וכך נראית חזרה לשיגרה של אחרי החגים

וכך נראית חזרה לשיגרה של אחרי החגים


פוסט של חברה בפייסבוק, לסבית מוצהרת, תסריטאית, בחורה מוכשרת להחריד כתבה מחזות לאנסמבל הגאה, פשוט בחורה מדהימה והיא כותבת כך:
"עוד יום, עוד "אבל אם ניתן לכולם את הזכות להתחתן או לאמץ או להביא ילד בפונדקאות, מה ימנע ממני להתחתן עם הטלפון שלי?"
האבסורד זה שאני לא רוצה להתחתן או לאמץ או להביא ילד בכל צורה שהיא. ועדיין אני נשאבת, נגררת, מתווכחת בלהט ובסוף גם נפגעת נורא ("אבל למה את כל כך נעלבת?" הוא שואל. "כי זה החיים שלי," אני אומרת, "אתה לא מדבר על דמות דמיונית, אתה מדבר על האדם שיושב מולך." "זה גם החיים שלי," עונה הגבר הסטרייט הנשוי עם השלושה ילדים, ברצינות מלאה, ואפילו לא מבין את הגיחוך בדבריו, את העובדה שהוא עומד שלוש קומות מעליי בפירמידת חוסר השיוויון, על בניין שבנוי מההלכה שלו והרבנים שלו, אבל בעיקר מהדעות החשוכות שלו).
בשלב מסויים לא יכולתי יותר. ביקשתי שהדיון יפסק. ואז שוב, ושוב, בתקיפות רבה יותר ויותר, עד שסוף סוף קמתי ללכת ואז הוא חזר בו ועזב את החדר בעצמו, ואפילו התנצל שפגע, אבל טרח להדגיש שהוא לא מתנצל על הדעות והעקרונות שלו.
על הדרך הוא גם זרק לדיון שאין שום פערי שכר בין נשים לגברים ואם יש זה רק בגלל שנשים "בוחרות" לטפל יותר בילדים ולכן עובדות פחות שעות ובמקצועות פחות תובעניים, ואם מישהו אי פעם יעשה את הסטטיסטיקה הזו יגלו שבעצם אין שום פער ביחס לשעות העבודה האמיתיות."
*****
וכן, אני בטוחה שהוא לא רצה לפגוע בה
אבל הוא פגע כי ברגע שהיא לא כמו כולם
הוא יכול להסתכל עליה מלמעלה כי היא חריגה
והוא בטח חובש כיפה מלח הארץ, גבר סטרייט בר מזל עם משפחה,
חלק מהקונצנזוס ההולך וגדל ואז הבחורה הצעירה והמוכשרת הזאת
הופכת להיות בעיניו לעוד משהו מנדנד ומנג'ז שמבלבל את המוח ולא מסתפק
במה שיש. כמה עצוב :(

 

RossieL

Active member
אני רק משפט קטן

אני לא רוצה להיכנס כרגע לדיון על תוכן הדברים, צידקתם או אי צידקתם.
רק רוצה לציין משפט אחד שצרם לי בכל הפוסט הזה.
"...והוא בטח חובש כיפה ..."
למה?
למה הוא לא "בטח איזה צפונבוני, הייטקיסט/ מושבניק עובד כפיים מהגליל"?
 
כי הוא באמת חובש כיפה סרוגה

אם הוא היה צפונבוני הייטקיסט הייתי כותבת צפונבוני הייטקיסט למרות שהסיכוי שצפונבוני הייטקיסט היה מתווכח בצורה כזאת שואף לאפס.
אבל לפוסט הזה היה המשך:
"עדכון ביניים. הוא בא להתנצל וביקש שבאמת אסביר לו את נקודת המבט שלי. השקעתי חצי שעה בשיחה הזו שהלכה והתדרדרה עד שבסופה קמתי והלכתי כשהוא הסביר לי שוב למה צריך לטפל בטרנסג'נדרים עם כדורים פסיכיאטריים, למה אפשר להמיר כל אחד או אחת שחושבים שהם אוהבים את בני מינם, ולמה אין שום הבדל בין לתת להומואים לממש את אהבתם ולתת לאדם לממש את אהבתו עם הכלב שלו.
מצב נוכחי: בוכה בשירותים כאילו אני בתיכון שוב.
לא מבינה למה אני מנסה בכלל."
"אני חושבת שפעם הייתי רגישה פחות ויכולתי לקבל חרא כזה בלי להניד עפעף. אני לא בטוחה מה קרה אבל אני לא אוהבת את זה. בכל מקרה, הצלחתי לאסוף את עצמי מספיק כדי ללכת הביתה. הוא עדיין יושב שם במסדרון ומדבר עם אנשים, זחוח להפליא. ניסה לתפוס את תשומת ליבי כשעברתי. לא הגבתי. אני מפתחת מסקנה שהוא פשוט משועמם ממש בעבודה ומנסה לייצר ויכוחים כדי להעביר את הזמן. אבל אני גם בטוחה שהוא מאמין לכל מילה שהוא אמר."


