ולמי איכפת שהעיר אילת תיסגר בשבת?

ולמי איכפת שהעיר אילת תיסגר בשבת?

אז למי איכפת שדרעי סוגר את אילת בשבת?
לי לא איכפת כי מזמן הפסקתי לטוס לאילת
כי לא נעים לי כבר להסתובב בעיר הזאת ולא נעים לי כי חם ואי אפשר לנשום
וכי ראיתי אותה כבר יותר מדי פעמים
ויש מספיק ערים בעולם שעוד לא ראיתי ולא נשמתי שהאוויר בהם נקי יותר וצלול יותר
וקריר יותר...
ולי לא איכפת שאילת תיסגר בשבת לטובת תושביה החרדים, הדתיים, המסורתיים,
היהודים וכל שאר אורחיה ותושביה הזרים.
למי איכפת שהעם מטומטם?
לי לא איכפת.
כשיסגרו את העיר שלי בשבת,
או אז יהיה לי איכפת ואקים קול זעקה ואצא להפגנות בשבת
ואאסוף סביבי כל איש ואישה, נער ונערה ונניף שלטים וכרזות
ונרגיש גאוות יחידה של הפריירים שלא שותקים
למרות שהם יודעים שהכלבים נובחים והשיירה עוברת
כי עם מטומטם הוא הכי חזק בעולם.
אז למי איכפת בכלל?

חג שמח ומועדים לשמחה
 
אני חושבת שעיריית אילת לא נבונה בלשון המעטה

הנושא של החרגת אילת מחוק המרכולים עלה כבר לפני החוק.
החרדים עמדו על הרגליים האחוריות.
למה ראש העיר חושב שהוא יקבל אישור מדרעי להחרגת אילת?

לפעמים יותר טוב להיות חכם מאשר צודק
איש ל א בודק רשות מקומית, אם היא לא מתערבת בנושא הפעילות בשבת.

גם דרעי אמר יותר מפעם אחת שלא יאכוף את הסגירה בשבת" עוד הוא ציין כי "כל אזרח או תושב שיתמודד עם החוק הזה בעיר שלו. אם לאף אחד מתושבי גבעתיים עניין המרכולים לא יפריע לו אז בסדר. אני לא מתכוון להתערב"

אבל את צודקת בנושא- שאנחנו ציבור
1.עייף
2. אדיש
3. מיואש
4. כל התשובות נכונות.
 

RossieL

Active member
תגובת עיריית אילת

לפני שמאשימים, צריך לבדוק ולברר

להלן תגובת עירית אילת
"ראשית יצוין כי לא התקבלה הודעה רשמית ככל ויש כזו ממשרד הפנים וניתן רק להצטער שהודעה כזו מגיעה מכלי תקשורת (עיתון ״כיכר השבת״). אנו נלמד את ההחלטה כשזו תתקבל. בכל מקרה, ברור שהעיר אילת איננה יכולה לשרוד החלטה כזאת שמשמעותה פגיעה אנושה בכלכלת העיר המושתתת רובה ככולה על תיירות עם דגש מיוחד על תיירות סופי שבוע וגידול בתיירות הנכנסת מחו״ל. על כן, עיריית אילת תפעל בכל הכלים העומדים לרשותה, הציבוריים והמשפטיים לרבות במקרה הצורך גם פנייה לבג״ץ. אנו מקווים, כי השכל הישר יגבר והעיר אילת תוחרג ובכל מקרה הסטטוס קוו הקיים באילת הוא זה שיישאר!!! העיר אילת היא עיר פלורליסטית שלאורך כל השנים ידעו לחיות בה אחד ליד השני בהרמוניה מלאה, שומרי מצוות ושאינם שומרי מצוות. לכן, לא ניתן לאף גורם להפר את ההרמוניה ו/או לפגוע בעיר אילת".

