הלך לעולמו עוד אייקון - הסופר עמוס עוז

הם גם אינם מדינה פלסטינית ולא הממלכה ההאשמית .

השטחים שבהם מדובר הם חלק מהמנדט הבריטי על פלסטינה .
שטחים שעליהם הערבים מהמנדט סירבו להקים מדינה .
 

Ron W

New member
הם נולדו בשטחים וזכותם להגדיר את עצמם כרצונם.

בוודאי שהשטחים אינם מולדתם של עולים מרוסיה או דתיים מברוקלין.
זכותם של עולים להתיישב בחסות המדינה אך לא לטעון כולה שלי ולהרחיק או לגזול
אדמות מערבים - דוקא בגלל שעלינו לארץ כיהודים רדופים
נרדוף עד עפר כל טמבל שינסה לנשל אנשים מביתם כמו הפושעים שצצים כאן.
 
אתה כמו 99% מהאנשים חושב הפוך ממה שחוקרים גילו .

להיות נחמד בנימוק שהיו לא נחמדים אליך
היא טענה מטומטמת .
לא לגרום סבל לאחרים מהסיבה שאתה סבלת
היא טענה מטומטמת .
לא להיות אדם רודף בטענה שהיית נרדף בעבר
היא טענה מטומטמת .
דברי הלל הזקן כל דעליך סני לחברך לא תעביד הם אמירה מטומטמת .
הצו הקטגורי של קנט עֲשֵׂה מַעֲשֶׂיךָ רַק עַל פִּי אוֹתוֹ הַכְּלָל הַמַּעֲשִׂי אֲשֶׁר, בְּקַבֶּלְךָ אוֹתוֹ, תּוּכַל לִרְצוֹת גַּם כֵּן כִּי יִהְיֶה לְחֹק כְּלָלִי הוא צו שגוי למרות שיש בו גם איזה טוויסט .
 

חביף1

New member
איך ידעתי שרגב-סיבוני והתרפסותה בפני סופר שמאלני

מי שגילם במהותו את ה"סמול" המאוס על ממשלת הימין הנוכחית, על נציגיה, כלבליה ומשרתיה, כולל ראשהּ שכן קרא את צ'כוב וקרא המון, ביבוש ורעייתו המשכילנית והמטפלת שרה, אלה הנקראים בימינו הקיר"ה ורעייתו תעורר את השבט הימנוני קיצוני מרבצו ותגרור התייחסוןיות לא רלוונטיות. יאללה מירי תאכל אותה בלאומיאדה, עאלק.
עם זאת יש לשים דברים על מכונם ולדייק היטב:
1. עמוס עוז התגלה כחפץ בפרס נובל כאחרון הסלבים שמפרסמים סלפי באינסטגרם, אם משהו גרם לי לבוז לו, זו הנהייה אחרי הכבוד, שברח ממנו כמו מאש.
2. כשאהרון אפפלפלד הלך לעולמו שום צרמוניה מסוג ה"עוז" לא התחילה אפילו להבהב, ואיני בטוח שעוז סופר טוב יותר מאפלפלד, בדיוק ההיפך, לדעתי.
3. העוז זכה במראה יפהתואר באופן חריג, וספרו הבולט במיוחד היה "מיכאל שלי" ,שגם תוסרט והוסרט. מאז, נטייתו לסַמְלָנוּת יונגיאנית, מעורבותו הפוליטית המובהקת, לטעמי לא תרמו מי יודע מה ליצירתו.
4. אישית, לא צלחתי את ספריו, סיפוריו או מאמריו בעיתונות, לי תמיד הוא נשמע כבורגני שלא סובל מבעיות פרנסה ממשיות, עם עדת מעריצות שכותב, כי זה "המקצוע" שלו, לא כי זה דחף פנימי בלתי נשלט. [ במובן הזה הוא ואב"י תאומים זהים ]
5. כבר עכשיו ישנה התארגנות של מעריצות עוז במפמ"רות ספרות במשרה"ח לעגנוניזציה של מעמדו [ ר"ל, לכפות הוראת סיפור אחד שלו לפחות על מורי הספרות בכל הארץ], איך כתבה היללנית הראשית, דר' אדיבי - שידעו התלמידים ש"היה איש ואיננו עוד". בקצב הזה, לא תהיה תקומה לסופרים צעירים.
6. עוז זכה ל"תהילת עולם" בנכר גם בגלל שכתיבתו לא היתה "ישראלית-יהודית" ככל הנראה וגם בגלל עמדותיו הפוליטיות המובהקות.
ואחרון, למען הגילוי הנאות:
אני גם נחשב "סמול" תשאלו את שחר 676, אבל עוז מעולם לא היה ברשימת הקריאה שלי. קראתי כמה סיפורים, ספר מאמרים בינוני ומטה שכתב, את מיכאל שלי, וזהו.
 

