קדירת
בשבת- האוכל המשפחתי

קדירת
בשבת- האוכל המשפחתי

נניח שזו תהיה מודעה תלויה על קיר מלון בירושלים.
או
"אימא +אבא= משפחה , האומץ להיות נורמאלי"
או
"כדי שלא יהיו אבא+אבא"

אלו מודעות שהופיעו בימים האחרונים בשלטי חוצות והמדיה (אלי ישי ותנועתו אם אני לא טועה) ועוררו מהומה רבה, כולל דרישה (שמומשה , לפחות בחלקה ) של ארגוני הלהטבי"ם להסיר אותה.

אני תוהה למה המודעות האלו לא לגיטימיות?
(מבלי להסכים עם פסיק מתוכנן!)
למה אין זכות למי שזו עמדתו ודעתו לכתוב אותה בראש חוצות?
בדיוק כמו זכותי להמליץ על מתכון לקדירת חזיר משפחתית
וזכותו של אחר לכתוב "הם (תמונות עיתונאים) לא יקבעו לנו".

מי קובע את הגבולות של מותר ואסור במדיה ציבורית?
ברור לי כשיש הסתה וקריאה להסתה...זה לא לגיטימי.
אבל מדוע לא יכול מישהו להצהיר על עמדותיו בפומבי?
 

Ron W

New member
תליית כרזה מזמינה תגובה ככל פרובוקציה - מה יש נגד התרעומת?

אין לנו בעיה עם הכרזה אלא ההתנגדות שלך לתרעומת נגדה.
כרזה אינה מבטאת מציאות אלא מתריסה נגדה.
כל הודעה מבית מדרש ההלכה תקבל מענה לשון שיגרום לה להצטער על תלייתה.
 
זכות הדיבור- הביטוי-הדיעה

אינה חד צדדית.
גם מי שחרדי- גם מי שאטום- גם מי שעולמו צר----
מותר לו לבטא את עצמו (כולל שלטי חוצות )
בהתאם להשקפת עולמו.

התרעומת של הלהטבים לגטימית
התגובה הציבורית-הורדת הכרזות- הכניעה ללחץ הפוליטיקלי קורקט -,בעיניי לא לגיטימית.
 

חביף1

New member
תלמד לשרשר - שרשרת למישהו אחר ולא לאחותו

מה אתה בא אליה בתלונות?
וקבלת תשובה ארוכה ממני. תתייחס לענין ישי ואל תסיט הדברים למקומות אחרים. המורה לצביקי - צביקי לקחת את האוכל של רוני. צביקי - המורה, רוני שמן, למה את לא כועסת עליו?
ברור, זו רמת האנלוגיה והתשובה שלך.
 

דיברגנט חדש

Well-known member
אתה חמור קופץ בראש

לא ברור לי, מהיכן הסקת שתגובתי לאחותו של ולא לרון?
&nbsp
מה אפשר לדרוש ממוגבל שיכלי 0מולני ...
 
הצביעות שלי? מאיפה הבנת שאני בעד מצעדי הגאווה/או נגד?

אני אמרתי מילה נגד מצעדי גאווה?
התכנסויות לנשים בלבד חובשות שביס?
תהלוכה של תומכי תנו לחיות לחיות?

כ ו ל ם --- יכולים לדעתי להציג את דעתם (בכפוף להוראות המשטרה,הפגנות וכו)
גם
מי שחושב שאבא+אבא זה לא משפחה.

חרה של דיעה, חרה של השקפת עולם צרה ואטומה לדעתי- אבל זכותו להגיד אותה כמו כל אחד אחר.
אין משטרת מחשבות (עדיין).
 

דיברגנט חדש

Well-known member
השבתי לרון ולא לך

חבל שאת מתייחסת למוגבל השיכלי ה0מולני ולא מפעילה את הראש שלך בכדי לראות שהתגובה לא אלייך.
 


יותר פשוט לכתוב "סליחה, טעיתי בשרשור התכוונת לשרשר לחביף"
ולא----
כל התיאורים על מוגבל המוח הסמאלני
על הפעלת המוח שלי (דווקא עובד 12 שעות ביממה רצוף).
פשוט- כותבים סליחה טעות.
 

דיברגנט חדש

Well-known member
חביף אפילו לא הופיע בשרשור ובכלל למה שאשרשר למישהו שאני לא

סופר אותו.
&nbsp
את יכולה לרדת מהעץ, כי השבתי לרון וכפי שכתבת, מותר לך להודות בטעות במקום להתווכח ולבייש את עצמך.
 

