בשישי נתניהו וזרועות החוק ייפגשו שוב

dory141

New member
בשישי נתניהו וזרועות החוק ייפגשו שוב

יקרה משהו או עוד מריחה? כולי תקווה שיחקרו ובאמת. בלי קשר להטייתי נגד רה"מ, הלוואי שייעשה צדק אמיתי. אם יימצא אשם לכלא, אם יימצא זכאי- שישלחו את מי שתפר הכל לכלא.
 
והנה כמה מילים על נתניהו ועל התקשורת הישראלית

"היה באמת נאום יפה, הרבה מחיאות כפיים
עוד לא חלפו 48 שעות מהנאום של נתניהו בעצרת האו"ם, זה שכוון לשעה שמונה בערב שעון ישראל כדי שכל מהדורות החדשות תשדרנה אותו לנתינים, משל היו דברי אלוהים חיים ולא דברי ראש ממשלה שנמנע מלהתראיין לתקשורת הישראלית מזה שנים, ואין אחד שיוכל לומר בבירור – רגע, אז מה בעצם נאמר שם? מה הבשורה שראש הממשלה מביא לעולם ולנו? מה התכנית? מה החזון? האם מישהו יכול להצביע על השורה התחתונה? מעין סיכום מנהלים או בשפתו העממית של הנואם "אין דה תכלס"? שהרי נאום כזה, שהושקעו בו משאבים רבים של הציבור, צריך שתהיה לו תוצאה, צריך שיביא לתכנית עבודה, צריך שיביא להמשך אחרת מה הועילו חכמים בתקנתם?
אל דאגה, מדובר בשאלות רטוריות בלבד - כל העולם יודע וגם אנחנו שהנאום הזה איננו נאום עבודה, נתניהו לא בא להפשיל שרוולים ולעבוד, נתניהו בא לתת מופע, מופע לעולם ולנו – מופע תעמולה זול אך מהוקצע – מופע שנתי, מופע שהוא לא מוותר עליו כי הוא יודע שברגע שהוא ירד מהבמה יבואו אחרים להחליף אותו – ממש כמו אמן מזדקן שמעלה מופע של חומרים ישנים ובדיחות ארוכות זקן רק כדי לא להישכח, רק כדי לא להעלות אבק – רק כדי להיות רלוונטי – שהרי אם מדברים עליך, אתה רלוונטי.
אין לי טענות לנתניהו, זה מה שהוא עושה במשך שני עשורים, אומר את אותן מנטרות, נואם נאומים ריקים – שהרי אם מישהו היה שם הקלטה של אחד מנאומיו הקודמים אף אחד לא היה חש בהבדל – יש לי טענה לתקשורת הישראלית המתקרנפת – זו שנתניהו מצמצם את כוחה, מתעמר בה, מלגלג עליה, מחליף את הכתבים המקצועיים במריונטות הסרות למרותו, חובט בה חדשות לבקרים, מציב בראשה שר כל כך אידיוט ועילג רק כדי להמשיך ולשלוט בה – והיא, כמו כל אישה מוכה, משתפת אתו פעולה במופע האימים הזה.
קחו לדוגמא את ברק רביד, כתב רציני שאני מעריכה עד מאוד, הוא עומד עם אוזנייה ומיקרופון בפתח בניין האו"ם ואומר שוב ושוב בטון רציני לגיל תמרי "ממתינים לנאום" וכך גם שאר הכתבים – ואני רוצה לשאול את ברק רביד - אתה באמת ממתין לנאום? אינך מכיר את נתניהו? אינך יודע מה הולך להיות שם? אתה באמת מאמין שאלה דברים ששווה להקשיב להם? ששווה לשדר אותם בשידור חי? ששווה לפרשן אותם? וברק רביד לא היה לבד – עשרות כתבים יצאו לטיול השנתי בניו יורק, ותאמינו לי שקשה לעמוד בקסם של ניו יורק בסתו וגם הסיילים לא רעים.
נתניהו הוא עריץ, כבר עכשו הוא שולט שלטון ללא מיצרים בעם, בכנסת, בתקשורת – אין אופוזיציה, אין שר שיעז לעשות משהו באופן עצמאי ובקרוב הוא ישלוט גם במערכת אכיפת החוק. נתניהו לא יכול היה לבסס את שלטון העריצות שלו ללא משתפי הפעולה שלו – ויש לו מנגנון משומן בכל הערוצים, מנגנון שמתפשט גם לשליטה במנגנון הציבורי ועוד מעט תהיה לו שליטה גם במנגנון התרבותי – אנחנו נאכל ונשתה את נתניהו 24/7 ולא יהיה מוצא – עד שנתחיל לחשוב כמוהו ונהפוך לאזרחים ממושמעים במדינה טוטליטרית – נאמנות בתרבות, נאמנות בחינוך, נאמנות במחשבה.
לתקשורת במדינה דמוקרטית יש תפקיד חשוב, תפקיד מהותי, בלעדיה דמוקרטיה איננה דמוקרטיה, היא אמורה להביא את כל מגוון הקולות במערכת הפוליטית והיא אמורה לבקר את השלטון, היא אמורה להיות כלב השמירה של הדמוקרטיה והיא לא אמורה להיות זרוע ביצוע של השלטון – כשתקשורת הופכת להיות זרוע הביצוע של השלטון, כשהיא נענית לכל גחמה של העריץ, כשהיא מראיינת אותו רק בתנאים שלו, כשהיא הופכת לכלי שרת – היא לא רק מועלת בתפקידה היא משתפת פעולה.
בלב כבד אפשר לומר שהתקשורת בישראל לא רק שאיננה חופשית, לא רק שיש עיתונאים, שדרים, כתבים ושאר אנשי חצר מטעם – אלא שהיא עברה כבר את השלב האל חזור בו עיתונאים מתביישים שהם עיתונאים מטעם, נהפוך הוא – הם נמצאים בכל ערוץ טלוויזיה, בכל תכנית רדיו והם נותנים את הטון – התקשורת בישראל היא יד ימינו, תרתי משמע, של נתניהו – הוא שולט בה ללא מיצרים. חישבו לרגע על תיק 4,000 תיק זה מגלם את כל מה שנתניהו חלם עליו – גוף תקשורת ענק הסר למרותו ולמרות רעייתו, המשדר רק חדשות טובות ומחמיאות על משפחת השלטון, המעלים כתבות שאינן נוחות לשלטון – גוף תקשורת פרטי של השלטון כמו במיטב העריצויות.
ולי יש טענות לתקשורת הישראלית שאיננה מנצלת את כוחה כדי להילחם במנגנון העריצות של נתניהו אלא נכנעת לו, משתפת איתו פעולה. אתם צריכים להתבייש שאתם מעדיפים את האינטרסים האישיים הפרטיים שלכם על פני טובת המדינה – וזה לא על לשון המליצה, זו האמת."

