הוט? בזק? מי אשם ולמה?

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
הוט? בזק? מי אשם ולמה? בטבעון תשתית הוט הותקנה על עמודי הטלפון של בזק. הוט שכרה מבזק את העמודים,
ובזק משרתת את הוט ככל שהתקלות מקורן בתשתית.
אלא מאי? נניח שהמנוף של משאית הגזם פוגע בכבל הראשי והוא נקרע?
בא צוות בזק, מאחה את הקרעים בעזרת מחבר, כאשר מדי פעם הם גם עוטפים את
המחבר בשרוול מתכווץ ולעתים הם מותירים את המחבר חשוף. ואם הכבל הופך להיות
קצר מדי? הם יוצרים גשר מכבל דק יותר, והעיקר שהתשתית תפעל.
אז כעת, יש לאורך קטע מסוים בכבל 6-7 מחברים, ובחלק מהמקומות הם גם מגושרים
בעזרת כבלים דקיקים.

בזק מעולם לא הוציא תזכיר, שיש להחליף קטע כבל באורך של כ-100 מ', כי די להם
בכך שהם טיפלו ב"שלמותו".
אמה מה? מיום ה', האינטרנט בביתי צולע. פעם עובד. פעם לא ופעמים רבות, הוא
עובד לאט מדי.

ביום ה' שעבר, פתחתי קריאה. "נוכל לשלוח אליך טכנאי רק ביום ב'", הבטיחו.
בא הטכנאי ביום ב', ומדד סיגנל חלש. הוא החליף מחבר בכניסה לבית והחליף את
המפצל.
"כעת טיפה יותר טוב" פסק, "אבל מחר יבואו להתקין לך מגבר ואדווח גם לאנשים
האחראים לתשתית.
אותם אתה כנראה לא תפגוש, כי הם לא מבקרים בבתים, אלא עובדים רק בין העמודים", סיכם והלך.

למחרת הגיע איש המגברים, התקין מגבר ופסק שהוא רק שם פלסטר, ובספק אם יועיל.
ואז, שכנתי החלה גם היא להתלונן שהאינטרנט בביתה צולע, וגם היא וגם בעלה אינם
יכולים לקיים מפגשי זום, שחשובים לעבודותיהם.

אז ביום ג' לקראת השעה 18:00, הגיעו צוות מומחי תשתית. "כן. התשתית הרוסה.
חייבים להחליף כאן קטע שעובר בין 2 עמודים. מחר על הבוקר יגיעו ויעשו זאת".
ויום ד' הגיע והבוקר התקדם והתחמם. לא ראינו שום סולם ואף רכב של בזק או הוט
לא עבר בכביש.

התקשרתי. מענה אוטומטי זיהה את מס' הנייד שלי, והודיע לי, שהטיפול בעיצומו והתנתק.
שכנתי התחכמה, והתקשרה ממס' טלפון שאינו מוכר ליוסף, ואז ענו לה אישית, שהתיקון בעיצומו.
"אבל אין כאן צוות", פסקה. "תשתית זה דבר נרחב, לא תמיד מתקנים דווקא ליד הבית שלך".
"אבל אני יודעת שהם אמורים להיות כאן". "את כנראה לא ממש יודעת", פסקו וסיימו את השיח.
ואז, לקראת השעה 15, התקשרתי. קונצרט של מוסיקה מעצבנת ליווה אותי כמחצית השעה,
עד שנציגה השיבה לי. "רגע. אני בודקת". "מה? אנחנו נמצאים כעת במרפאת קופ"ח,
ואת מבצעת כאן בדיקות דם, PP או מה"? הקשיתי.
"רצית תשובה? תן לי לבדוק", השיבה ובדקה. "עובדים על זה", השיבה. "לא. לא עובדים.
אני יודע היכן אמורים לעבוד, ואין כאן איש". "טוב. חכה רגע. אעביר אותך למישהו
שמבין קצת יותר",
חתמה את דבריה והותירה אותי שוב רבע שעה עם הקונצרט המרגיז.

