למה אני תומך בשוברים שתיקה - עמי איילון

חיא2

New member
סתם דיון מוסרי בסיסי+היסטוריה+ניעור נרטיבים כוזבים

יובילו כל בר דעת הגון למסקנה שהכיבוש תמיד משחית, וש"טרנספר/גלות" לא ממש עובדים [ ויש לנו הרי נסיון של 2000 שנות, מה לא?!]
 

shayCn

New member
אין כזה צד -שוברים שתיקה

שוברים שתיקה הוא ארגון פרו פלסטיני שנועד לפגוע בבטחון המנטאלי של מדינת ישראל ולהתפשר על ויתורים. ויתורים כבר לא יהיו מהצד שלנו. וכמו שני לא תומך בויתורים, אני גם לא תומך בסיפוחים. יחי הסטטוס קוו.
 

poseidon111

Active member
הפיתרון שלך להישאר במצב העכשווי ולשמור על הסטטוס-קוו

הוא הפיתרון הכי גרוע. מה טוב במצב היום בו יש זליגה של עשרות אלפי ערבים מידי יום, של מנגנון שצריך לעבוד בתיאום עם הרשות האינטרסנטית שלהם, של חוסר וודאות דיפלומטית ומדינית שלא לדבר על חברתית כלכלית ובטחונית? מה טוב בזה? מה יוצא לנו מזה? יוצא לנו מה שקורה היום, מה שקרה לפני חמש שנים, עשרים וחמש שנה וחמישים שנה. בלגן טוטאלי. עדיף כבר הסיפוח על חוסר הוודאות העכשווי. אבל הרבה (הרבה) יותר טוב הוא להחזיר את הנגע שנקרא שטחים כבושים. ההידרדרות שלנו בכל השטחים שציינתי למעלה ועוד החלה בגלל השטחים הללו. להשאיר את רמת הגולן, להבטיח גישה לאתרים הקדושים בירושלים ולהחזיר את כל השאר. ייטב למדינה להיפטר מהגיבנת המעיקה הזו.
 

shayCn

New member
אז הפתרון שלך להלחם בחוסן של ישראל?

מה יוצא לנו? מה יוצא לנו משוברים שתיקה? בעצם הודאה הזויה ותלושה כלשהיא שחטאנו כשלא חזרנו לגבולות 67'. כאילו זו אשמתנו ואנחנו עדיין אשמים. כאילו שלא היה טרור מאז קום המדינה ולפניה. והארגון הזה פשוט חסר מודעות עצמית שמערער את בטחון המדינה ומציב שאלות חדשות - תמיד, נגד ישראל. להזכירך, כבר החזרנו את גוש קטיף,כפר דרום, נווה דקלים שסופחו ע"י עזה והפלסטינים. החזרנו את מזרח ירושלים לפלסטינים. החזרנו את לבנון לחיזבאללה. אין מקום יותר להחזרת שטחים, זו אסטרטגיה שנכשלה וכל עוד מפלגת העבודה תמשיך ותדבוק באסטרטגיה הזו, היא תמשיך ותיעלם מהנוף כיון שרוב הציבור לא מעוניין להמשיך ולהתעסק בפלסטינים ובכלל בהחזרת שטחים. רוב הציבור הישראלי רוצה להתעסק בעניינים הפנימיים, לא הבינלאומיים. מיליון ושלוש מאות מחוסרי עבודה זה אתגר מספיק רציני למדינת ישראל. תוסיף נגיף שממשיך להשבית את החיים של כולם אז את מי זה מעניין מה הפלסטינים צריכים? גם התכנית של טראמפ הולכת להיכשל. הוא לפני בחירות בארה"ב ואין סיכוי שינקוף אצבע לטובת ישראל או יתעסק בשיחות שלום. בכלל, לפי הסקרים הוא הולך הביתה וביידן מגיע במקומו בנובמבר עם זווית ראייה חדשה על המזה"ת ועל תכניות אחרות שעשה הגינגי. &nbsp
 

poseidon111

Active member
מה הכנסת את שוברים שתיקה? הם קשורים למה שכתבת על "סטטוס קוו"

