אאחל לכם חתימה טובה ולצמים, שיהיה צום מועיל

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
אאחל לכם חתימה טובה ולצמים, שיהיה צום מועיל
 

dory38

New member
גמר חתימה טובה
אני אצום כרגיל, מאוכל. אשתה מים ואולי תה, כי אני מחלים מהצטננות ממושכת ועדיין לוקח כדורים. אמא שלי, עקב הפציעה (שמשתפרת קלות, יש לציין), תצום חלקית כמוני או בכלל לא. גם בשגרה היא לא מרבה באכילה.
 

Ron W

New member
כאתאיסט מעמיק אני מוכן לחתום לך

בענין חשבון נפש שעושים ביום הזה
מתחשק לי כבר זמן רב להתחשבן עם המחמיץ
והשיננית שעבדה לצידו במכתב תלונה עובדתי ומפורט
למרות שעברו כמה שנים - אולי יש בכך דווקא לחזק.
 

dory38

New member
יש אנשים גרועים מהם ולא אפרט כרגע
מה שחשוב, הוא שכל אחד מאיתנו יעשה חשבון נפש. בנוגע לפורומים השונים, יותר מדי נגררתי למדמנה הפוליטית במקום לנסות ולהעשיר את הפורום בנושאים אחרים. מה הסיבה? כי זה הכי קל, לא צריך מאמץ בלזרוק דעות. והאמת? נראה לי שרוב הדיונים פה הם דיוני סרק, כי לא נראה לי שמישהו כאן ישכנע את השני בצדקת דרכו אם מדובר בשני קטבים.
 

RossieL

Active member
עֲבֵרוֹת שֶׁבֵּין אָדָם לַמָּקוֹם,יוֹם הַכִּפּוּרִים מְכַפּר
לא מזמן חוויתי חוויה מדהימה [לא אכנס לפרטים] אבל רק יכולה להגיד שאלוהים לא צריך סממנים, סימנים, צומות, לבוש, טקסים.
לא סתם נאמר ונכתב: וַיהוָה צְבָאוֹת שֹׁפֵט צֶדֶק בֹּחֵן כְּלָיוֹת וָלֵב.

הוא יודע את הנפש פנימה, הוא מקבל כל אחד מאיתנו בדיוק כפי שהוא, מחבק, דואג ומלווה בכל צעד.

אדם צריך שליבו ופיו יהיו שווים, יהיו נקיים.
ואם הוא נוהג כך, יום כיפור הוא יום חופש, יום של שקט, יום של מנוחה.
אין צורך בכל עינויי הנפש הללו לזכות במחילה.

עֲבֵרוֹת שֶׁבֵּין אָדָם לַמָּקוֹם, יוֹם הַכִּפּוּרִים מְכַפֵּר.
עֲבֵרוֹת שֶׁבֵּין אָדָם לַחֲבֵרוֹ, אֵין יוֹם הַכִּפּוּרִים מְכַפֵּר, עַד שֶׁיְּרַצֶּה אֶת חֲבֵרוֹ


אז למה לחכות ליום כיפור ולבקש סליחה ומחילה?
למה לא מיד כשהתרחש?
כאמור: עֲבֵרוֹת שֶׁבֵּין אָדָם לַמָּקוֹם, יוֹם הַכִּפּוּרִים מְכַפֵּר.

ובין אדם למקום? למה רק בכיפור?
כל השנה יחטא האדם וביום אחד, ישליך מעליו עוונותיו, יחבוש כיפה לראשו, יגיד:
שְׁמַע יְהוָה קוֹלִי אֶקְרָא וְחָנֵּנִי וַעֲנֵנִי.
ומרגע שיסתיים הצום, ישוב לחייו ה ... כופרים.
נשמע הגיוני?

אז אני לא צמה בכיפור.
את חשבון הנפש שלי אני מנהלת בשוטף,
ביום שישי מול הדלקת הנרות אני מבקשת את סליחתו של מי שפגעתי בו ומבקשת מזה שלמעלה שיהיה שם ויסייע.
אני גם דואגת לבקש סליחה מהאדם שנפגע ממני, אם מרגיש לי נכון לבקש.
אבל לא מחכה ליום כיפור ומענה את עצמי כדי לזכות בכפרה.

את הכפרה אני דואגת לקבל ולתת במהלך כל השנה.
וכך, הלב שלי נקי.

