ואיך אפשר בלי החצבת בירושלים, במאה שערים

חביף

New member
ואיך אפשר בלי החצבת בירושלים, במאה שערים

תינוקת בלתי רשומה ובלתי מוכרת למוסדות המדינה, שימו לב, מתה מחצבת בגלל שלא חוסנה. יש לה 11 אחים ואחיות שצריך לחסן, הורים שצריך לחסן, משפחה ענפה שבאה במגע אתם וצריך לחסן.
האם יצליחו לחסן את כולם, בזמן?
הידעתם שיש למעלה מאלף נדבקים בחצבת רק בירושלים, בה החרדים מסרבים לסן את עצמם, אולי בגלל שאללה, יהווה, ישו או כל אל מטורלל אחר ציווה עליהם למות מהמחלה?
 
זה נורא


אני חושבת שמה שנורא בעינינו,
בעיניהם הוא לא נורא בכלל בבחינת אלוהים נתן אלוהים לקח יהי שם אדוניי מבורך...
האמונה שלהם כל כך חזקה שהיא גוברת על הרגש הראשוני של הורה לילדו.
הם לא אדון לעצמם, אין להם זכות להרגיש משהו כלפי עצמם
אין להם זכות לרחם על עצמם או על בני זוגם וילדיהם,
הם שייכים אך ורק לבורא עולם, הוא נותן והוא לוקח
ולכן מה שאנחנו חשים
זה לא מה שהם מרגישים.
 

חביף

New member
מהפייסבוק - מדג גדול בקטנה

קורבן ראשון בישראל למחלת החצבת מזה 15 שנים
מדע גדול, בקטנה
אתמול גבתה מחלת החצבת קורבן ראשון בארץ מאז 2003. תינוקת בת שנה וחצי מתה מוות מיותר. מוות שאפשר היה למנוע.

מחלת החצבת היא המחלה המדבקת בעולם. לא מדובר ב"מחלת ילדות" קלה וחפה מסיבוכים. החולים במחלה חווים סבל רב, שליש מהם לוקים בסיבוכים מסוכנים, כאשר חלקם גורמים לנזק בלתי הפיך ואף למוות. כמו כן, חצבת גורמת למחלה נוירולוגית סופנית בשם SSPE המתפתחת לאחר 7-10 שנים מהמחלה הראשונית.

מחלת החצבת היא מחלה שיש כנגדה חיסון בטוח ויעיל. מחלה שכבר כמעט ונעלמה מהעולם, כמעט והוכחדה, ועקב ירידה בשיעורי ההתחסנות חזרה ובגדול. המוות הכואב הזה יכול היה להימנע. מוות כזה איננו גזירת גורל.

נכון להיום מדווחים 1,287 חולים בישראל מאז תחילת השנה. לשם השוואה, בכל השנה שעברה דווחו 42 חולים בלבד. גם באירופה, רק במחצית הראשונה של 2018 דווחו יותר מ- 41,000 מקרי חצבת, מתוכם לפחות 37 מקרי תמותה.

באוקטובר האחרון חלה עלייה של מאות אחוזים במקרי החצבת בישראל בהשוואה לספטמבר שלפניו - עלייה של אלפי אחוזים בהשוואה לתחילת השנה.

בגרף המצורף, שיצר דין לנגסם Dean Langsam, מוצגים מקרי חצבת מדווחים בישראל על פי נתוני משרד הבריאות, בחלוקה שבועית, מאז 2004. תשומת לב לכך שהגרף עדכני ל- 13 באוקטובר (האגף לאפידמיולוגיה טרם העלה את נתוני שלושת השבועות האחרונים לאתר הנגיש לציבור).

ב- 19 הימים האחרונים דווחו 613 חולים חדשים. כאמור, מדובר במחלה המדבקת בעולם, ואנחנו עלולים להיות על ספה של מגפה.

ההתנגדות לחיסונים בישראל מהווה סכנה לבריאות הציבור, אך עדיין לא מאוחר, עדיין ניתן לפעול כדי למנוע את הטרגדיה הבאה.

