בשם השבת - טיסת האלימות במטוס אל על

E טי

New member
הנה נוסעת מתמידה שכבר לא תטוס יותר עם אל-על

https://www.facebook.com/557081540/posts/10155698461756541
היי EL AL אל על, מה שלומכם? איך עבר הסופ"ש?
אתם אולי לא מכירים אותי באופן אישי, אני קרן לוי, נוסעת מתמידה מספר 9338278.
בדיוק לפני כמה שבועות קיבלתי מכם מכתב מהודר שמבשר לי ששודרגתי למעמד SILVER. איזה כיף הא?
אני טסה בממוצע פעמיים בחודש, לרוב אתכם. ולמה? כי אני באמת אוהבת אתכם: את הצוות המחוייך שדובר בשפת האם שלי, את האוכל הסביר שהתרגלתי אליו וכן, גם את תחושת הכאילו ביטחון שיש לי בבידוק ובטיסה.
ביום חמישי האחרון טסתי אתכם חזרה הביתה. יותר נכון זה מה שתיכננתי לעשות. אבל אתם החלטתם שאתם יכולים להכריח (ואני מתאפקת מלהשתמש במילה משורש ח.ט.ף) אותי ועוד כ- 400 נוסעים לעלות לטיסה כשידוע מראש שהיא לא תגיע הביתה כמתוכנן.
נתחיל מהתחלה? הכל התחיל בבוקר חמישי שבו היה ידוע לכולם כי עומד לרדת שלג בין השעות 13-17.
הטיסה תוכננה לשעה 18:30 ובגלל מזג האוויר לקחנו מרווח בטיחות + אמצעי תחבורה בטוח להגעה. ולא רק אני נקטתי בכך אלא כלל נוסעי 2 טיסות אלעל שתוכננו לערב יום חמישי.
מי לא לקח זאת בחשבון? צוות הטיסה של אלעל שאיחר לשדה התעופה ביותר משלוש שעות! אתם כמובן מכחישים את הנושא ומתרצים את האיחור תחת "תנאי מזג האוויר" אבל צוות הקרקע של JFK תקשר זאת באופן נחרץ כשחיכינו בשער וכשראינו שהבורדינג מתעכב!
כאמור, הבורדינג התעכב ביותר משעתיים אבל מרגע שהוא התחיל שדרתם עסקים כרגיל - מגיעים לארץ כמתוכנן!
אלא מה? כשעלינו על המטוס ייבשתם אותנו במשך כ-3 שעות ! למה? כי מחכים לצוות המטוס. ואיך אני יודעת זאת? כי לא היה צוות מלא על הטיסה, למעשה היו 2-3 אנשי שירות שקיבלו את פנינו (צריך לשדר עסקים כרגיל לא?) בפועל לא היה מי שיושיב אותנו, לא היה צוות ברחבי המטוס שיעזור עם המזוודות, וכשהדקות עברו והפכו לשעות, לא היה גם מי שיביא לנו מים במטוס בתנאי חנק ללא אוויר.
במהלך הזמן הזה אנשים שומרי שבת (ולא, אני מסרבת להשתמש במילה חרדים בלשון מתריסה כי זה לא המצב. גם אני שומרת שבת) ביקשו לרדת מהמטוס (זו זכותם, תבדקו את אמנת השירות של אלעל). צוות המטוס סירב לבקשה והמשיך להבטיח הבטחות שווא כי נגיע לארץ לפני כניסה השבת.
לאחר נסיעה לקראת מסלול ההמראה, הכרוז הודיע כי חוזרים לשער הטרמינל - כולנו היינו עסוקים בטלפונים שלנו כדי להודיע למשפחות על השינוי ותוך כדי שהמטוס כביכול נוסע בחזרה לשער - החלה ההמראה (!!!!!!) וזאת מבלי שבדקו אם אנחנו חגורים, מבלי שהודיעו לנו לשים את הטלפונים שלנו על מצב טיסה ומבלי שבדקו שכולנו ישובים לפי פרוקוטול ההמראה (!!!!!)
השעות עברו בהבטחה שאנחנו בדרך לארץ והכרוז התהדר בעובדה שהמטוס קיבל אישור מיוחד לטוס בנתיב קצר יותר ושהשבת לא תחולל.
אולם כעבור כמה שעות התקבלה הודעה בכרוז - אין ברירה, אנחנו לא נגיע לארץ לפני כניסת השבת (וואלה????) מנכ"ל אלעל החליט שננחת באתונה כדי לא לחלל את השבת (בדיעבד התברר כי המשפחות כבר ידעו פרט זה כמה שעות קודם!)
כמובן שהודעת הכרוז הרגיזה את הנוסעים! את כולם, ללא יוצא דופן - את שומרי השבת כי שיקרו להם, את מחללי השבת כי הם לא תיכננו להתעכב באתונה וכבר רצו הביתה ואת התיירים המסכנים שהיו בטוחים שהם בדרך לישראל. וכן, התנהגנו כמו ישראלים מרוגזים, רבים עמדו במעברים, דיברו בקולי קולות ושחררו לאוויר משפטים כמו "איך אני אודיע ל-X שאני לא אגיע" פשוט חוסר אונים משווע!