"כן אדוני. במה אוכל לעזור"? שעל הפעם גבר. "שמע. אני כבר מודיע לך מראש: אין לי סבלנות
לבדיקות חוזרות, ואני מבקש לדבר עם מנהל" השבתי. "טוב. תן לי לבדוק ונראה הלאה" סיכם. בדק ובדק, והשיב, שגם אם זו תקלה שבזק אמור לטפל בה, הרי שאין
לו קשר ישיר עם בזק, ובזק מצידם הודיע שהם בעיצומו של הטיפול.

כשנוכח שאני רותח מזעם, הוא נכנע, ובנימוס של כניעה, העביר אותי למנהל.
המנהל שוב ביקש פסק זמן לבדיקה (ונראה שהפעם הוא כבר בדק צואה)...
"שמע. אני מבין אותך ומשתתף בצערך. אבל אין לנו שליטה במה שקורה עם בזק,
ובעיקרון, הם מחוייבים כלפינו לתקן כל תקלה עד 3 ימים". "אה. הבנתי. אז היום זה יום מבוטל.
מחר זה יום של אולי. שישי שבת לא נחשב, ואז, רק ביום ראשון, הם יהיו 'חייבים' (בשאיפה) לסיים", השבתי.
"מצטער, לא אוכל לעשות מעבר לזה. לנו אין כידוע שליטה בבזק". "כן. אני מבין. אבל
כדאי שגם אתה תבין משהו. בכל פעם שהם באים לתקן, הם שמים טלאי, וכעת הכבל בנוי רק
משורה של טלאים. מבחינתם, הם תיקנו והם מסמנים V, אבל הם מעולם לא שבו, כדי
לסיים את הטיפול בצורה נאותה, כי ככה נוח להם וכך הם גם מצליחים לנוח בין טיפול לטיפול".
"או קיי. הבנתי אותך. ארשום זאת כהערה ואעביר זאת הלאה. אבל תבין. אני מייצג
רק את הוט, ואין לי קשר ישיר לבזק".
"כן. הבנתי. אז אתם משלמים לבזק עבור שירות רע, ואנחנו נאלצים לחיות עם הטיפול
הזוועתי שהם מעניקים לכם, כחברה שגם מתחרה בכם וגם מתפרנסת מכם. באמת נפלא", השבתי.
"אני מבין למה אתה כועס, אבל לא אני חתמתי איתם על ההסכם, ולא אוכל לעזור בקטע הזה.
אתה תזוכה על הימים שבהם האינטרנט לא פעל בביתך", סיכם. "ומה שווי הזיכוי? 4 ש"ח ליום?
זה גרושים! 4X7, או שאולי 4X9? גג 36 ש"ח. ומה עם בני, שהוא סטודנט, וזקוק לאינטרנט
כדי לקבל שיעורי זום? אתה מבין, שהוא כבר סיים לנצל את חבילת הגלישה שלו בנייד? ואתה מבין גם, שעבודה עם הנייד זה לא בדיוק עבודה עם מחשב"? "מצטער".
הבנתם את זה????
 

Ron W

New member
ואיזה מחבר עשית על הבוקר בין מיתוס הכבלים לצרות של הוט?
לא מתחבר להוט בדיוק בגלל צרות שכאלו בלי קשר לאזור
התשתיות - לדעתי לא עובי החוט או מספר המחברים משחק
אלא מצב המגברים שתלויים על עמודי עץ רעועים ולא ממש
מתוחזקים. בניגוד ל adsl שמתחבר לתוך ארונות סעף סגורים
שלא לציין שידורים מלווין שיחסית אמינים יותר ופחות מעמיסים
את קווי בזק.
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
צר לי רון, אבל אתה תלוש במידת מה מהמציאות.
1. הייתי לקוח של בזק לאורך שנים רבות. לפני קצת יותר משנה, ראיתי שמהירות
האינטרנט שלהם נמוכה יחסית לסיכום בינינו. ביקשתי הסבר, והם השיבו, שהרשת מנוצלת
מעל מה שתוכננה ואין להם כרגע דרך לתקן או לשפר את המצב.
עברתי להוט, ושם הגעתי למהירויות שמתקרבות מאד ל-500 מגה, במחיר מעט יקר
יותר, אבל שווה.
בעיות הכבל הן בעיות מקומיות בגלל רכב איסוף הגזם, שמדי פעם פוגע בכבל.
אופן הטיפול של בזק הוא גרוע, וכעת הגענו לשעת האמת, בה התיקונים אינם עומדים בעומס...
נכון שלהוט יש מגברים שתלויים על הכבלים בסמוך לעמודים, אבל עד היום, לא
ראיתי שהם טופלו או הוחלפו. כנראה שהם די אמינים למרות הכל...
ונכון. ארון הסעף של ה-ADSL סגור וממוזג. אבל מה זה עוזר לי, כאשר המערכת
אינה מתוכננת לכמות הצרכנים שמאכלסת אותה?
 