רינה ענתי
 

dory141

New member
אחזור שוב על מה שאמרתי בעבר, בורסיות שונות ומשונות

דווקא נתניהו כשר החוץ הוא לא רע. אם הייתי אנטישמי (ואני לא, כמובן), הוא היה משכנע אותי להפוך לחובב ציון ואף לחזור בתשובה. יש לו את היכולת והכלים, גם כיום.
לעומת זאת, כראש ממשלה, כאדם שאמור להוביל מערכת ולהנחיל לאומה חזון מסוג כלשהו, הוא לא מספיק טוב. נכון, הוא כבר נמצא שם 12 שנים, מהן 9 ברציפות + כמה שנים כשר אוצר. הוא לא מספיק טוב, כי הוא מדבר בעיקר לבוחרים שלו ופחות לכלל הציבור, שגם הם נחשבים, או לפחות אמורים להיחשב.
הכתב, אגב, אמר את מה שמחייבים אותו להגיד. נראה לי שיש כמה דברים יותר מעניינים שהוא מחכה להם מעוד נאום תוצרת נתניהו.
אני אגב, לא משוכנע שנתניהו רוצה להפוך את ישראל לדיקטטורה. זה פשוט משתלב לו עם השרידות בשלטון. במידת הצורך, הוא גם היה מאמץ סוציאליזם או מונרכיה.
 
הוא באמת טוב יותר כשגריר באו"ם או כשר חוץ

אני מוטרדת יותר מההתנהגות של התקשורת.
 

dory141

New member
בתקשורת ממש לא מלטפים אותו, אין לך סיבה לדאגה

אפילו בערוץ 10, שהוא מנסה לסגור כל הזמן כנקמה על חשיפת ביביטורס, לא חסים עליו.
 