בשלב מסוים הדיילות ביקשו כי נפנה את המעבר כדי שיוכלו לתת שירות, משלא נעשה הדבר הם הודיעו בכרוז - "דיילות, לשבת. לא לתת שירות" וכך עברנו שהייה של יותר מ-14 שעות במטוס ללא מים (הדיילת הנחמדה שביקשתי ממנה מים אמרה שנגמרו המים על המטוס אולם כאשר אחד מהנוסעים לא הרגיש בטוב נשלחה אליו סוללת בקבוקי מים בגדלים וסוגים שונים) וללא ידיעה מה יעלה בגורלנו והכי גרוע, אין לנו את מי לשאול כי יש תחושת חוסר אמון מוחלטת כלפי צוות המטוס, אותו צוות שעוסק בנושא רגיש כמו שינוע אנשים מכל מיני סוגים לכל מיני מקומות בעולם, כולל לבית שלהם, למשפחות שלהם.
משם חוסר השקיפות והתקשורת המשיך:
את כל המידע אודות טיסת ההמשך מאתונה לישראל קיבלנו ממשפחותינו כשנחתנו. אף לא נציג אחד של אלעל עדכן מה קורה לאחר הנחיתה: האם נקבל את המזוודות שלנו? מתי הטיסה הבאה יוצאת? האם יהיה מספיק מקום לכל נוסעי מטוס הג'מבו? וכך בילינו עוד 3 שעות בטרמינל באתונה מבלי לדעת האם נספיק להגיע לארוחת השישי? מתי ואיך נחזור משדה התעופה והאם נעשה זאת מצויידים במזוודות שלנו....
&nbsp
חזרתי הביתה לאחר יותר מ-24 שעות מהרגע שבו הגעתי לשדה התעופה JFK.
הצוות של ישראייר שהיה אחראי על טיסת ההמשך מאתונה היה מאוד חביב, הוא היה בקיא בכל הפרטים שלנו וידע לענות על כל השאלות שנשאלו, הוא היה כנה וישר, ולמרות שלא כל התשובות מצאו חן בעינינו, הרגשנו שיש על מי לסמוך. הם אפילו ניסו לעזור לאחת מהנוסעות להגיע לנתיבות לארוחת שישי.
צוות הקרקע של אלעל לעומת זאת, חיכה לנו עם שוקולדים ביציאה מהשרוול. תסלחו לי אבל נדרש מכם הרבה יותר, לא זו הדרך להתמודד עם משבר לקוחות - אני יודעת את זה כי זה אחד מהדברים שאני לימדתי פעם מותגים לעשות. לקוח הוא לא שבוי שלך, לקוח הוא בעל זכות בחירה וכוח צרכני ענק, לקוח יכול לדחוף חברה להצלחה מסחררת וגם להוריד אותה לכישלון נחרץ. לקוח הוא בן אדם, הוא מחובר לעולם ומקבל מידע מכל מיני ערוצים - פורמליים ובלתי פורמליים ולכן כל אותם השקרים של אלעל התגלו ברגע שהיינו מחוברים בקרקע.
&nbsp
ועכשיו כשאני בבית, וכשכוח הבחירה הוחזר לידיי, אני בוחרת לא לטוס יותר אלעל. כאות מחאה קטן אבל סימבולי, גזרתי את כרטיס הנוסע המתמיד החדש שקיבלתי לפני מספר שבועות ואני בוחרת עכשיו לטוס בממוצע פעמיים בשבוע עם חברה אחרת.
&nbsp
**כל מה שנכתב מעלה הוא הסיפור מנקודת מבטי וכפי שהובן על ידי מצוות הקרקע, כרוז המטוס, נוסעי טיסת אלעל השנייה ומשפחתי שהייתה בקשר עם מוקד שירות הלקוחות של אלעל וישראייר**
&nbsp
ועוד דבר - מאוד מקומם אותי לראות כותרות פופוליסטיות כנגד חילול שבת "בגלל" החרדים... במקרה הזה, זה לא נכון. הכל עניין כלכלי- ברגע שאלעל ידעו שהטיסה תתעכב ולא תגיע בזמן לישראל הייתה להם החלטה כלכלית מאוד פשוטה: יותר זול להשאיר נוסעים באתונה (או במקום אחר באירופה) מאשר בניו-יורק ולכן הם מיהרו להמריא מהקרקע ולחסוך בדולרים. אם הייתי חלק מציבור הדתיים, הייתי יוצאת נגד מדיניות "נשיקה-סטירה" שבה הם נוקטים: מצד אחד נכבד את השבת כדי להמשיך את הביקוש מציבור הדתיים ומצד שני להשתמש בהם כשעיר לעזאזאל כשנוח....
 