dory141

New member
כשאתפנה, עליי להשלים כמה חובות קריאה

אמא שלי קראה את מרביתם וממליצה לי בעיקר על "סיפור על אהבה וחושך". קראתי את קופסא שחורה לבגרות, אבל לצערי אני לא זוכר משם כלום.
 

dory141

New member
לא בהכרח

גדול ככל שסופר יהיה (ועמוס עוז המנוח היה כנראה כזה, פשוט קראתי מעט מספריו מכדי שאוכל לשפוט), לא בכולם הוא יכול לגעת באותה מידה. דוגמא מספורט- יש כאלה שמכתירים את רונאלדו הפורטוגלי ומסי כגדולים ביותר אי-פעם ואני דווקא חושב שרונאלדו הברזילאי ותיירי אנרי הם השניים הנבחרים. אל תשכח, שלקרוא לבגרות אתה לא קורא כמו שאתה קורא להנאתך. מעבר לזה, העדפתי מגיל 16 ואילך מותחנים וספרי עיון (בעיקר בנושאי ספורט או מזה"ת) על ספרות יפה. סבתא שלי מצד אבא, מורה בגמלאות, ביקרה אותי קשות על כך עד יום מותה. זה היה נראה לה כהפסד שאני קורא ספרים "ברמה נמוכה" ואולי היא צדקה אפילו.
 
זה רומן מכתבים

המשתתפים הם אחד שאיני זוכר את שמו, איש אקדמיה אשכנזי-שמאלני-גרוש/פרוד. העזר כנגדו היא אילנה שבשלב מסויים בחייה שכבה עם כל עובר ושב שבעלוה בחיפזון ואף לא טרחו לחלוץ נעליהם כאילו הפער שבין ירכיה אינו אדמת קודש. הוא כן. אחר הוא חוזר בתשובה ממוצא מזרחי, עולה חדש מצרפת שמאמץ את אילנה אל קורתו, איש טוב וחם הנושא עימו לכל מקום שהוא הולך את דעותיו הפסולות. והחבר האחרון למצבת המתכתבים הוא בועז, בנם של אילנה ובעלה המקורי. כולם כולם כותבים דבר אחד בווריאציות שונות: "בואו אלינו", "נארח אתכם בשמחה ואהבה". ספר נפלא, בגללו התאהבתי בעמוס עוז והכתרתי אותו ביני לבין עצמי כ"המלך".
 

shayCn

New member
כואב הלב

ועם זאת, אחד הסופרים הישראלים היחידים שלא קראתי אף ספר שלו.
 

אבי519

New member
מצטער מאד, למרות שדעתו הפוליטית ב 180 מעלות ממני

וגם למרות שלא אהבתי אף ספר שלו .
למרות שקראתי כמה מהם ושניים עזבתי באמצע (קופסה שחורה ועל אהבה וחושך ).
אבל אולי זו העדפה אישית שלי כי דווקא ספרים של שמאלנים אחרים כמו אב יהושוע מאד אהבתי , גם ספרים של דויד גרוסמן אהבתי (חוץ מזמן צהוב).
לא אהבתי גם את צורת הדיבור שלו כשהוא אומר דעות מאד קיצוניות ונחרצות ובסוף מתיפיף ומוסיף "אבל אולי אני טועה" ... בשביל מה התוספת הזאת " להשמע קצת פחות קיצוני או מה ?
בכל מקרה חבל מאד ושיהיה זכרו ברוך,
ואולי פעם תיהיה לי סבלנות לקרא גם את הספרים שלו . (או שאולי אני טועה)
 

נהורית1

New member
לא יודעת אם שמתם לב...

אבל בסרט מכאל שלי מתוארת שם פנטזיה של האם עושה אהבה עם שני ערבים, פועלים כנראה שעבדו בקרבת מקום. לא זכור לי בספר הקטע הזה. האם מישהו יכול להסביר?
 
יש משהו כזה בספר. יותר מרומז על שני חברים ערבים שהיו לה

יכול להיות שבסרט שינו את הקונספט לשני פועלים. לא ראיתי את הסרט.
עשית לי חשק לקרוא את הספר שוב ולהשיג את הספר.
 
למעלה