או למה שאני כתבתי? "החזרנו את מזרח ירושלים לפלסטינים"? הם כבר לא תושבי ישראל עם תעודת זהות כחולה? מתי זה קרה שלא שמעתי? "אין מקום יותר להחזרת שטחים, זו אסטרטגיה שנכשלה" אתה כותב אבל שוכח שהאסטרטגיה החלופית שאתה מציע דהיינו מה שקורה היום היא גם לא הצלחה גדולה שלא לדבר על המחיר הכלכלי, מילא. "רוב הציבור הישראלי רוצה להתעסק בעניינים הפנימיים, לא הבינלאומיים". נכון אבל המשך אחזקת השטחים סותר את מה שכתבת כי כל זמן שתמשיך להחזיק בהם ללא שום יתרון משמעותי עבורך תמשיך להתעסק בגינויים, חרמות ושאר הדברים שכתבת שאזרחי ישראל לא מעוניינים בהם. "אז את מי זה מעניין מה הפלסטינים צריכים"? לא היה ברור שכתבתי שהאינטרס הוא שלנו (לעזוב)? מה אכפת לי מהאינטרסים שלהם. אומר שוב, זה אינטרס מובהק שלנו לעזוב בין אם זה לטובת הפלסטינים או לרעתם, זה לא מעניין אותי. מעניין אותי מה טוב עבורינו, לא עבורם. טראמפ לא מעניין וביידן לא מעניין. הם באים והולכים. הערבים ואנחנו לא. האינטרס הלאומי לא בא והולך אלא קבוע ולכן הזכרת שם זה או אחר בהקשר למה טוב או לא עבורינו אינה תורמת לדיון. יש לך נימוקים למה כדאי לשמור על סטטוס קוו? האר את עיני.
 

shayCn

New member
מה זה נדבקת מסתוונית בתגובות?

שוברים שתיקה זה הנושא שהגבתי אליו מלכתחילה ואתה הגבת אליי. ומה זה "להחזיר את כל השאר" ? כשהכוונה שלך חוץ מרמת הגולן וירושלים. מה? אתה בעד החזרת התנחלויות לפלסטינים? כי זה בדיוק הפתרון הגרוע. להחזיר שטחים, ליצור מהומות בין יהודים קיצונים למשטרה ולפלסטינים, להפעיל את השרשרת שבה החמאס והטרור חוזרים לפעול וכן הרוגים ונרצחים..כבר היינו בסרט הזה. יותר קל לשמור על הסטטוס קוו ולהניא את הקיצונים מימין מסיפוחים לא רצויים(לשם אנחנו יותר קרובים) ולהגיע להסדר עם הפלסטינים שיקבלו מדינה וישחררו אותנו מתשתיות ומאחריות בסיוע בינלאומי.בלי לתת כלום. טראמפ וחתנו הם הסיבה שביבי כלכך להוט לספח שטחים כרגע. לולא ההכרזות והנאומים שלהם על עיסקת המאה, ביבי לא היה מקבל כזו רוח גבית ודוחף את כל הימנים ההזויים למוטיבציה לסיפוחים. ביידן לא כזה, והוא ידאג קודם לאמריקנים ולא למזה"ת כי זו השפיות האמריקאית. טראמפ הוא מנהיג מדור נעלם של נשיאים פופוליסטים שמשתמשים ביחסי ישראל ופלסטין כאפשרות להשיג את תמיכת היהודים.
 

סתוונית333

Well-known member
יש לך בעייה איתי?