חביף

New member
אל-על היא חברת תעופה מחורבנת


שירות רע, שחצנות ישראלית, אוכל מזעזע ומה לא?!
אנחנו, בת זוגי ואנוכי מזמן החלטנו לא לטוס יותר באלעל, ומאז אנחנו פטורים מחוקי הכשרות, דוסים מתפללים, עשרות תינוקות מיבבים, כאלה שחושבים בתחת שלהם קדוש לגמרי... יאק, אהבת ההפלצה יחדיו אחרי חמין היא גם בטיסות של אלעל.
 

אבי בן 1231

Well-known member
טסתי באלאיטליה בטיסה מבואונוס איירס

ברומא, בטיסת ההמשך המטוס היה עמוס בחרדים שאחד מהם תקף אותי מילולית היות ועניתי בשלילה לשאלתו האם הנחתי תפילין.
החרדים שמים זין, אומנם ללא עורלה, על כולם.
 

shayCn

New member
הם עוד לא הבינו

שלשבת בקיץ בתוך מטוס עם השכבות בגדים הארוכים שלהם זה סירחון חריף לכל הנוסעים ולכללל הטיסה..
פשוט היתה לי חוויה רעה פעם בטיסה ישירה מניו יורק לתל אביב. עזוב שאל על זו חברה גרועה, לא מתחזקת את פנים המטוסים שלה, בגלל זה אני לא מבדיל בין אל על להרקולס.
 

אבי בן 1231

Well-known member
טאיני טס אל על, אך לעומת זאת אלאיטליה השתפרה מאוד.

טיסת רומא בואנוס איירס שעורכת 14 שעות היתה מאוד נעימה.
 

shayCn

New member
עם אליטליה אף פעם לא טסתי

אבל טסתי עם תאי כמה פעמים בין פוקט לקו סאמוי בתאילנד ובין סידני לבנגקוק.
טסתי גם עם לופטהנזה לפרנקפורט ועם קתאי פסיפיק מדרווין למנילה.
תאי זה פשוט מטוס נקי וחדש, טכנולוגי עם מסכי לד, אוכל מדהים, היו אפילו פירות טרופיים..לופטנזה אוכל מדהים, אלכוהול חופשי..גמרתי להם חצי בקבוק אייריש קרים..
אבל קתאי פסיפיק זו רמה אחרת לגמרי.. המרווחים במטוס והכיסאות ממש קרובים לכורסאות אפילו במחלקת נוסעים.
 