ואני יכולה לצטט רק מה אני אמרתי לה:
"לצערי, עם הזמן שחולף, סף הרגישות שלנו רק עולה ועולה וקשה להתמודד עם אנשים שטופי מוח, כי עם הגיל עולה בנו ההבנה שאין אנו יכולים לשנות אנשים ואין אנו יכולים להתמודד מול אנשים שטופי מוח כאלה ואחרים. ככל שההבנה שלנו יותר משגת ככה סף הרגישות שלנו עולה והכאב הופך לקשה יותר ולפעמים אפילו בלתי נסבל ... הפתרון מבחינתי הוא לא להיכנס מלכתחילה לדיונים שבהם אין לך שום סיכוי לגבור על מישהו שכל חייו למד פלפולי בית מדרש"

מתוך מאות התגובות שהיא קיבלה,
היא ציינה שהתגובה שלי הייתה הכי מתאימה ונכונה למה שהיא מרגישה עכשיו.

בכל אופן, לגבי השאלה שלך,
במקום להתייחס לסיפור ולוויכוח כשלעצמו, בחרת להתייחס לשאלה למה ציינתי דווקא חובש כיפה ולא סתם איזה עובד כפיים במושב או הייטקיסט צפונבוני. חבל.
 

RossieL

Active member
הבחירה שלי

הנושא נדון מכל כיוון וכמעט על כל במה אפשרית.
דעותיי ידועות ואין צורך לחזור עליהן.
הבחירה שלי להתמקד דווקא ב"חובש כיפה" היא כיוון שמדבריך אפשר לחשוב ש רק הדתיים הם אלו בעלי הדעות המוזכרות.
כאילו אין נשים שחושבות כך, הייטקיסיטים או כל קבוצה אחרת מהאוכלוסיה שחושבת שההחלטות שניתנו בענין הלהט"בים הן צודקות ומוצדקות וראויות.

לדעתי, כשמדברים על זכויות של קבוצה זו או אחרת, צריכים להתמקד בבעיה. נקודה.
מרגע שאת מייחסת דברים לקבוצה מסויימת את הורסת את הפואנטה.
זו דעתי, כך אני חושבת.
 
זאת בדיוק הבעיה

כאשר גבר סטרייט חובש כיפה נשוי עם ילדים שנחשב מלח הארץ כי הם כרגע שליטי הארץ, חושב בצורה מסויימת ומפולפלת שיכולה להוציא כל אדם נורמאלי מדעתו,
אז אני חושבת שכן צריך לשים את הדעת על כך כי לא ההייטקיסטים שולטים במדינה ולא עובדי הכפיים במושבים ולא רוכלי השוק ולא נהגי המוניות ולא העמך. מי שכרגע
שולט במדינה הם בעלי הכיפות על כל צורותיהן. זאת דעתי וככה אני חושבת ולכן אני גם אמנע מלהתווכח עם אנשים שטופי מוח שגדלו על פלפולי בית מדרש כזה או אחר.
 

E טי

New member
את נמנעת להתווכח כי אין לך טיעונים רציניים

ואוסף הטענות: "אכלו לי", "שתו לי", "גנבו לי את המדינה" - הן לא טיעונים רציניים.
 

E טי

New member
גם טיעון "שטופי מוח" הוא לא טיעון רציני

דווקא מי שלא יודע להציג טיעונים רציניים לטענותיו הוא שטוף מוח.
 

אבי בן 1231

Well-known member
"גנבו לי את המדינה"!!! - זה טיעון רציני מאוד

כאשר מדובר בחרדים הזויים השולטים כיום במדינה.
 

E טי

New member
כל הכבוד לו. נשמע בן אדם רציני

והיא נשמעת לחלוטין לא רציונלית.
מצד אחד -
"אני לא רוצה להתחתן או לאמץ או להביא ילד בכל צורה שהיא"
מצד שני -
"אתה לא מדבר על דמות דמיונית, אתה מדבר על האדם שיושב מולך"
&nbsp
אי אפשר לנהל דיון רציני עם אנשים לא רציונליים.
 