Ron W

New member
אני תלוש? מה אתה מיישם במהירות 500 מגה?
אצלי ב 15 מגה אני גולש ורואה סרטים ב vod בלי שום עכבות
הרי לנו יש כבל תת מימי
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
כמה הערות...
א. ככל שאתה רוצהליהנות מתכני 4K ומHDR, אתה זקוק למהירות גבוהה יותר.
ב. ככל שאתה מחבר עוד טלוויזיות למערכת האינטרנטית, אתה זקוק למהירות גבוהה יותר.
ג. ככל שאתה מחבר יותר מחשבים או סוני פלייסטיישן כדי לשחק ברשת, אתה זקוק למהירות גבוהה יותר.
אז ל-VOD מספיק 15 מגה, אבל אם תרצה נטפליקס ל-2 או 3 טלוויזיות שמפוזרות בבית?
זה ממש לא יספיק.
 

Ron W

New member
נראה יותר שבדקת 500 מגה תאורטית לא לצרכים אמיתיים
יש לי גם סטרימר וברוב המקרים צוואר הבקבוק הוא בחיבור לאתרי חול
דהיינו בקווים הבינלאומיים.
 

shayCn

New member
רוב השרתים של האתרים הגדולים והפופולריים -בחו"ל
ובדר"כ אלו שרתים מהירים יותר מהשרתים בארץ.
כשהמהירות של הצרכן קטנה יותר מהמהירות של השרת הבינלאומי שהוא מתחבר אליו,
עדיין המהירות תהיה איטית יותר.
 

shayCn

New member
מתחלואי הבירוקרטיה..
לבי לבי עם מי שנאלץ להתמודד עם תקלות הוט/בזק..
אולי זה מה שקורה כש100 אנשים עובדים על אותה תקלה - היא לא מטופלת כמו שצריך ויותר גרוע, חברות התשתית האלו שאמורות לתת שירות ראוי ולהעביר תיעוד מאחד לשני, מעייפות את הלקוח בשאלות חוזרות והסברים חוזרים רק כי התעצלו לקרוא מול המסך.
&nbsp
לנושא המקצועי: הנציג שאמר לך שהמגברים הם סוג של פלסטר - צדק. המגברים מגיעים במקומות שאין קליטת וויפיי ראויה ואמורות להגביר את הסיגנל כדי שייקלט בצד השני. המיקום שלהם זה באמת לא חשוב, אולי הם אמורים להיות במקום גבוה כדי לספק יותר קליטה, אבל המיקום שלהם לא חשוב, הם סוג של אנטנה ולא יותר מזה.
במקרים רבים, המגברים הם סוג של 'כוסות רוח למת' ז"א שלא משנה הייעוד שלהם , הם לא משנים את התוצאה.
הצעה שלי היא לעבור לתשתית אחרת, חזקה יותר..אולי סיבים אופטיים. אם לא..אז אפילו לגייס עוד לקוחות לא מרוצים מסביבתך ולגשת אל החברת תשתית במרוכז.
מנסיוני, כמדובר בקבוצת לקוחות ולא בלקוח בדיד, הם הופכים להיות נמרצים יותר והתקלה מטופלת מהר הרבה יותר.
&nbsp
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
צר לי. אתה מדבר על מגבר לרשת ביתית. אני מדבר על מגבר קו,
שיושב על כבל ההזנה של הוט ומגביר את האות לראוטר. אלא שגם זה לא שווה כלום.
להוט יש אפשרות לשוחח בצ'אט. נראה לך שהם עונים? לא. הם לא.
ולבזק אין לי גישה כלקוח של הוט. ככה הם משטים בנו.
 

