בעוד 10 שנים? שסגרים ובידודים יהפכו לשיגרה וכך יגדל דור שלם? שמסכות וחטוי יהפכו פריט שכיח וצו אופנה עד עילה לקנס ומעצרים..?
 

shayCn

New member
זה עתיד אפוקליפטי מוטעה

מוטעה בערך כמו התחזיות של תחילת המשבר למיליון נדבקים ועשרות אלפי מתים תוך חודש. בניגוד לתחומים שנעלמו כי 'נאכלו' ע"י הטכנולוגיה,הקידמה ושינויים בהרגלי הצריכה, אלו תחומים פועמים שאנשים עדיין קשורים אליהם,אוהבים ורואים אותם כמרכז חייהם. אנשים שנולדו מגיל 0 וחונכו למשחק בתיאטרון, שחקני כדורגל, אנשים עם אהבה למקצוע, לא יוותרו על החיים שלהם עצמם, יותר סביר שהלחץ לוותר ולהשתנות יעבוד על הצד השני. תן לזה עוד קצת זמן.
 
למעלה