משתפרת

New member
טסנו איתם כטיסת המשך לטיסה של טורקיש

המון דיילות, שירות מעולה, אוכל בטעם תאילנדי. אבל בטורקיש השירות היה טוב יותר, המטוס לא פחות נוח, והאוכל אכיל יותר. וכמה שהם מוסלמים- יש יין בטיסה.
אה, הטייס היה תאילנדי למופת. הבטיח שננחת תוך 20 דקות ובאמת נחתנו אחרי 45 דקות (הכרנו את ה"דיוק" התאילנדי קודם, לכן לא הופתענו), והנחיתה היתה מאד קופצנית. הטייסים הטורקיים (4 המראות ונחיתות בטיול ההוא) עשו זאת חלק לא פחות מטייסי אל-על המהוללים.
 
גם טורקיש היו בסדר בהיבט השירות, ואפילו המטוס אבל הטייס?

טיסה שעברה חלק
שמיים נקיים.
ואז...לקראת הנחיתה באתא טורק- הטייס הגיע מהר מדי לנחיתה, פספס את המסלול (או לא יודעת מה היה) ו.... התרומם בדקה ה-90 לאוויר לסיבוב נוסף מעל הים, עוד 20 דקות ונחת כמו שצריך.
די חשבתי באותו עיתוי שאני הולכת להחזיר את נשמתי לבורא עולם (רק ביטוי, אני לא מחזיקה אותה בהשאלה ממנו)- קיללתי את עצמי, בשביל מה הייתי צריכה את הטיול הזה--- ...
בכל אופן, היינו קבוצה ואף אחד מאיתנו לא טירון טיסות ונחיתה כזו תמוהה לא חווינו מעולם.
 

משתפרת

New member
התאילנדי שלנו לא התרומם, וממש התנגש במסלול...

וסיפור כפי שקרה לך עם טורקיש קרה לנו עם אוסטריאן איירליינס. חזרנו מוינה, הטייס טלטל את המטוס מצד לצד כשניסה להתכוונן למסלול, ירד אליו בזוית חדה להפחיד ובמהירות גבוהה והתרומם לסיבוב נוסף... וכשנגע סוף סוף במסלול זה לא היה כמו שצריך, אלא בבום.
אז כנראה צריך מזל עם הטייס, גם בחברות הטובות.
עם טייס אל על זה מעולם לא קרה לנו.
 

poseidon111

Active member
כשאת קוראת גרסה של אל-על לאירוע שלא ממש מחמיא לחברה עשי

כמוני:
הקשיבי לצד השני ראשית לכל.
הורידי חמישים אחוז מסיפורי אל-על, חלקי את הנותר בשתיים ואת החלק ההוא קראי בעין ביקורתית מאוד.
או אז, אולי תגיעי למה שבאמת התרחש ועל מי מוטלת האשמה.
אל-על היא חברה מחורבנת שנותנת יחס מחפיר לנוסעים, מסרסרת בטיסות ולכל פאשלה וכל תקלה התירוץ הוא "אבל אנחנו החברה הלאומית".
כבר שנים שלא שלי.
 
אני לא אמרתי מילה בנדון

אני קוראת מאז אתמול את כל הגירסאות, לא יודעת מה להגיד מלבד העובדה שזאת הייתה טיסה אלימה ובלי קשר לעובדה שחברת אל על היא לא החברה האהובה עליי,
אני חושבת שהגיע הזמן לעשות טיסות מיוחדות בנפרד לאנשים מהמגזר החרדי ואז לא תהיה שום בעיה עם מקומות ישיבה ליד נשים ו/או בעיות באספקת מזון כשר לטיסה וכולי. תהיה שעה קבועה לטיסה שבה החרדים יואילו בטובם להגיע אליה בזמן עם כל הכבודה שלהם ועם טפם וזה יחסוך המון חיכוכים ועגמת נפש. מטוסי אל על יוכלו לנחות בשבת ומטוסים המיועדים לחרדים ינחתו במוצאי שבת או לפני כניסת השבת. אני לא חושבת שזה יהיה מסובך מדי.
 