shayCn

New member
נכון, כי לא תיארת קודם מה בדיוק מנותק לך
ובכל אופן, מה שנראה לך כמו בעיה שלא מטופלת, יתכן שמטופלת מאחורי הקלעים.
אני זוכר את התקופה שעבדתי בהוט כנציג תמיכה טכנית והיו הרבה לקוחות שהיו מתקשרים וממש מסבירים לי מה אני צריך לעשות ואיך לטפל להם בבעיה. בסוף הסתבר שזו היתה בעיה בראוטר
או במודם אבל הם לא חשבו לבדוק ולבודד את הראוטר או לעבור לחיבור ישיר עם המודם.
משה, זה נשמע תמוה שאתה יודע בדיוק איזה כבל הוט צריכים להחליף על העמוד חשמל בחוץ..
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
דווקא הסברתי מה הייתה הבעיה ובמקרה הזה גם צדקתי.
הכבל הראשי נקרע פעמים רבות בגלל רכב איסוף הגזם, ובכל פעם שנקרע, עשו עוד
טלאי ועוד טלאי, עד שהגיע הרגע שהכבל פשוט לא "סחב".
לכן, אין כאן שום טיפול "מאחורי הקלעים". היה צורף להחליף קטע כבל בין 3 עמודים,
וכל עוד זה לא נעשה, המצב היה בכי רע.
הערב באו צוות של 3 אנשים והחליפו את הכבל, תוך שהם בעצמם פגעו בכבל השני,
שהיה מותקן בין אותם העמודים. ובקיצור: טיפלו בבעיה אחת והותירו אחריהם בעיה אחרת.
לאחר שהלכו, בא צוות חיבורים, וחיבר את קצות הכבל החדש.
הם גם חיברו טלאי (כדרכם בקודש) על הכבל השני, ונכון לעכשיו, הכל עובד.
אז הבעיה כאן לא הייתה מהראוטר ולא משום דבר בבית. הבעיה הייתה בכבל החיצוני
ומדובר בכבל שנמצא כאן ולא בכבל אחר וסמוי מהעין.
 

shayCn

New member
לזה התכוונתי
מה שנראה לך כאילו צוות אחד יצר נזק והצוות השני תיקן...לא בהכרח:
אולי זו חלוקה למשימות של צוותי תשתיות שטח. יתכן שהיה צריך להחליף את שני הכבלים והצוות הראשון פירק כבל והשאיר לצוות שאמור גם ככה להגיע להחליף את הכבל השני. זה קורה בדר"כ כשמתאמים צוות אחד שיגיע ומגיע לפניו צוות אחר ש'עוזר' בחלק מהעבודה, גם כדי שתסתיים מהר יותר.
יתכן גם שלקח להם זמן להחליף את הכבל כי עשו הזמנה לכבל,השתמשו בחב' שמספקת את העבודה וכיוב'. כידוע לך, כיום רוב העבודה של הוט נעשית ע"י קבלני משנה ולא ע"י החברה הוט בעצמה. כך גם עם יס,פרטנר ויתר החברות. אז זה לא רק שהצרכן מודיע להוט על התקלה, אלא מתי הוט 'מודיעה' לקבלן על התקלה ומתי הקבלן מבצע את העבודה.
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
אכן קבלני משנה. אבל קריעת הכבל השני הייתה "תאונה".
 

tgranot1

New member
הוט אלופי העולם בתירוצים.
באיזור שאני גר בו מבצעים פינוי בינוי והתחילו לי ניתוקים . חודש שלם האם לא התגברו על התקלה. התחלתי להרים טלפונים , ואז בכל טלפון שלי התחלתי לקבל הודעה כי צוות טכני בדרכו לטפל בתקלה. בסוף שלחתי אותם לאנחות, לקחתי את פרטנר ודאגתי שזה יהיה על תשתית של בזק ולא של הוט. מאז אין ניתוקים וגם המחיר טוב יותר. מאז , הוט מנג'סים לי שאחזור פעם בחודש בערך. לא יעזור. הם מתים מבחינתי.

