מבחני כניסה להורות?

מבחני כניסה להורות?

לפעמים אני תוהה אם להורות לא צריך לעשות מבחני כניסה.
קראתי כתבה ארוכה
בתקציר- הורים שנולדו להם ילדים (בן/בת) מחליטים לא לספר לילד/ה מה המין שלו, להתייחס אליו בלשון רבים הדו מיני- ולאפשר לו לבחור בשלב כלשהו בחיים את המגדר שלו.
רק לי זה נקרא הזוי לחלוטין?

מצד שני במה זה שונה מכל אורח חיים שהורים בוחרים עבור עצמם וילדיהם?
 

אבי בן 1231

Well-known member
בעברית זה לא יעבוד.

יש לשון רבים נפרדת לזכר ולנקבה.
באנגלית ועוד שפות רבות זכר ונקבה, צורת הפנייה שווה.
ספרדית כמו עברית.
 

חביף1

New member
גם צרפתית

עכשיו הרצתי חיפוש מהיר בגוגל לגבי סינית, יפנית, תאילנדית - אז בסינית וביפנית אין ממש אבחנה בין זכר לנקבה ובתאילנדית דווקא יש, אבל בהגדרת המגדר של הדובר, לא חפצים וכו'
 

חביף1

New member
בדיוק עכשיו בת זוגי העירה תשומת לבי לכך

הבעיה בעברית היא צורת הפועל המבחינה בין זכר לנקבה , היעדר צורת הסתמי IT. [ הסתמי בעברית הוא זכר, אבל זה בגלל שיהווה הוא זכר, וזו שפה מגדרית פרו-זכרית מובהקת כמו כל השפות השמיות]. בעצמי הבחנתי אצל הכוהנת הגדולה של כתיבת אתם.ן בו זמנית מרב מיכאלי איך אינה מצליחה להקפיד על היעדר מגדריות, למעט צורות השמות ברבים.
אבל אפשר לנסות, תמיד. זה לא רע, אם כי "היעדר מגדר" יצור אצל הילדים ביטויי מגדר חדשים-אחרים, כי ילדים אינם עוורים, הם רואים פות, זין ויודעים שיש הבדל. הלשון איננה תוצרת של "האקדמיה ללשון עברית" מצבה הנוכחי הוא תוצר של עשרות אלפי שנות דיבור, לא לשכוח.
 
בכלל לא התייחסתי לפן הלשוני

אלא לתפיסה ההורית
שאם לא נספר לילד שהוא זכר/נקבה
הוא יתייחס לעצמו כעל מגדרי
ויוכל לפתח לעצמו זהות אישית
בהתאם לנטיותיו ולא בהתאם לאיבר מינו.

לדעתי- הזוי.
גם אם היה בעברית IT
 

חביף1

New member
האם תודעה יוצרת לשון או לשון יוצרת תודעה

הלשון היא הביטוי הכי משמעותי מבחינה אנושית לכל זהות באשר היא. נכון שישנם ייצוגים ויזואליים כצבע הבגדים, התקשטות, ג'סטיקולציה ומה לא, אבל בבסיס בני אדם הם יצורים ורבליים שהלשון מגדירה עבורם או הם מגדירים באמצעותה את המציאות, אשר על כן, כאשר ה"סתמי" בשפה נטול מין, קל הרבה יותר, לכאורה.
\הבעיה תהיה עם תהליכי החברות של הילדים הללו בחברה מאופיינת מינית עד טירוף, והא ראיה - להטבא"ק = לסביות, הומואים, טרנס מיניים.ות, בי-סקסואלים, א-סקסואליים, קווירים, ובטח עסוקה בהדגשת המגדר.
 
בהחלט מסכים שיש מצבים שכאלו שמחייבים לעשות מבחני כניסה ..
אני לא אומר שחייבים לחנך בנים לשחק רק עם בובות של חיילים\רובוטים ולשחק כדורגל ושבנות צריכות לשחק רק בבובות של ברבי וכיו"ב אבל לדבר לילד שלך בצורה חסרת מגדר ולתת לו לשבור את הראש מה הוא אמור להיות בהחלט נשמע כמו אחד מאותם המקרים שמחייבים לעבור מבחן כניסה להורות
 

דינהמית

New member
הם חיים חיים על אי בודד? רק ההורים מדברים עם הילד/ה?

איך זה יעבוד מעשית?
&nbsp
מעבר לכך לטעמי הם חלק מהבעיה ולא חלק מהפתרון.
הם מניחים שצריכים להיות הבדלים שלא קשורים לאיברי המין בין בנים לבנות ולכן מנסים לתת לצאצא לבחור את המין המתאים.
הפתרון צריך להיות חברתי, שלא יתקיימו הבדלים שאינם קשורים ישירות באיברי המין בין בנים לבנות ואז כל הסיפור הזה מיותר.
&nbsp
 

shayCn

New member
הזוי זו רק החלחלה שאפשר להביע כתגובה

אם הורים רואים את הילדים שלהם כאובייקטים שאפשר לשנות להם את הזהות שלא מבחירה, אז בהזדמנות הראשונה להודיע לרשויות הרווחה ושעובדים סוציאלים יוציאו את הילד מהורים כאלו.
זה שונה כי לא מדובר בעיצוב דרך חייו של הילד, אלא לשינוי. שינוי הזהות שלו דרך מאפייני זהות. לשנות לילד את המגדר,את הדת, לבצע מניפולציות וניתוחים אסתטיים מיותרים וכיוב'.
גם לתת לילד לבחור בעצמו זה פסול. הילד הוא קטין. האם קטין הוא בעל מנטליות שכלית מספיקה כדי לקבוע לעצמו זהות שונה מזו שנולד איתה? לא, כי אז הוא היה בוגר.
 
למעלה