וגם

במפלגת ישראל ביתנו שהתנגדה לתיקון הודיעו כי בכוונת המפלגה לזמן את השר דרעי לשימוע בפני וועדת הפנים. ח"כ מירב בן ארי מסיעת כולנו טענה בשידור באתר הכנסת כי החוק, גם אם יעבור, ככל הנראה לא ייושם, לדבריה" זה כמו איסור מכירת חמץ, אין מקום בארץ שלא מוכרים בו חמץ כך שאני לא רואה את ההשפעה של החוק בשטח". עם זאת יש לקחת בחשבון את עמדת בג"ץ שהחלה את מרוץ השדים, לאחר שקבע כי התנהלותן של הרשויות בצורה של העלמת עין מחוקי העזר שלה עצמה אינה מקובלת עליו וכי הוא דורש כי הרשויות יאכפו את חוקי העזר או ישנו אותם בהתאם למצב בשטח. כאמור סוכל ניסיונן של רשויות שניסו לעקוף את התיקון לחוק.
ח"כ עודד פורר מסיעת ישראל ביתנו צוטט באותו שידור: "אם החוק הוא כלום אז בואו לא נצביע ולא נקדם. חוק המחייב שמירת שבת, יקדם הפוך, במקום לקדם מערכת יחסים משותפת יקדם שנאה". לדבריו, "שר פנים לא יכול לקבוע לרשות מקומית מה יהיה צביון העיר. אם מועצה מקומית החליטה יש קואליציה והרוב מחליט. סגירת עסקים באילת תהווה מכה קשה לעיר שרוב תושביה מתפרנסים מתיירות. השר מנצל את סמכותו לרעה, מה שעלול לגרום לנזק כלכלי לעסקים". בסיעתו של ח"כ פורר ביקשו לזמן את השר דרעי לשימוע בוועדת הפנים במטרה שוועדת הפנים תפעל לבטל את החלטת השר.


https://www.ereverev.co.il/article.asp?id=38029
 
את מתפרצת לדלת פתוחה

אני לא טוענת שחוק המרכולים הוא חוק מוצדק-
ברור שלא.
(כאשר מרבית האוכלוסיה בישראל חילונית).

אני רק טוענת שעירייה חכמה לא הייתה צריכה בכלל לפנות אליו בבקשה להחרגה של העיר מחוק המרכולים.
הוא לא יכול (פוליטית) להגיב אחרת.

זה כמו ילד שמבקש רשות מהמורה להעתיק במבחן.
תעתיק בשקט
ותקווה שהמורה לא תסתכל עליך .
 
דיבורים לחוד ומעשים לחוד

העיר אילת תיסגר בשבת ולא משנה מה יגידו בעיריה או מה יגיד ליברמן וחבר המטופשים שאיתו. לא חשוב מה יגיד כחלון וצוות האימפוטנטים שאיתו. לא חשוב מה יגיד מי או מה, העיר תיסגר בשבת כי היא התחרדה והתהליכים הללו נעשים לאט לאט מבלי שאף אחד ירגיש ועד שבוקר אחד יגלו שאילת הפכה לטבריה, זה יהיה כבר מאוחר מדי. ואת יודעת מה? אפילו לא איכפת לי אם ביבי מושחת או נהנתן או חי על חשבון כולם, ממש לא, אני מתעבת אותו רק בגלל העובדה שלמען הכיסא הוא מכר
את המדינה לחרדים כדי שהוא יוכל להיות ראש ממשלה כמה שיותר שנים כדי להראות לנמסיס שלו, אהוד ברק, למי יש יותר גדול. המדינה תלך פייפן רק בגלל מאבקי אגו בין שני מגלומנים מחורבנים.
נתניהו לא שוכח את התבוסה שהוא נחל מדי ברק ואת אותו לילה מר ונמהר שברק נבחר לראש ממשלה (שחר של יום חדש) ומאז הוא חדור בתאוות נקם שלא יודעת שובע. הוא לא ירגע ולא ישקוט עד שיהרוס את המדינה עד היסוד וזאת באמצעות הנשק הסודי שלו שהם החרדים. זה הקלף שאיתו הוא משחק.
בבחירות הקודמות כשהוא נכנע ללפיד ולבנט והוא ראה שהעניינים לא מתקדמים כמו שהוא רוצה ופתאום יש שחקנים חדשים באזור, הוא מיהר לפרק את הממשלה תוך כדי מזימה עם החרדים, העיף את לפיד ואת לבני, יצא לבחירות מוקדמות, הזהיר את בוחריו מפני השמאל (אוטובוסים וכו') וכל השאר היסטוריה. מאז ועד היום השתלטות זוחלת של החרדים על ערי המדינה, התחיל עם בית שמש, עברו לטבריה, עכשיו הם משתלטים על אילת, השתלטו כבר על ערד, רחובות כבר חצי חרדית, וכמובן שבונים ערים חדשות כמו חריש שהן על טהרת החרדים. ועל זה
הייתי רוצה לראות את נתניהו מאחורי סורג ובריח. הייתי מבינה אם הוא עצמו היה איש דתי, אבל הוא אפיקורס מוחלט נותן יד להרס המדינה והחברה כדי שיוכל להיכנס להיסטוריה בתור ראש הממשלה שהיה בתפקיד הכי הרבה שנים בתולדות מדינת ישראל. מגלומן מחורבן.
 

