החתונה המרגשת שלי

החתונה המרגשת שלי


השנה התברכתי בלא מעט אירועי חתונה שגרמו לחור לא קטן בתקציב האישי שלנו, אבל אין מה לעשות, חייבים ללכת לאירועים משפחתיים ולאירועים שרוצים ללכת כי יש בהם משהו שהוא מעבר לאירוע רגיל ושגרתי.
אחד מהאירועים האלה היה אירוע שהיינו בו אמש.
אירוע חתונה של אחד מבניו של השכן. אנחנו שכנים קצת מעל עשרים שנה. את הבן אני מכירה מאז שהיה בן שש או שבע. ילד נכה יושב על כיסא גלגלים, לפעמים קם והולך קצת עם הקביים. נחבא אל הכלים. לא מדבר הרבה, כמו רוצה שהכיסא יבלע אותו. מעולם לא ראיתי אותו בוכה או מתלונן או כועס. הוריו, אבא איש צבא בחיל האוויר, אימא גננת, מהמגזר הדתי של הכיפות הסרוגות, חיים איתנו בכיף עם שכנים חילוניים למהדרין ועם חרדים קצת יותר והם תמיד מחייכים ותמיד שמחים בחלקם גם כשהם דוחפים עגלת ילד נכה אל ביתם.
הם הזמינו אותנו לאירוע חתונת הבן. אמרנו שזה אירוע שאנחנו חייבים ללכת.
ואכן זאת הייתה חתונה מרגשת מאין כמוה. החתן התרומם מכיסא הגלגלים, עבר
לקביים והתהלך באיטיות ובעוצמה לעבר החופה. האורחים מחו דמעה. אחריו הכלה הלכה בצעדים כבדים לא פחות, נאחזת בקביה, לא מביטה ימינה ולא שמאלה, צעד אחר צעד פסעה לעבר החופה. אף עין לא נשארה יבשה. מחיאות כפיים ליוו אותם.
באוויר הייתה תחושה של ניצחון. תחושה של אהבה שגוברת על כל מכשול ועל כל נכות, ואת אף אחד לא עניין שום דבר אחר.
ואני חשבתי על ההורים, נזכרתי באביו כשהייתי רואה אותו קצין צעיר ומסור דוחף יום יום את כיסא הגלגלים של בנו, מסיע אותו לכל מקום ומקום, חשבתי על יומו המאושר שבו הוא זוכה לחתן את בנו ופרץ רגשות הציף את עיניי ואת גרוני.
מוזיקה אדירה בקעה מהרמקולים,
לא מוזיקה רגילה של טראנס או ראפ או כל דבר מחריש אזניים אחר,
אלא מוזיקה מזן אחר, קצת חסידית, קצת אתנית, קצת עולמית, קצת דתית, מוזיקה מעורבבת ונמהלת שכיף לשמוע ולבלוע יחד עם הלחם החם והסלטים הטעימים.
את המנה העיקרית כבר לא אכלנו.
כולנו היינו שבעים. נשבענו שאנחנו חייבים שוב ושוב להיפגש ולשמוח גם אם אין חתונה. כולנו היינו מרוגשים כל כך מחתונה לא שגרתית. חתונה שיוצא להיות בה
פעם בחיים.

 

dory141

New member
הרבה מזל טוב

אחרי שהייתי בהרבה חתונות של חברים וקרובי משפחה, אני מסכים איתך שנמאס מהשטנץ הקבוע של מוסיקת החתונות. אם וכאשר אתחתן בעתיד, אתעקש על כך שאשתי העתידית ואני נקבע את המוסיקה ולא איזה DJ שיבחר על אוטומט. סה"כ זה אירוע שאתה לוקח איתך כל החיים, אז אם זה שלך אתה קובע ולא אף אחד אחר.
ובלי קשר, חתונה מרגשת ומרוממת לאור סיפור החיים המורכב עד מאוד של השכן. נותן תקווה לרבים.
 
