טענה מוזרה ומעניינת שאין לי עליה תשובה .

טענה מוזרה ומעניינת שאין לי עליה תשובה .

זו אינה טענה מקורית שלי . אני רק מביא אותה לכאן .

ממשלת מעבר שואבת את סמכותה מהכנסת שהביעה בה אמון לפני שהממשלה נעשתה ממשלת מעבר .
הכנסת שהביעה אמון בממשלה לפני הבחירות ,סימה את כהונתה ונבחרה כנסת חוקית אחרת .
הממשלה הישנה נעשתה ממשלת מעבר .
ואז
פוזרה הכנסת החדשה שלא הביע אמון בממשלה כל שהיא .
האם הממשלה הקיימת שהיא ממשלת מעבר היא בכלל בעלת איזו שהיא סמכות חוקית ?
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
ביבי מלך ישראל חי חי וקיים. מי מעז לטעון נגד מלכותו?
וכעת, יש בכלל חכ"ים חדשים.
חכי"ם אחרים שמילאו קודם תפקידי שרים, עפו מהכנסת. אז? שום דבר כאן לא ממש מובן!
 

shayCn

New member
לא. הסמכויות של ממשלת מעבר מוגבלות

למה אתה חושב מדברים כבר יותר משבוע שהמדינה משותקת לשנה? הם לא יכולים לעשות כלום. לא להעביר חוקים כשבעצם רק חוקים שעברו קריאה ראשונה עם הממשלה הקודמת, יכולים לטפל בהם. ביבי לא יכול למנות מינויים מלבד מבקר המדינה שדווקא בעניינו הוא בחר להשהות. הם לא יכולים להכין את התקציב ובנוסף הורים ומחנכים יצטרכו להתמודד עם הדילמה של שר חינוך חדש. וגם ועדות הכנסת מוגבלות בסמכויותיהם. בקיצור, שנת הכלום.
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
שרת המשפטים פוטרה. שר החינוך פוטר ומבקר מדינה חדש מונה.
במקביל, שר משפטים חדש (שהוא גם ח"כ חדש), הוכתר, ובקרוב ימונה גם שר חינוך
חדש.
לשם שינוי, ולראשונה בישראל, מבקר המדינה שהתמנה כעת, אינו משפטן או שופט
בדימוס. נפקא מינה, שלראש הממשלה יש עדיין סמכות לקבוע מי יהיה מה.

זה שהמדינה משותקת לשנה? זה נכון.
אבל במידה שתפרוץ מלחמה חלילה, אין כל ספק, שהקבינט יפעל ויחליט החלטות.

והנה, עוד ענף שביבי מנסה לכרות כעת:
http://www.mivzakon.co.il/click.asp?ID=1771511
מעניין עד כמה הוא יצליח בכך...

אז... למרות המגבלות של ממשלת המעבר, נראה כי ביבי יכול עדיין להחליט, לשנות
ולהציג "בקשות". האם זה לטובת הציבור או שלא? זו כבר סוגיה אחרת.
 

Ron W

New member
בנט ושקד פוטרו כי לא נבחרו כח״כים אבל גם החשוד לא נבחר..

נוצר מצב אבסורדי שראש ממשלה שלא הצליח להשיג רוב לכהונתו
ממשיך בתפקיד כאילו כלום לא השתנה..
הרי אם הכנסת פוזרה גם מי שנבחר כעת לא ראוי לשום תפקיד
אותם ח״כים שהושבעו בטלים בדיוק כמו אלו שהתבטלו מהפיזור הקודם.
לדעתי בג״ץ היה יכול להתערב ולהשעות כל שנוי מנויי שרים
כל עוד אין ראש ממשלה נבחר ולאשר את המשך המשרות
למי שכהן תחת ראש ממשלה נבחר בלבד.
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
מה שכתבת נכון ולא ממש נכון...
נתניהו עמד ועומד בראש רשימת הליכוד.
אז מצד אחד, אתה יכול לומר, שהוא לא הצליח לממש את 'ההגעה לתפקיד המיוחל',
כי קודם לבחירות, הכנסת הביעה אי אמון בממשלה שהוא כיהן כראשה, אך הממשלה
בכל זאת נותרה כממשלת מעבר עד לאחר שייבחנו תוצאות הבחירות.
אלא שכעת, שוב נקבע חוק פיזור הכנסת, והפעם, לא הוקמה שום ממשלה ולא נבחר
ראש ממשלה. דהיינו: ניתן לומר שהוא הודח למעשה פעמיים.
אבל:
א. לתהליך שכזה עדיין לא היה תקדים, ועל כן, מה שקורה כעת הוא הוא התקדים.
ב. ומה הברירה האחרת? להותיר הלאה את מה שהיה? והלוא בנט, שקד ועוד כמה
פרסונות, לא זכו להיכנס לכנסת כעת, ולכן, הם אינם יכולים להמשיך ולכהן בה כשרים,
אלא אם יופעל פה החוק הנורבגי, שמאפשר לאנשים שאינם חברי כנסת לכהן כשרים,
בו בזמן שהחכ"ים החדשים כן ייכנסו לכנסת... תהליך מוזר משהו...