ועדין, מכבדת את כל הרבים שנותנים ליום הזה way to much קדושה.
זה שלהם, זו אמונתם, זהו החינוך שקיבלו, זו דרכם.
מכבדת.
רק בבקשה זיכרו לכבד אותי ועוד רבים כמוני שחושבים ונוהגים שונה ממכם!
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
כל הכבוד! הלוואי וכל בני האדם ינהגו כך!
ובכל זאת, בתורה כתוב כיצד יש לנהוג ביום הכיפורים, והתנהגות זו היא מחייבת את כל
בני ישראל. ברור שאין בכוונתי לבחון איש איש מה הוא באמת עושה ואין זה מתפקידי
לבדוק זאת.

לכשעצמי אני צם, אבל כפי שניתן לראות, איני חש אל בית הכנסת, ואיני מתפלל שם.
כשבא לי, אני מתיישב מול המסך ומגיב ועל כן ניתן לכנותי "כופר", אבל עבורי זה
'בסדר'...
ולא שאני מאמין גדול בבורא עולם, אבל אני כן מזדהה עם בני ביתי.
חתימה טובה!
 

חיא2

New member
במקום אחר הרהרתי בקול על הברכה "מועיל"
ראיתי בה ביטוי לתפיסה התועלתנית שהיא מרכז הכובד של החשיבה המערבית הקפיטליסטית, ויש בה ניגוד עמוק למצווה הקיימת רק למען עצמה, כלומר למען יהווה בין אם מועילה ובין אם לא.
בהיותי חסר כל אמונה באיזו ישות על טבעית או חייזרית, אינני מוצא טעם רב בצום כאיזה ביטוי נעלה לחשבון נפש. אותו, את חשבון הנפש, אני עושה באופן קבוע. שהרי בהיותי אדם ניטשיאני מטבעי, לא יהווה או שאר שמותיו, חצרו ומלאכיו הם שיקבעו לי משהו, רק בני אדם מצליחים לקבוע, והמוסר שלי אנושי לגמרי.
אשר על כן -
כל מי שחושב שפעולה זו מאחדת אותו עם אחיו היהודים - אולי זה מועיל
כל מי שמאמין וצם מתוך אמונה באלוהים - שיהיה לו צום מעיק, ושיענה את נפשו כמו שצריך
כל האחרים, כמוני למשל - תקשיבו לדממה סביב. חבל שצריך "כוח אלוהי, שבטי, לאומי-לאומני או אחר" כדי לזכות פעם בשנה בשקט.
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
איזה שקט? על מה אתה מדבר? אזור המגורים שלי הוא שקט, אבל
דווקא בימי הכיפורים אני שומע ים של ילדים שרוכבים על אופניהם... מקשקשים
ביניהם ובפעמוניהם.
לא שיש לי משהו נגד, אבל יום שקט? לא ממש.
וכשאדם מברך בברכת "צום מועיל"? אני רואה בכך סוג של ברכה למען לא יהיה לבטלה.
יועיל וינקה ממך (הצם) את חטאיך.
תרצה? תאמין. לא תרצה? זכותך.
ואני צם, כי בני ביתי צמים וזהו סוג של הזדהות. עובדה שאני כאן מול המסך ועובדה
שאיני מתנדנד בבית הכנסת.
 

חיא2

New member
אבל משה, אבל משה...
לבטלה רק פליטה של גבר במעשה אונן או בחלום רטב.
תענית יום כיפור לעולם אינה לבטלה, ורק אמונת עכו"מ, כפי שכבר ציינתי, בכוח מעשה האדם לשנות סדרי עולם תוביל להבל של "מועיל".
והא ראיה -רה"מ וממשלתו לא טרחו להגיע לאזכרות הרשמיות לחללי מלחמת יום הכיפורים.. נראה לך שאם דרעי יצום, הצום שלו יהיה מועיל? שהרי האלוהים של היהודים לא סולח על הלבנת פני אדם ברבים. אשר על כן, לו אגזור מהדוס דרעי והסגן שר הדוס, זה של הבריאות, או משר החינוך הדוס או מסמוטריץ הדוס גזרה - הלבנת פני בני אדם שיקירם נפל במלחמת יום הכיפורים מותרת לגמרי, ולא עומדת בדרכו של המאמין באמת באליל היהודי, ולכן "מועיל" מקבל פה פרצוף אחר לגמרי.