אני לא מסכימה עם דבריה על התקשורת המגויסת.

כן-חלק מהעיתונאים, בוודאי, יודעים מאיזה צד מרוחה הפרוסה.
כן- חלק מהעיתונים הם "משויכים" ואנחנו יודעים.
אבל להגיד ש התקשורת הישראלית מגוייסת , ומטעם
צריך משקפים מאד אטומים.
התקשורת בחלקה ימנית, בחלקה פחות,
בחלקה (הגדול למדי) ביקורתית .

הכותבת נתפסת למילים של כתב "ממתינים לנאום" כשהוא צריך ל"מרוח" זמן שידור- לא באמת ממתינים, גם לא באמת צריך להקשיב או לראות- התכנים פלוס מינוס צפוים וידועים מראש, הן המלל והן שפת הגוף.

יש לה עוד הנחות יסוד- כמו"שהרי נאום כזה, שהושקעו בו משאבים רבים של הציבור, צריך שתהיה לו תוצאה, צריך שיביא לתכנית עבודה, צריך שיביא להמשך אחרת מה הועילו חכמים בתקנתם?"
מי אמר? למה נאום של נתניהו באו"ם צריך להוביל לתוכנית עבודה?

וכן יש בהחלט היבטים של עריצות בהתנהלותו ולכן הוא צריך ללכת הבייתה.
אבל הנאום-היה נאום רהוט ומה שלזכותו--חייב להאמר -הוא רטוריקן טוב.
 

E טי

New member
תענוג לקרוא

השמאל בישראל רק הולך מדחי אל דחי.
בדיוק הסיבה שתפסידו בבחירות גם בפעם הבאה.
 

dory141

New member
אם נתניהו ינצח, לא השמאל יפסיד

מי שיפסיד זו המדינה. כ"כ הרבה אנשים מוכשרים ורק סוחר הרהיטים הזה ראוי?
 

E טי

New member
יתכבדו ויתמודדו כל המוכשרים

ושהטוב ביותר ינצח
 

dory141

New member
בעיקרון מסכים

אבל, שהטוב ביותר יהיה הטוב עבור כולם. לא רק עבור השמאל, הימין, הדתיים או הערבים. מנהיג, במקום מחמם כסאות.
 

אבי בן 1231

Well-known member
צודק, אך ...... כנ"ל גם אם השמאל ינצח.

המדינה תרויח רק אם השמאל והימין ימצאו שפה משותפת!
 

dory141

New member
ממשלת אחדות של ימין ושמאל? ממשלת שיתוק

השמאל של היום לא קיים וברובו מתרחק מהשמאל הציוני; הימין לאומני ויותר מדי ציוני. אם כבר, ממשלת מרכז-ימין כי לפחות לפיד יאזן את הסהרוריות של הליכוד.
 
לדעתי זהו לב הסיכסוך הפנימי: כמה ציוני צריך/מותר להיות.

הציונות היתה מהפיכה דחופה אשר בשמה היה נהוג להמר, להרחיק ראות, להשקיע במדבר, לגרש ערבים מכפריהם ומעריהם, לרמות את אומות העולם, להרוג חיילים בריטים, לסכן חיי נשים גברים וטף, להתיישב במקומות נידחים, להתנחל ועוד מעשים שלא ייעשו. השאלה היא אם הציונות נגמרה (סיימה פועלה בהצלחה) או שמא יש להמשיך. השאלה העומדת לויכוח לאומי כיום היא לא אם שרה נתניהו מכשפה אלא עד כמה ניתן למתוח את גבולות הציונות.
 

אבי בן 1231

Well-known member
אכן, אתה "צודק", אבל "בגדול" המוטו של הציונות הוא רצח

בדם קר של כמה שיותר ערבים, ועובדה מאז שהוקמה המדינה הבזויה והציונית הזו רצחנו עשרות אלפי ערבים שוחרי שלום.
עד לאן יכולים יהודים ישראלים לרדת ברמת הכתיבה נגד המדינה.
כן, כוונתי לרמת הכתיבה שלך, המקבילה לכתיבה של שונא ישראל מהדרגה העליונה.
 
למעלה