dory141

New member
לי מאוד אכפת

הייתי שם לא מעט פעמים בחיי, מגיל 9 ועד 27; עם משפחה, לבד ועם חברים. כל פעם שנסענו הייתה הרגשה של חו"ל בארץ. כשחם יש ים ובריכה, המחנק שהרגשת הוא תוצאה של ההתחממות הגלובלית. המהלך לסגירת עסקים אמנם כולל מעט ערים בישראל, אבל מי תקע לידינו שבעוד כמה שנים זו לא תהיה המציאות של כולנו? שבנוסף לאי תחבורה ציבורית (למי שצריך), גם אי אפשר יהיה לקנות חלב במינימרקט הסמוך? או אפילו, רחמנא ליצלן, לקבל שירותי הצלה במקרה חירום?
הפגנות זה נחמד, אבל צריך לדחוף קדימה את המועמדים ברשויות המקומיות (ואחרי זה בפוליטיקה הארצית) שיש להם קבלות של מאבק בכפייה החרדית. חבר טוב שלי הוא תומך ימין, אבל מתנגד נחרצות לביבי בעיקר בגלל ההתפרסות שלו בפני ש"ס ויהדות התורה. הוא משווה אותו לאיך שאובמה התנהג מול מדינות ערב, כשהיה נשיא. הוא גם עבר לאחרונה לפ"ת ומתכוון להצביע עבור מועמד שמתנגד נחרצות לסגירת עסקים בשבת.
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
לי יותר אכפת מהעובדה, שכופים עלי סגירות ועוצר תחבורה.
לא טוב להם לקנות בשבת? שלא יקנו.
לא טוב להם לנסוע בשבת? שלא ייסעו.
אבל יהיה נכון גם שלא יתערבו לאחרים מה נכון עבורם.
 

dory141

New member
צריכה להיות איזשהי פשרה

מסחר מלא ותנועה ללא הגבלות (כולל של תחבורה ציבורית) באזורים, שבהם למעלה מ-50% מהאוכלוסייה לא דתית-חרדית ויתר האזורים יושבתו. כך הם לא יכולים לטעון לסוג של "עידוד לפריצות ולתועבה".
 
כמובן שהשאלה 'למי איכפת' נאמרה בציניות כואבת


אבל אני מודה שהייתי בה יותר מדי פעמים והיא כבר מזמן איבדה בעיני את הקסם
המיוחד שהיה בה ובפעם האחרונה שהייתה לי הזדמנות לטוס אליה, העדפתי את רודוס על פניה. מצטערת אילת יקירתי, את כבר לא מעניינת ולא מושכת את ליבי.
 