E טי

New member
ואז צוות המטוס יאחר לטיסה, יכלא את הנוסעים ויזרוק אותם לשבת

באיזה שדה תעופה נידח באמצע הדרך.
איך זה בדיוק פותר את הבעיה?
 

poseidon111

Active member
זו היתה הצעה כללית בעניין אל-על על סמך נסיון עבר. כל מה

שכתבת לגבי הפתרון יכול לעבוד לו הצד השני, קרי צוות המטוס יעמוד בזמנים.
זה לא קרה כאן וזו היתה הסיבה הישירה לכל הבלגן.
האם היתה אלימות איני יודע, ואם כן הרי היא מגונה כמובן.
 

RossieL

Active member
"טיסות מיוחדות בנפרד"

ווי, המשפט הזה.
נקרא לך, בקריאה שניה ושלישית, הגיוני?
בעיני הוא הזוי לחלוטין.
את מציעה סלקציה בין יהודים.
אני בטוחה של חשבת על כך ולא כיוונת לזה אבל זה מה שאת מציעה.

כל טיסה מיועדת לשרת ציבור נוסעים מכל צבע, גזע דת ומין.
אוי ואבוי לנו אם כך ננהג.
הרי אין לזה סוף.
הצעד הבא הוא - נפריד בין שחורים ללבנים, שלא יטוסו יחד? שלא ישבו זה לצד זה, חלילה? הצבע עלול להיות מידבק...
 
איך הגעת לסלקציה למען השם?


למה הראש תמיד חייב ללכת לאן שלא צריך?
מה שאני מציעה זה שיהיו טיסות מיוחדות שמיועדות לחרדים בשעות מסויימות והחרדים ידעו שבכל יום בשעה 14.00 למשל ישנה טיסה המיועדת אך ורק לחרדים וכך יישמרו להם כל המנהגים והכללים והמאכלים ושאר התשמישים שהם צריכים מבלי שיווצר חיכוך מיוחד בין החילונים לבין החרדים.
מאידך החרדים יוכלו לטוס גם בטיסות אחרות אבל יצטרכו להתנהג בהתאם לכללים של אותה הטיסה ולא יכפו את הרגליהם או אמונתם על שאר הנוסעים. מה שטוב בזה שהם ידעו שיש להם טיסה מיוחדת בה הם יכולים לטוס אם כל כך קשה להם לטוס כמה שעות עם חילונים שהם טרפה או לשבת ליד נשים רחמנא ליצלן.
גם היום יש אוטובוסים מיוחדים בירושלים או בבני ברק שנוסעים בהם רק חרדים. מה לא בסדר בזה?
 
גם בתי ספר נפרדים, גם חופי רחצה (ושעות) נפרדות

תנועת נוער נפרדת (מי עוד הולך לתנועה?)
יש מנגנונים של כשרות מחמירה (נפרדת)
ההרקדה בכיכר העיירה במוצאי שבת ,נפרדת.
אפילו הטרמפולינות שהביאו בקיץ הפרידו ימים ספציפיים לאלו שלא יכולים שילדה בת 4 תקפץ עם ילד בן 6 באותו מרחב טרמפולינה.

להמשיך?
 

דינהמית

New member
יש להם חברה שלמה משלהם, קוראים לה "אל על"


של דתיים בכלל, לא רק של חרדים.
הם מוכנים שגם לא דתיים יטוסו בחברה הזו - בתנאי שהם יצייתו לכללים של חברה שמיועדת לדתיים.

אנשים שאינם דתיים חופשיים לבחור לטוס בחברות אחרות.
אני לא מבינה איך נשים מוכנות לטוס בחברה שמבזה נשים ואני מדברת כשיטה ולא מקרה נקודתי, אני לא מבינה איך גברים שיש להם אמא אחות בת או אישה מוכנים לטוס בחברה כזו.
אבל כל אחד ואחת עם יכולת הבחירה שלהם
 
כדאי להפריד את הביצים בעוגה הבחושה הזו

מה שנוגע לכלל חברות התעופה
לצוותים יש מינימום שעות שינה מחויבות על פי תקנון שירותי תעופה (כמו 6 שעות מטכליות) אסור להטיס אותם בלי שהיה מרווח זמן מספיק בין טיסה לטיסה.
מזג האוויר היה בלתי נסבל (אבל צפוי במידת מה, בשעות הסמוכות לטיסה)
חברות תעופה מלינות את הצוותים במרחק גדול משדה התעופה מכל מיני שיקולים