בחתונה של הבת שלי הייתה מוזיקה נהדרת

הם לבדם החליטו איזה שירים יושמעו ואיזו מוזיקה לריקודים תהיה והדי ג'יי היה אחראי רק על הביצוע. הבחירה הייתה נטו שלהם וזה היה ממש נפלא. למחרת קיבלנו מלא מחמאות שהמוזיקה הייתה יוצאת מהכלל ומזמן לא נהנו ככה ממוזיקה בחתונה.
כאמור, השנה הייתי בלא מעט אירועים. ארבעה חתונות מדרגה ראשונה ובכולן הייתה מוזיקה לצעירים בלבד מחרישת אוזניים וכמובן בכולן הייתה מוזיקה מזרחית רועמת של עומר אדם ומשה פרץ. מוזיקה שלא מאפשרת להחליף מילה או לשוחח עם מי שאתה יושב לידו בשולחן. לפעמים האירועים האלו הופכים לסיוט במיוחד כשעברת את הגיל שבו אתה יכול להשתולל על רחבת הריקודים.
 

dory141

New member
מעולה

הרבה אנשים בוחרים במה שהדי ג'יי נותן להם מהסיבות הבאות או מחלקן: הם לא מבינים במוסיקה; הם לא רוצים להתעסק בכך מסיבות של חוסר זמן, או מפחיתים בחשיבותה, שזו טעות; הם לוקחים את החבילה הסטנדרטית מטעמים של כסף (אין לי מושג, אולי עולה להם יותר). אם תהיה לי חתונה, היא תהיה סטדנרטית ולא קולולו להמונים. צר לי אם אני נשמע גזען.
 
לא שאני מבינה גדולה בחתונות

כשאני התחתנתי ... זה היה אחרת לגמרי, ועם שירים בעברית ברקע בגינה ובלי קולולו , גמרנו להתחתן והלכנו הבייתה.
בן אחד שלי התחתן-והוא זה שבחר (עם זוגתו) את המוסיקה מא-ת.
בדיוק כמו טעימות מזון, או כל בדיקה אחרת- המתחתנים בודקים את הדיגי ,את המוזיקה שלו.... ואם זה לא לטעמם יבחרו אחר.
לכן---- קשה לי להאמין שאנשים (שמשקיעים הון במסיבת חתונה-רובם) יתנו למישהו אחר לבחור עבורם את הצלילים.
 

sashalola

Well-known member
ישנם די ג'יים שהם ממש מתסכלים ועד מחרבי שמחות

את צודקת שצריך "לטעום" אותם ולסכם מא-ת
אבל ישנם די ג'יים שאינם רואים עצמם כבעלי מקצוע שנותנים שרות על פי רצון הלקוח,
ישנם די ג'יים שרואים עצמם אומנים ועל כן בארוע יהיו יצירתיים וייסחפו חיש קל לפלייליסט המועדף עליהם אישית.
עכשיו לכי תצעקי עליו באמצע הארוע שהוא לא השמיע את הטנגו שהזמינו במיוחד לשמח את דודה שושנה בת ה90, והיא כבר הלכה... עכשיו נגן את הרוק לריקודם... מה טראנס עכשיו?? וכו'
צלמים אותה "מכה".
שמעתי סיפורים...
מי שמשקיע חייב לבדוק ואף לעגן בחוזה מנוסח היטב.
 

dory141

New member
אפשר גם לחסוך את כל ההוצאה

שמעתי על אנשים, שבמקום לשכור DJ עשו משהו יותר חכם- שכרו מערכת שמע/סטריאו, חיברו לסמרטפון או טאבלט וניגנו מתוכו את הפלייליסט הפרטי שלהם. מכל בחינה, כספית ואמנותית, אני חייב להודות שמדובר בפיתרון פשוט וגאוני בו זמנית.
 

sashalola

Well-known member
ולא חוקי !!!

אם אתה משמיע מוזיקה באולם ארועים כמו בחתונה, בר מצווה, ברית או יום הולדת במסעדה, חייבים לשלם תמלוגים!
אחרת זה לא חוקי ונחשב לגניבה
כל מקום בעל רשיון עסק משלם תמלוגים,
גם הדי ג'יים בעצמם משלמים תמלוגים על המוזיקה שהם משמיעים.
 