חצבת היא מחלה המועברת אך ורק בין בני אדם. ככזו, אם כולנו נתחסן היא תימחק מעל פני הכדור שלנו - תבוער כליל. בדיוק כמו האבעבועות השחורות, ובתקווה, בקרוב גם הפוליו. הסכנה הזו לבריאות הציבור, לבריאות הורינו וילדינו, נגרמת בשל סירוב של הורים לחסן את ילדיהם, והסיבות לכך הן שונות ואולי לא שייכות לפוסט הזה. העיקר בנקודת הזמן הזו הוא לשאול את עצמנו מה אנחנו יכולים לעשות כדי לשנות את המצב, כדי למנוע את המוות המיותר הבא.

אנחנו בעמותת מדע גדול, בקטנה, פועלים להעלות את המודעות הציבורית לחשיבות ההתחסנות, ומנגישים עבור הקהל הרחב מידע מהימן ומדויק בנושא. יחד איתנו פועלים ללא לאות ארגונים נוספים המגויסים למען בריאות הציבור, דוגמת עמותת מדעת.

יחד עם זאת, במדינה מתוקנת יש לשקול לעודד התחסנות גם באמצעות חקיקה מתאימה. אנו קוראים לחברי הכנסת והשרים לתמוך בהצעת החוק של עמותת מדעת ושל חברי הכנסת שולי מועלם ויואל חסון, שתעלה השבוע להצבעה בוועדת השרים. אזרחי המדינה, וגם אנחנו כאן, בקטנה, מצפים מנבחרי הציבור שלנו לגלות אחריות לאומית בנושא.

גם אתם יכולים לעשות משהו קטן וחשוב, ולפנות במייל דרך קמפיין ה- Drove אל חברי הכנסת ואל השרים ולקרוא להם לגלות אחריות. למען בריאות ילדינו, למען הבריאות של כולנו. קישור מצורף בתגובה הראשונה.

מידע נוסף על מחלת החצבת ועל חשיבות החיסון - בקישורים המצורפים בתגובות

 

shayCn

New member
זו הסיבה שאין חשש לצפיפות אוכלוסיה

האדם יכול להגיע ברמה המנטאלית והחברתית שלו למצב אמונה עיוור ולטיפשות חסרת גבולות שהוא ידלל בעצמו את האוכלוסיה. אפשר לומר ש'אמונה באלוהים' היא גם תוצר האבולוציה.
 

חביף

New member
אנא בטובך הסבר לי תשובתך הבלתי מובנית

או שצפית בנוקמים - מלחמת האינסוף ובעמדה המאלתוסיאנית של תאנוס [ בטח ראית שיש כאן שיכול אותיות].
 

shayCn

New member
משעשע


למה חילונים לא יסתכנו במקרה דומה, ויחושו לתת לבתם טיפול ראוי בבית החולים?
איך אפשר להבין מוח כה מעוות כמו מוח חרדי שבגלל איזה כלל מוסרי שהוא קרא בספר הקדוש, הוא לא יתן סיכוי טוב יותר לבתו לשרוד? זה בלתי נתפס מבחינת האבולוציה שיצרה את האדם בדמותו עם המוח האנושי שאיפשר לו באלפי שנות אבולוציה בודדות להסתגל, להתפתח,לפתח ולמשול על שאר בעלי החיים והנה לה תופעת לוואי למוח האנושי,
היכולת להאמין שיש מישהו שם למעלה שמניע אותם ויצר אותם והוא כל הזמן מתבונן במעשיהם ומעניש אותם או מצ'פר אותם בהתאם. והיכולת המופלאה הזו הגיעה אצל חלק מבני האנוש לידי קיצוניות שהם שומעים קולות בראש וחולמים חלומות שאומרים להם תעשה ככה או ככה או שאם הבת שלך חולה בחצבת, פשוט תתפלל לאלוהים, תניח תפילין והיא תבריא.
מה זה שונה מכת אינדיאנית שבטית עם איזו מכשפה שמתפללת לרוח?
האבולוציה ששמרה עלינו ופיתחה אותנו להסתגל לסביבה כנראה צפתה את הגידול באוכלוסיה והצפיפות בכדור הארץ והאמונה הקיצונית שמביאה לאובדן, היא סוג של דילול טבעי של הזן.
 