חביף1

New member
אני אגב מסכים אתך

אפילו לא נעלבתי כלהט"ב מהמודעה, מה יש להיעלב בכלל? אין בה הסתה אגב.
אבל במדינת ישראל כמו במדינת ישראל - ישו-מקדונלד - ישר להוריד, בחורה חשופה על אוטובוס, האוטובוס נרגם ,
כלומר המשחק הדמוקרטי לא פועל בצורה מלאה, ויוצא בשל הטייה ברורה לצד הדתי-חרדי שלפעמים גם חילונים אוהדי חופש הדיבור חוטפים ג'ננה.
 

דינהמית

New member
האנלוגיה שלך לא נכונה כי מדובר על פגיעה בזכות בסיסיות

פגיעה בזכותם הבסיסית של שני בני אדם בוגרים ואחראים להקים משפחה שתזכה לזכויות שוות למשפחות אחרות באותה מדינה, רק בגלל נטיתם המינית.
&nbsp
לא מדובר על אנשים שחושבים שמודל משפחתי מסויים לא טוב, נניח צביקה פיק או שלמה בראבא שנישאו לנשים צעירות מהן בהרבה וילדו ילדים בגיל נכדים. אז יש כאלו שיצקצקו בשפתיים - זכותם, חופש ביטוי.
אבל עדיין למרות צקצוק השפתיים אין חוק במדינת ישראל שמגביל הפרש גילאים בין בני זוג או חו"ח מקרה בו האישה מבוגרת מהגברוזכותם של אנשים להתחתן באיזה פער גילאים שבא להם ולהנות משוויון זכויות.
&nbsp
במודעות שמיוחסות לאלי ישי מדברים על קריאה על עצם הלגיטימיות של משפחה שלא מתיישרת לפי הקו של חלק מהדתיים ושל סתם הומופובים ואיסור על קיום משפחה כזו בחוק, שקיים במדינת ישראל מאז הקמתה אבל נוצרו בו אי אילו בקיעים שלא מוצאים חן בעיניהם והם מבקשים להזדרז ולסתום אותם.
&nbsp
האנלוגיה הנכונה לדעתי היא מדינה שבה החוק לא מאפשר נישואים של אשכנזים וספרדים ומודעה המריצה מפלגה שרוצה להבטיח את האיסור הזה, תוך פגיעה בלגיטימיות של זוגות כאלה לגדל "ילדי תערובת" וכשחלק ניכר מהציבור בפועל פגע בהורים משתי העדות ובילדיהם.
&nbsp
בקיצור להגיד שמרוקאים הם עבריינים אלימים זו דעה מגעילה אבל רק דעה, להגביל בחוק מגורים של יוצאי מרוקו שלא יגורי בשכנות לשאר האוכלוסיה ומפלגה שזהו הטיקט שלה - זו לא הבעה דעה אלא פגיעה ממשית בזכות יסוד ולכן לדעתי לחלוטין לא לגיטימי.
&nbsp
 

shayCn

New member
פגיעה בזכויות יכולה לקרות גם בצורת ביטוי חיובית

אם הבנתי אותך נכון, אין לך בעיה עם זכויות הלהטבים אלא עם הביקורת על שלטי חוצות שתוכנם עשוי לומר את אותו הדבר אך בפוליטיקלי קורקט מסוים.
אממה, אם הציבור מבין את התוכן ואת כוונת המשורר, הוא עשוי לעורר מהומה שתגרום להורדת השלט, כי..על מי בעצם עובדים פה? הלהטבים קוראים את השלט, מבינים את התוכן הציני וזה פוגע בהם כקבוצת מיעוט. הביקורת שלהם תהיה לגיטימית יותר, כי הם אלו שנפגעו.
קשה לי לומר שבאופן טוטאלי ישראל שוללת כל מה שמנוגד לערכי הדמוקרטיה, כי יש משקל גם לישראל כמדינה יהודית כמו חוק הלאום.
אפשר לומר שהרציונל הציבורי מעוניין בזכויות הלהטבים למרות התנגדות הדתיים וכאן מממש את עיקרון ישראל הדמוקרטית ומצד שני, מעוניין בחוק הלאום למרות התנגדות הערבים,הנוצרים והדרוזים וכאן מממש את עיקרון ישראל היהודית.
 
למעלה