היי מותק בדיוק חשבתי עלייך היום


וואלה איזה חוש שישי יש לי

בדיוק חשבתי עלייך שמזמן לא היית כאן והגיע הזמן לראות אותך קצת

והנה סוף סוף הפצעת...
אז כן, את צודקת, ישנם די ג'יי שממש רואים עצמם כאמנים וקשה להם עם רצון הלקוחות שלהם. אבל מצד שני, ישנם לקוחות שלא ממש מבינים את לב האורחים שלהם.
דוגמא אחת זכורה לי שהבן שלי סיפר לי.
חבר טוב שלו התחתן, והזוג הטרי החליטו שהם רוצים מוזיקה מאוד מאוד שקטה ומיושנת כי הם לא אוהבים מזרחית וטראנס וכולי, אבל מה שקרה זה שהחתונה הייתה כל כך שקטה ומשעממת שהאנשים התחילו ללכת הבייתה ואז הבן שלי הבין שהמוזיקה הזאת לא לעניין, ניגש לדי ג'יי, נתן לו כמה רעיונות למוזיקה ולמרות שהמסכן אמר שזה מה שהחתן והכלה ביקשו, הוא שיכנע אותם שחייבים להציל את האירוע ואכן תוך כדי שהוא קולט את האורחים פחות או יותר, נתן לדי ג'יי רשימה של שירים וכך איכשהו הוא הצליח להציל להם את האירוע. לפעמים צריך למצוא את שביל הזהב כדי לא לחרב את האירוע כולו.
 

sashalola

Well-known member
צפוף בזמן וגם קצת אין חשק


מנסה קצת להעסיק את הראש בבעיות שעושים הדי ג'יים
ולדאוג קצת פחות ממה שקורה בדרום.
ולדבר על הדרום זה מוביל ישר לשיחה על פוליטיקה,
ולא בא לי
אז כשיש שיחה על די ג'יי ויש לי מה לתרום, אני כותבת.
מחריים אני נוסעת לשבועיים,
מקווה לחזור יותר קלילה בראש
 
שיהיה לך בכיף ותהני כפי יכולתך


ניקוי ראש תמיד טוב

אני התחלתי ללמוד אתמול וזה היה ניקוי ראש אמיתי.
שעתיים פסיכולוגיה, שעה סוציולוגיה, שעה חינוך גופני שזה אומר, השפעת הפעילות הפיזית על השרירים בגוף ועל ההרגשה הנפשית. בקיצור, ארבע שעות פסיכולוגיה

ואפילו לא לדקה מזכירים פוליטיקה.
בשנה הראשונה כשלמדנו אזרחות, מטבע הדברים גלשנו לא פעם למצב במדינה
ולשלטון הנוכחי וזה גרם לכל מיני רחשים מתחת לבלטות. השנה חסכו מאיתנו את שיעורי האזרחות ובמקום זאת אנחנו מקבלים ספרות מתוגברת, היסטוריה ופסיכולוגיה.
הכי כיף, יהיו לי שעתיים ספרות עם המורה האהובה עליי. איזה כיף!
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
תאמיני לי שרבים הם אלה שסומכים על הדי ג'יי. בכל מקרה, אנחנו
בחרנו באחד שהיכרנו אותו מאירועים קודמים ואהבנו את סגנון המוסיקה שהוא השמיע.
למרות שלא סיכמנו אית דבר, הוא היה טוב ויצר אווירה נהדרת.
 