E טי

New member
אגב הוא גם צודק לגבי פערי השכר

מחקרים כבר נעשו בנושא.
הנה וידאו קצר שמסכם את הנושא

 
והנה אדם כלבבי

ראו נא דברים שכותב אדם חרדי:
דב הלברטל
(תודה ל-רחל אליאור)
"כאדם דתי חרדי אני עומד לכתוב דברים חריפים, אבל איני יכול שלא לכותבם, מתוך תחושה שהגיע הזמן לשינוי רדיקלי. לצערי, איאלץ להתמקד בחסרונות ובכישלונות ולא לעסוק ביתרונות ובהישגים. כשם שהכיבוש משחית - כפי שמודים גם אלו הרואים צורך בכיבוש - כך הפוליטיקה משחיתה את הדת. החיבור בין הפוליטיקה לדת הוא מעגל חוזר של פגיעה מוסרית ושנאת אחים. הממסד הדתי משחית את מרקם המדינה והמדינה משחיתה את רקמת הדת, וחוזר חלילה. הפתרון היחיד הבא בחשבון, לטובת הדת ולטובת המדינה, הוא לאמץ את הסעיף הראשון בחוקה האמריקאית, הקובע הפרדת דת ומדינה.
איני סבור שיש אדם שחייב לממן את אמונתי. אין זה מוסרי שהציבור החילוני יממן את האברכים, או את הילודה הברוכה בקרב החרדים. אין דבר מקומם יותר מתופעה של קבלת סכום נדיב מידה של החברה החילונית, ויריקה בפניה. הציבור החרדי מתקומם נגד ערכי הציבור החילוני - הציונות, היצירה, הגיוס לצבא, השוויון בין המינים ועוד. עם זאת, אין לו היסוסים כלשהם בבואו לדרוש ולקבל מימון - שיעודד התגרות נוספת. הבה נהיה כנים. אין שום הצדקה שציבור חילוני יממן את הבזים לערכיו.
הפתרון שאני מציע הוא לטובת הדת יותר מאשר לטובת המדינה. איני רוצה להשתייך לחברה כופה. איני רוצה להשתייך לחברה שיש בה המסיתים לגזענות, ואיני רוצה להשתייך לחברה דתית כפוית טובה.. כיווני מחשבה מעוותים אינם חלק מההלכה היהודית ומקורם בפרשנות מעוותת, הנובעת בעיקרה מהחיבור המאוס שבין הפוליטיקה, הממסד והדת. הקהילה היהודית בארצות הברית לא תעז לחסום רחובות ולפגוע בשוטרים בגלל פתיחת קניון בשבת. שם בוודאי לא ייצאו בעצומת רבנים הקוראת שלא למכור ולא להשכיר בתים לנוכרים.
הגיע הזמן לומר די: די למפלגות הדתיות; די לתופעה המבישה של התעסקות בתקציבים לצרכים עצמיים ובהתעלמות מהמדינה ומהעולם; די להשחתה המוסרית והאסתטית של הדת, די לכפיית חוקים על ציבור שאינו מאמין בהם.
בפרפראזה על נאומו של מרטין לותר קינג, אומר שיש לי חלום: יש לי חלום לניתוק הפוליטיקה מהדת; יש לי חלום שילד חילוני ילמד את מקורות היהדות מתוך אהבה, ולא מחשש מוצדק לתוצאות המשתקפות בחלון הראווה של הממסד הדתי; יש לי חלום להשתייך לחברה דתית חרדית מתונה ורחבת אופקים, שסיסמתה "חיה ותן לחיות".
לעתים נדמה, שתודעתה של החברה הדתית החרדית מתעצבת מתוך תחושה של נרדפות. נראה כי תחושה זאת מעניקה לה את הגדרתה ואת זכות קיומה, כאילו בראש סדר היום של הנשיא ברק אובמה או של בית המשפט העליון עומדת השאלה כיצד למגר את היהדות הדתית. מה הפלא שעם תודעה חברתית זאת פורחות אנטישמיות ושנאת יהודים?? מה היינו אנחנו חושבים על כת דתית מתנשאת, מרוכזת בעצמה, שרואה בעצמה אור לאחרים אך זורעת מחלוקת ובידול?
יש לאפשר לכל אחד, יהודי או גוי, לחיות לפי אמונתו מתוך שוויון אזרחי ומתוך הכרה אמיתית בזכויות האנושיות הנתונות לכל בני האדם שנבראו בצלם אלוקים. דבר אחד ברור, אין אופציה גרועה יותר מהחיבור בין דת לפוליטיקה.
הכותב הוא מרצה למשפט עברי"
 
ממש לא "כלבבי" ---קראי עוד קצת מהגיגיו

כולל אלו שסותרים את מה אמר כאן .
לא בטוחה שתתלהבי מהגזענות שלו (אתיופים, ספרדים ) או מהגישה שלו "חיילי צה"ל לא נהרגו כדי שתהיה תחבורה בשבת". דעתו על נשים וממשל

ואפשר להמשיך עוד ועוד.
צר לי---אדם כזה עם דיעות חשוכות כאלו --- גם אם כתב מאמר (וזו דעתו נגד העסקנות הדתית, נגד הדתיים הלאומיים, נגד ש"ס וכו) ---- כלל עמדותיו ודיעותיו לא מאפשרות לי להגיד עליו "אדם כלבבי".
 
למעלה