עצתי לך, עזוב אותם ואת התשתיות הדפוקות שלהם. מכל מקום בארץ אני שומע עליהם תלונות. תעבור לתשתית בזק . כנס לאתר כמה זה. לסטינג יש מבצעים במחיר הרבה יותר טוב מהוט. להורים שלי יש אותם , והם מרוצים.
 

shayCn

New member
הכל טוב ויפה
רק שלפרטנר אין תשתית משלה, היא משתמשת בתשתית אינטרנט גם אם מדובר בחיבור טלפון קווי או טלויזיה בפרטנר טיוי כשהתשתית היא הוט או בזק.
אגב, סטינג זה סלקום, לא פרטנר.
 

tgranot1

New member
לא מדוייק.
לפרטנר יש פייברנט עצמאי שכולו תשתית שלהם. שווה לבדוק אם הם מגעים אלייך. במקרה שלי כשבצעתי את ההחלפה לצרכים שלי לא אין צורך בפיברנט והם נתנו את המחיר הטוב ביותר. הבעיה שלי הייתה עם תשתית הוט, אז דאגתי לעבור לתשתית בזק דרך פרטנר, כך שאם ארצה לבצע שינוי אשתמש במי שנותן שירות על התשתית הזו שהיא בהחלט מספקת במקרה שלי.

אגב STING TV מופעלים על ידי YES. רק שמדובר בשירות דרך אינטרנט במקום לווינים.
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
שטינק טיוי ויס פלוס עובדים על אינטרנט וכעת אין אינטרנט. מה?
 

shayCn

New member
שטינק טיוי גם יקרים יותר
ומספקים הרבה יותר ערוצים ריקים שאתה צריך לרכוש כל אחד בנפרד מעבר לחבילה.
 

shayCn

New member
אין לך פייברנט
כי אתה לא גר בבניין רב קומות.
פייברנט הוא רק שם אחד מתוך החברות הנותנות שירות תשתית לסיבים האופטיים בישראל.
יש חברות נוספות בשוק התשתיות שמספקות שירות לפרטנר,סלקום וחב' חשמל(אנלימיטד) והן פורסות תשתית כזו רק בבניינים שפוטנציאלית יכולים להחזיר את ההשקעה.
בבניינים עם 10 קומות ומעלה ו-50-60 דירות יש סיכוי ליותר מתחברים לתשתית סיבים אופטים לכן זה כדאי להם, אבל לבניינים של 4 קומות עם 8 דירות זה לא משתלם להם, כי יש פחות דיירים. ככה שאם אמרו לך שאין לך צורך בפייברנט, אז זה בגלל שאין לך תשתית כזו בבניין וגם לא תהיה כזו. היתרון בסיבים אופטים היא כמובן מהירות גלישה עצומה - 1 ג'יגה ביט לעומת ה-100-200 מגה שהוט מתלהבת מהם.
מהירות גלישה גבוהה היא לא רק לצורכי אינטרנט. כשאתה משתמש בטלויזיה חכמה, בשרותי פרטנר טיוי/סטינג טיוי(בשרותי סטרימינג מבוססים סיבים) ובמשחקי וידאו ברשת כמו בפלייסטיישן 4 וכיוב', אז נדרשת יכולת העברת מידע מהירה הרבה יותר כדי שתצליח לסנכרן את התוכן מהר יותר בתדרים גבוהים יותר מ 50-60 הרץ ותציג על המסך תמונה חלקה יותר,קרובה יותר לויזואל שבמסכי הקולנוע של ימינו.
 
למעלה