חביף

New member
אהה, רצית בעצם לחזק את דבריי בהודעה הפותחת

לגבי חילונים, אתה כמובן טועה בהכללה שלך. כמו שאנחנו טועים בראיית החרדים כדבר מונוליטי ומונוכרומטי כך לראות את "החילונים" כמקשה אחת.
אז הנה -
חילונים רבים בעלי אידיאולוגיה "טבעונית" או אמונה יוקדת שחברות התרופות ממציאות תרופות "סתם", לא מחסנים את ילדיהם כלל. חלק גדול מהחיסונים, אמורים לחסן את האוכלוסיה דרך מערכות הביוב, איך אנ'לא'דע.
ל"א, תחליף דת בכל אידיאולוגיה קנאית.. והנה אותה תוצאה. מבחינת "רצון האבולוציה", שעליו איננו יודעים דבר.
 

shayCn

New member
אוקיי, אבל זה לא סותר

אותה אמונה באל שקיימת אצל חרדים יכולה לשכון אצל חילונים בתצורה שונה של 'אמונה טבעונית' ושמערכת החיסון בגוף תגן עלינו טוב יותר מתרופות. אוקיי, מכיר את התופעה.
בעצם, כל החלטה שגויה שגורמת למוות ושמקורה באמונה כלשהיא או דרך חיים קיצונית, היא תוצר של האבולוציה לדילול ומניעת צפיפות בכוכב.
זה כולל גם את אלו שנמנעים מבשר ואחרי תקופה רואים שהם חיוורים והעצמות שלהם חלשות.
 

poseidon111

Active member
אתה מייחס כוח מיסטי לישות שאתה קורא לה אבולוציה ואפילו סוג

של תכנון בזה שאתה אומר " כל החלטה שגויה שגורמת למוות ושמקורה באמונה כלשהיא או דרך חיים קיצונית, היא תוצר של האבולוציה לדילול ומניעת צפיפות בכוכב".
תסביר אם כן מה ההגיון של האבולוציה במציאת החיסונים מלכתחילה ואיך זה מסתדר עם האנשים שלא לוקחים חיסונים. הרי זו סתירה.
דרך אגב אתה לא חושב שהאבולוציה היתה יכולה למצוא מנגנון יעיל יותר לדילול מאשר אותם אנשים ספורדים שלא לוקחים את החיסון?
 

חביף

New member
זו בעצם טענת הבריאתנים, כיום

אלוהים ברא את האבולוציה, ולכן הבריאה מתוכננת וכו'
 

shayCn

New member
אני חושב שהאבולוציה זכתה לכבוד כמשפיעה על התפתחות האדם

עם זאת, אני לא מייחס לאבולוציה כוח משפיע בכל התנהלות של בני האדם.
האדם מפתח חיסונים כי המוח האנושי מאפשר לו למצוא דרכים להקל על סבל ומוות, מייצר לו דרך הישרדות ביולוגי. יתכן שגם חיסונים הם תוצר אבולוציוני שהתפתח במוח האדם לייצר הישרדות טובה יותר ויתכן שלא בדרך אבולוציונית, אבל בכל אופן, יותר קל לתאר את הקשר של חיסונים לבני האדם כמיטיבים עמם מאשר לתאר את הקשר שבין בני האדם לאמונתם(לאלוהים?) כמיטיבה עמם.
וקל יותר להסביר את השפעת החיסונים, בדיוק כמו שקל להסביר למה חלק מהאנשים אלרגיים לבוטנים, למה לחלק כדאי להימנע מסוכר ולחלק להמנע מגלוטן.
&nbsp
 
למעלה