לשמחתי, אני שומע רק שקט מוחלט. מדי פעם עוברים ליד חלוני אנשים ומדברים, אבל זה כלכך נדיר, שאפשר לטעון שהשקט שורר.
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
במחילה ממך חיא...
כשחזינו בסרטון עם הג'ינג'י והכבשים היולדות, היו לך 'חלומות' על האביונה שהאיש
חווה תוך כדי הרצאתו.
וכעת... אתה מדבר על מעשי אונן ועל פליטה כתוצאה מחלום רטוב... שיש בהם בטלה.

נראה כי ביטול זרע לשוא מדאיג אותך מאד...
אז רגע...
מה קורה כשנער מתבגר חולם את חלומותיו הרטובים כדרכו של עולם?
האין באלה ביטול זרע שהטבע [או הבורא בעצמו רחמנא לצלן] יצר?
ומה קורה, כשנערה בתולה וברה מסרבת לקיום יחסים מלאים, ובמקום זה, עוזרת
לנער שעמה לבטל את מלוא אונו בתחתוניו?

ואגב, שמעתי שישנן כאלה, המסכימות לקיום יחסים נוסח סדום, והעיקר שלא תיפגם
רקמת בתוליהן. מה לגבי אלה? מה קורה לחומר ההוא שמתבטל 'שם'?
 

חיא2

New member
אותי לא, את היהדות כן
ואני למרות היותי ישראלי ממוצא יהודי, ולא יהודי, מחובר היטב לאיד היהודי התרבותי, שהוא מין מודחק, מיניות מתוסכלת, חטאים ופשעים ודמיונות שהרבנות וההירארכיה הגברית בתרבות היהודית ההלכתית מתמודדת אתה השכם והערב.
לי אין חלומות מיניים בסדרי גודל של "חטאים".
אני מאוד בעד אוננות, היא משחררת לחצים ומביאה לאיזון ביולוגי ונפשי, בהחלט.
אגב, שמעתי שישנן כאלה שעושות הכל חוץ מחדירה נרתיקית, כדי לשמור על בתוליהן.
ברם, אבל, אך - כיצד שאלותיך מתיחסות לסוגיה שהעליתי, למעט ענין החרדה ממין הטיפוסי לתרבות ים-תיכונית שהפכה לאירופאית-צפונית קרירה?
 
ומאיפה אתה חושב שבאים כל האנשים שאומרים עליהם שהם
חרא של בני אדם ..
מאותו מעשי סדום של ביאה אסורה בעכוז ...
 

Ron W

New member
האופניים בכיפור הם כפירה חזירית ואף הביאו לקטל 2 נערים
היה לי ויכוח עם מי שטען שזו בבחינת מסורת שנוצרה
כלומר די ב 2 עשורים של השתרשות מנהג מטופש
או במילה מסורת כדי להצדיק כל מעשה ?
האבסורד יגיע ביום שיסבירו שאין מכוניות בכיפור כמסורת
כדי לכפר על זהום האויר ולכן נוסעים באופניים.
יום כיפור היה יום של שקט יחיד ומיוחד בשנה שאין לו אח ורע
גם בתבל - אבל תמיד יבוא הישראלי המכוער ויחרב
תחילה עם פעוטות על אופניים ובהדרגה לכל הגילאים
ואין פוצה פה ומצפצף.
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
יש לזה איזו היסטוריה עגומה...
עד שנת 73, לא ראית כמעט כלי רכב על הכבישים ביום הכיפורים.
אבל לאחר פרוץ מלחמת יו"כ.... אנשים החלו אט אט לפרוק עול ומאז שנת 73,
אתה רואה יותר ויותר כלי רכב שמרשים לעצמם להתנייע ברחובות.
וכן. הורים ניצלו את היום הפנוי הזה כדי ללמד את הדקדקים לרכוב על אופניים,
כי זה "כביכול" לא מרעיש ולא מזהם.
אז במהלך השנים, יכולת לראות עוד ועוד הורים שמסייעים לילדיהם לרכב על אופניים
עם גלגלי עזר, או על אופניים זעירים מפלסטיק.
ואט אט... הגיעו גם הבוגרים יותר, ועובדה: ימי תשרי הראשונים הם ימי החג לכל
בתי העסק שמוכרים אופניים...
כן כפירה חזירית או שלא? זה כבר סיפור אחר לגמרי.
 
למעלה