ואפרופו חתונה וזוגיות, הנה פוסט טוב על קנאה ורכושנות


כתב רון אוריאל:
"קנאה. אחת החולשות החזקות של האדם. "חולשה-חזקה"... צמד מילים שסותרות זו את זו. אבל אם יש משהו שמחליש את נפש האדם ויכול גם להרעיל אותה בעוצמות חזקות שמגיעות עד לאלימות ורצח, זו הקנאה. הקנאה היא בעיניי תוצאה של הקניין. כשאדם מרגיש בעלות על מישהו אחר, כשהוא סבור שהאחר שייך לו, הוא גם מפתח תגובה של קנאה לאפשרות של איבוד האחר, וגם לעצם המחשבה שהאחר לא באמת שייך לו. כשגבר חי בתודעה (תודעת שווא) שאשתו היא רכושו, כלומר היא שלו, הקנאה נובטת. בשלב הזה יש אמנם דמיון בין המינים. גם נשים מקנאות, גם נשים נופלות למשוואה הזו של רכושנות ובעלות.
חולפות השנים, אפשר שבני הזוג יחדדו את תפיסתם לגבי החיבור הזוגי ויבינו שהם לא יחד בגלל בעלות או שייכות, אלא בשל בחירה להיות יחד. יתכן גם שהחיים יזמנו להם מבחנים מעניינים שיאלצו אותם לבדוק ואולי לעדכן את תפיסת עולמם: קיום קשרי חברות עם המין השני, רומן ממושך מחוץ לנישואים, סטוץ חד פעמי, הרפתקאות משותפות כזוג, אפילו פנטזיות שיביע בן הזוג שברצונו או ברצונה לממש. אלה הזדמנויות ללכת צעד קדימה עם ההתפתחות, לא רק הזוגית אלא גם האישית: לזהות את הקנאה, לעבד אותה, לתקשר אותה (עם עצמי או עם בן/בת הזוג), ולהצליח לעשות איתה עבודה. הזדמנויות לעשות שינוי מחשבתי, להבין שאין "בעלות" ואין "שייכות" אלא מערכת של בחירות. יש בבסיס הדברים חופש שהוא זכותו של כל אדם. החופש לבחור להיות ביחד, החופש להתפתח גם כאינדבידואל, וגם, בחלק מהמקרים החופש להיפרד, לסיים מערכת יחסים.
בכל פעם שמתפרסם עוד מקרה רצח של אשה על ידי בעל / בן זוג / אקס, אני תוהה ושואל: כמה מהזוועה הזו תלויה נטו באדם, במבנה נפשו ובחולשותיו, וכמה מזה קשור גם בתפיסות תרבותיות, חברתיות שהונחלו לנו. תפיסות של בעלות, של קניין, של רכוש. לימדו אותנו בשירים, בציוויים, בפולקלור ובדת לקנא, לדבוק זה בזו בכל מחיר. אגדת ילדים מסתיימת ב"חיו באושר ועושר עד קץ הימים" ורב מחתן זוג מבשר להם ש"היום אתם הופכים משני אנשים לאחד" ועוד שלל ססמאות שלא יעמדו במבחן הזמן והמציאות. מעולם לא הייתי בחופה בה עצר מישהו מהנוכחים לומר: הרי את חופשיה לבחור בי, הרי אתה מוזמן להיות לי שותף במסע. בצניעות, בהבנה שהכל נתון לשינוי, והלוואי שהרצון הטוב ינצח את תהפוכות הזמן.
התפיסות הרכושניות נמצאות בכל מקום ובכל עת, בשיח היומיומי, בסביבה המשפחתית, החברתית. חולפות השנים וכותרת בעיתון מבשרת על עוד מסע זוגי שהסתיים ברצח, באלימות.
בעולמי האישי - מקצועי אני בא במגע עם אנשים וזוגות בתוך סיטואציות שיכולות לאתגר קינאה. אני רואה אין ספור פעמים את נקודת הזמן הזו שבה אנשים יכולים וצריכים לבחור: האם אעשה עם עצמי עבודה עצמית, האם אקח את זה להתפתחות, ברמה האישית, ברמה הזוגית, או שאכנע לקנאה, אשאר למטה, אזעק את "בעלותי" הנרמסת ובמקרים קיצוניים אנקוט תקיפות על מנת להגן על קנייני. בכל פעם שהתקשורת מדווחת על רצח אישה או אלימות כנגדה אני נעצב ומבין: יש אנשים שלא נמצאים בכלל בתוך תודעה שכזו. שעולם המונחים שלהם לא כולל חופש לאחר, שאין להם בכלל את היכולת לתפוס שבן או בת הזוג אינם רכוש, ושבהגיע הזמן והצורך להיפרד, אינם מסוגלים להבין שזו יכולה להיות הזדמנות לצמיחה, ותחת זו זורעים הרג ואובדן בעולם.
חשוב שנגדל ילדים נאורים בעולם הזה. חשוב שנלמד אותם על מערכות יחסים באוריינטציה של התפתחות ותנועה, על מקומם בזוגיות ובחברה, על פרופורציות, על קינאה, ועל חופש. חשוב שהם יידעו גם להיפרד ולא רק להתחבר, כי זה חלק מהחיים. והרי בשביל מה אנחנו פה. בשביל החיים..."

מה דעתכם?
האם בכלל אפשר לסבול את המחשבה שבן הזוג שלך מקיים יחסים עם אחר ועדיין להישאר ולחשוב שזה טוב להתפתחות שלנו? או שהקנאה תשתלט ותשרוף את ביתנו עלינו?

 
למעלה