 

shayCn

New member
פוסידון למד ממך לחפש אצלי הקשרים בתגובות

תחזרי לישון..
 

shayCn

New member
הוא לא כתב את זה

זו דעתך שלך. אבל בסדר, לא בא לי להתחיל עם ניתוח פסיכולוגי שלך, כי לא נגמור עם זה
 

poseidon111

Active member
הגבתי לך עליו, אתה בטוח? לי נדמה שכל ההודעה שלי היתה בעניין

הפיתרון המוזר שהצעת. חזור להודעה ותקן אותי אם בטעות אתה רואה שהגבתי בעניין שוברים שתיקה, שוברים שורות או כל דבר דומה. להכניס אותם כתגובה לדברי הוא הסתת הדיון מהעיקר לתפל. לא, אתה בחרת להוסיף אותם בתגובתך אלי למרות שהם לא עלו על דל שפתי תגובתי. הלאה, כמובן שאני בעד החזרת ההתנחלויות וכל מה שביניהם לפלסטינים. שישברו את הראש הם במקום שאנחנו נבזבז עשרות מיליארדים נחוצים מאוד. "נדבקתי"? אתה מזהה משהו חדש בתגובות שלי שלא היה קודם? &nbsp דרך אגב, אם זה היה תלוי בי הייתי מחזיר את כל היהודים מעבר לקו הירוק ואם הציונות באמת בוערת בקרבם הייתי מיישב אותם בנגב, בגליל ובכל מקום שהרוב היהודי בתחומי הקו נמצא בסכנה. זאת ציונות פרגמטית, לא ציונות משיחית.
 

shayCn

New member
לקחת רק את המשפט האחרון שלי שכולל 'סטטוס קװ'

ועליו בנית את התגובות שכתבת. ניחא, לא אתחפר בזה. זה נשמע מאוד פשוט כשאתה כותב את זה, אולי אפילו ציני או אדיש מדי 'בעד החזרת התנחלויות וכל מה שבינהם לפלסטינים' .. כשהמציאות מראה את ההיפך שישראל קרובה יותר לספח שטחים מאשר להחזיר את הקיימים. לדעתי, המחלוקות על שטחים כבר הסתיימו. ישראל והפלסטינים צריכים לדון כרגע בהקמת מדינה לפלסטינים ולא להמשיך ולהתעסק ביתרונות ומלחמות שליטה. ההתנחלויות הקיימות הם חלק משטחי ישראל לפי הסכמי אוסלו. &nbsp &nbsp
 

tgranot1

New member
שי לא נראה לי שנכנסת ללינק וקראת את דעתו המנומקת של....

עמי איילון. זאת התחמקות לכנות ארגון המנוהל על ידי ישראלים ששרתו ועדיין משרתים בשטחים כאירגון פרו-פלסטנאי. הארגון עושה עבודת קודש בכך שהוא משתמש בעדיות מהשטח של חיילים לוחמים ישראלים על מנת להצביע על הבעייתיות במדיניות כיבוש הנמשכת לאורך שנים. לא יודע אם יהיו ויתורים או שלא. אינני נביא. מה שכן ברור לי הוא שמדיניות ההתנחלות ושיטור היתר המתלווה אליה שגוייה מהיסוד ללא שום קשר לנכונות לויתורים או אפילו עצם האפשרות לכניסה למו"מ על הסדרי שלום.
 

shayCn

New member
קראתי את ההתחלה וכדי להיות בטוח

קראתי גם את הפיסקה האחרונה אבל לא מצאתי איזו נק' תפנית. וכתבתי את דעתי האישית על שוברים שתיקה, כי גם אני שירתתי כלוחם בלבנון,בעזה,בחברון וראיתי את הדברים אחרת מאיך שהם רואים. לדעתי הם רק פוגעים במדינה אותה שירתו והם מפספסים את המטרה. לדעתי הם גם גויסו לשוברים שתיקה ע"י עמותות שמאל כמו הקרן החדשה, שטפו להם את הראש והדריכו אותם מה להגיד ואיפה לצעוק. אלו לא דברים שתמצא בכתבה שהעלית, אבל זו האמת עליהם. אני אפילו לא ימני בדעותי כדי לדעת ששוברים שתיקה לא לגיטימים, אולי הם בינלאומיים אבל לא ישראלים.
 

tgranot1

New member
אז כנראה שבמדינת ישראל חי לו ראש השב"כ ,מפקד חיל הים

בדימוס שרואה גם הוא את הדברים כך.
 
למעלה