משתפרת

New member
אילת היתה אחד המפלטים שלנו ביום כיפור

לפעמים עברנו את יום כיפור בבית, לפעמים היינו נוסעים לאחד החופים (בית ינאי, למשל) ומקימים אוהל, ומכינים ארוחות על המדורה. לפעמים- באחד מקיבוצי השומר הצעיר בצפון הארץ, קרוב לקו הירוק, משם יכולנו לצאת לטייל לאורך החצבאני, הדן או הבניאס התחתון, או אף לעלות לרמת הגולן לאיזורים רחוקים מישובים, לפעמים נסענו לאילת. לא היתה כל בעיה לקחת את הרכב ולצאת לאחד החופים (והיו רבים כמונו). בעבר לא היו חרדים באילת, העיר היתה מוקצה בעיניהם, והיו מעט דתיים. בהמשך הגיעו "שליחי מצווה". ובפעם האחרונה שהיינו בעיר ראינו אותם מנסים לשכנע נופשים להדליק נרות שבת.
וכעת הולכים לכבות את העיר בסופ"ש. שר הפנים מממש את האג'נדה שלו, ויודע שכעת יהיו לו גם תומכים מקומיים, באמתלא של מנוחה לעובדים- עאלק. ולתושבים... ביחוד ל"עולים החדשים".
אחר כך יתלוננו מדוע שכונות וישובים חילוניים מתנגדים לכניסת חב"דניקים.
 

E טי

New member
אף אחד לא מפריע לך להקים אוהל על החוף ולהכין ארוחות על מדורה

תפסיקו כבר עם ההיסטריה המיותרת
 

משתפרת

New member
לא מפריעים לי להקים אהל בחוף

אך מפריעים לי לנפוש באילת.
ובאשר להיסטריה? היא מבעבעת מתגובותיך.
 

E טי

New member
תנפשי כאוות נפשך

אף אחד לא מפריע לך
לכי לאילת תקימי אוהל על החוף ותכיני ארוחות על המדורה.
 

משתפרת

New member
כמה יפה מצדך להרשות לי

חוסר הפרופורציה משווע.
אין צורך בהרשאה כלשהי כדי לחיות את החוקים הדתיים. כל אחד יכול לצום, שכונות שלמות נסגרות בחג ובשבת, בתי כנסת בהישג יד של כל אחד. זה בסדר גמור שדתיים וחרדים יכולים לחיות לפי צרכיהם.
אבל אני צריכה הרשאה. גם בישובים שרוב תושביהם חילוניים אין (פרט לחיפה) תחבורה ציבורית. אילת היתה מפלט לתיירים ולחילונים, וכעת מאיימים לפגוע בזה.
אז באמת תודה רבה ויפה מצדך להרשות לי ללכת לחוף מבודד ושם לעשות כרצוני.
 
כדאי שתנצלי את ההרשאה

כי בעוד שנה/עשור- גם יהיו מחסומים בכביש
כי למה רק תחבורה ציבורית שלא תהיה בשבת
ומכוניות פרטיות לא מחללות שבת?

נשבר לי (באופן אישי) ל"כבד" ציבור שלא מכבד אותי ואת רצונותיי.
משום מה תמיד ההתחשבות והכיבוד אמור להיות מהצד החילוני(רוב האוכלוסיה בארץ,אגב) כלפי הצד הדתי ובעיקר כלפי החרדים.
 

E טי

New member
אף אחד לא כופה עלייך שום דבר

את יכולה לחיות כרצונך.
אין תחבורה ציבורית בשבת כי גם הנהגים רוצים חופש. בדיוק כמוך. זכותם
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
בדיחה טובה. רבים הם אלה שרוצים לעבוד בשבת ולקבל תוספת שכר
וזה עוד לפני שתכניס למשואה נהגים שאינם בהכרח יהודים.

מאד חבל, שגם בחברת החשמל, גם במד"א וגם בבתי החולים אין מחלקות שמספקות שירותים רק לאנשים כמוך, וכשתזדקק להם חלילה, הם יאמרו לך "שבת קוידעש. היום איננו נותנים שירותים לשומרי השבת".
 

E טי

New member
עכשיו אתה מדבר שטויות

רוב מוחלט של העובדים בישראל רוצה יום מנוחה בשבת.
המיעוט הזניח שרוצה השלמת הכנסה - לא יכול לכפות על הרוב לעבוד בשבת.
&nbsp
בבתי החולים עובדים דתיים רבים בשבת. אולי תודיע להם שאתה לא מעוניין שיטפלו בך.
 
למעלה