ג. לפני 3 ימים, כתבתי ששמעתי בחדשות, שאדם כלשהו הגיש שאילתא לבג"ץ בדיוק
בנושא זה. הוא טען, שכנסת אמורה לתפקד 4 שנים, ולא יתכן שהיא תפזר את
עצמה לאחר 45 ימים, מבלי שניתנה הזדמנות לח"כ נוסף להקים ממשלה.
לכן, דווקא כעת, נוכל לבחון מחדש את דרכו של בג"ץ, ואולי שם תינתן קביעה, שיש
להתחשב בדבריך, שכן כל אפשרות אחרת תיצור מצב לא בריא בעליל, בו החשוד
יכהן כעת כראה"מ לאחר שנכשל, וימשיך ויכהן גם הלאה כראה"מ, עד שהוא או אדם
אחר, כן יצליח להקים ממשלה תוך עוד 45 ימים, שבהם אולי אפילו לא תינתן לו
הזכות לנסות ולהקים ממשלה...
ואתה מבין... הוא, כראש הממשלה, ימשיך וינצל בימות, ימשיך ויקרא את קריאותיו
ההזויות אל כל מיקרופון תורן והעם יאמר "אמן".
אז.. האם אין כאן פתח לדיקטטורה?
אבל מה הפלא? כעת תוכל לרשום לעצמך ביומן: החל מאפריל 2019, הדמוקרטיה
היחידה במזרח התיכון פשטה את הרגל
, ומאותו מועד, הוכרזה גם מדינת ישראל
כדיקטטורה [בראשות אדם החשוד בפלילים] = בינימין נתניהו.
אדם זה ייזכר לדראון עולם, כמי שהצליח להקריב מדינה שלמה למען עצמו.
וכן... כל זה, תחת ברכת [והכשרת] הבג"ץ...
תחי מדינת ישראל!
 

Gn434

New member
אמנם באתי מהראשי אבל כמה תיקונים

שר לא חייב להיות חבר כנסת - אין קשר לחוק הנורבגי.
החוק הנורבגי מאפשר לחבר כנסת להתפטר מהכנסת כשהוא מתמנה לשר, ולחזור לכנסת כאשר הוא מפוטר/מתפטר מתפקיד השר (עד החוק הנורבגי, לא ניתן היה לחזור לכנסת לאחר התפטרות).
לגבי מבקר המדינה - משפטן הוא בוודאי אינו בהכרח שופט.
מה הופך שופט למבקר טוב? התשובה היא שכלום.
מבקר המדינה הראשון נבחר דווקא בגלל שהיה רואה חשבון (אבל היה גם משפטן).
לבגי העתירה של פיזור הכנסת - הכנסת ב-ח-ר-ה לפזר את עצמה וזו זכותה.
 

dory38

New member
אין לי מושג מה הסמכויות של ממשלת מעבר

זה בטח מוגדר בחוק. מנדלבליט עצמו אמר, שנתניהו יכול לפטר שרים כי החוק לא אוסר זאת עליו. לפחות זה היה מעשה טוב שלו, ברוך שפטרנו מבנט ושקד - או לחילופין מהג'וקר ומהראלי קווין.
 

חביף11

New member
ומה קיבלנו?

אחד אמיר אוחנה שנבחר על הטיקט של "גאווה" ובגד ב"טיקט" הזה במהירות שגברים מחליפים פרטנרים ל-ס-ק-ס [ בשירו-תים של כל מועדון, סטרייטי או הומואי כאחד ]. אדם שירק בלי בושה אל הבאר שממנה זכה ל"הוליד" ילדים ולקבל אישור חוקי למשפחתו האחרת.
אכן מתאים לשרה, ולשרה, לאהוב ה.ו.מו-מחמד שכזה.
 

dory38

New member
לפחות הוא עומד בדרישות המינימום לתפקיד כעו"ד

 
למעלה