חברות תעופה מקבלות "מסלול המראה" עם לוח זמנים מוגדר, כך שאם המטוס לא המריא בחלון הזמן שאושר לו, לא בהכרח יקבל חלון זמן עתידי מתאים במוצאי שבת.
מה שנוגע לאל על
אל על מנועה מנחיתה בשבת בישראל (הייתה פעם גם ממשלה שהופלה בגלל החטא הנורא הזה).
אל על רצתה להטיס את המטוס(ים) לארץ כדי שיוכלו להמריא מחדש במוצ"ש עם הטיסה לארה"ב .
אם אל על הייתה צריכה להלין את הנוסעים של הטיסות בניו יורק- הייתה לה בעיה, לא רק כלכלית אלא גם העברות (במזג האוויר הנורא, בתפוסה של המלונות בשדה התעופה כבר).
שיקול הדעת של מנכ"ל אל על היה כלכלי כמובן, ותוך התייחסות לכניסת שבת הצפויה.
יש להניח כי בעת ההמראה היה ברור ברמה גבוהה של הסתברות כי המטוסים ינחתו לאחר כניסת השבת.

הנוסעים החרדים התעקשו כבר בעת הכניסה לטיסה וההמתנה להמראה (ולצוות, ולהפשרת הקרח שוב ושוב על המטוס)- כי הם רוצים לרדת ולא לטוס בטיסה זו שהסיכון שיפספסו את כניסת שבת -גדול.
בנקודת הזמן בה הנוסעים החרדים רצו לרדת מהמטוס ,הוא כבר היה על מסלול ההמראה, והמזוודות בתוכו.
המשמעות הייתה לעכב את הטיסה - להוריד את כל המזוודות, לבצע זיהוי והעמסה מחודשת (בכלל לא בטוח שהיה כוח אדם סבלים לטובת הנושא).

אל על קיבלה החלטה להמריא ממכלול השיקולים כאן.
יחד עם זאת היא החליטה לנחות באתונה כדי לאפשר לאוכלוסיה החרדית לא לטוס בשבת.
החרדים
רצו לרדת מהטיסה לפני שהמריאה- סוגיית העמידה על המסלול,נקודת אל חזור כבר.
קיבלו הבטחות לא ריאליות לנחיתה בזמן .
ברגע שהבינו במהלך הטיסה שהנחיתה לא תהיה בארץ בעיתוי לפני כניסת שבת, התפרעו (כן, התפרעו, יש מספיק עדויות נוסעים ומספיק סרטונים בנושא).
היו עצבניים, מרומים אפילו, כועסים.
באותה נקודת זמן שהודיעו כי הטיסה תנחת באתונה והשבת לא תפגע עבורם, הם העדיפו בכל זאת לטוס ישירות לישראל- אל על לא יכלה לעשות זאת/או לא רצתה /או טיסה וסידוריה אינה "תוכנית כבקשתך" או הצבעת הרוב של הנוסעים.

צוות אל על
נתקל בהתייחסות מכוערת, גסה, אגרסיבית של הנוסעים.
בהתאם קיבלו (הצוות) כנראה הנחיות לצמצם מגע עם הנוסעים ולא לתת שירות/או לא יכלו בתנאים של מטוס מבורדק לתת שירות.

הנוסעים החילוניים
נאלצו להמתין באתונה למטוס המשך שאינו של אל על, כדי שחלילה מטוס אל על על נוסעיו לא ינחת בנתב"ג בשבת. בעוד המזוודות לא מחויבות בשמירת שבת והמשיכו עם הטיסה המקורית לארץ.

כל הצדדים צודקים בשיקוליהם
רק החרדים בטיסה (אזרחי ארה"ב רובם) התנהגו בצורה מכוערת כאילו אלוהים קנה עבורם את המטוס.
אישית ,אני רגילה להתנהגות הזו שלהם, בטיסות שונות - ולא דווקא אל על, גם בבריטיש אייר וויז, בבריסל איירלינס וטיסות אחרות שיש מקבץ של חרדים ודרישותיהם.
 
למעלה